globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enfield Interceptor / Continental - pružiny
Jak asi bude každý majitel twinu Royal Enfield souhlasit, zadní pérování je indicky dost měkké a houpavé. Při sólo jízdě s Continentalem GT 650 ještě jde, kvůli lepšímu rozložení hmotnosti, u Interceptora je to už horší a při jízdě ve dvou vysloveně mizérie. Ani nastavení předpětí na maximum moc nepomáhá. Většinou se to řeší výměnou celých tlumičů od jiné značky.

Po tragické zkušenosti s tlumiči od britské fy TEC bike parts, které jsem jim hodil na hlavu, byl jsem nucen uspíšit svůj plán na pokus o vylepšení originálních RE tlumičů. Objednal jsem sice emulzní YSS RZ362-360TRL-54-B (necelých 12 tis.), nicméně pandemická lhůta pro dodání je min. měsíc - a jezdit se musí. Zkusil jsem vyměnit pružiny.

Na základě různých guglení, zkušenosti a debat tady na fóru jsem dospěl k závěru, že vhodná bude tuhost 17-25. Původní pružina po vymontování má délku 230 mm, což je trochu atyp. Nulové předpětí je 25 mm. Vyřešil jsem to nákupem pružiny YSS 46-17-25-240, tedy o cenťák delší. Dodáno do týdne. Dolní oko jsem posunul o 5 mm, což jde bezpečně a spolehlivě, čímž se standardní rozteč ok 360 mm posunula na 365. Na TECu jsem si vyzkoušel, že optimum je ke 370, takže pohoda. Horní „nátrubek“ u regulace předpětí odsoustružil o 5 mm (opět v poho, místa a materiálu dost). Tím jsem získal onen centimetr navíc a tedy stejné základní předpětí jako u originálů RE.

Zkušební jízda dopadla nad očekávání skvěle. Mám nějakých 80 kg čisté váhy, tedy s výbavou a svačinou v kapse do 90. Nastavení předpětí na nejmenší. V téhle konfiguraci motorka seděla slušně na silnici, obstojně pobírala nerovnosti, ale nikam neodskakovala a pérování nebylo nijak tvrdé (a už vůbec ne měkké). Řekl bych příjemně lehce sportovní. Co mne vyloženě překvapilo, byl útlum. Čekal jsem „uhoupanost“, ale ono se to chovalo mravně! Při sportovnější jízdě nebo při rychlém manévru bylo znát, že by to sneslo doladit útlum, ale pořád tlumiče fungovaly rozumně. Upřímně, kdyby tam tyhle brka dali už v Indii, asi bych žádnou výměnu „šoků“ vůbec neřešil.

Pokud někdo jezdí jen sólo, pokud nemá 150 kg, asi by se nabízelo ještě jednodušší řešení, a to nechat celou jednotku tak jak je a osadit ji kratšími pružinami YSS 46-17-25-220. Menší základní předpětí by se dalo dohnat přestavením do polohy 3 - 4. To ale nemám odzkoušeno, ať se snaží taky někdo jinej. Stejně jako přeplanžetování, které jsem nedělal, ani nezjišťoval možnosti nebo cenu. Potřeboval jsem rychlé řešení.

Za nějakých cca 1500 Kč je to docela obstojný a levný upgrade zadního pérování twinů Royal Enfield 650.

Nenamontované pružiny: vlevo originál Enfield, vpravo YSS 46-17-25-240


Vymontovaný původní tlumič Royal Enfield twin. V dolní části pružiny je celkem znát, že to s tou progresivitou Ind trochu přehnal


Upravený originální tlumič s pružinou YSS 46-17-25-240, prodlouženou délkou ok na 365 mm a snížením u regulace předpětí
(E: přestříkání nádobky na stříbrno nemá žádný praktický význam, jen se mi od začátku nelíbila ta trochu kýčovitá zlatá a la Öhlins, tak když už jsem se v tom hrabal, foukl jsem ji „hliníkovým“ sprejem.)


O 5 mm posunutá regulace předpětí


Upravená jednotka zpět na interceptoru


Naposledy editováno 17.05.2020 08:50:51
Předchozí
1 2
Následující

Enfield Interceptor / Continental - pružiny

23.11.2020 v 10:23 | Nahoru | #31
dik. ale bude to spis vyjimka nez pravidlo...

1 reakcí na tento příspěvek Enfield Interceptor / Continental - pružiny

5.7.2021 v 17:17 | Nahoru | #32
Asi nemá smysl zakládat nové vlákno ohledně Interceptora tak se s dovolením zeptám zde.Vloni v létě jsem koupil Bulleta a jsem z toho nadšený.Ale pokud bych na tom měl jet ve dvou více než 10km tak by to bylo asi trápení.Chtěl bych si k tomu pořídit Interceptora ale tady bych se rád dověděl jestli někdo z Vás kdo má +190cm na tom jel a jaké jsou na tom pro tuto postavu vzdálenosti řidítka-sedlo-stupačky.Díky předem za případné informace.

(reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny

27.7.2021 v 10:08 | Nahoru | #33
sekáčmagor> Mám Bulleta též. Měřím asi tak 190 cm a na Bulletovi jsme byli dál i ve dvou. Na Interceptorovi jsem se svezl jednou, určitě je to pohodlnější a větší, než Bullet. Ale i tak to chce vyzkoušet. Ale ta motorka (Interceptor) jede nádherně...

1 reakcí na tento příspěvek Enfield Interceptor / Continental - pružiny

5.10.2021 v 16:16 | Nahoru | #34
Dneska návštěva v Brně na servise v 5000 a montáž nových zadních tlumičů u Vangelas Racing.



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny

5.10.2021 v 19:15 | Nahoru | #35
MilanTST> copa, originály nevyhovovaly?

(reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny

5.10.2021 v 19:18 | Nahoru | #36
sardel> Byly super.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny

5.10.2021 v 19:21 | Nahoru | #37
sardel> malinko jsem to dneska protáhnul a je to úplně jiné svezení. Motorka netancuje, zadek drží jak přilepený a ty nálety do zatáček. Pocit jistoty a bezpečí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny

5.10.2021 v 20:15 | Nahoru | #38
MilanTST> a teď k tomu ještě vytunit předek....

(reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny

6.10.2021 v 06:52 | Nahoru | #39
sardel> plánuju na příští rok, jen ještě zvažuju jestli celé vidle, nebo Andreani.

https://www.m4tuning...or-650-105-re3e.html

jen
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Royal Enfield Interceptor - Royal Enfield Interceptor matmat 9 19.2.2024 v 14:02 dasto
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... jincom 49 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT Alda156 67 21.4.2023 v 22:59 oondra2
Royal Enfield 865ccm [1, 2] Royal Enfield Interceptor Alceste 33 11.10.2022 v 20:33 callowsick
Royal Enfield Interceptor - táhne d... Royal Enfield Interceptor Mammoth 5 8.7.2022 v 14:36 Mammoth


TOPlist