globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Starter
8.5.2020 v 16:21
Zdravím všechny,
prosím o radu co se týče vyndání starteru na klx650 94. Po proměření na moto starter je ve zkratu. Nikdy jsem to neviděl, je to přimej zkrat na kostru.
Tak jsme sundali vejfuk, povolili ty dva šrouby a ejhle je tam málo místa. Prostě nejde ven. Jako tady asi zrovna konstrukce objevila sud saké ve skříni...za mě jednoznačně tragedie. Nevím, jestli se ještě dělala zároveň s nášlapem. Pak by to šlo trošku pochopit. No dál. Na straně altiku je vidět, že je na motoru půlenej karter, na kterým je soukolí starteru. Musí tohle dolu? Nebo stačí jenom vyndat soukolí a pak půjde starter jakž ta?ž ven? Sundal jsem kryt a skončil na absenci stahováku pro magnet.
A ještě obecnější otázka, jak je to prosím s výměnou oleje. Z každé půlky vytekl odděleně, ale příjde mi, že je jedna náplň podle karbonu....
Přeju hodně úspěchů v garáži i příští tejden v závějích. Díky.

Starter

8.5.2020 v 21:12 | Nahoru | #1

Starter

8.5.2020 v 21:38 | Nahoru | #2
jj, toto vlákno jsem našel...bohužel to nikam nevede. Pastorek je cca 2cm dlouhý, ale mezi karterama je asi 1cm. To stačí na posunutí, aby vyskočil O kroužek, ale na celkové vyndání ne.

Starter

9.5.2020 v 06:14 | Nahoru | #3
Ta holt odšroubuješ tu mezipřírubu na straně zapalování.Možná stačí vyhodit soukolí.Nebo se zeptat autora vlákna jak to vyřešil.Případně majitelů KLX co se té diskuze účastnili.A ano,verze R má start páku.
Nějak jsem nepochopil to s tím olejem:" Z každé půlky vytekl odděleně".Jak to vypadá v praxi?

Starter

19.5.2020 v 20:40 | Nahoru | #4
Tak hotovo, bez sundání rotoru a následně sundání mezipříruby ani prd. Prostě chybí cca 1cm k vyndání starteru. Jako fakt nevidim rozumnej důvod, to mě štve nejvíc. Proč celá forma na jeden díl mezipříruby, místo úpravy stávající. No nechat to broukovi...ale benefit nový olej v motoru.
Problém byl, že starter má 4 uhlíky a dva někdo měnil a neodizoloval ty měděný licny k nim. Ty se chvěním postupně dostali ke kostře = zkrat. A kolektor ani nevyčistil, takže taky super.
Jako stahovák rotoru obyčejný M22x1,5 délka 50, dá se celkem běžně koupit.

Starter

19.5.2020 v 21:07 | Nahoru | #5
U KLR to jde bez sundání mezipříruby,Holt KLX je to ostrý náčiní kde se šetří každý gram materiálu...

Starter

19.5.2020 v 22:41 | Nahoru | #6
asi tak. Jako nejsem profík - strojař motoopravna amatér, ale tohle fakt zaskočilo. Už se to všechno točí...
Ještě obahnit karbec a hurá do polí...
Díky za účast

Starter

24.5.2020 v 12:44 | Nahoru | #7
Tak nadšení jde opět k zemi. Jako takhle holka zlobí. S karbcema jsem po dvou letech ostávky počítal - benzín do válce nejde vůbec.
Nicméně starter točí, ale jiskra si dala pohov.
Je tu jedno vlákno jako přes kopírák...tak jdu proměřit stator. Už jsem tam nalil půl litru oleje, abych zjistil, jak to pěkně těsní
Zároveň kouknout do servisního manuálu...jeden z problémů je, že nemám jak změřit pulsy na vstup zapalovací cívky. Tak mě napadlo zkusím připojit malou trubici ze stolní zuřifky, jestli nebude reagovat...ale to jen tak naokraj...snad důsledný proměření odporů povede k cíli. Za jekejkoliv tip předem dík...

Starter

24.5.2020 v 13:46 | Nahoru | #8
Indučka se dá přeměřit,nebo nahradit jakoukoliv jinou z kapacitního zapalování.Přeměřit se dá i snímač,odpor je v manuálu,tuším kolem 200ohm,První co je potřeba změřit je "budící" cívka.Po zatočení musíš mezi jejími kontakty naměřit cca 80V střídavých.Druhá možnost je jednotka.

Starter

24.5.2020 v 18:55 | Nahoru | #9
Díky za tip....stáhnu manuál a bude se pátrat. Jako vypadá to na elektriku komplet v tahu. Detaily se už nedozvíme.
Ale zdá se mi, jako by byla vystavená nějakěmu přepětí při startu, protože další závadou byla spálená izolace na solenoidu stykače startéru, cívka měla minimální odpor a nevtahovala jádro a hned se rozpálila jak pětník...nebo dlouhý startování s nabíječkou...prostě klasika, včera běžela a teď nic
Jestli se to odpálilo kompletně, tak to je pomalu pustit ze skály...Protože jak jsem čet, tak do cdi jde napájení během stisklého tlačítka startu.
Tím jsme pátrání opustili, manuál bude základ, ani netušim, kde jsou pojistky...

Starter

24.5.2020 v 21:07 | Nahoru | #10
Ze skály ne,já to koupím -...
"Protože jak jsem čet, tak do cdi jde napájení během stisklého tlačítka startu."Prdlačky.Tyhle motory používají kapacitní zapalování.Něco jako babeta.V motoru je alternátor,snímač a "napájecí" cívka,Ta při otáčení motoru generuje vysoké napětí v řádech stovek voltů,kterou se nabíjí kondenzátor v jednotce a zároveň napájí pomocné obvody.Nejčastější problém je ta cívka,je vinutá tenoučkým drátem a často se přeruší.Druhý nejčastější problém je samotná jednotka.Obojí elegantně řeší kouzelná formulka:Ignitech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 Dacann 9 25.8.2021 v 12:00 Dacann
Kawa KLX 650 a všechny ostatní jedn... [1 ... 320, 321] Kawasaki KLX 650, BMW R 80 GS, Triumph Tiger 955i, B... Pegos 9616 25.8.2021 v 11:56 Dacann
Dual-Sport nebo Cenduro Kawasaki KLX 650, Suzuki DR 650, Suzuki DR 400, Suzu... Albjert 15 24.4.2021 v 09:15 spacy

TOPlist