barth_kveten2




padaky Přidat reklamu

Téma: Klouže spojka
20.5.2020 v 23:12
Zdravím kolegové, po výměně spojkových lamel ferodo za korkové klouže spojka. Při startování vše v pořádku,spojka neklouže, motor chytá výborně. Při zařezení 1 se pomale rozjedu, ale spojka klouže jako potvora, v kopečku se nerozjedu vůbec. Při přeřazení zařazení 2 se motorka ani nehne a jako bych vůbec neměl převodovku. Nevím si rady, díky za radu....

Naposledy editováno 20.05.2020 23:14:22

Klouže spojka

20.5.2020 v 23:37 | Nahoru | #1
Startování jde mimo spojku, to jen pro úplnost.
Když ti klouže, tak musíš přijít na to proč. Jsou lamely přebroušené do roviny na šmirglu na rovné desce? Jinak vznikne v dosedací ploše klínová mezera a následně je z toho hydrodynamické ložisko. Osoustružením korku z vnitřního průměru (nebo jiným obrobením) se zvětší tlak, líp se vytlačí olej a zvětší se střední průměr dosedací plochy, takže spojka přenese větší moment.

Klouže spojka

20.5.2020 v 23:51 | Nahoru | #2
A korkáče jsou také hodně náchylné na typ oleje. Takže taktéž zkontroluj, zda v tom máš správný typ oleje.

Klouže spojka

21.5.2020 v 07:17 | Nahoru | #3
Omlouvám se za špatně formulovaný dotaz, ale měnil jsem staré korkové lamely za nové fedorové a ty se mě zdají být pěkně rovné ( a nejsou ani zas tak vysoké jako nové korkové), že bych je nezabrušoval, olej je tam daný nový PP80, padl tam celý litr. Mám dva druhy pružin, jedny krátké nové, které pěkně sedí a zmáčkl jsem je tam bez problémů kombinačkama. Druhé pérka jsou delší ze staré korkové nižší spojky. Staré delší pérka se do nové spojky nemůžou vejít při použití kombinaček na stlačení. Buďto bubu muset udělat pákový přípravek a narvat ty dlouhé přes páku, nebo tam asi dám staré korkové lamely, které ještě fungovaly dobře s delšíma pružinama. Výměnu nové spojky jsem provedl, protože jsem generálkoval motor, tak aby ta bylo vše nové, ale bohužel to klouže. Díky za každou radu...Milan

Naposledy editováno 21.05.2020 08:00:02

2 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka

21.5.2020 v 08:04 | Nahoru | #4
O.K. ešte že si zmenil príspevok. ta viem poradiť:
.na ferodo spojku musíš použiť nové pružiny (dlhé) a hrubé podložky (klasické pod M8)
..na ferodo spojku nieje vhodný olej PP, treba použiť nejaký klasický olej do motorky napr. 10w40 a podobne.
...lamely vyber, odmasti v benzíne alebo Brake cleaneri a namoč do toho oleja čo bude v prevodovke na noc.
....predpokladám že spojku si našteloval (šroubom na pravej strane) a lanko tiež (štelovákom na lanku)
.....predpokladám že si kontroloval aj vypínací mechanizmus spojky? či nieje napríklad stále vytlačený prítlačný tanier. (nieje tu tak dlho čo chalan riešil neriešiteľný problém so spojkou napokon si povolil lanko a bolo po probléme)
.....vypínacie tyčky spojky sú rôznych dĺžok. správne zostavenie je tyčka a pod ňou gulička.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka

21.5.2020 v 10:30 | Nahoru | #5
Destroyer> Proč jiný olej? Dal jsem ferodo, vše ostatní nechal původní, naložil do PPčka přes noc a bez problému fungujou.

Klouže spojka

21.5.2020 v 13:44 | Nahoru | #6
Převoďák dej 80-90, nevím proč si dával korek když ferodo je nesmrtelný. Vůli na lanku máš? Pružiny v koši jsou OK, není koš vysekaný?

