bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti
 
1.5.2020 v 23:17
Ahoj,

mám trochu problém s výfukem, mám jediný homolaďák s vložkou co se dělá, kterej sice i tak dělá obrovskej kravál ale z hlediska funkce (výkon, průběh) žádnej zázrak, dbkiller ten motor hrozně škrtí a nemá smysl dělat cokoliv jinýho.

Od jistý doby je neschválený zásah do výfuku nebezpečná závada, což je na hlavu a taky jsou za to papíry půl tuším půl roku až rok v čistírně - to je samozřejmě peklo oproti nějaký nezajímavý pokutě.

Občas je vidět článek o nějaký akci na motorkáře, že nahlásili několik desítek závad na tech. stavu, a tohle mě zajímá.

Prosím o info a zkušenosti, pokud vás někde fízli prudili s výfukem a máte nějak "závadný" stroj - tj. rv 2001+, nehomo výfuk nebo vyloženě rouru od kamen, homo výfuk bez killeru, příp. upravený seriový apod. Zejména mě zajímá o co se jednalo, jestli vás táhli na stk, jestli se to předalo do správního, s jakým výsledkem, jestli kvůli takový kravině už někdo opravdu o papíry přišel atd. Jestli to byla vyloženě akce (Buchláky/Dubá....) nebo běžná kontrola, jestli výfuk dělal kravál nebo byl +- v normě a jen to nebylo homologovaný atd.

díky
Předchozí
1 2 3
Následující

Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

1.5.2020 v 23:50 | Nahoru | #1
O jaké moto de.
Většina homologovaných koncovek je postavená na co nejlepší průběh s dBkilerem. Bez kileru se většinou jen posune křivka výš v nižších ot.
V reálu se pak může zdát, že moto jede lépe. Chtělo by to graf.
Trochu jiná situace by to byla v případě full systému.

1 reakcí na tento příspěvek Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 00:19 | Nahoru | #2
2V Buell, vpodstatě závoďák. Všechno je (dobře) navržený na otevřenej systém, ale killer má hrozně malej průměr aby to splnilo ty přiblblý normy, no a protože když koně žerou musej i srát, tak to není optimální, krom toho ta motorka i normálně produkuje obrovský množství tepla atd. Technicky tam není moc co řešit, tyhle motory byly mnohokrát odbržděný s různýma variantama map v ECM, stage kitů atd, ale u všeho je základní předpoklad kvalitní a především dostatečně průchozí výfuk.

Tak chci vědět, jestli přijdu o papíry Nejde mi o kravál, ale jsou dostupný parádně vyladěný mapy v celým spektru otáček, volnoběh se tu nastavuje jen v ecm takže je to vhodný spojit s těma mapama atd.

Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 00:28 | Nahoru | #3
jo takhle
Tak v tom případě ti popřeju "hodně úspěchů, s tým pertinaxom!"

1 reakcí na tento příspěvek Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 08:39 | Nahoru | #4
Buell musí dýchat, to je samozřejmost
Jinak už i policie hlídá homologace na výfuky, ovšem nedohledává nikdo v systému, zda ten a ten výfuk byl schválen pro konkrétní typ motorky.. dokonce ani hlučnost "prozatím" neměří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 09:01 | Nahoru | #5
[quote=Ondros]Buell musí dýchat, to je samozřejmost
Jinak už i policie hlídá homologace na výfuky, ovšem nedohledává nikdo v systému, zda ten a ten výfuk byl schválen pro konkrétní typ motorky.. dokonce ani hlučnost "prozatím" neměří



To tu hlucnost meri aplikaci v mobilu?? To je vazne ulet ??????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 09:09 | Nahoru | #6
cuir> Podle mě si jen fotil homologaci, aby to mohl lépe přečíst.

Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 09:37 | Nahoru | #7
Cuir> Jistě i ty máš v mobilu svítilnu a možná i foťák

Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 10:59 | Nahoru | #8
xtmon> Nevoz u sebe ŘP ani ORV a jsi v pohodě.

Naposledy editováno 02.05.2020 11:00:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 12:51 | Nahoru | #9
xtmon> Jj, taky Buell, policajt říkal že mě slyšel 5 km daleko a tak si počkal za křovím. 2 body a litr, 69 km/h, homologaci neřešil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 14:25 | Nahoru | #10
Radovanh1> a čím to jako změřil... já taky slyším traktor na poli daleko... o co se jako opřel při udělení pokuty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 14:46 | Nahoru | #11
lopata75> Normalne - "Pepo, jak ma ta motorka delat?" - "Papapapapa" - "A Pepo, jak delala?" - "Heeeeeeeenheeeeeeeenheeeeeen" - "Slysel jste pane ridici? To je dukaz, date mi litr a dostanete za to dva body".

Ale Radovanh1 to spis myslel tak, ze mu nameril 69 ve vesnici.

(reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 15:53 | Nahoru | #12
Medved> Jj, poslední křoví ve vesnici, schovanej s radarem, pár merů před koncem vesnice. Z druhý strany běžel druhej s plácačkou až doprostřed silnice.

1 reakcí na tento příspěvek Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 18:07 | Nahoru | #13
Na všech motorkách jsem měl a mam pouze plně průchozí systém bez killerů a nikdy žádnej problém, ani na STK. Jasně když jedu kolem cajtů, tk raději lehounkej plyn, protože to dělá nehoráznej bordel Papíry ti neseberou, ale když narazíš na nějakýho kokota, tk ti může dělat problémy, to je jasný. Třeba u endura tam ani killer mít nemůžu z technickejch důvodů, koncovka končí hned vedle blinkru, prakticky tak centimetr(je homologovaná na danej typ moto) a s killerem se to hrozně hřeje, takže by se ten blinkr asi roztek, bez killeru v pohodě

(reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 21:07 | Nahoru | #14

dave-lister píše: cuir> Podle mě si jen fotil homologaci, aby to mohl lépe přečíst.



to me nenapadlo :D :D me prislo, ze meri hlucnost vejfucku a kotroluji tesnost vyfukoveho potrubi, jestli to nekde nefouka jinde, ze by tam byla jina hladina hluku

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

2.5.2020 v 23:02 | Nahoru | #15
SuperSic58> chtěl bych mít tvojí jistotu že papíry neseberou, ale zákon v případě nebezpečné závady mluví jasně . Jestli dostanu jednou za rok pokutu je mi buřt, ale přijít o papíry na všechno kvůli takovýhle kravině fakt nechci. Třeba tady píšou o 38 tech. závadách na jediné fízlakci, předpokládám větší část výfuk - takže těch lidí co tím prošli musí být hromada, a zajímá mě jak to probíhalo.

Radovanh1: na to právě nechci spoléhat, to si lajsnu při pokutě ale ne papírech. Resp. třeba na gsxr mám Vincka SBK a killer jsem tam měl jedinkrát v rakousku, jenže tam pokud nedám full gas v horní půlce otáček tak si to jen lehce přede. Buell dělá brutální kravál i s killerem, nechápu jak na to tu homologaci dostali. Bez něj to musí být fakt hromobití, chystám se to vyzkoušet akorát tam jsou nějaký pitomý bezpečnostní šrouby nebo nýty, zlatej vincek s imbusem. Ale nedělám si iluze že tam každej hned nepůjde po výfuku.

Číkus píše: xtmon> Nevoz u sebe ŘP ani ORV a jsi v pohodě.


A to mi pomůže k čemu? Chápu, že mi ani jedno nezadržej na místě, ale tohle na místě stejně ani řešit nemůžou, takže by to putovalo do správního ať už by zadrželi ŘP/ORV nebo ne. Pokud budu ztotožněnej jako řidič, výfuk bude nafocenej bez killeru, nebo hůř - vyzvou mě k následování jich na stk (což můžou) a bude na to papír i od stk, tak to bude poměrně kvalitně dokázaný pro správní orgán. A vzhledem k papírům v čistírně na rok je to už poměrně velký riziko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 13:13 | Nahoru | #16
xtmon> počkej co blbneš? Za technickou závadu na vozidle ti noty sebrat nemůžou.

Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 13:19 | Nahoru | #17
Myslim, že ti reálně hrozí, že tě s tim vejfuckem někdo flákne přes míchu a pak ti ho narve doprdele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 17:41 | Nahoru | #18
xtmon> No já mám na Buellovi laďák Jardine bez DB killeru a je to fakt hromobití.
Když jsem jel na přehradě tunelem na 1/3 plynu tak rodinka na vycházce v tom tunelu měla ruce v uších po lokty.
V Mýtě při ježdění na okruhu už taky měří hlučnost tak na rovince na půl plynu ca 5 m od moto jsem prošel fousově - 103 dB.

Na STK mám do toho udělanej účinější DB killer , sice to s ním přede, ale nejede. A stejně to chcípu už pár desítek metrů před STK a naštěstí to tam nechtějí nastartované.

(reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 18:20 | Nahoru | #19
xtmon> Zeptej se FiZZera, ten by mohl vyprávět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 18:27 | Nahoru | #20

ynzha píše: xtmon> počkej co blbneš? Za technickou závadu na vozidle ti noty sebrat nemůžou.



no hele kdyby sis to vlákno alespoň přečetl, tak jsem sem dával odkaz. Někdy v uplynulých letech to někdo zařadil do nebezpečných závad, tedy ohrožuje bezpečnost provozu na pk.

