bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
V servisním manuálu pro Benelli BN302 se píše:

Charging system
Voltage setting 14.5 + 0.3 V (5000 rpm 10 A 77°F)

Battery
Model (trademark) YTX9-BS

To znamená, že originální a správně fungující regulátor napětí dává do originální baterky typu AGM 14.5 - 14.8V (naměřil jsem cca 14.6V ), ale já jsem se dočetl, že je to pro AGM baterku moc, a baterka takto rychle odejde.

Řeším to po necelém roce a 24 tisících km od koupi nové motorky, protože to vypadá, že baterka je opravdu skoro hotová, napětí při startování klesá po několika několikavterinových startech třeba i pod 8V, a ačkoli starter točí, tak motorka nechytá.

Co s tím?
1. Napětí je v pořádku, a baterka byla nejspíš vadná z výroby
2. Smiř se s tím a každej rok kup novou baterku
3. Zkus tam dobastlit nějakej jinej neorigo regulátor

V autě mám origo baterku už devátej rok. Sice čekám, kdy klekne, ale zatím se drží statečně a ani v zimě jsem neměl zatím problém, tak mi to přijde trochu v nepoměru.

Naposledy editováno 18.05.2020 13:12:13
Anketa: Kolik let vám vydrží AGM bezudržbová baterie?
1
13%
3
2
4%
1
3
8%
2
4
25%
6
5
0%
0
6
13%
3
7
4%
1
8
13%
3
9
4%
1
10 a víc
17%
4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí

19.5.2020 v 16:08 | Nahoru | #1

Kafoholik píše: Přebíjení je bolest většiny motorek. A taky nových aut s inteligentním dobíjením.
U aut to pracuje tak, že řídící systém nechá baterku vybít na limit, kdy altík je odpojen. Pak zapojí altík a zrychleně dobíjí... Baterky jsou za tři roky KO.
U motorek regulátory taky přebíjí, protože baterky jsou malé a proudy pro start extrémní. I tady to znamená rychlou smrt.

Fyzika olověného akumulátoru je stále stejná, optimálně by nabíjecí napětí nemělo přesáhnout 13,8V .

Výrobci si ale hrají se závislostí proud/ napětí. Pokud se přikloní k vyššímu napětí, jsou schopni se dostat na stejný nabíjecí čas s menším proudem, tedy menším zatížením alternátoru ( mechanický odběr výkonu) .
Umožní to snížit emise, zvýšit výkon motoru, udělat menší alternátor ( lehčí), urychlit nabíjení mezi starty, menší průřezy vodičů, menší namáhání konektorů... Ale baterky tím trpí. Což nevadí, protože mají samostatnou záruku.
Navíc, baterie je zboží podléhající opotřebení, takže ze zákona je záruka na kapacitu jen půl roku, kdy by mela dosahonat tuším 75%. Dva roky je na životnost, tedy že baterie je funkční .



Téměř nic z toho není pravda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí

19.5.2020 v 16:20 | Nahoru | #2
radi5> rád se něco přiučím, co konkrétně tedy?

Například bych chtěl vysvětlit, proč je na motorkách ( a moderních autech s inteligentním dobíjením) většinou napětí měřené na baterii při běžícím motoru až 15V, když nabitá baterie na 100% by měla mít 12,6V a dobíjení by mělo být max 13,8V , jak nás učili ve škole.
Otázku myslím vážně, nereju, aby si někdo nemyslel.

Naposledy editováno 19.05.2020 16:27:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 ihnaja 45 9.4.2023 v 23:12 radi5
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 ihnaja 6 26.3.2023 v 20:55 Kanada21
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... ihnaja 19 3.3.2023 v 23:23 Julip2
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 ihnaja 86 7.9.2022 v 16:10 33.petr
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... jira123 72 27.7.2022 v 17:48 Matess727x


TOPlist