globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka pláve
Ahoj všetci, má niekto skúsenosti s týmto príznakom, pri jazde motorka pláva po ceste, aj pri 50km/h aj pri vyššej rýchlosti. Najhoršie je to pri jazde zákrutou. Predné tlmiče mám spravené, aj krk riadenia. Zadné tlmiče na polohe3, nefúkajú sa-nemá to tlakovenie, pneumatiky fungl nové podľa TP, predok tlak 2, zadná tlak2,5. Mňa už nič nenapadá kde hľadať chybu. Kawasi VN 1500 Classic r.2003. Jozo
Předchozí
1 2
Následující

Motorka pláve

3.5.2020 v 16:49 | Nahoru | #1
Zbývá kontrola uložení kyvné vidlice, případně poškození rámu.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pláve

3.5.2020 v 17:52 | Nahoru | #2
Když motorka nejede rovně a nejde s ní trefit zatáčka, tak je moc utažené nebo jinak zablokované ložisko řízení.
Je to sice po opravě, ale možná právě proto s tím nejde jet. Někdo to utáhnul jak blbec.

(reakce na) Motorka pláve

3.5.2020 v 18:31 | Nahoru | #3

Kohlstein píše: Když motorka nejede rovně a nejde s ní trefit zatáčka, tak je moc utažené nebo jinak zablokované ložisko řízení.
Je to sice po opravě, ale možná právě proto s tím nejde jet. Někdo to utáhnul jak blbec.



Ale,to by snáď poznal hneď?

Motorka pláve

3.5.2020 v 19:21 | Nahoru | #4
Tak to jsou ty zadní tlumiče v háji, ne?
...taky esli to není náhodou dvoustopé vozidlo?

Motorka pláve

3.5.2020 v 19:55 | Nahoru | #5
Co gumy? Stav, prip. tlaky?

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pláve

3.5.2020 v 20:59 | Nahoru | #6
Ahoj!
Aj mne to robí. Po renovovaní moto.
Aj s krkom riadenia.
Po zgenerálkovaní predných teleskopov.
Pružiny, olej.
Nové ložiská, pneu vpredu vzadu.
Nové zadné tlmiče rovnako nastavené.
Kyvná vidlica uložená, vôle vymedzené.
Prvé metre po troch rokoch viedli skoro do priekopy.
Jazda ako had. Neustále korigovať rovnováhu.
Riaditká pustiť (skúšobne) nehrozí.
Dosť mi pomohlo sa pohrať s uložením zadného kolesa, teda neskutočne presne nastaviť šponováky.
Stále ale nie je to ako predtým.
Neviem čím to je.
Osobne mi prídu možné tri veci:
1. Nezjazdené pneu-hlavne vpredu ?vzor dezénu?
2. Dotiahnutie ložiska v krku - ?robil som podľa manuálu, zdá sa mi voľné?
3. Ložisko vpredu - ?nevyjazdené?
Neviem, ale neželám to nikomu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pláve

3.5.2020 v 21:13 | Nahoru | #7
Eastrider> čau, to na akej motorke to máš? Sa mi vidí, že máš Jawy, nie? Keď je to na Jawe, tak skontroluj dotiahnutie výpletu kolies, toto vie robiť pri povolení.

Osif: mne to robilo na Suzuki GS 750, rozbité ložisko v uložení kývačky, zistíš tak, že chytíš motorku a druhou rukou kýveš zadným kolesom do strán, a tiež kutilská oprava zadných tlmičov, v jednom bolo veľa oleju a bol tvrdší. Teda, celkom tvrdý oproti druhému tlmiču. V zátačke to bolo veľmi divné.

Naposledy editováno 03.05.2020 21:18:39

2 reakcí na tento příspěvek Motorka pláve

3.5.2020 v 21:21 | Nahoru | #8
To přetažení ložiska řízení opravdu stačí. Člověk pak jede jako nalitej.
Gyromomenty od kol motorka sama kompenzuje pokud je řízení volné, prostě se malinko pohnou řidítka jak se mění náklon, ani to nepostrehnes.
Pokud je moc utaženo, nestihne to kmitnout a dojde k nestabilitě kterou cítíš pod zadkem jako vlnění. Na vysoké rychlosti to může až nebezpečně kmitat a je to hodně nepříjemný.

Pokud se jezdilo naopak s vůlí na předku, treba s volným řízením, často jsou divně sjeté gumy a po odstranění vůle to pak taky může mít tendenci plavat...

Ale než to budeš řešit, povol na předním kole ty šrouby co svírají oko kolem osy a motorkou zaperuj předkem, pak to zase stáhni.

Naposledy editováno 03.05.2020 21:40:11

Motorka pláve

3.5.2020 v 21:56 | Nahoru | #9
Prepáčte zabudol som dopísať moto.
Áno, mám aj Jawu, ale čo som písal robí Honda CB650 Custom '81
Hľa:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pláve

3.5.2020 v 22:03 | Nahoru | #10
Kafoholik>
Znie to nádejne.
Ešte prosím trocha vysvetliť to uloženie predného kolesa.
Teda chápem čo myslíš, len súvislosť s problémom.
Díky!

(reakce na) Motorka pláve

3.5.2020 v 22:28 | Nahoru | #11
Eastrider> Čau , pekná motorka, ešte taká banalita, prešponovaný reťaz , tiež vie potrápiť, radšej voľnejší, rozbitý sllenblok v tlmiči, a ten zadný balón,skús to prefúknuť na tvrdšie ako to má byť, toto môže robiť problém, podhustená guma . Ja som mal podobnú, ale suzuki , tam v tej kyvke boli ihlové ložiská rozbité. Skúch chytiť do ruky riadidlá a z druhou rukou kývať predným kolesom. Malo by to byť tuhé. Môže byť povolený horný okulár. Zverné spoje na teleskopoch. Držím palce.

Motorka pláve

3.5.2020 v 23:01 | Nahoru | #12
Jezdil jsem na motorkách, co byly někam nakouřené, deformovaný rám, ohnuté nebo stočené šavle, vyšmatlané ložisko v předním kole, co netlumily, s děsivě vytahaným řetězem, různě sjetýma gumama, s kolama, co nebyly v zákrytu. Na rovné silnici neplavaly, jenom nejely samy rovně, člověk si musel zvyknout, že táhly někam do strany. Ve vyjetých kolejích pak někdy byly těžko zvladatelné, ale na rovné silnici se to řídit dalo. Poznal jsem jenom dva případy, kdy to kličkovalo ze strany na stranu 1. prázdná zadní guma. 2. přetažené ložisko řízení. U toho řízení nebylo s kolama na zemi nic poznat, motorka neměla hlavní stojan. Při první jízdě jsem na tom byl nějak nesvůj, říkal jsem si: neznáš ji, zvykneš si. Pak přišla pravá - levá, těsně za sebou, a tu levou už jsem nestihl. Zastavil jsem v trávě v pangejtu a dělal, jako že to bylo schválně, že si tam dělám přestávku, ale klepal jsem se minutu jak ratlík. Stačilo povolit ložisko řízení, byly tam kuželíky, někdo to přetáhl o jednu celou otáčku!

2 reakcí na tento příspěvek Motorka pláve

4.5.2020 v 06:17 | Nahoru | #13
Ty tlaky, 2 a 2,5, to tak má být?
Vod voka se mi to zdá málo.

(reakce na) Motorka pláve

4.5.2020 v 08:11 | Nahoru | #14
Eastrider> Pokud někdo utahoval brýle a pak to před dotažením osy nepropružil, spodní nohy mohly zůstat jakoby roztažené ( mírně ) Jeden z kluzáků pak může trochu váznout .

Edit: nádherná motorka

Naposledy editováno 04.05.2020 08:11:59

(reakce na) Motorka pláve

4.5.2020 v 08:21 | Nahoru | #15

VladaM píše: Ty tlaky, 2 a 2,5, to tak má být?
Vod voka se mi to zdá málo.


Presne !
Dofúkni to aspoň na nejakých 2,3 + 2,7/2,8 a plávanie sa pravdepodobne stratí .
Druhá vec je pruženie , ak urobíš jednu stranu (v tvojom prípade predok) , na 99% sa ukáže , že aj druhá strana potrebuje pomôcť .
Ibaže robiť zadné tlmiče už ide dosť do peňazí , takže sa na to väčšina ľudí vyse.e a pokúsi sa zvyknúť si .