Nevím jestli to přišlo s 341/2014 nebo s čím, ale každopádně:

341/2014:
ZÁVADY NA VOZIDLE

§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy
c) na výfukovém potrubí vozidla je netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,

Tedy dle zákona stejný, asi jako bys vyhodil kotouče s tím, že to ubrzdíš motorem...

361/2000
§ 125c
Přestupky fyzických osob

(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích
a) řídí vozidlo,
3. které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích34a) tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, nebo

(5) Za přestupek se uloží pokuta
b) od 10000 Kč do 20000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. a) bodu 4 a odstavce 3,

(6) Zákaz činnosti se uloží na dobu
b) od šesti měsíců do jednoho roku za přestupek podle odstavce 1 písm. a), písm. b), písm. e) bodů 2 až 4 a 6, písm. f) bodů 2, 7 a 10 a podle odstavce 3,

Plus to velmi pravděpodobně přišijou i provozovateli jak je jejich dobrým zvykem, pokud to nebude jedna fyzická osoba :-/

Proto mě zajímá, jaký to mělo průběh u lidí, který fízli nahlásili do správního, musí jich být hromada. Ale zatím bohužel žádná zkušenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 18:34 | Nahoru | #21

Radovanh1 píše: xtmon> No já mám na Buellovi laďák Jardine bez DB killeru a je to fakt hromobití.
Když jsem jel na přehradě tunelem na 1/3 plynu tak rodinka na vycházce v tom tunelu měla ruce v uších po lokty.
V Mýtě při ježdění na okruhu už taky měří hlučnost tak na rovince na půl plynu ca 5 m od moto jsem prošel fousově - 103 dB.

Na STK mám do toho udělanej účinější DB killer , sice to s ním přede, ale nejede. A stejně to chcípu už pár desítek metrů před STK a naštěstí to tam nechtějí nastartované.



Naprosto nepochybuju o tom, že ten zvuk je boží
On se dělá i takovej kočkopes, říkají tomu něco jako db killer "for noise restricted circuits", což by mohl být přesně ten nažranej vlk a kozy celý, malej vliv na motor ale i nějaký rozumný utlumení. Plus tam na první fízlí pohled dbkiller bude. Jenže při tom, jakej kravál to dělá i s tím homo killerem bude výfuk tutově jedna z prvních věcí kde budou prudit, pokud jim stará včera nedala. A když jde o papíry tak končí sranda, to je pro normálního člověka průser jak vrata, jen fetky u nás mají 4 podmínky a 5 zákazů řízení současně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 20:23 | Nahoru | #22
xtmon> Ten origo killer mám, ale ten vážně tlumí jen co píšou cca 3 dB, takže na technickou jsem dodělával ještě ten druhej.
na STK do roury nekoukal, policajti co měřili taky ne a druhý při náhodný kontrole taky ne, akorát je zajímalo co to je, že to nikdy neviděli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 20:54 | Nahoru | #23
Radovanh1> no já ho mám právě taky ještě origo, a buď je tam nějakej stupidní speciální šroubek (na adaptér za 30€ kterej nemám bo ho k tomu nedávaj) nebo je to rovnou nýt. Takže váhám jestli do něj hrabat, zkusím nejdřív ten adaptér, odbrušovat se mi to nechce.

Každopádně to ale je takhle homologovaný se všema certifikacema, takže na fízly bodám i když to dělá kravál. Ale váhám, jestli se do toho hrabat nebo ne. Přijde mi, že motor to hrozně dusí. Chtěl jsem to zkusit úplně bez koncovky když dbkiller nevyndám, ale nevím jestli se tam vypálilo nějaký těsnění či co, ale za boha jsem to nemohl sundat - ani koncovku, ani 2-1 spojku. A to jsem do toho bušil maximum co jsem si dovolil, teplý/studený... asi si to nějak sedlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 21:21 | Nahoru | #24
xtmon> A co to máš za značku výfuku?

(reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

3.5.2020 v 22:38 | Nahoru | #25
Radovanh1> GPR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

4.5.2020 v 12:56 | Nahoru | #26

xtmon píše:
361/2000
§ 125c
Přestupky fyzických osob

(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích
a) řídí vozidlo,
3. které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích34a) tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích , nebo



Já jsem tuhle otázku řešil s právníkem, protože jsem uvažoval o nehomo výfuku - takže mě zajímalo stejně jako tebe co se reálně může nejhůř stát. Důležitá je podle právníka u přestupku ta část, kdy ohrožuješ ostatní účastníky v provozu - tzn. pokud ti nebudou fungovat brzdy je to přestupek, pokud máš hlučný výfuk, tak neohrožuješ nikoho, maximálně můžeš obtěžovat.

