bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí
V servisním manuálu pro Benelli BN302 se píše:

Charging system
Voltage setting 14.5 + 0.3 V (5000 rpm 10 A 77°F)

Battery
Model (trademark) YTX9-BS

To znamená, že originální a správně fungující regulátor napětí dává do originální baterky typu AGM 14.5 - 14.8V (naměřil jsem cca 14.6V ), ale já jsem se dočetl, že je to pro AGM baterku moc, a baterka takto rychle odejde.

Řeším to po necelém roce a 24 tisících km od koupi nové motorky, protože to vypadá, že baterka je opravdu skoro hotová, napětí při startování klesá po několika několikavterinových startech třeba i pod 8V, a ačkoli starter točí, tak motorka nechytá.

Co s tím?
1. Napětí je v pořádku, a baterka byla nejspíš vadná z výroby
2. Smiř se s tím a každej rok kup novou baterku
3. Zkus tam dobastlit nějakej jinej neorigo regulátor

V autě mám origo baterku už devátej rok. Sice čekám, kdy klekne, ale zatím se drží statečně a ani v zimě jsem neměl zatím problém, tak mi to přijde trochu v nepoměru.

Naposledy editováno 18.05.2020 13:12:13
Anketa: Kolik let vám vydrží AGM bezudržbová baterie?
1
13%
3
2
4%
1
3
8%
2
4
25%
6
5
0%
0
6
13%
3
7
4%
1
8
13%
3
9
4%
1
10 a víc
17%
4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí

19.5.2020 v 07:31 | Nahoru | #1

Kohlstein píše: combust> 14,8V limit je pro nabíjení. Ale co když už je nabitá? Pak je to moc. A při teplotě nad 20°C je potřeba napětí snížit.


O té teplotní kompenzaci jsem taky četl, ale dost pochybuju, že nabíjecí systém u většiny bude tak sofistikovanej, že by si hlídal teplotu, a nejspíš to tam pere pořád stejný napětí, nebo se pletu?

(reakce na) AGM baterie se konstrukčním záměrem přebíjí

Skvělá odpověď, děkuji! 19.5.2020 v 08:51 | Nahoru | #2

RometZ175 píše: O té teplotní kompenzaci jsem taky četl, ale dost pochybuju, že nabíjecí systém u většiny bude tak sofistikovanej, že by si hlídal teplotu, a nejspíš to tam pere pořád stejný napětí, nebo se pletu?



Teplotu baterií si nic nehlídá, je to dané chemií (hustotou elektrolytu) . U alternátoru to je tak, že po dosažení jeho maximálního napětí dobíjí, baterka je zátěž. Jakmile se napětí na baterii bez zátěže zvýší, vyrovnají se rozdíly a samovolně klesá proud - jednoduše: baterie je plná, další energii nepobere.
S rozdílem teplot se hustoty liší, díky tomu lze za studena naměřit vyšší napětí, ale mělo by se to měřit vždy okolo cca 20°C.

Vysoké teploty jsou největší zabiják baterií, li-ionek i olověných. Bohužel to je problém v létě, násobený snahou o urychlené dobíjení jak píšu výš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 ihnaja 45 9.4.2023 v 23:12 radi5
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 ihnaja 6 26.3.2023 v 20:55 Kanada21
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... ihnaja 19 3.3.2023 v 23:23 Julip2
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 ihnaja 86 7.9.2022 v 16:10 33.petr
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... jira123 72 27.7.2022 v 17:48 Matess727x


TOPlist