globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: čz 175/477 nestartuje
11.5.2020 v 14:46
Panove prosim pomoc a nebo se už zblaznim.
Tak motorka nejde nakopnout. Mužu ji nastartovat ale těžko a jenom když striknu pod svičku benzin. Ale vetšinou ani tak. Když děla tak děla pěkne, jak se na ni jede nevim neskusil sem to.
Motorka nebyla v provoznim stavu. Udal sem vybrus a dal novi pist, komprese mně ukazuje 7 baru, dal sem VAPE zapalovani, novi karburator, trysky 96 a 50, nova svička brisk N15C. Posledni co sem udal je pretěsnil valec, karburator a gufero na klikovce spod zapalovanim.
Tady jsou dva videa. Na jednom ji dvakrat našlapnu a prubuju startovat, na druhim mužete vidět jak to děla když nastartuje a nakonci videa ji zasnu a skusim hned nastartovat a nic z toho.



čz 175/477 nestartuje

11.5.2020 v 18:51 | Nahoru | #1
Ten motor nejde pěkně, proč se kupoval nový karbec - to že je nový neznamená že je OK. Jak máš směs a jehlu - otáčky a poloha.

čz 175/477 nestartuje

11.5.2020 v 19:20 | Nahoru | #2
Měřils předstih ? Za ty roky už je pravděpodobný , že byla dělaná klika a čepy můžou bejt trochu jinak. A co připojit filtrbox , má to dost vliv na směs.

čz 175/477 nestartuje

11.5.2020 v 19:20 | Nahoru | #3
Novi karbec proto že to ani se starim nestartovalo a chtel sem byt jisty že je v poradku. Koupil jsem ten www.jawashop.com/carburetor-26mm-with-long-pin-threaded-jawa-cz_z299/ a novi trysky, ani se tema většima tryskama to nestartovalo. Jehla je na tretim zařezu, směs pul otačky. Kromě tryskah jsem karbec nechal jak je.

čz 175/477 nestartuje

11.5.2020 v 19:26 | Nahoru | #4
Předstih je asi 2,7 a je to na količku. Filterbox připojenej a nebo ne je to stejny, ale mam i novi filtr a filterbox bil rozdělani a vočistěny, renovoval jsem celou motorku tak že jsem všechno mněl rozdělani. A nova je elektricka instalace.

čz 175/477 nestartuje

11.5.2020 v 19:53 | Nahoru | #5
Podle volnoběhu mi to přijde na chudou směs . Mělo by to poprdávat , tohle jde jak elektromotor.

čz 175/477 nestartuje

11.5.2020 v 20:35 | Nahoru | #6
Měl jsem tam i trysku 115 a volnoběh 55 a taky nic. Zblaznim se z toho že nestartuje. Vždycky se vracim na to že to nemuže byt tak cytlivy. Jasny jestly neděla dobře ale že se novim vybrusem, novim karburatorem, novou svičkou vlasntě tři novy svičky pro jistotu a VAPE. Že to nejde nakopnout. A jestly to děla i špatně na volnoběhu, tak to znamena že dostava všechno co potřebuje.

čz 175/477 nestartuje

11.5.2020 v 21:20 | Nahoru | #7
vyhoď ten karburátor, to je čínská sračka, dej klasickej origo a po večerech studuj pravidla pravopisu

čz 175/477 nestartuje

12.5.2020 v 06:15 | Nahoru | #8
Byl tam original karburator, a bylo to stejny.

Ten pravopis mi prominete. Piše u avataru Praha proto že jsem nemohl vybrat odkud sem. Jsem Čech z Chorvatska, už pět generacich jsme v Chorvatsku a zakončil jsem Českou zakladni školu ale před asi 25 let. A to bylo naposled že jsem tolik musel na češtině psat.

Naposledy editováno 12.05.2020 06:16:11

čz 175/477 nestartuje

14.5.2020 v 14:18 | Nahoru | #9
Ahoj. A elekrika je OK ? Vypekla mě blbá kostra na - pólu, taky třeba Ale k věci. Pokud je motorka po GO, tj ložiska na klice, výbrus, tak se jí moc nechce. To je normální, to bych zase tak moc neřešil. Pokud ti tam jde dobře směs (to poznáš po několika trenincích v našlapování na mokré svíčce Bohatost směsi bych nechal sytější a řešil ji až tak po najetí 100 km, až si motor sedne a půjde volně. Takže teď dotáhnout bohatost směsi na doraz a povolit o 360 st. (dvě otáčky) Jehlu mám po celá léta nastavenou na druhém zářezu odshora, tj, nad plíškem mám jeden zářez. A víc bych benzín neřešil. Pak vyšroubovat svíčku nasadit do fajfky (koncovky) přitisknout (ukostřit) k válci a párkrát prošlápnout, se zapnutým klíčkem pochopitelně. Na svíčce MUSÍ být vidět jiskry. No a pokud jdou, je třeba zjistit, zda zapalují ve vhodný okamžik. To tvoje zapalování neznám, s tím ti neporadím, já mám klasické kladívko (a neměl jsem s ním nikdy problém, ač mám stejný model od roku 1971). Předstih, tj pálit to každopádně musí, pokud si dobře pamatuju tak asi 1,5 - 1,8 mm před horní úvratí. Až ti chytne, tak ji nech chvilku blafat, nevytáčet, jenom ji případně plynem držet v jakých si minimálních otáčkách. Seřizování bohatosti a jiné věci nech, až si to všechno sedne. Držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje

14.5.2020 v 14:21 | Nahoru | #10
Jo a ještě. Přidej ji oleje do benzínu na prvních alespoň 50km. Aby mazala alespoň 1:50. Ono jí normálně stačí 1:35, ale ze začátku hrozí nebezpečí přidření

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čz 175/477 nestartuje

14.5.2020 v 14:28 | Nahoru | #11

oldgreenhorn píše: Jo a ještě. Přidej ji oleje do benzínu na prvních alespoň 50km. Aby mazala alespoň 1:50. Ono jí normálně stačí 1:35, ale ze začátku hrozí nebezpečí přidření


1:50 je méně oleje, než 1:35. Chtěl jsi to napsat obráceně, že? Já jsem tuhle ČZ mazal 1:33 ze stojanu MIX.

čz 175/477 nestartuje

14.5.2020 v 14:50 | Nahoru | #12
Až teď jsem si pustil druhé video. Takže startování studené mašiny. Pustím benzín a držím cepák (kolíček nad plovákem ) cca 5 sek, případně není na závadu , když ji přeplavím, kolik potřebuje zjistíš časem sám, pak tak 3x prošlápnu bez zapnutého klíčku a až potom startuji se zapnutým klíčkem. Motorka nemá sytič, takže studená chce více benzínu. Pokud ji trochu zahřeješ (a na tom druhém videu už byla dost zahřátá, tak naopak necepuj, nepřidávej plyn a startuj tzv na volnoběh. Je slyšet, že ten volnoběh máš příliš vysoký, je potřeba jej po mírném zahřátí doregulovat. Na pravé straně je regulace volnoběhu, šroubek pod pružinkou tím nestavuješ šoupě, to je množství vzduchu - šoupě i benzínu - jehla v šoupěti který jde do spalovacího prostoru. Když točíš ve směru hodinových ručiček, tak šoupě otevíráš - vyšší otáčky a naopak je zavíráš a tím snižuješ otáčky volnoběhu. S tím předstihem mě neber za slovo , to najdeš v manuálu, pokud jej máš, asi se dá vyguglovat, nevím. Zrovna tak ta bohatost směsi, to je v ní taky. Ze zkušenosti vím, že to nejsou zase tak úplně kritické hodnoty, mělo by to fungovat i v rámci menších obchylek, s tím si hrej, až bude mašina valit. Ale mašinku máš pěknou, je vidět, že jsi na ní zapracoval

(reakce na) čz 175/477 nestartuje

14.5.2020 v 14:57 | Nahoru | #13
Ježíši promiň, máš pravdu. Jsem já to hlava. Já jsem po GO míchal benzín v poměru 1:35 a když jsem jí naložil do kopce, tak jí to nedělalo dobře. Radši ať se za tebou pořádně HULÍ

čz 175/477 nestartuje

14.5.2020 v 14:58 | Nahoru | #14
Těch 1:33 bude stačit.

