globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639
Dobrý večer,
nedávno jsem objevil ve stodole starou motorku Jawu 350/639. Byla tam asi 25 let. Tak se Vás chci zeptat, jak mám postupovat abych ji zase zprovoznil? Moc se v tom nevyznám, tak bych potřeboval nějaké rady. Děkuji za odpověď.

Jawa 350/639

28.4.2020 v 02:20 | Nahoru | #1
Co nádrž není vyrezlá? Pokud jo tak hledej návod jak ji vyčistit. Motorem jde protočit? Jestli ano nevidím problém nalít benzín, namontovat baterku a zkusit ji oživit.

Jawa 350/639

28.4.2020 v 05:12 | Nahoru | #2
https://search.sezna...MDQzNDY1LjExOA%3D%3D

někdo z těchhle ti s tím neštěstím pomúže,hlavně řekni,co nejhlouběji

Jawa 350/639

28.4.2020 v 08:33 | Nahoru | #3
Minimálne pozrieť či sviečky dajú iskru.
Ale mám obavy - karburátor bude zalepený vysušeným benzinom/olejom.
Ak ho demontuješ spustíš reťazovú reakciu.
Sacie hrdlo z airboxu, gumená vložka do príruby, možno trysky, nové tesnenie na plavákovú komoru... hm... hm... hm.
Každopádne zaujímavý nález, aspoň fotku si mohol dať.
Rád by som ti pomohol, prípadne napíš čo si dosiahol.
Nech sa darí!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2020 v 10:21 | Nahoru | #4
Potřebuješ určitě novou baterku, stará bude nejspiš dvacet let po smrti. Koukni do nádrže jestli tam není rezatost. Vypucuj aspoň vyfoukáním vzduchem hlavy válců aby ti dovnitř nenapadal nějakej bordel až budeš vyndávat svíčky a zkoušet jestli dávají jiskru. Pokud v nádrži něco je, tak i když byly dřív benzíny dobrý stejně po tolika letech už to nebude ono, prostě vyndej hadičku z kohoutu nebo z karbecu a co je v nádrži prostě vypusť. Uvidíš co poteče. Pokud to poteče čistý a dobře, nalej novej benál s přidaným olejem ( dlouho to stálo, tak raději namíchej poměr 1:30 ) Nandej novou baterku, sundej pravej dekl převodovky kde je altík a zapalování ( možná budeš muset sundat páku zadní brzdy ) koukni se jak vypadají kontakty na kladívkách, mázni pár kapkama oleje filc u vačky, vyšroubuj svíčky, nasaď jim fajfky a polož je na hlavy válců tak aby se dotýkaly kovem kovu , zapni bošák tím že ho na doraz zastrčíš, koukni se jestli je chcípák na pravý straně řídítek uprostřed a měla by se ti rozsvítit červená kontrolka dobíjení - to jako že motor neběží a altík nedělá proud.To je normální stav. Pak samozřejmě jestli tam máš neutrál (měla by svítit zeleně kontrolka neutrálu) zatlač startovačku k převodovce a přetoč ji po směru hodinovejch ručiček do startovací polohy. No a startuj a zároveň koukej na svíčky jestli házejí jiskru. Když jo, zašroubuj je zpátky, nasaď fajfky, pusť benál a zvedni na karbecu páčku sytiče. Vytáhni bošák, třikrát nebo čtyřikrát šlápni, zasuň bošák a startuj. Pokud nic, vytáhni bošák , vyšroubuj svíčku a přičichni jestli z ní ucítíš benál a koukni jestli je aspoň trochu od benálu vlhká. Když nebude, tak prostě zkus párkrát pustit a zavřít benzín a poklepej na karbec. Pokud furt nic, čeká tě vymontování karbecu a jeho vyčištění. Může být zahnojenej i když jawky jsou známý tím že i když stojí spoustu let, tak se dá novej benál, nabije se baterka nebo se dá nová , párkrát se šlápne a ono to naskočí bez nějakých zádrhelů. Tak ať se daří

Jawa 350/639

28.4.2020 v 11:29 | Nahoru | #5
Bimbam> krásný návod, úplně jsi mi osvěžil paměť a vrátil o pěkných pár let zpět
Hned se pozná odporník, tedy odborník

(reakce na) Jawa 350/639

28.4.2020 v 15:33 | Nahoru | #6
Bimbam>

Super návod, ale pokud tomu nerozumíš, tak to raději svěř někomu, kdo tomu rozumí... protože 20 let odstavená Jawka umí pěkně potrápit a to i když stála v teplé garáži.