Naposledy editováno 04.05.2020 08:21:51

Motorka pláve

4.5.2020 v 08:54 | Nahoru | #16
Páni, predbežne ďakujem za rady, samozrejme skúsim všetko.
Tlaky v pneu, reťaz (by mala byť OK - ale dobre), krk riadenia, aj uloženie pred. kolesa.
Zadné teleskopy zatiaľ počkajú...
Nie zato. Hovorím, sú nové, rovnako nastavené aj montované.
A bude zábava už vidím teraz, ako zakaždým vybehnúť na kontrolnú jazdu.
Nebude to hneď, ak zistím niečo dám info.
Zaujímalo by ma ešte ako to vyrieši zakladateľ témy Osif.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pláve

4.5.2020 v 09:58 | Nahoru | #17
Přifouknout gumy

(reakce na) Motorka pláve

4.5.2020 v 10:42 | Nahoru | #18

sm3ky píše: Přifouknout gumy



Jako jo, ale pokud je tam chyba, jako třeba přetažený řízení, tak se to přifouknutím jen posune na vyšší rychlosti, což není taky úplně dobře.

Motorka pláve

4.5.2020 v 11:49 | Nahoru | #19
Pokud není problém v hlavě (zkus se zvednutým předním kolem, jestli jde lehce zatočit), tak bych hledal problém v uložení kyvky nebo v zadních tlumičích.
Tohle mi dělal skůtr, když pravý tlumič vychcal a levý byl v pohodě. V kombinaci s uložením kyvky/motoru do rámu o tuhosti kšandy od kalhot se mi to pak vlnilo pod prdelí na každým hrbu na silnici a při prudším přidání plynu.

Motorka pláve

4.5.2020 v 12:45 | Nahoru | #20
Ještě jsem si vzpomněl na třetí případ, ale bylo to na kole, ne na motorce, takže kostra pneumatiky byla relativně měkká. V prostředku vzorku byla průběžná drážka a kolem ní souvislé pruhy gumy. Po zatížení se kostra uprostřed, kde ji nepodepírala žádná guma, prohnula dovnitř a pneumatika se smáčkla do tvaru prdýlky, jak ukazuje červená čára na obrázku. A pak to na těch dvou půlkách šmatlalo zleva doprava, stočilo do vždycky vidlici na stranu, kde byl větší valivý odpor, třeba doleva, tím pádem se celé kolo naklonilo vpravo, zvětšil se valivý odpor na pravé straně a šup zpátky ... Taková pneumatika na předek nepatří.

Motorka pláve

4.5.2020 v 15:16 | Nahoru | #21
Dva manuály říkají 2 a 2,25.
Jiný 2 a 2,5.
Ty píšeš taky 2 a 2,5.
To je podle mne málo, vždyť to je krám těžký.
Vždyť se ty gumy pod tím musí žvýkat, na tak nízké tlaky. Hlavně předku.
Jiný manuál píše 2,5 a 2,5.
To už se mi zdá jako reálnější hodnoty.
To bych zkusil první, to je zadarmo.

2 reakcí na tento příspěvek Motorka pláve

5.5.2020 v 11:04 | Nahoru | #22
Mě se xtz 750 supertenere houpe od generalky taky a už to bylo u tolika lidi a nikdo s tím nic nepovedl. Může se stát, že to bude někde v rámu a při tom, jak si to vše vyměnil, tak se to hlo někam mimo. U mě typuji že to je rám do nějaké divné vrtule

(reakce na) Motorka pláve

5.5.2020 v 11:18 | Nahoru | #23

georgeCZ píše: Mě se xtz 750 supertenere houpe od generalky taky a už to bylo u tolika lidi a nikdo s tím nic nepovedl. Může se stát, že to bude někde v rámu a při tom, jak si to vše vyměnil, tak se to hlo někam mimo. U mě typuji že to je rám do nějaké divné vrtule



No, co pamatuju z dob minulých, tak ty Yamahy mi plavaly na vyšší rychlosti všechny, i XT600... Přikládá se to velkýmu kolu a měkčímu nastavení.
Ono paradoxně, ty vůle to poberou do jisté míry a jak je to fest, tak se každá nepřesnost objeví...
Popravdě, v zimě jsem repasoval V Strom , vidli, ložiska v kolech, řízení i kyvku - a taky to trochu cítím. Ale nejsem si jistý, jestli to není jen návyk z ježdění na předchozím volným stavu, že to nakonec nerozhazuju já. Protože to buď mizí, nebo si zvykám - každopádně když to pustím z ruky, jede si rovně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pláve

5.5.2020 v 14:30 | Nahoru | #24

krokoš píše: Eastrider> čau, to na akej motorke to máš? Sa mi vidí, že máš Jawy, nie? Keď je to na Jawe, tak skontroluj dotiahnutie výpletu kolies, toto vie robiť pri povolení.