Jiná situace ale nastává v případě nehody, tam by pak mohl být problém u pojistného plnění, když se zjistí, že výfuk je nehomo (a tedy moto je technicky nezpůsobilé k provozu). Taky proto jsem se nakonec rozhodl pro výfuk z homologací, protože u nové moto by to bez havarijka bolelo hodně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

4.5.2020 v 18:39 | Nahoru | #27
Dannyus> já taky tahal moudra z právníka, a mám trochu jiný informace (ale nebyl to právník na dopravní právo).

Už jsem to postoval, ale když se podíváš do 341/2014, tak tam najdeš:

ČÁST DESÁTÁ
ZÁVADY NA VOZIDLE
§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.

(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy
....
c) na výfukovém potrubí vozidla je netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,

Podle právníka je výklad jako píšeš v prvním odstavci irelevantní, resp. dřív to platilo - jenže do doby 341/2014 nebylo moc definované co ohrožuje bezpečnost provozu a bralo se to selským rozumem, zatímco 341/2014 to explicitně vyjmenovává viz výše. Nevím, jak moc tohle jde rozporovat (tedy zákon tvrdí že ohrožuje ale já si myslím že neohrožuje), ale pozice je velmi výrazně zhoršená, protože už není třeba +- neurčitě definovat co ohrožuje bezpečnost provozu, to už definuje vyhláška. Ale nejsem právník a týhle právničině moc nerozumím, úspěšně jsem poslal do háje mhmp ve správním i fízli za rychlost, ale tohle se obávám bude spíš na soud a trochu pochybuju o úspěchu.

Když jsem se snažil něčeho dopátrat, tak ta "nebezpečnost" patrně tkví v "ohrožení" životního prostředí hlukem, a samozřejmě tam budou humloviny jako maminka s kočárkem, vystrašenej cyklista hlukem atd.

Druhej odstavec jsem se tehdy ptal taky a u havarijka to může být problém, u POV by neměl - za předpokladu, že to nebude přímo důvod (nehodu způsobí vystrašenej kůň hlukem apod) a i tam by se řešilo a nesnadno dokazovalo, jestli by se to nestalo kdyby výfuk řval míň. Ale u případnýho soudu budeš zpravidla grázl motorkář co schválně porušuje předpisy a sere ostatní hlukem bo to má na háku, což je blbá výchozí pozice.

Jak je vidět, i každej právník má na to svůj názor Každopádně podnětnej příspěvek

Přátelé, to tu fakt není nikdo, koho kosili za výfuk a předali do správního?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

5.5.2020 v 08:22 | Nahoru | #28
xtmon> Podle mě nemaj policajti jak ten hluk změřit*, takže se řeší jen certifikace případně průchodnost výfuku. O nějakým soudním případu, kdy by někomu změřili hluk a dali pokutu nevím. Zkus pohledat příručku pro policii o kontrole nedovolených úprav motocyklu (vyšla cca dva roky zpět, zhruba v tý době, ze který jsou i ty články co si na ně poslal odkaz).

* Měření hluku, tak aby to mělo nějakou váhu není vůbec jednoduchý. Rakušáci prý na to mají několik přenosných hlukových komor (info tady z motorkářů + nějaké články na internetu zase cca dva roky zpět), ale co vím, tak tohle v Čechách není.

Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

5.5.2020 v 12:42 | Nahoru | #29
Německý policajty na vás

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reálný postih za úpravy na výfuku - zkušenosti

5.5.2020 v 19:31 | Nahoru | #30

Bozo píše: xtmon> Podle mě nemaj policajti jak ten hluk změřit*, takže se řeší jen certifikace případně průchodnost výfuku. O nějakým soudním případu, kdy by někomu změřili hluk a dali pokutu nevím. Zkus pohledat příručku pro policii o kontrole nedovolených úprav motocyklu (vyšla cca dva roky zpět, zhruba v tý době, ze který jsou i ty články co si na ně poslal odkaz).

* Měření hluku, tak aby to mělo nějakou váhu není vůbec jednoduchý. Rakušáci prý na to mají několik přenosných hlukových komor (info tady z motorkářů + nějaké články na internetu zase cca dva roky zpět), ale co vím, tak tohle v Čechách není.



nemám na mysli měření hluku ale stav, kdy očividně chybí dbkiller (čímž výfuk pozbývá homologaci) - je to i jeden z bodů v tý jejich teplý příručce. Ať už pokud to vyfotěj bez něj a předaj do správního, nebo tě vyzvou abys je následoval na stk - což můžou, pokud je to do tuším 8km. A stk už to rozcupuje a ani na to nepotřebuje hlukoměr, stačí přístup do nějaký databáze těch homologací. Btw mám pocit, že pár let zpět říkali že stk hlukoměrama i vybaví.

Ani v jednom případě bych se nechtěl hájit u soudu, kde by mi šlo o papíry, přijde mi to dokázaný docela dobře a s tím, co občas stačí našim soudům.. nic moc. Přežiju desítku pokutu, ale brát za tohle papíry je demence, to nechci riskovat
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist