Téma: čz 175/477 nestartuje
11.5.2020 v 14:46
Panove prosim pomoc a nebo se už zblaznim.
Tak motorka nejde nakopnout. Mužu ji nastartovat ale těžko a jenom když striknu pod svičku benzin. Ale vetšinou ani tak. Když děla tak děla pěkne, jak se na ni jede nevim neskusil sem to.
Motorka nebyla v provoznim stavu. Udal sem vybrus a dal novi pist, komprese mně ukazuje 7 baru, dal sem VAPE zapalovani, novi karburator, trysky 96 a 50, nova svička brisk N15C. Posledni co sem udal je pretěsnil valec, karburator a gufero na klikovce spod zapalovanim.
Tady jsou dva videa. Na jednom ji dvakrat našlapnu a prubuju startovat, na druhim mužete vidět jak to děla když nastartuje a nakonci videa ji zasnu a skusim hned nastartovat a nic z toho.
Tak motorka nejde nakopnout. Mužu ji nastartovat ale těžko a jenom když striknu pod svičku benzin. Ale vetšinou ani tak. Když děla tak děla pěkne, jak se na ni jede nevim neskusil sem to.
Motorka nebyla v provoznim stavu. Udal sem vybrus a dal novi pist, komprese mně ukazuje 7 baru, dal sem VAPE zapalovani, novi karburator, trysky 96 a 50, nova svička brisk N15C. Posledni co sem udal je pretěsnil valec, karburator a gufero na klikovce spod zapalovanim.
Tady jsou dva videa. Na jednom ji dvakrat našlapnu a prubuju startovat, na druhim mužete vidět jak to děla když nastartuje a nakonci videa ji zasnu a skusim hned nastartovat a nic z toho.
Novi karbec proto že to ani se starim nestartovalo a chtel sem byt jisty že je v poradku. Koupil jsem ten www.jawashop.com/carburetor-26mm-with-long-pin-threaded-jawa-cz_z299/ a novi trysky, ani se tema většima tryskama to nestartovalo. Jehla je na tretim zařezu, směs pul otačky. Kromě tryskah jsem karbec nechal jak je.
Měl jsem tam i trysku 115 a volnoběh 55 a taky nic. Zblaznim se z toho že nestartuje. Vždycky se vracim na to že to nemuže byt tak cytlivy. Jasny jestly neděla dobře ale že se novim vybrusem, novim karburatorem, novou svičkou vlasntě tři novy svičky pro jistotu a VAPE. Že to nejde nakopnout. A jestly to děla i špatně na volnoběhu, tak to znamena že dostava všechno co potřebuje.
Byl tam original karburator, a bylo to stejny.
Ten pravopis mi prominete. Piše u avataru Praha proto že jsem nemohl vybrat odkud sem. Jsem Čech z Chorvatska, už pět generacich jsme v Chorvatsku a zakončil jsem Českou zakladni školu ale před asi 25 let. A to bylo naposled že jsem tolik musel na češtině psat.
Naposledy editováno 12.05.2020 06:16:11
Ten pravopis mi prominete. Piše u avataru Praha proto že jsem nemohl vybrat odkud sem. Jsem Čech z Chorvatska, už pět generacich jsme v Chorvatsku a zakončil jsem Českou zakladni školu ale před asi 25 let. A to bylo naposled že jsem tolik musel na češtině psat.
Naposledy editováno 12.05.2020 06:16:11
Ahoj. A elekrika je OK ? Vypekla mě blbá kostra na - pólu, taky třeba Ale k věci. Pokud je motorka po GO, tj ložiska na klice, výbrus, tak se jí moc nechce. To je normální, to bych zase tak moc neřešil. Pokud ti tam jde dobře směs (to poznáš po několika trenincích v našlapování na mokré svíčce Bohatost směsi bych nechal sytější a řešil ji až tak po najetí 100 km, až si motor sedne a půjde volně. Takže teď dotáhnout bohatost směsi na doraz a povolit o 360 st. (dvě otáčky) Jehlu mám po celá léta nastavenou na druhém zářezu odshora, tj, nad plíškem mám jeden zářez. A víc bych benzín neřešil. Pak vyšroubovat svíčku nasadit do fajfky (koncovky) přitisknout (ukostřit) k válci a párkrát prošlápnout, se zapnutým klíčkem pochopitelně. Na svíčce MUSÍ být vidět jiskry. No a pokud jdou, je třeba zjistit, zda zapalují ve vhodný okamžik. To tvoje zapalování neznám, s tím ti neporadím, já mám klasické kladívko (a neměl jsem s ním nikdy problém, ač mám stejný model od roku 1971). Předstih, tj pálit to každopádně musí, pokud si dobře pamatuju tak asi 1,5 - 1,8 mm před horní úvratí. Až ti chytne, tak ji nech chvilku blafat, nevytáčet, jenom ji případně plynem držet v jakých si minimálních otáčkách. Seřizování bohatosti a jiné věci nech, až si to všechno sedne. Držím palce.
