bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Studený start + Chcípnutí
19.5.2020 v 08:08
Zdravím vás! Lidi, chci se vás zeptat na jednu „drobnost“. Na motorce se mi dějou dvě věci:

1) Mýmu bajku nedělají dobře studený starty. Otočím klíčkem, začnu startovat, motorka točí, plive do výfuku, točí, plive a pořád dokola (viz TOTO video). Přestanu, vypnu klíček, zapnu klíček a znovu, vše se opakuje. Potom chytne a není sebemenší problém (cca po 15-20s točení startéru). Jakmile jednou nastartuju, tak už startuje na ťuk, bez sebemenšího problému. Baterku jsem nabíjel, takže ta je nabitá. Je ale 6 let stará, tak už asi nebude v top kondici. Na netu jsem četl, že by to mohly být ventilové vůle mimo tolerance (chtěl jsem to nechat na konec sezóny, ale jsem trošku podělanej, abych to nepodělal), co myslíte?

2) Pak se mi děje ještě jedna věc a to je to, že jakmile nastartuju, nechám motor běžet, na plyn nesahám, tak motor cca 20 vteřin běží, pak klesnou otáčky a motor zdechne. Když znovu nastartuju, tak motor běží už bez sebemenšího problému a nic se neděje.

Nevím, jestli by mohly být oba dva problémy nějak propojené, to se chci zeptat vás. Napadlo mě, jestli by třeba to zdechnutí nemohla dělat ta baterie (která je dost možná už hotová) - nějaká změna napětí, odporu, nevím. Co ty ventily, jak jsem už zmiňoval, myslíte, že by mohly toto ovlivňovat? Svíčky měněny 8 000 km nazpět, filtr také (teďka čištěn).

Jinak při jízdě vše ok, bez sebemenšího problému, vše běží jak má.

Díky všem za rady!

1 reakcí na tento příspěvek Studený start + Chcípnutí

21.5.2020 v 21:52 | Nahoru | #1
Tak jsem baterku pořádně dobil, měl ji i přes noc na udržovacím napětí a po odpojení jsem nastartoval - chytla bez problémů, napětí při startu pokleslo na 9,66V. Nechal jsem ji připojenou i chvíli po startu (motor běžel) a napětí se pohybovalo max do 13,5V na volnoběh. Při přidání plynu a zvýšení otáček naopak napětí kleslo k nějakým 13,1V a pak se zase vrátilo. Nevím, jestli je při jízdě napětí jiné (vyšší), ale jelikož napětí, na kterou se tyto baterky standardně nabíjí, je 14,4V, tak mi přijde 13,5V poměrně málo. Nevím, jestli je to standardní a je to záměr, ale možná prostě není baterka jízdou dostatečně nabita a proto zlobí (říkám, nevím, jestli je toto napětí ok, anebo mám nějaké podělané dobíjení).

(reakce na) Studený start + Chcípnutí

21.5.2020 v 22:13 | Nahoru | #2
Metudecek> to by mohl být regulátor v háji, nebo stator. Mrkni po forech jestli to nebo to, ale asi ten regl.
Kolem 10 voltů při startu studenyho dvouvalce s kompresí 11:1 , to by šlo.

Teď si nevybavuju, jestli u Dorsa jde navolit voltmetr na displeji? Kdyby jo, tak to tam dej a kousek projed, co se bude dít. Ono by to mohlo furt být i baterkou, ale jestli moc nepadá na startu, tak spíš ne.

Naposledy editováno 21.05.2020 22:23:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Podvozek aprilia dorsoduro 750 Aprilia Dorsoduro 750 MTTM22 5 26.2.2024 v 18:08 papin01
Aprilia Dorsoduro 750 - únik oleje Aprilia Dorsoduro 750 M0891557 3 27.11.2023 v 14:33 ThePes
Aprilia Dorsoduro 750 - těsnění mez... Aprilia Dorsoduro 750 FestikCZ 1 24.8.2023 v 20:38 FestikCZ
Aprilia Dorsoduro 750 - zdechání mo... Aprilia Dorsoduro 750 FestikCZ 18 21.8.2023 v 21:31 FestikCZ
odešlo olejové čerpadlo Dorsoduro Aprilia Dorsoduro 750 sleha 5 8.6.2023 v 21:54 X-tra-X


TOPlist