motozem_rijen





Téma: Nový motor do rady NC
Pri "brouzdaní" Internetu som narazil na zaujímavú informáciu: Honda plánuje nový motor do svojej rady NC. Stávajúci zjavne nebude plniť nové Euro normy.

Motor má byť ešte vodorovnejší, ešte kompaktnejší (aj vďaka Unicam rozvodom, ktoré šetria miesto v hlave oproti DOHC) - napriek tomu to celkom nevyzerá, že by sa vošiel do súčasných rámov, takže asi uvidíme aj zmeny v tejto oblasti. Možnosť použitia normálnej a DCT prevodovky má ostať.

Kvôli tomu je otázka, aké modely bude nová NC 850 (alebo 800?) ponúkať - naháč S i skútre Integra sa vraj predávali dobre, moderne vyzerajúci cruiser CTX bol vraj tiež úspešný, aspoň v Amerike, takže by sme asi mohli vidieť v novej rade podobné modely. Možno aj niečo divoké ako bola NM4. A nezabúdajme na cestovné enduro - to sa tiež predávalo dobre -, v posledných mesiacoch sa roja rôzne rendery novej Afriky Twin 850, takže to vyzerá, že už do nej máme aj motor. Čo vy na to? Bude nová rada NC podobným obchodným úspechom, akým nepochybne boli 700 a 750-ky?

3 reakcí na tento příspěvek Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 09:32 | Nahoru | #1
Ať jdou s těmi idiotskými euro-normami do prdele.

No a to ostatní: proč ne. NC je stroj nenáročný, spolehlivý a pokud si tyto vlastnosti zachová..... nemám nic proti inovaci.

Spíš mě zajímá ta Afra 850. Mám v plánu příští rok své NC prodat a chci jít do Guzzi V85TT. Ale jestli se objeví (jak naznačují už nějakou dobu) malá Afrika a bude cenově vyrovnaná s Guzzi, to budu mít ještě těžkou hlavu.....

Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 09:32 | Nahoru | #2
No, tak to je téma. Mezi svými motorkami mám i skvělé NC, ale počkej, až se vzbudí místní úchyláci a začnou onanovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 09:41 | Nahoru | #3
Yura> Ja som myslel, že Ťa Guzzi chytila za srdce, nešpekuluj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 11:16 | Nahoru | #4

Yura píše: Ať jdou s těmi idiotskými euro-normami do prdele.

No a to ostatní: proč ne. NC je stroj nenáročný, spolehlivý a pokud si tyto vlastnosti zachová..... nemám nic proti inovaci.

Spíš mě zajímá ta Afra 850. Mám v plánu příští rok své NC prodat a chci jít do Guzzi V85TT. Ale jestli se objeví (jak naznačují už nějakou dobu) malá Afrika a bude cenově vyrovnaná s Guzzi, to budu mít ještě těžkou hlavu.....



Srdcem volíš Guzzi, hlavou Hondu.

Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 11:22 | Nahoru | #5
Jenže jako nástupce 750 Afriky by si lidé přáli něco lehkého a obratného, protože čtvrttunový koráb už Honda vyrábí v podobě velké Afriky CRF 1000/1100. Základem by tedy musel být kompaktní a lehoučký motor ve stylu prvních LC8. A obávám se, že motor z NC-čka je prostě moc velký a těžký. Nevážil jsem ho, ale podle hmotnosti běžného NC-čka to si žádný hubeňour nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 11:41 | Nahoru | #6

Metric píše: Yura> Ja som myslel, že Ťa Guzzi chytila za srdce, nešpekuluj...


Jo, to jo. To je můj nynější sen.

Ale víš jak: nikdy neříkej nikdy protože nikdy není tak jasno, aby nemohlo být ještě jasněji.

(reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 11:45 | Nahoru | #7

FILODENDRON píše: Srdcem volíš Guzzi, hlavou Hondu.



Srdce vede. Jednoznačně.
A čistě pragmaticky: podle mě Afrika 850 příští jaro nebude. Možná na motosalonu 21 jako prototyp, za zrůdnou cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 12:00 | Nahoru | #8

Yura píše: Jo, to jo. To je můj nynější sen.

Ale víš jak: nikdy neříkej nikdy protože nikdy není tak jasno, aby nemohlo být ještě jasněji.



Myslíš jako, že "jenom blbec nemění názory"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 12:46 | Nahoru | #9

FILODENDRON píše: Myslíš jako, že "jenom blbec nemění názory"?


Názor? Já nemám názor. Názor mám v politice. Ale tady? Líbí se mi guzzina, ale jestli vymysleji tu malou afriku, rád se podívám i svezu. A porovnám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 13:26 | Nahoru | #10

Yura píše: Názor? Já nemám názor. Názor mám v politice. Ale tady? Líbí se mi guzzina, ale jestli vymysleji tu malou afriku, rád se podívám i svezu. A porovnám.



To byla jenom parafráze na jeden výrok našeho prezidenta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 13:47 | Nahoru | #11
FILODENDRON> aha, tak to jsem neslyšel. Já už ty jejich výplody skoro nesleduju, lezou mi všichni krkem.

1 reakcí na tento příspěvek Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 15:34 | Nahoru | #12
Otázkou je, co tím Honda sleduje, že si nechává všechno "patentovat". Samotný patent u Japan Patent Office jsem nenašel. Může se jednat jen o nějaký průmyslový vzor, ochranu proti Číňanům, nevím. Každopádně motor samotný vypadá jako pokus o co nejnižší výrobní cenu.

Sklon číslic může znamenat, že počítají se zástavbou s válci vodorovně, třeba do maxiskútru. Na výstupu z převodovky je řemenice.

Do NC to asi nedají, i když to tak prezentovali, nebo alespoň ne v této podobě, na to je ten motor příliš hnusný.


Edit - Promazávám svoje úvahy o motoru divně vůči čepu vidlice, je to asi OK. 71 primární kolo na klice, 72 vstupní hřídel převodovky, výstupní hřídel není vidět. 76 je vyvažovací hřídel.
A možná to není úplná novinka, nebo je to webovýma stránkama, odkud jsem ty obrázky stahoval? Obrázky motoru jsou datované 01/2020, motorka s motorem 07/2018.

Naposledy editováno 01.05.2020 22:06:30

(reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 16:19 | Nahoru | #13

Kohlstein píše: Otázkou je, co tím Honda sleduje, že si nechává všechno "patentovat". Samotný patent u Japan Patent Office jsem nenašel. Může se jednat jen o nějaký průmyslový vzor, ochranu proti Číňanům, nevím.

Príde mi to ako bežná prax v Amerike.

EDIT: Plus je pravdepodobné, že sa zmení šasi, pretože do toho súčasného to nepasuje.

Naposledy editováno 01.05.2020 16:22:02

(reakce na) Nový motor do rady NC

1.5.2020 v 20:40 | Nahoru | #14

Yura píše: FILODENDRON> aha, tak to jsem neslyšel. Já už ty jejich výplody skoro nesleduju, lezou mi všichni krkem.



Tak ne blbec, ale idiot.

1 reakcí na tento příspěvek Nový motor do rady NC

3.5.2020 v 19:58 | Nahoru | #15
NC koncept měl poměrem kvalita vs. cena přitáhnout nemotorkáře k motorkaření. Kdyby tak přidali i 50 ccm a s tím i třeba 5 kW, při stejné ceně v rámci inflace, uvažoval bych za tři roky, že 2018 vyměním za 2022. Kdybych to řešil teď, holt bych musel přidat ty lístečky vydané ČNB, měl bych políčeno na nového Tracera 700, nebo na malou Tenere, furt se to ve mě hádá. Ale z NCčka jsem nadšen. Těším se na novinky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

3.5.2020 v 20:27 | Nahoru | #16
miguelitto> přesně. Tehdy to Honda i tak prezentovala, že udělali motorku za levno - přímo zdůrazňovali původ motoru v Jazzu a třeba i to, že oba kotouče jsou z jednoho kusu materiálu (zadní se vejde do předního).
Ta první cena při uvedení na trh tomu dávala víc smyslu, než následný zdražení o třetinu...

(reakce na) Nový motor do rady NC

3.5.2020 v 21:14 | Nahoru | #17
callowsick> To jsou pro mě novinky, díky. I dnešní cena mi připadne v pohodě. Tak to musel bejt kauf desetiletí.

Nový motor do rady NC

6.5.2020 v 07:38 | Nahoru | #18
Ta Honda je konstrukcne a technicky asi nejlepe udelana moto na trhu za ty penize. Motor je na cestovani dobry, s dobrym prubehem vykonu. Predni brzda rovnez dobra, neni na nic co vytknout, dobre se davkuje - a to ze je tam jenom jeden kotouc beru z udrzbovych duvodu jako vyhodu.

ALE! Posez na mych 183cm a na tento typ motorky, kterazto je v podstate cestak, hrozny. Pripomina mi to Horneta, jezdec vahou spocia hodne na prednim kole, posez tedy udelali sportovni jak na nejakem nahacovi, ackoliv je to cestak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

8.6.2020 v 14:24 | Nahoru | #19
Yura> Ahoj na Afriku 800 moc nevěřím. Byla by to kanibalizace. V nízkých kubaturách má Honda už hodně strojů (cb500x + NC 750x) a přidávat další by byl nesmysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

8.6.2020 v 15:06 | Nahoru | #20
Lukas_13y> Kanibalizace? CB a NC nejsou endura a navíc jsou za polovinu ceny dnešní přerostlé Afriky. Takže tam, kde se dneska dere Tenere 700 musí Honda nasadit podobnou věc za lepší cenu a Afrika 800 by mohla uspět. Jenže s ležatým motorem?

(reakce na) Nový motor do rady NC

9.6.2020 v 13:09 | Nahoru | #21
Kohlstein> Možno plánujú, že vďaka tomu motoru cenovo podlezú ostatné 800/900-ky (KTM, BMW, Triumph...) a budú to predávať ako solídne množstvo muziky za málo peňazí.

Nový motor do rady NC

18.6.2020 v 22:35 | Nahoru | #22
Teď sice hnu žlučí všem těm gugům a dráťům podobným, ale NC jsem si tak oblíbil, tak mi sedlo k mým potřebám a požadavkům, že bych prostě už jinou motku nechtěl. Ani moje ještě nedávno preferovaný Triumphy, na kterých se mi pak v reálu docela nepříjemně sedělo....Jenže taková NC 850 - jen kvůli jízdě ve dvou a s bagáží... Jestli ji fakt Honda nabídne, budu nasranej, že mě nenechali v klidu

1 reakcí na tento příspěvek Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 05:38 | Nahoru | #23
Můj názor: jo, máte pravdu - několik z vás současně. Nc nejsou endura. To je fakt. Je to jen pozlátko. V segmentu střední třídy silničního cendura (kolem 700 - 800 ccm) má honda díru.
Někdo tu zmínil pochybnost nad ležatým motorem - já tomu sice nerozumím, ale proč ne? Čistě teoreticky: dát do NC 850 motor a stroj upravit na cenduro - vyšší zdvihy, nádrž kam patří, drátový kola s 19" vepředu....a pokud si zachová svoje vlastnosti, jako je rozumná cena, spolehlivost a nenáročnost, lidi to budou furt kupovat a přitom se jí zvýší užitná hodnota a zvětší okruh potenciálních zájemců.
V čem je nevýhoda ležatýho motoru pro cenduro? Samozřejmě uvažuju s předpokladem, že cílovka zde nejsou tvrdě zaměření offroad piloti, dobývající pouště a pralesy (těm je určena velká Afrika) ale takový český yurové jako já, co se budou celou životnost motorky plácat po Čechách a okolí a vrchol terénu pro ně je polňačka mezi kukuřicí a řepkou

(reakce na) Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 08:02 | Nahoru | #24

Yura píše: Můj názor: jo, máte pravdu - několik z vás současně. Nc nejsou endura. To je fakt. Je to jen pozlátko. V segmentu střední třídy silničního cendura (kolem 700 - 800 ccm) má honda díru.
Někdo tu zmínil pochybnost nad ležatým motorem - já tomu sice nerozumím, ale proč ne? Čistě teoreticky: dát do NC 850 motor a stroj upravit na cenduro - vyšší zdvihy, nádrž kam patří, drátový kola s 19" vepředu....a pokud si zachová svoje vlastnosti, jako je rozumná cena, spolehlivost a nenáročnost, lidi to budou furt kupovat a přitom se jí zvýší užitná hodnota a zvětší okruh potenciálních zájemců.
V čem je nevýhoda ležatýho motoru pro cenduro? Samozřejmě uvažuju s předpokladem, že cílovka zde nejsou tvrdě zaměření offroad piloti, dobývající pouště a pralesy (těm je určena velká Afrika) ale takový český yurové jako já, co se budou celou životnost motorky plácat po Čechách a okolí a vrchol terénu pro ně je polňačka mezi kukuřicí a řepkou



ono by asi záleželo, jak by to enduro postavili. Celá NC řada (+Integra, Vultus, CTX) sdílí i dost podstatnou část rámu, kterej jednak není nejlehčí a kdoví, jak by umožňoval zvýšit zdvihy kol. Možná lehce přiostřený X-ko (rozměry kol, o fous vyšší zdvihy) bude asi maximum na tomhle základu.
Hlavně ten koncept byl od počátku stavěnej s cílem nabídnout středněobjemovou motorku s co nejnižší cenou. Už jen postupný zvednutí cen o víc jak třetinu týhle motorce kurví její místo na trhu a zbytečně jí staví do soubojů s motorkama s úplně jiným účelem, což je pro NC škoda, protože v tom, k čemu byla postavená, je výborná.

NCčka mi s trochou nadsázky připomínají Jawy z devadesátejch, kdy na stejným podvozku i motoru se lehkýma modifikacema stavěl cesťák, kapotovanej "sporťák" s nízkejma řídítkama, do endura laděnej Tramp a dokonce Chopper...a furt vlastně jedna motorka

1 reakcí na tento příspěvek Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 10:12 | Nahoru | #25
Nc-čko je těžké, protože je levné, masivní, blbuvzdorné. Udělat na jeho základě cEnduro 21/17" by asi šlo, klidně i nádrž by mohla zůstat pod zadkem. Důvod, proč není, bych hledal spíš v ekonomickém oddělení Hondy, než u konstruktérů.

(reakce na) Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 11:59 | Nahoru | #26
vilemx> Nevím, podle mě je nc na tenhle směr příliš těžký a nevhodný od prvopočátku, muselo by se to překopat celý zgruntu a to mi přijde jako nesmysl.

Naposledy editováno 19.06.2020 12:00:04

1 reakcí na tento příspěvek Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 12:23 | Nahoru | #27
21" je už hodně off vyhraněná velikost, na české podmínky si myslím úplně dostačuje 19", teda samozřejmě pokud s tím někdo nechce jezdit na hranici motokrosu. Váha - no, to asi jo, i když by to podle mě nehrálo zásadní roli - zas tak moc by to podle mě nenarostlo, pokud by se kubatura zvedla na 850 ccm. A nádrž nad motorem dá silničnímu cenduru jednu z největších deviz - ohromný dojezd. NC má mizivou spotřebu, takže třeba 20 l (+-) nádrž místo te současné 14 l pod prdelí, by z něj udělala malý letadlo, pokud jde o akční rádius. A to i za předpokladu, že by ztěžkla díky zpevnění rámu a trochu víc se rozežrala kvůli větší kubatuře.
Rozhodně to podle mě není nutné celé od základu překopat. Možná bych si i troufnul tvrdit, že by se to dalo udělat jen v rámci faceliftů stávající řady X

Edit: já samozřejmě pořád mluvím o motorce, která je určena pro malé české silnice a polňačky, bez nějakých obrovských ambicí. A nárůst ceny třeba o 30 - 40 tkč je podle mého furt akceptovatelný, v normě.

Naposledy editováno 19.06.2020 12:26:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 13:59 | Nahoru | #28
Yura> Vzhledem k tomu procentu velkých nových Afrik s 21/18 koly jezdících výhradně asfalt si nemyslím, že 21" je vyhraněná záležitost. To samé 600/650 Transalp. Jakmile 700 přešla na 19", celý projekt Transalp šel do kopru. Zájemci se porozhlédli po konkurentech s 19 " a rozutekli se.Dalším důvodem byla samozřejmě zastaralost a naopak sílící konkurence .

Codo> Mě by naopak NC-čko s 21/17" oslovilo, pokud by bylo uděláno jednoduše a bytelně jako stará XRV.

(reakce na) Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 14:56 | Nahoru | #29
vilemx> S jiným rámem, podvozkem a pouze použitým motorem bych to už za NCčko nepovažoval, to jen tak pro upřesnění, jak to myslím Nevím, já cendura nejezdím, tak jen tak píšu podle pocitu z normálního NC S, který je relativně hodně těžký, i když to úspěšně maskuje, a kterýmu prostě sedí slušný asfaltový silnice. Ale třeba jen nemám dost fantazie...

Nový motor do rady NC

19.6.2020 v 15:07 | Nahoru | #30
Šéf si koupi X-ADV, vozil jsem se na tom a pro mě to asi zatím není-hlavně ten automat mě moc nebaví... Co se mi na tom ale hodně líbilo je nízký těžiště...Dá se s tím jet krokem a úplně v pohodě mít nohy nahoře...Ani na stopkách jsem je nesundával..normálně jsem zastavil, rozhlídl se a než to ztratilo balanc, už jsem se zas rozjížděl...
Umím si NC představit jako cenduro 21(19)/17 pro mrdali jako já, kteří vteřinky moc nehoní, většinu času motorku používají jako dopravní prostředek, ale občas si do terénu odskočí...Teď na to používám TA 600 a docela vyhovuje..I když se rychlostí na KTM moc nechytá (hlavní chyba je teda za řidítky), projede to samý...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Světla Honda CRF1000L Africa Twin 6yx 26 11.10.2020 v 20:11 Jarmil33
CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z ... [1 ... 35, 36] Honda CRF1000L Africa Twin joules 1053 6.10.2020 v 22:34 assassin
Výměna svíček a nemilé překvapení... [1 ... 5, 6] Honda CRF1000L Africa Twin grepik 154 6.10.2020 v 11:44 DZARDINO
Africa Twin DCT nejde řadit ani nas... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Mekymekytalo 31 2.10.2020 v 17:15 SuperSic58
Rumunsko Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Davidmoto79 12 28.9.2020 v 19:52 Brůča.

TOPlist