Kolega Bimbam (Zdravíčko ) tady popsal slušnej návod, jak rozchodit motor, ale pokud na tom chceš taky jezdit a nezabít se, tak toho budeš muset udělat ještě moc a moc.
Ještě jeho "výpověď" před první jízdou doplním o rozlepení lamel spojky a kontrolu oleje v převodovce. Spojku rozlepíš tak, že necháš motor vypnutej, motorku postavíš na kola, zařadíš třeba dvojku, zmáčkneš spojku a začneš motorku roztlačovat. Ona prve nepůjde, protože jsou slepený lamely, ale po nějakém cloumání se určitě rozlepí. Toto je lepší udělat před nastartováním (já to dělám i po zimě), protože to "chroustnutí" při zařazení a nepříjemný "vystřelení" motorky vpřed po zařazení ničemu dobře nedělá.

Kažodpádně čistě pro příklad, co budeš muset před reálným ježděním řešit:
Vyměnit přechodku mezu karbecem a airboxem - ta bude zkamenělá a pak rozláme airbox.
Kompletně namazat řetěz, udělat případně nohavice apod.
Lahůdka bude hydraulika přední brzdy, protože to, co se tam lilo, to snad nebyla ani brzdovka... každopádně tady budeš pro jistotu to muset celé rozhodit a udělat, protože ten stav ze zkušenosti bývá strašnej.
Olej v přední vidli velmi doporučuji a to i s výplachem třeba naftou nebo potrolejem (pokud nechceš rozebírat). Počítej s tím, že ani nebude chtít vytéci, protože pod šroubkem bude z kekelu "hlenová zátka".
Dále vřele doporučuji namazat nebo rozebrat a namazat uložení kyvky.
Určitě namazat lanko spojky a dole ten automat.
Stejně tak namazat lanko zadní brzdy a obecně zkontrolovat stav obložení vpředu i vzadu
Dále zkontrolovat stav kabeláže(zejména u baterky, pokud jí tam někdo nechal, tak bude nejspíše sežraný kabelový očko), u usměrňovače a u relátka kontrolky dobíjení (tam naoxidujou kontakty a svítí kontrolka, i když to dobíjí).
Taky bych komplet vyčistil vejfuky.
Doporučuji namazat náhony tacho a točkoměru, zezadu namazat hřídelky budíků (jinak je zadřeš) a kompletně vyměnit pod budíkama ty silentbloky, protože ty vydrží tak 2 roky (holt Jawa).

Takových věcí bych vymyslel ještě spousta, ale na vyděšení to stačí .

Každopádně vše co jsem vyjmenoval, tak se nechá udělat "za práci" a není na to třeba nic moc kupovat (i když bych po tolika letech přemýšlel možná o nových pneu)... a zbytek záleží spíše na tom, v jakém ta motka je stavu... to by chtělo vidět. Každopádně pokud to není vrak a nkdo se jí pořádně zavěnuje, bude věrně sloužit dalších spoustu let...

Howgh!

Jawa 350/639

28.4.2020 v 18:33 | Nahoru | #7
A jinak, já stříknu vždycky do válců benzín s olejem a svíčky nechám nahřát na kemping vařiči a pak je zašroubuju. Hned šlápnout a hned běží... A pak se uvidí. Buď má co nasát a jede, nebo se to řeší dál.

Toho benzínu s olejem klidně malou plnou injekční stříkačku. Půlku , protočit pomalu a šup tam zbytek. Tím se namažou suchý válce a máš kompresi. A benzín steče dolů, kde si ho to pak vyfoukne zpátky, než se chytne karbec.
S teplou svíčkou víc benzínu nevadí, akorát než to zašroubujes tak se něco vypaří a to přesně potřebuješ k zážehu.

Když vrčí, nechat ohřát pár minut, dvoutakt potřebuje trošku prohrávat s plynem a před chcipnutim vyhnat chvíli do otáček aby se vypucoval bordel.
Pak bych řešil ostatní. I ta spojka půjde lip od sebe, všechno.

Když nechytne, pak bych to pitval a pak už tedy důkladně. Ale je fajn vědět jestli to běží nebo co...

Jawa 350/639

28.4.2020 v 20:34 | Nahoru | #8
Bimbam,Sofía,Kafoholik
Není co dodat,návod má.Není třeba to znovu psát.
Napadlo mě ještě pár věcí,ale na rozjetí motoru, vliv a funkci ....Plně souhlasím.
Pak mě napadlo pár pičovin,ale to už jde tady na foru dohledat.
Přeju Ti pevné nervy.

Jawa 350/639

29.4.2020 v 08:47 | Nahoru | #9
No, kamarád jawař Sofia to vzal úplně vědecky já bych to tak pěkně neuměl Ondros- já z Vyškova pocházím hospoda U Poláchů co fungovala kdysi v Brňanech byla pradědy a Raimund Kotyza co vyráběl hodiny a skoro do smrti se staral o věžní hodiny na vyškovské radnici ( a já tam jako kluk lozil s ním) byl prastrejc.

Jawa 350/639

29.4.2020 v 09:01 | Nahoru | #10
Kuchařky jsou tady pěkn? , nicm?ně je třeba posoudit skutečný stav a ten tady nikdo nezná

Jawa 350/639

29.4.2020 v 10:12 | Nahoru | #11
Bimbam> A já si říkal, že si mi ňákej sympatickej

Jawa 350/639

29.4.2020 v 15:26 | Nahoru | #12
Ondros - Předměstí , to se myslím říkalo na straně do Marchanic. Tam bydlela babička Horníčková na rohu Žižkovy a Trpínek. Do dvora byly pavlače a mezi pavlačama na kolečkách natahaný šňůry na prádlo, jako kluci jsme se tam s bráchancem vyblbli když jsme to prádlo popotahovali na těch šňůrách nad dvorem

Jawa 350/639

29.4.2020 v 19:52 | Nahoru | #13
Jo tak Marchanice mám úplně na druhým konci.. předměstí je na m.cz vedeno vše mimo město, takže i Letní pole
Jinak původem z Ježkovic a babička bydlela pod nemocnicí směr Drnky

Jawa 350/639

18.5.2020 v 16:54 | Nahoru | #14
Čau,
tak jsem se už k tomu trochu dostal a zjistil jsem, že nádrž je mírně chycena, jak odstraním rez z nádrže? Motorem protočit nejde, ale bylo mi řečeno, že před těma 20 lety normálně jezdila a nikdo se ji ani nedotkl. Může být problém i jiný než zadřený motor? A pak takové věci jako brzda,spojka a plyn tak to prakticky nereaguje tak mi bylo řečeno že to chce všechny lanka vyměnit atd. Rád bych tu dal video jak vypadá, ale bohužel nejde vložit. Tak děkuji za odpověď.

Jawa 350/639

Skvělá odpověď, děkuji! 18.5.2020 v 18:51 | Nahoru | #15
Nádrž vylej, propláchni acetonem, pak do ní nalej horký 10% roztok kyseliny citronové (100g kyseliny citronové/1l vody) nádrž zabal nebo dej na topení, horký roztok pracuje lépe, až se veškerý rez rozpustí, nádrž vyšplíchni roztokem vody se sodou kvůli neutralizaci, to pak vylej a nalej do ní trochu acetonu, zašplíchej s tim (aceton pochytá vodu, která tam zbyla) nech odpařit aceton a vystříkej jí konkorem, pokud nebudeš dávat hned bezín s olejem, aby ti to zas nechytlo lišku, co se týče motoru, budou asi přirezlý kroužky, nastříkej otvorama prosvíčky do válců konkor a nech to pár dní působit, pak to zkus rozhejbat, je možný, že i když to rozhejbeš a rozchodíš, tak motor brzo zhebne na klice, protože můžou bejt korozí napadený ojniční ložiska. Já taky rozchodil ležáka, co dlouho stál, sice neměl moc kompresi, ale jezdilo to, po 2500km začla mlátit klika, ale klidně bych to zkusil rozjezdit, uvidíš jestli to bude fungovat nebo ne.

