Téma: dobíjecí proud
24.4.2020 v 21:23
Ahoj lidi, zajímalo by mně kolik proudu by měl dávat alternátor do baterky. Přo měření mi dává 13,6 - 13,8 V. Je to v pořádku? Mám za to že by měl dávat 14,5V ale možná se mýlím. (u auta to tak je)
Dík za odpověď.
Dík za odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
Volt = napětí
Ampér = proud
to jen pro upřesnění
Ampér = proud
to jen pro upřesnění
Ukecal jsi mě , nabíjecí napětí by mělo být 13,8-14,4V
Těch 13,6 by nemusel být problém záleží jak je baterie vybitá a jaký odběr má zbytek elektro instalace, napětí by mělo stoupat jak se bude baterie dobíjet.( samozřejmě na delší trase ne u popojíždění kdy se pořád startuje)
Těch 13,6 by nemusel být problém záleží jak je baterie vybitá a jaký odběr má zbytek elektro instalace, napětí by mělo stoupat jak se bude baterie dobíjet.( samozřejmě na delší trase ne u popojíždění kdy se pořád startuje)
2 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
Dotaz zní "kolik proudu?.
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.
Je pravda že píše kolik proudu, ale měří napětí. Pokud neví jaký je rozdíl mezi napětím a proudem tak pochybuji že má klešták nebo něco čím změří proud.(nemyslím to ve zlém) Protože dál už udával hodnoty jen ve voltech tak předpokládám že se ptá na napětí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjecí proud
combust píše: Dotaz zní "kolik proudu?.
Tak odpověď je 30A (víc ti totiž nedovolí pojistka).
Při běžných stavech vybití baterie to bude do 28A.
Naprostá blbost vývod z aku se nejistí.
Naposledy editováno 25.04.2020 08:41:45
Aku si veme takový proud jaký je jeho vnitřní odpor čím starší aku tím se odpor zvětšuje. Odpor je v hodnotách u aku 14Ah 6 mili ohm u nového aku a u starého na hranici použitelnosti
13mili ohm. Alternátor dá max proud podle vinutí, čím silnější drát tím větší proud.Občas hlavně u starších moto není na závadu zkontrolovat připojení kostry - pól aku
a konektory na trase alternátor, reguláto, aku.
13mili ohm. Alternátor dá max proud podle vinutí, čím silnější drát tím větší proud.Občas hlavně u starších moto není na závadu zkontrolovat připojení kostry - pól aku
a konektory na trase alternátor, reguláto, aku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjecí proud
kratkej01 píše: Naprostá blbost vývod z aku se nejistí.
Vývod z aku se jistí. Hlavní pojistkou.
Kurňa tak snad když borec píše ,že mu měřák ukazuje 13,6 - 13,8 V tak myslel napětí ne ? Jako " třeba " elektro laik " až tak nerozlišuje termíny " proud a napětí , tak netřeba dělat vopičky .
Kdyby napsal kolik šťávy to hrne do baterky ? Mě 13,6 - 13,8 V , tak by se zase řešila " šťáva " a moštování ?
Jinak desetina Voltu sem , desetina Voltu tam - obyčejné měřáky mnohdy až tak přesné nejsou a záleží jaký měřák použil - tedy výsledné měření - skutečné může být OK . I ten můj https://www.novelmo...y-voltmetr-d5791.htm ukazuje o 0,2 V méně než "pořádná - lepší mašinka " , ale jako na prvotní info je zcela dostačující .
edit. Napsal jsem pičovinu - ne o 2 V ! - správně je ...ukazuje o 0,2 V méně.....opraveno .
Naposledy editováno 29.04.2020 20:11:39
Kdyby napsal kolik šťávy to hrne do baterky ? Mě 13,6 - 13,8 V , tak by se zase řešila " šťáva " a moštování ?
Jinak desetina Voltu sem , desetina Voltu tam - obyčejné měřáky mnohdy až tak přesné nejsou a záleží jaký měřák použil - tedy výsledné měření - skutečné může být OK . I ten můj https://www.novelmo...y-voltmetr-d5791.htm ukazuje o 0,2 V méně než "pořádná - lepší mašinka " , ale jako na prvotní info je zcela dostačující .
edit. Napsal jsem pičovinu - ne o 2 V ! - správně je ...ukazuje o 0,2 V méně.....opraveno .