(reakce na) Klouže spojka

21.5.2020 v 19:18 | Nahoru | #7
Hitak128CZ> PP nepoužívam na ferodo najmä z týchto dôvodov:
.PP olej nemusí spĺňať špecifikáciu pre mokré spojky (od niektorého výrobcu môže byť ok od iného nie) to spĺňa každý moto olej.
.PP je vysoko viskózny olej ktorý spôsobuje kvapalinové trenie medzi lamelami (to cuknutie pri zaradení 1.) čo sa pri použití nejakého klasického moto minerálu nestane.
.studený PP má zásadne iné vlastnosti ako zohriaty (oproti normálnym moto olejom)

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka

22.5.2020 v 09:50 | Nahoru | #8
PP 80/90 odpovídá viskozitně jednorozsahovému SAE 30.
Najdi si čísla v produktových listech, než začneš tvrdit něco o vysoké viskozitě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka

22.5.2020 v 11:09 | Nahoru | #9
MungoJerry> 10w40 proti PP80 má aj podľa tvojho tvrdenia nižššiu viskozitu. Nauč sa čítať s porozumením a pochop tabuľky, alebo jednoducho začni robiť s motormi trošku. Pred tým ako niečo napíše. SAE30 má viac ako 2-násobnú kinematickú viskozitu oproti 10w-40.
No skrátka a dobre, keby máš vedľa seba 10w40 a PP80/90 zbadáš aj sám.

(reakce na) Klouže spojka

22.5.2020 v 12:08 | Nahoru | #10
Destroyer> a zbadal si, že se zde bavíme o převodovém a motorovém oleji? a ty mají jinak udávané označení - když se bavíme jen o viskozitě tak olej o viskozitě ISO VG 68 odpovídá cca SAE20 u motorového oleje a 80W u převodového oleje

(reakce na) Klouže spojka

22.5.2020 v 13:51 | Nahoru | #11

Destroyer píše: O.K. ešte že si zmenil príspevok. ta viem poradiť:
.na ferodo spojku musíš použiť nové pružiny (dlhé) a hrubé podložky (klasické pod M8)
..na ferodo spojku nieje vhodný olej PP, treba použiť nejaký klasický olej do motorky napr. 10w40 a podobne.
...lamely vyber, odmasti v benzíne alebo Brake cleaneri a namoč do toho oleja čo bude v prevodovke na noc.
....predpokladám že spojku si našteloval (šroubom na pravej strane) a lanko tiež (štelovákom na lanku)
.....predpokladám že si kontroloval aj vypínací mechanizmus spojky? či nieje napríklad stále vytlačený prítlačný tanier. (nieje tu tak dlho čo chalan riešil neriešiteľný problém so spojkou napokon si povolil lanko a bolo po probléme)
.....vypínacie tyčky spojky sú rôznych dĺžok. správne zostavenie je tyčka a pod ňou gulička.



Já mám zkušenost trochu jinou... Obecně do Jawí převodovky je PP80 nebo 90. Zkoušel jsem na 350/640 dávat Motul 10w40 (myslim, že 5100) a nedařilo se mi poladit spojku tak, aby při vyšších kvaltech a otáčkách (tj. když to má asi nejvyšší krouťák) neklouzala. Dal jsem tam PP90 (nějakej 90w) a od té doby mám klid zase. Dělalo to i se starýma i s novýma lamelama typu "ferodo".

Klouže spojka

22.5.2020 v 14:52 | Nahoru | #12
Destroyer - od Mogulu, ověř si to na paramo.cz
M6A, SAE30, kinematická viskozita při 100 stupních je 11
PP80, viskozita při té samé teplotě 8,4
PP90, visk. 15,3
Trysk speed 10W-40, visk. 14,5
Takže se čtením a chápáním začni hlavně u sebe.

Klouže spojka

23.5.2020 v 14:13 | Nahoru | #13
Celkem mě tohle téma zajímalo. až jsem zjistil že se jedná o jawu tak mě to přestalo překvapovat

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka

23.5.2020 v 23:34 | Nahoru | #14
"jedny krátké nové, které pěkně sedí a zmáčkl jsem je tam bez problémů kombinačkama."

Jsi si odpověděl sám,prostě to nemá přítlak.

2 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka

24.5.2020 v 13:05 | Nahoru | #15
Ahoj všem,
mám takový spojkový oříšek. Mám Yamahu R1 99, na které mi přestala vystavovat spojka. V servisu mi vyměnili lamely, plechy a na konec i spojkový koš a stále nic. výsledek je stále stejný. Už mnoho měsíců to vozíme z jednoho místa na druhé a ......nic. Mechanik je z toho už zoufalej a nikdo neví co s tím. Vše je nové ale když pro rozjezd zařadíte 1-čku motorka poskočí a chcípne. Neuměl by někdo prosím poradit?
Předem díky za jakákoliv vodítka, fakt je to už zoufalství....

(reakce na) Klouže spojka

24.5.2020 v 13:23 | Nahoru | #16
STi_R1> Zoufalče když s vypnutým motorem zařadíš vyšší rychlost, spojka bude nespíš slepená, ale při troše snahy bys ji měl tlačením utrhnout.
Rada: nastartuj motorku na neutrál, smáčkni spojku a několikrát vrkni plynem. Vlivem setrvačnosti lamel a košů se spojka utrhne a rozlepí. Pak teprve cvakni jedničku.

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka

24.5.2020 v 15:24 | Nahoru | #17
To jsme zkoušeli mockrát a nic. Několikrát jsme ji i vyndali a znovu namočili do oleje a bez úspěchu. Prostě nejde zařadit, aniž by kopla, zhasla, nebo se prostě rozjede.

(reakce na) Klouže spojka

24.5.2020 v 19:43 | Nahoru | #18
STi_R1> žeby vypínací mechanizmus? to nekontroloval nikto? je tam lanková spojka, nieje zle založená tá vratná pružina?
... lebo každý problém sa dá odstrániť.

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka

24.5.2020 v 20:32 | Nahoru | #19
Tam je vše v pořádku, jen vystaví částečně....

(reakce na) Klouže spojka

24.5.2020 v 20:54 | Nahoru | #20
STi_R1> Tak to udělej přesně podle manuálu. Počet lamel, celková tloušťka, pružná podložka pod lamelama. Když je spojka bez lamel, tak se vnitřní a vnější koš proti sobě volně točí? Oříšek může být i správné nasazení vypínací hřídelky na vypínací hřeben. Uložení hřídelky je v pořádku?

(reakce na) Klouže spojka

24.5.2020 v 21:59 | Nahoru | #21
STi_R1> Máš správně první lamelu od převodovky, ta co je až za drátovou pojistkou?Má větší vnitřní průměr než ostatní, v ní je vevnitř talířová pružina která odtlačuje jen ten první plech,lamela musí být volná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka

26.5.2020 v 13:03 | Nahoru | #22
vakin> Zdarec kolegové, tak jsem tam dal delší nové pružiny a zlepšilo se to o 90% ( udělal jsem si pákové přítlačné rameno, kterým se to zmáčkl vpohodě). Jak mám 3/4 plynu u vyšších rychlostí, tak zase potvora spojka začne prokluzovat. Mezi tyčkama nemám kuličku, ale až na automatu, dle tech. výkresu kulička mezi tyčkama není. Tak zatím tápu, ale snad na něco společně příjdem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka

26.5.2020 v 13:10 | Nahoru | #23
sniper17> Když dáš pryč nebo povolíš to automatické vypínání, co to udělá?

(reakce na) Klouže spojka

26.5.2020 v 13:41 | Nahoru | #24
Kohlstein> Ještě jsem to nezkoušel povolit, tak to prubnu a napíšu. Jelikož jsem tam měl ještě lanko se štelováním a šlo dost těžko, tak tam dám nepůlené lanko, třeba půjde lépe mačkat. Chtěl jsem se zeptat, jestli má na tu spojku vliv přitažený řetízek, pod spojkou ? U staré spojky byl řetízek volnější...

1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka

26.5.2020 v 19:10 | Nahoru | #25
Ahoj, máme vše tak jak má být a odpovídá popisu víše a stále nic

(reakce na) Klouže spojka

26.5.2020 v 23:59 | Nahoru | #26
STi_R1> Není zadřené řetězové kolo pro pohon olej.čerpadla na vstupní hřídeli, nebo naopak moc volné v pouzdře a nepříčí se?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Elektronické relé Jawa 250 Jawa 250/592 Piškot 16 Včera v 02:58 ThomsonMotorson
při zašlápnutí mi vybiji baterku Jawa 250/592 Dawix 11 21.5.2020 v 21:00 ThomsonMotorson
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 47 10.5.2020 v 19:10 Miraz250
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 5 7.5.2020 v 00:11 assassin
Renovace dynam na staré Jawy [1, 2] Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/592 Julio 40 6.11.2019 v 16:47 Anubis1


TOPlist