Jawa 350/639

18.5.2020 v 21:41 | Nahoru | #16
Když to jezdilo a nikdo to tehdá nezadřel, tak budou prostě korozí chycený kroužky k válcům. To se stane když motor dlouho stojí a nikdo s ním leta nehne a když před tak dlouhým odstavením není do válců šplíchlá trocha oleje. Vyšroubuj svíčky a buď tam stříkni trochu konkoru do každýho válce anebo nalej trochu petráku či nafty a nechej působit klidně den či dva a pak to zkus. Ale ne aby ses na startovačku ve startovací poloze stavěl plnou vahou, to spíš urveš zub. Když se to ani po třeba týdnu nehne, prostě vyšroubuj matice co jsou na každé hlavě čtyři a sundej hlavy z válců a uvidíš pěkně na písty. Pak se dá poznat kterej visí. Je lepší se v tom hrabat při sundaný nádrži - pokud ji budeš odrezovávat, je stejně lepší ji mít mimo motorku. Ten návod s kyselinou citronovou co píše kolega vejš funguje dobře. Odrezil jsem tak totálně zrezatělou nádrž na svojí číze 477 která mi šupinama rzi už totálně ucpávala i filtr na benálové hadičce během hodiny jízdy. Joo, teď mě napadlo, jestli tam máš zařazenej neutrál? Protože pokud tam máš nějakej kvalt zadní kolo ti samozřejmě nedovolí motorem protočit startovačkou. Poznáš jednoduše - zhoupni ji na stojanu tak, abys měl zadní kolo v luftu aspoň trochu a zkus s ním rukou pohnout. Když se bude točit, je tam neutrál. Když ne, musíš prostě na neutrál z nějakýho kvaltu odřadit. Lanka s bowdeny vyměnit, to je jistota, na základní rozhejbání aspoň trochu se dá shora od řídítek do bowdenů nacpat stříkačkou nejdřív trochu nafty, povolí nejhorší čurbes, pak postupně kapat převoďák a hejbat lankem v bowdenu. Ono to bude všechno zatuhlý a přicpaný a přirezlý. Rozchodit se to ale dá.

Jawa 350/639

21.7.2020 v 20:31 | Nahoru | #17


Dobrý den, tak jsem to konečně nějak rozebral a nejspíš vím důvod pro netočí motor. Co teď s tím můžu udělat ? Děkuji za rady.

Jawa 350/639

Skvělá odpověď, děkuji! 22.7.2020 v 05:58 | Nahoru | #18
Nazdar!
Nasleduje komplet demontáž.
Problém vidím zatial v tom, že k poleniu motoru je nutné natočit klukovku do polohy aby piest bol v hornej úvrati. Pôjde to?
Totižto klukovku treba min. zgenerálkovať, alebo novú dať.
Odmontuj všetko čo sa dá. Bez násilia. Môžeš urobiť aj fotodokumentáciu.
Všetko vyčistiť, odložiť.
Budeš potrebovať kvalitné náradie, a asi aj pomoc skúseného.
A ešte nejaké peniaze...

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639

19.8.2020 v 03:01 | Nahoru | #19
Prokristapána!

Jak se můžou DOSPĚLÍ lidi zabejvat takovejma věcma??

P. S.: Chtěl bych si doma vyrobit atomovou bombu. Nevíte někdo jak na to?

(reakce na) Jawa 350/639

19.8.2020 v 08:49 | Nahoru | #20

pen píše: Prokristapána!

Jak se můžou DOSPĚLÍ lidi zabejvat takovejma věcma??

P. S.: Chtěl bych si doma vyrobit atomovou bombu. Nevíte někdo jak na to?


Ty vole, v Bohnicích maj vycházky zalez a dej si prášek.

(reakce na) Jawa 350/639

17.11.2020 v 18:53 | Nahoru | #21
pen píše: P. S.: Chtěl bych si doma vyrobit atomovou bombu. Nevíte někdo jak na to?

Koukni na google, když budeš trpělivej, určitě tam nějaký návod najdeš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist