Charging system
Voltage setting 14.5 + 0.3 V (5000 rpm 10 A 77°F)
Battery
Model (trademark) YTX9-BS
To znamená, že originální a správně fungující regulátor napětí dává do originální baterky typu AGM 14.5 - 14.8V (naměřil jsem cca 14.6V ), ale já jsem se dočetl, že je to pro AGM baterku moc, a baterka takto rychle odejde.
Řeším to po necelém roce a 24 tisících km od koupi nové motorky, protože to vypadá, že baterka je opravdu skoro hotová, napětí při startování klesá po několika několikavterinových startech třeba i pod 8V, a ačkoli starter točí, tak motorka nechytá.
Co s tím?
1. Napětí je v pořádku, a baterka byla nejspíš vadná z výroby
2. Smiř se s tím a každej rok kup novou baterku
3. Zkus tam dobastlit nějakej jinej neorigo regulátor
V autě mám origo baterku už devátej rok. Sice čekám, kdy klekne, ale zatím se drží statečně a ani v zimě jsem neměl zatím problém, tak mi to přijde trochu v nepoměru.
Naposledy editováno 18.05.2020 13:12:13
2 reakcí na tento příspěvek AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
U aut to pracuje tak, že řídící systém nechá baterku vybít na limit, kdy altík je odpojen. Pak zapojí altík a zrychleně dobíjí... Baterky jsou za tři roky KO.
U motorek regulátory taky přebíjí, protože baterky jsou malé a proudy pro start extrémní. I tady to znamená rychlou smrt.
Fyzika olověného akumulátoru je stále stejná, optimálně by nabíjecí napětí nemělo přesáhnout 13,8V .
Výrobci si ale hrají se závislostí proud/ napětí. Pokud se přikloní k vyššímu napětí, jsou schopni se dostat na stejný nabíjecí čas s menším proudem, tedy menším zatížením alternátoru ( mechanický odběr výkonu) .
Umožní to snížit emise, zvýšit výkon motoru, udělat menší alternátor ( lehčí), urychlit nabíjení mezi starty, menší průřezy vodičů, menší namáhání konektorů... Ale baterky tím trpí. Což nevadí, protože mají samostatnou záruku.
Navíc, baterie je zboží podléhající opotřebení, takže ze zákona je záruka na kapacitu jen půl roku, kdy by mela dosahonat tuším 75%. Dva roky je na životnost, tedy že baterie je funkční .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
Kafoholik píše: Přebíjení je bolest většiny motorek. A taky nových aut s inteligentním dobíjením.
U aut to pracuje tak, že řídící systém nechá baterku vybít na limit, kdy altík je odpojen. Pak zapojí altík a zrychleně dobíjí... Baterky jsou za tři roky KO.
U motorek regulátory taky přebíjí, protože baterky jsou malé a proudy pro start extrémní. I tady to znamená rychlou smrt....
Jo, nedávno jsem o tom četl na garáž.cz
Hrozné, jak v tom článku mluvčí škodovky tvrdí, že bez "inteligentního" dobíjení tě to auto zabije.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
Kafoholik píše: Přebíjení je bolest většiny motorek. A taky nových aut s inteligentním dobíjením.
U aut to pracuje tak, že řídící systém nechá baterku vybít na limit, kdy altík je odpojen. Pak zapojí altík a zrychleně dobíjí... Baterky jsou za tři roky KO.
U motorek regulátory taky přebíjí, protože baterky jsou malé a proudy pro start extrémní. I tady to znamená rychlou smrt.
Fyzika olověného akumulátoru je stále stejná, optimálně by nabíjecí napětí nemělo přesáhnout 13,8V .
Výrobci si ale hrají se závislostí proud/ napětí. Pokud se přikloní k vyššímu napětí, jsou schopni se dostat na stejný nabíjecí čas s menším proudem, tedy menším zatížením alternátoru ( mechanický odběr výkonu) .
Umožní to snížit emise, zvýšit výkon motoru, udělat menší alternátor ( lehčí), urychlit nabíjení mezi starty, menší průřezy vodičů, menší namáhání konektorů... Ale baterky tím trpí. Což nevadí, protože mají samostatnou záruku.
Navíc, baterie je zboží podléhající opotřebení, takže ze zákona je záruka na kapacitu jen půl roku, kdy by mela dosahonat tuším 75%. Dva roky je na životnost, tedy že baterie je funkční .
Téměř nic z toho není pravda.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 | ihnaja | 45 | 9.4.2023 v 23:12 radi5 |
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 | ihnaja | 6 | 26.3.2023 v 20:55 Kanada21 |
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... | ihnaja | 19 | 3.3.2023 v 23:23 Julip2 |
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 | ihnaja | 86 | 7.9.2022 v 16:10 33.petr |
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... | jira123 | 72 | 27.7.2022 v 17:48 Matess727x |