1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje
Jo a ještě. Přidej ji oleje do benzínu na prvních alespoň 50km. Aby mazala alespoň 1:50. Ono jí normálně stačí 1:35, ale ze začátku hrozí nebezpečí přidření
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čz 175/477 nestartuje
oldgreenhorn píše: Jo a ještě. Přidej ji oleje do benzínu na prvních alespoň 50km. Aby mazala alespoň 1:50. Ono jí normálně stačí 1:35, ale ze začátku hrozí nebezpečí přidření
1:50 je méně oleje, než 1:35. Chtěl jsi to napsat obráceně, že? Já jsem tuhle ČZ mazal 1:33 ze stojanu MIX.
Až teď jsem si pustil druhé video. Takže startování studené mašiny. Pustím benzín a držím cepák (kolíček nad plovákem ) cca 5 sek, případně není na závadu , když ji přeplavím, kolik potřebuje zjistíš časem sám, pak tak 3x prošlápnu bez zapnutého klíčku a až potom startuji se zapnutým klíčkem. Motorka nemá sytič, takže studená chce více benzínu. Pokud ji trochu zahřeješ (a na tom druhém videu už byla dost zahřátá, tak naopak necepuj, nepřidávej plyn a startuj tzv na volnoběh. Je slyšet, že ten volnoběh máš příliš vysoký, je potřeba jej po mírném zahřátí doregulovat. Na pravé straně je regulace volnoběhu, šroubek pod pružinkou tím nestavuješ šoupě, to je množství vzduchu - šoupě i benzínu - jehla v šoupěti který jde do spalovacího prostoru. Když točíš ve směru hodinových ručiček, tak šoupě otevíráš - vyšší otáčky a naopak je zavíráš a tím snižuješ otáčky volnoběhu. S tím předstihem mě neber za slovo , to najdeš v manuálu, pokud jej máš, asi se dá vyguglovat, nevím. Zrovna tak ta bohatost směsi, to je v ní taky. Ze zkušenosti vím, že to nejsou zase tak úplně kritické hodnoty, mělo by to fungovat i v rámci menších obchylek, s tím si hrej, až bude mašina valit. Ale mašinku máš pěknou, je vidět, že jsi na ní zapracoval
1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje
Můj postřeh: na druhém videu je vidět, že startuješ s plynem. Vzhledem k tomu, že máš evidentně vysoký volnoběh, tak tím přidáním plynu tam podle mě pošleš tolik paliva, že to vlastně udusíš. Mám taky Vape, ale plyn přidávám až když nechytne na cca 4-tý nakopnutí s klíčkem (před tím 3 nakopnutí bez klíčku) a to pouze na 1-2 kopnutí a pak zas bez plynu. To všechno samozřejmě u studené motorky s předchozím přeplavením karburátoru dokud nepřeteče. Při teplé motorce bez přeplavování, bez kopání bez klíčku, maximálně s velmi mírným přidáním plynu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čz 175/477 nestartuje
Popsa> Ahoj, to jsem mu nahoře taky popsal, jak startovat teplou. Ale prosím tě, poprvé se dozvídám, že existuje elektronická alternativa zapalování - Vape a přiznám se, vůbec nevím o co kráčí. Jak to funguje, kde se to dá koupit, kolik to stojí a jak se to připojuje do elektroinstalace? Jestli bys to mohl jen tak aspoň nastínit, pro představu? Díky.
1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje
Tak, už dva dni ji zkouším nakopnout a nic. Přendal jsem jehlu na druhi zařez a volnoběh jednu otačku, 360 stupnu a taky nic. A dnes přidu a kopnu třikrat bez kličku a asi pětkrat s kličkem bez plynu a chytne. Když se zahřala tak zase nechce startovat. Takže budu studovat a dam vam vědět jak to bude dal.
Možná jsem to blbě napsal, ale mám ten dojem, že to "uchlastáváš". Za studena - nacepuju, až třeba k tomu přeplavení, pak 3x až 5x bez klíčku, klidně podržím plyn, aby si nasála hodně směsi, pak zapnu klíček a již bez plynu startuji. Za tepla už necepuji a startuji bez plynu. Základem ale potom je, že už musíš mít nastavený volnoběh. Ještě je možnost, po těch startovacích pokusech, když na tom "trenuješ" už moc dlouho, vyndat svíčku a podívat se na ni, jestli není uchlastaná - mezi kontakty nesmí být kapka. Mimochodem Brisku jsem zkoušel a moc jsem s ní spokojený nebyl, Nejvíc se mi osvědčila obyčejná Pal - ka s teplotním koeficientam 8. Svíčky "sedmičky" soplily a devítky špatně startovaly za studena. Ale tohle ber vše s rezervou, já mám ještě originál 6 V dynamo, klasické kladívko na vačce a svíčky ještě z totality. Já tu svou "čízu" mám už víceméně z nostalgie, vyrostla se mnou a ročně na ní najezdím tak maximálně 200 km. Každopádně držím palce ať to vychytáš a dělá ti stejnou radost jako dělala mě. Čus.
oldgreenhorn> jiní ti už částečně odpověděli za mě, tak jen doplním. Ano, je to bezkontaktní. Dělá se jak 6V tak 12V (pochopitelně je nutno předělat všechny spotřebiče jako žárovky apod.). Stálo mě to něco kolem 7k včetně montáže v servisu, ale šikula by to asi zvládl i doma. Výhodu vidím v tom, že nemusím každou chvíli štelovat kladívka (což bylo u mého stroje nutné často), lepší dobíjení a při 12V variantě dostupnější žárovky a možnost udělat si USB dobíjení na telefon apod. Já jsem o té možnosti přestavby na 12V nevěděl, takže mám 6V, ale jsem s ní spokojenej. Vlastně jsem se o Vape dozvěděl náhodou: sleduju Trabanty kolem světa a když se chystali na výpravu z Austrálie do Bangkoku, tak sebou měli i ČZ 175/477 a při její přípravě zmínili, že tam dali Vape, tak jsem začal pátrat co to je a dal jsem to tam. Navíc návrat ke kladívkům je prý možný - není to nevratná operace.
1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 nestartuje
Mě to Vape vyšlo na zhruba 5000, ano, je to na 12V. Ač docela nemehlo, zvládl jsem to vyměnit, tedy s pomocí bratra. Pak jsme po čase předělávali i jeho 487 na Vape. Abych nekecal, jak je to skvělé, v ostrém provozu to ještě ozkoušené nemám neb už tři roky skládám motorku dohromady. Nicméně jsem už ve finále (viz deník motorky, dnes jsem dodělal elektriku).
Radek2107> Já ho dával vloni, a to Vape zrovna zdražovalo. A řeknu ti, že s kladívkama mě tak dobře ta motorka snad nikdy nejela
oldgreenhorn> eshop.vape.cz/cs/souprava-zapalovani-sz13-1-a-sz13-1
Naposledy editováno 20.05.2020 22:41:43
oldgreenhorn> eshop.vape.cz/cs/souprava-zapalovani-sz13-1-a-sz13-1
Naposledy editováno 20.05.2020 22:41:43
To zvonění, chrastění a cinkání se mně nikdy nelíbilo, ale znám ho. Proč to před každým startem přeplavuješ? To jsem dělal jen při startu studeného motoru, za tepla už ne, ani jsem už nepřidával plyn, chytla vždy sama.
Naposledy editováno 26.01.2021 11:40:19
Naposledy editováno 26.01.2021 11:40:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 | kpant | 1 | 30.1.2024 v 19:53 Drak1 |
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 | kpant | 6 | 26.1.2024 v 18:17 assassin |
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 | kpant | 9 | 18.1.2024 v 13:06 milfordoj |