Naposledy editováno 29.04.2020 20:11:39
Pro puntičkáře upravuji, protože jsem laik a v elektrice se vyznám tolik že když se chytnu drátu tak dostanu pecku sděluji že se ptám tedy na NAPĚTÍ které leze z alternátoru do baterie. U auta to zpravidla dělá 14,5 V ale u motorky mi to ukazuje jak jsem psal 13,6 - 13,8 V. Proto se dotazuji zda je to normální hodnota nebo je nižší než by měla být. Nerad bych o5 zůstal někde trčet s vybitou baterii jelikož jak je u cbf normální tak bez baterie jednoduše nejede ( což je mi taky záhadou, zkusil jsem to na garáži, že jsem nastartoval mašinu a posléze odpojil baterii a motorka okamžitě zhasla - tzn že alternátor nedodává dostatek energie pro chod motoru.) A nebo je něco špatně.
lukasnoe: Při rozsvícených světlech je těch 13,8V normální hodnota. Alternátory u motorek nebývají tak "tvrdé" jako u auta, protože pracují na trochu jiném principu a regulace je odlišná.
Ale odpojením baterie za chodu motoru si koleduješ o zničení regulátoru. Ten totiž potřebuje baterii jako zátěž. Bez ni musí veškerou nadbytečnou energii "sežrat" sám, a na to nebývá dimenzovaný. Takže buď rád, že motor hned zhasnul.
Ale odpojením baterie za chodu motoru si koleduješ o zničení regulátoru. Ten totiž potřebuje baterii jako zátěž. Bez ni musí veškerou nadbytečnou energii "sežrat" sám, a na to nebývá dimenzovaný. Takže buď rád, že motor hned zhasnul.
1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
Tak díky za osvětlení mého dotazu a rady. Zase jsem o něco chytřejší
1 reakcí na tento příspěvek dobíjecí proud
to kratkej01: Schéma zapojení cbf1000 (Viz manuál, zlehka mi to připomíná kámoše kterýho jsem zprdnul že mi svojí cbf1000 v noci pálí světlem do zrcátek a že si neumí seštelovat světla, pročež mi tvrdil že to nic takovýho nemá, až jsem ho donutil vytáhnout manuál...).
to Malp: 1) Terminologii je třeba pilovat (bo bez toho je z toho bordel) a aspoň to má trochu edukativní dopad na tazatele. . 2) Jestli měřák při měření napětí okolo 13V ukazuje o 2 volty jinak tak je s přesností skoro 20% mimo. Jako chápu že manželce se vysvětlí že takhle vypadá 20cm (+/-4cm) ale u strojů to většinou není optimální strategie. I třídigit měřák 0-100V za 3 doláče z aliexpressu měří přesněji (jen je třeba ho zkalibrovat).
to husq701: Sorry, bylo to silnější než já.
to lukasnoe: Vezmi voltmetr a změř napětí na baterce při vypnutý motorce (mělo by být výše než 12,5V,viz. google-sulfatace atd.). Pak proveď to samé při zapnutém zapalování a světlech (pokud to poklesne pod 12V tak je baterka špatná nebo vybitá). Pak to změř při nastartovaný a vypnutejch světlech na volnoběh a pak při zvýšených otáčkách (3000rpm stačí). Napětí by mělo být vyšší než to co jsi naměřil před startem. Běžně to drží na těch 13,8V-14,4V ale aktuální stav se odvíjí od spotřeby zapnutých spotřebičů a kondice akumulátoru. Pokud tam naměříš přes 14,5V tak zkontroluj regulátor.
Naposledy editováno 28.04.2020 22:26:37
to Malp: 1) Terminologii je třeba pilovat (bo bez toho je z toho bordel) a aspoň to má trochu edukativní dopad na tazatele. . 2) Jestli měřák při měření napětí okolo 13V ukazuje o 2 volty jinak tak je s přesností skoro 20% mimo. Jako chápu že manželce se vysvětlí že takhle vypadá 20cm (+/-4cm) ale u strojů to většinou není optimální strategie. I třídigit měřák 0-100V za 3 doláče z aliexpressu měří přesněji (jen je třeba ho zkalibrovat).
to husq701: Sorry, bylo to silnější než já.
to lukasnoe: Vezmi voltmetr a změř napětí na baterce při vypnutý motorce (mělo by být výše než 12,5V,viz. google-sulfatace atd.). Pak proveď to samé při zapnutém zapalování a světlech (pokud to poklesne pod 12V tak je baterka špatná nebo vybitá). Pak to změř při nastartovaný a vypnutejch světlech na volnoběh a pak při zvýšených otáčkách (3000rpm stačí). Napětí by mělo být vyšší než to co jsi naměřil před startem. Běžně to drží na těch 13,8V-14,4V ale aktuální stav se odvíjí od spotřeby zapnutých spotřebičů a kondice akumulátoru. Pokud tam naměříš přes 14,5V tak zkontroluj regulátor.
Naposledy editováno 28.04.2020 22:26:37
lukasnoe> https://www.motorkari.cz/tema/?t=124432
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |
Honda CBF 1000 (2009) - umístění př... Honda CBF 1000 | satanek66 | 19 | 22.3.2024 v 08:53 Krautkopf |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 16 | 18.3.2024 v 18:16 Krtek215 |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 7 | 2.3.2024 v 12:01 Bubo32 |