1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje

15.5.2020 v 17:41 | Nahoru | #15
Můj postřeh: na druhém videu je vidět, že startuješ s plynem. Vzhledem k tomu, že máš evidentně vysoký volnoběh, tak tím přidáním plynu tam podle mě pošleš tolik paliva, že to vlastně udusíš. Mám taky Vape, ale plyn přidávám až když nechytne na cca 4-tý nakopnutí s klíčkem (před tím 3 nakopnutí bez klíčku) a to pouze na 1-2 kopnutí a pak zas bez plynu. To všechno samozřejmě u studené motorky s předchozím přeplavením karburátoru dokud nepřeteče. Při teplé motorce bez přeplavování, bez kopání bez klíčku, maximálně s velmi mírným přidáním plynu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čz 175/477 nestartuje

15.5.2020 v 20:29 | Nahoru | #16
Popsa> Ahoj, to jsem mu nahoře taky popsal, jak startovat teplou. Ale prosím tě, poprvé se dozvídám, že existuje elektronická alternativa zapalování - Vape a přiznám se, vůbec nevím o co kráčí. Jak to funguje, kde se to dá koupit, kolik to stojí a jak se to připojuje do elektroinstalace? Jestli bys to mohl jen tak aspoň nastínit, pro představu? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje

15.5.2020 v 22:15 | Nahoru | #17
Pro old greenhorna: Vape na motoru ČZ 477, 12 V

(reakce na) čz 175/477 nestartuje

16.5.2020 v 13:31 | Nahoru | #18
Radek2107> Díky, dokonce na 12 V. A je tam, aspoň se mi zdá z fotky bezkontaktní snímání, že? A kolik to stálo?

čz 175/477 nestartuje

16.5.2020 v 16:29 | Nahoru | #19
Tak, už dva dni ji zkouším nakopnout a nic. Přendal jsem jehlu na druhi zařez a volnoběh jednu otačku, 360 stupnu a taky nic. A dnes přidu a kopnu třikrat bez kličku a asi pětkrat s kličkem bez plynu a chytne. Když se zahřala tak zase nechce startovat. Takže budu studovat a dam vam vědět jak to bude dal.

čz 175/477 nestartuje

16.5.2020 v 20:44 | Nahoru | #20
Možná jsem to blbě napsal, ale mám ten dojem, že to "uchlastáváš". Za studena - nacepuju, až třeba k tomu přeplavení, pak 3x až 5x bez klíčku, klidně podržím plyn, aby si nasála hodně směsi, pak zapnu klíček a již bez plynu startuji. Za tepla už necepuji a startuji bez plynu. Základem ale potom je, že už musíš mít nastavený volnoběh. Ještě je možnost, po těch startovacích pokusech, když na tom "trenuješ" už moc dlouho, vyndat svíčku a podívat se na ni, jestli není uchlastaná - mezi kontakty nesmí být kapka. Mimochodem Brisku jsem zkoušel a moc jsem s ní spokojený nebyl, Nejvíc se mi osvědčila obyčejná Pal - ka s teplotním koeficientam 8. Svíčky "sedmičky" soplily a devítky špatně startovaly za studena. Ale tohle ber vše s rezervou, já mám ještě originál 6 V dynamo, klasické kladívko na vačce a svíčky ještě z totality. Já tu svou "čízu" mám už víceméně z nostalgie, vyrostla se mnou a ročně na ní najezdím tak maximálně 200 km. Každopádně držím palce ať to vychytáš a dělá ti stejnou radost jako dělala mě. Čus.