Osif: mne to robilo na Suzuki GS 750, rozbité ložisko v uložení kývačky, zistíš tak, že chytíš motorku a druhou rukou kýveš zadným kolesom do strán, a tiež kutilská oprava zadných tlmičov, v jednom bolo veľa oleju a bol tvrdší. Teda, celkom tvrdý oproti druhému tlmiču. V zátačke to bolo veľmi divné.



tiež som si myslel, ale kývať 350kilogramovým chopprom? Aj som to skúšal na zdviháku, zdá sa pevné. Uvažujem objednať zadné tlmiče tieto http://www.wemoto.c...yss_eco_twin_shocks/
,alebo tieto https://www.ebay.co...4:g:QyoAAOSwEy1eIfGH

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pláve

5.5.2020 v 14:39 | Nahoru | #25

VladaM píše: Ty tlaky, 2 a 2,5, to tak má být?
Vod voka se mi to zdá málo.

tlaky sú podle manualu.

(reakce na) Motorka pláve

5.5.2020 v 15:00 | Nahoru | #26

Osif píše: tlaky sú podle manualu.


Dva manuály říkají 2 a 2,25.
Jiný 2 a 2,5.
Ty píšeš taky 2 a 2,5.
To je podle mne málo, vždyť to je krám těžký.
Vždyť se ty gumy pod tím musí žvýkat, na tak nízké tlaky. Hlavně předku.
Jiný manuál píše 2,5 a 2,5.
To už se mi zdá jako reálnější hodnoty.
To bych zkusil první, to je zadarmo.

Více na: https://www.motorka...p;pgr=1#goto10046569
Copyright © Motorkari.cz

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pláve

5.5.2020 v 17:57 | Nahoru | #27
Eastrider: sice tipuju, že na 99% to tak nebude (to by sis asi všimnul), ale tyhle Honda Comstar kola se občas povolovaly v nýtech, kterýma jsou loukotě přichycený k ráfku.

Naposledy editováno 05.05.2020 18:06:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pláve

5.5.2020 v 18:24 | Nahoru | #28

Osif píše: tiež som si myslel, ale kývať 350kilogramovým chopprom? Aj som to skúšal na zdviháku, zdá sa pevné. Uvažujem objednať zadné tlmiče tieto http://www.wemoto.c...yss_eco_twin_shocks/
,alebo tieto https://www.ebay.co...AOSwEy1eIfGH [/quote]

Čau, nekýveš 300 kg choperom.Čupíš vedľa motorky. Do jednej ruky chytíš motorku a do druhej koleso-zadné. Snažíš sa koleso ťahať k sebe a motorku od seba. Motorka stojí na stojane. sleduješ vôľu v uložení kývačky , alebo ložisku kolesa, alebo vo výplete kolesa, keď tam je. .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pláve

5.5.2020 v 18:29 | Nahoru | #29

Kafoholik píše: To přetažení ložiska řízení opravdu stačí. Člověk pak jede jako nalitej.
Gyromomenty od kol motorka sama kompenzuje pokud je řízení volné, prostě se malinko pohnou řidítka jak se mění náklon, ani to nepostrehnes.
Pokud je moc utaženo, nestihne to kmitnout a dojde k nestabilitě kterou cítíš pod zadkem jako vlnění. Na vysoké rychlosti to může až nebezpečně kmitat a je to hodně nepříjemný.

Pokud se jezdilo naopak s vůlí na předku, treba s volným řízením, často jsou divně sjeté gumy a po odstranění vůle to pak taky může mít tendenci plavat...

Ale než to budeš řešit, povol na předním kole ty šrouby co svírají oko kolem osy a motorkou zaperuj předkem, pak to zase stáhni.

Kafoholik: Prečo vlastne treba uvolniť osku kolesa? Krk som robil sám a stiahol keď boli dole aj tmiče, dotiahol maticu rukou a ešte +25° jemne kľúčom a zakontroval, krkom som otáčal-išlo ľako. výkyv nebol žiadny, tak som to považoval za OK.

(reakce na) Motorka pláve

5.5.2020 v 18:55 | Nahoru | #30
krokoš> Pevné! Kýval som, až mi až spadla, tak som to využil a aj na zemi som s tým kýval-ani škubanček, akurát priečna vôľa v uložení kyvnej vydly, teda z ľava do prava, podľa dielenskej príručky 1mm je to OK.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist