Originální díly PARTSDEPOT





Téma: MZ 150 ETZ oprava vidlic
10.5.2020 v 01:24
Ahoj, koupil jsem si po cca 15ti letech MZ 150 ETZ z roku 1990 a tak si zase oživuji vše možně kolem údržby atd... První problém co jsem zpozoroval je že mám po smrti přední vidlice, z obou prolíná olej okolo gufera a a už asi budu s olejem na suchu, a tak se chci zkušenějších zeptat jak s opravou, počítám že bude stačit jen vidlice sundat a rozdělat a určitě dám nové gufera a olej... Bude stačit když je rozdělám a dám nové jen ty horní gufera a co tlumičový olej, je jedno jaký tam koupit? A ještě jedna otázečka a to že když tlumič složím, tak stačí jen nalít horem olej a hotovo? a popřípadě kolik oleje tam dát? Jinak strašně moc díky za každou radu :)

MZ 150 ETZ oprava vidlic

10.5.2020 v 07:56 | Nahoru | #1
Čau, jednu dobrú radu ti dám, prečítaj si manuál. Nerýmuje sa to síce, ale je to pravda. Manuál, to je taký písaný text, kde sa píšu všelijaké užitočné veci, ako napríklad koľko oleju a hlavne akého má ísť do vidlíc. Manuály sa dajú stiahnuť tu na motorkároch. Držím palce pri štúdiu.

PS: máš ich tam 14 aj s návodmi .

Naposledy editováno 10.05.2020 07:58:37

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic

10.5.2020 v 09:32 | Nahoru | #2
Kdo má motorku, tak mění olej každý rok a přetěsňuje třeba každých 5 let, podle potřeby. Takže nic vyjímečného, v podstatě základní údržba.

(reakce na) MZ 150 ETZ oprava vidlic

10.5.2020 v 11:20 | Nahoru | #3

MungoJerry píše: Kdo má motorku, tak mění olej každý rok a přetěsňuje třeba každých 5 let, podle potřeby. Takže nic vyjímečného, v podstatě základní údržba.



Čau, nepreháňaj, každý rok? Na cestnej motke? Teda, ja som asi lajdák. Síce záleží asi aj od odjazdených km, nie?

MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 07:57 | Nahoru | #4
Jo v manuálech bývá "jednou ročně", ale nevím kdo to dodržuje? Co se asi za jeden rok tomu oleji stane? Naproti tomu většina aut u manuální převodovky - celoživotní náplň - vyměnil jsem po 180 000 km a vypustil jsem černý "asfalt". Auto bylo v tu dobu 5 let staré.

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 09:46 | Nahoru | #5
Po roce vyteče z předních tlumičů solidní humus. Stane se to tak, že při roztahování tlumiče a procucávání oleje přes clonky je olej mechanicky dost namáhaný, tlak v oleji klesá až na hranici vakua a začne vařit, dělají se bublinky - říká se tomu kavitace. Ta špína, která pak vyteče, je degradovaný olej. U motokrosových vidlic bývaly na vršku ventilky pro odfouknutí plynů, které se tam naakumulovaly z těch bublinek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 11:28 | Nahoru | #6
Kohlstein> čau, teda ja som si myslel , že tie odfuky tam sú preto, že si to prisaje vzduch cez guferá, ako sa uvolnia pri skoku teleskopy-

MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 13:15 | Nahoru | #7
na MZ jsem ty vydle dycky rozdělal celý, vyčistil a zase složil s novýma dílama, ony zase tak složitý nejsou... myslím, že tam patří 2,6 dcl... ale to si z hlavy fakt nejsem jistej... olej víseméně jakejkoli tlumičovej a raději nějakej hustší...

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 14:25 | Nahoru | #8
A co ty starý motorky, co tam mají ten olej třeba 30 a víc let? Pokud tam ještě nějaký je.

(reakce na) MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 14:36 | Nahoru | #9

mito7 píše: A co ty starý motorky, co tam mají ten olej třeba 30 a víc let? Pokud tam ještě nějaký je.


tak jako jasný, ale když už se ti to jednou dosere, tak mi přijde blbost měnit jen gufero...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 14:44 | Nahoru | #10
krokoš> Taky jsem si to myslel, než jsem se dočetl na nějakém americkém webu tohle o té kavitaci.

(reakce na) MZ 150 ETZ oprava vidlic

11.5.2020 v 19:32 | Nahoru | #11
Kohlstein> čau, americkí vedci zistili, že holohlaví ľudia nemajú vlasy.

MZ 150 ETZ oprava vidlic

14.5.2020 v 23:29 | Nahoru | #12
Zdravím,
celý to rozdělej. Pořádně to umej, hlavně kluzáky vevnitř! Stopro budeš měnit pístní kroužky. Tady pozor - jsou dělaný na nový šavle. Pokud starým šavlím nic není, budeš muset pístní kroužky trochu pilovat, aby se do šavlí vešly - neojebat zámek kroužků. Pokud budeš muset koupit v rámci repase nový šavle - tj. starý jsou posekaný, podélně rýhovaný nebo příliš prohnutý - budeš muset odjehlit zápichy pro segerovky, protože německej dělník na to sere úplně stejně jako českej o páteční noční...
Budou-li v pořádku podložky, přepouštěcí ventily a pružiny, kup jen gufera, těsnění a ony pístní kroužky. Celá sada zpravidla není potřeba.
Kluzáky odmasti než do nich nalisuješ gufera. Podpěrnou vodící trubku lehce podmázni silikonem i s těsněním než ji přitáhneš do kluzáku.
Pružiny polož vedle sebe a koukni jestli jsou stejně dlouhý, pokud je rozdíl větší než cca 1 cm, kup nový.
Oleje 250 ml do každý šavle. Šroub na šavle do horních brejlí taky lehce podmázni silikonem. Dotáhnout na krev.
Já používám Castrol Fork Oil 10W - funguje dobře.
Při montáži do šavlí strč nějakej klacek (já na to mám ohradník) - podepřeš podpěrnou vodící trubku, pak to jde do kluzáků samo...

Ať se daří...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ etz 150 - nestartuje MZ ETZ 150 GasGun 5 21.9.2020 v 16:30 Delk
Problém s dobíjením MZ ETZ 150 lisakkk 7 8.9.2020 v 16:22 Maxipes_Fík
MZ 150 ETZ brzdový kotúč MZ ETZ 150 jonn3333 4 20.8.2020 v 13:08 MartyR
Dotaz MZ 150 [1, 2] MZ ETZ 150, MZ TS 150, MZ ETS 150 Jezdec76 39 15.7.2020 v 15:45 SkotyCZ
Nejde do otáčok MZ ETZ 150 bruno47 1 4.6.2020 v 16:54 AresMlok

TOPlist