(reakce na) čz 175/477 nestartuje

17.5.2020 v 16:02 | Nahoru | #21
oldgreenhorn> jiní ti už částečně odpověděli za mě, tak jen doplním. Ano, je to bezkontaktní. Dělá se jak 6V tak 12V (pochopitelně je nutno předělat všechny spotřebiče jako žárovky apod.). Stálo mě to něco kolem 7k včetně montáže v servisu, ale šikula by to asi zvládl i doma. Výhodu vidím v tom, že nemusím každou chvíli štelovat kladívka (což bylo u mého stroje nutné často), lepší dobíjení a při 12V variantě dostupnější žárovky a možnost udělat si USB dobíjení na telefon apod. Já jsem o té možnosti přestavby na 12V nevěděl, takže mám 6V, ale jsem s ní spokojenej. Vlastně jsem se o Vape dozvěděl náhodou: sleduju Trabanty kolem světa a když se chystali na výpravu z Austrálie do Bangkoku, tak sebou měli i ČZ 175/477 a při její přípravě zmínili, že tam dali Vape, tak jsem začal pátrat co to je a dal jsem to tam. Navíc návrat ke kladívkům je prý možný - není to nevratná operace.

1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje

17.5.2020 v 22:24 | Nahoru | #22
Mě to Vape vyšlo na zhruba 5000, ano, je to na 12V. Ač docela nemehlo, zvládl jsem to vyměnit, tedy s pomocí bratra. Pak jsme po čase předělávali i jeho 487 na Vape. Abych nekecal, jak je to skvělé, v ostrém provozu to ještě ozkoušené nemám neb už tři roky skládám motorku dohromady. Nicméně jsem už ve finále (viz deník motorky, dnes jsem dodělal elektriku).

(reakce na) čz 175/477 nestartuje

20.5.2020 v 22:28 | Nahoru | #23
Radek2107> Já ho dával vloni, a to Vape zrovna zdražovalo. A řeknu ti, že s kladívkama mě tak dobře ta motorka snad nikdy nejela
oldgreenhorn> eshop.vape.cz/cs/souprava-zapalovani-sz13-1-a-sz13-1

Naposledy editováno 20.05.2020 22:41:43

čz 175/477 nestartuje

15.6.2020 v 18:23 | Nahoru | #24
Odzkoušeno na 50 km, jede to fakt dobře, žádné kuckání, jde hezky do otáček. Spokojenost.

čz 175/477 nestartuje

22.1.2021 v 16:05 | Nahoru | #25
Problem vyřešen, po generalni oprave motoru. Až se budu moc a ni projet tak uvidim jestli je to všechno dobry. Ale startuje.

čz 175/477 nestartuje

25.1.2021 v 22:34 | Nahoru | #26
Tak první úspěch máš za sebou , ale ještě nemáš hotovo. Počítej s tím, že jak si všechno sedne a motorku zatížíš v běžném provozu, budeš ještě ladit detaily nastavení. Přeji ať se to to brzy podaří.

čz 175/477 nestartuje

26.1.2021 v 11:38 | Nahoru | #27
To zvonění, chrastění a cinkání se mně nikdy nelíbilo, ale znám ho. Proč to před každým startem přeplavuješ? To jsem dělal jen při startu studeného motoru, za tepla už ne, ani jsem už nepřidával plyn, chytla vždy sama.

Naposledy editováno 26.01.2021 11:40:19

čz 175/477 nestartuje

26.1.2021 v 17:44 | Nahoru | #28
To neustálé přeplavování taky nechápu . Jak by startoval 559 se sytičem?

Naposledy editováno 26.01.2021 17:45:31

čz 175/477 nestartuje

28.1.2021 v 11:11 | Nahoru | #29
To mate pravdu, přeplavovani netreba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj

TOPlist