bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneu dře o řetěz
20.4.2020 v 18:25
Čus
Mám takovej dost zajímavej problém na duka sem hodil Bridgestone s22 a po první trochu svižnější jízdě (ne první jízdě) sem si všiml, že mi řetěz malinko škrtal o hranu pneu řetěz o ní nedře furt, od hrany pneu je asi tak 5mm, když na něj zboku zatlačím opře se, u ninji co mám taky doma je mezera větší, ale když zatlačím opře se taky, tam se mi ale pneu nehobluje rozměr pneu je správný, kolo je rovně a řetěz není moc povolený ani vytahaný.

záseky sou přesně po 40mm kolem dokola, pneu to nijak moc neponičilo, chybí tam od hrany ke středu asi 1-2mm a je to spíše jen povrchové.
Několikrát sem si všiml, že pneu stejného rozměru od různých výrobců sou i na pohled malinko jiné, nevím zda se mi to jen zdá, ale několikrát už sem si říkal, že ta nová pneu je prostě malinko širší, i když papírově je "stejná" není možné že ty BT jsou o pár mm širší než původní pneu? Já už si to totiž jinak nedokážu vysvětlit

2 reakcí na tento příspěvek Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 19:18 | Nahoru | #1
Někteří výrobci maj160ku klidně širokou 180 a někteří jen 155,až takový rozdíly jsou v tom,Když jsem si vybíral gumu na TDM tak jsem měl vyzkoušený že nejširší byly většinou Dunlop qvalifer a Mihelin pilot,když tam někdo dal continetal,tak to vypadalo jak trakař.Jednou jsem sem dal dotaz jesli někdo neví která pneu je nejširší,tak se tu dementi ze mě snažily dělat vola a vúbec netušily.Teť mám na Hornetu 9 190ku metzeler a je o púl centáku užší než předešlá Dunlop 180ka.Pak jsou právě vtipný keci zdejších speciálú na to když se někdo zeptá na širší gumu.Hned ho setřou jak výrobce ví co tam má bejt jak pújdou húř zatáčky a td.No prostě vemena,2 cm plus mínus nic neznamená.Akorát múžou přijít problémy jako máš ty.To by mě čert vzal když by někdo na technický prudil že mám třeba 180 místo 160,když pak vemeš tyhle dva rozměry od rúznejch výrobcú tak jsou stejný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 19:29 | Nahoru | #2
VlaHa> přesně jak píšeš, co výrobce to jiná šířka běhounu při stejném označení, 2cm sem tam úplně běžně. Nic neobvyklého jak u motorkovych gum tak i u aut. Já třeba zadní kolo s Metzelerkou vytáhnu bez odklonění vzpěry brzdového třmenu a Bridgestounku musím buď vypustit, nebo povolit vzpěru třmenu a vyklopit ji nahoru.

(reakce na) Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 19:39 | Nahoru | #3

VlaHa píše: Někteří výrobci maj160ku klidně širokou 180 a někteří jen 155,až takový rozdíly jsou v tom,Když jsem si vybíral gumu na TDM tak jsem měl vyzkoušený že nejširší byly většinou Dunlop qvalifer a Mihelin pilot,když tam někdo dal continetal,tak to vypadalo jak trakař.Jednou jsem sem dal dotaz jesli někdo neví která pneu je nejširší,tak se tu dementi ze mě snažily dělat vola a vúbec netušily.Teť mám na Hornetu 9 190ku metzeler a je o púl centáku užší než předešlá Dunlop 180ka.Pak jsou právě vtipný keci zdejších speciálú na to když se někdo zeptá na širší gumu.Hned ho setřou jak výrobce ví co tam má bejt jak pújdou húř zatáčky a td.No prostě vemena,2 cm plus mínus nic neznamená.Akorát múžou přijít problémy jako máš ty.To by mě čert vzal když by někdo na technický prudil že mám třeba 180 místo 160,když pak vemeš tyhle dva rozměry od rúznejch výrobcú tak jsou stejný.



díky za reakci, já si to myslel, protože, už sem to několikrát poznal hned jak sem dostal nazuté kolo s novou pneu do rukou ale nikdy se mi nestalo, že by to o něco škrtalo

(reakce na) Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 19:40 | Nahoru | #4

JiriK84 píše: VlaHa> přesně jak píšeš, co výrobce to jiná šířka běhounu při stejném označení, 2cm sem tam úplně běžně. Nic neobvyklého jak u motorkovych gum tak i u aut. Já třeba zadní kolo s Metzelerkou vytáhnu bez odklonění vzpěry brzdového třmenu a Bridgestounku musím buď vypustit, nebo povolit vzpěru třmenu a vyklopit ji nahoru.



No mě právě taky přišlo, že to nebudou třeba jen 2mm, musí to být o dost víc

Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 20:09 | Nahoru | #5
Jak kdyz dam na duka 640 160 QII, coz bych tedy uz nikdy neudelal , tak me taky dre. Nevim jak 690 , ale ja mam v paprirech jak 150 tak 160 pneu.
Sralo me ze se me ta guma masti od retezu, tak jsem ji vzal zboku lehce flexou a good .

Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 20:45 | Nahoru | #6
ještě sem hledal, a po tom co sem našel sem fakt v klidu u mě je fakt jen znát, že se pneu dotlknul a nejspíš jen jednou, otlak je tak ty 2 mm a tak 1mm hrany se odseknul, jinak já mám v manuálu psanou jen tu 160ku

Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 21:50 | Nahoru | #7
Jen taková drobnost - pneu různých výrobců mají různou tuhost kostry a často vyžadují odlišné huštění, než je udáno v manuálu k motorce. Já mám třeba vzadu předepsaný tlak 2,25 pro jednoho a 2,5 pro dva lidi, ale když jsem před lety zkoušel jednu tuhou Bridgestonku (typ si nepamatuju, ale můžu ho zjistit), motorka vůbec nechtěla zatáčet. Až jsem se v penuservisu z jedné tabulky dočetl, že tahle by měla být fouknutá na 2,9 - tak jsem ji dohustil, pneu se víc vyboulila a "zavřela" a najednou se dalo jezdit normálně. Akorát když jsem pak motorku přezul zpátky na Metzelerku a automaticky ji nahustil na 2,9, málem jsem si v první zatáčce nabil hubu, jak ten přefouknutý zadek vůbec nedržel

Pneu dře o řetěz

20.4.2020 v 22:07 | Nahoru | #8
Já za sebe,gumy foukám na 2,5 už hodně let na všech moto co jsem měl,a párkrát se mi stalo že se mi húř jelo,většinou po zimě,tak jsem to změřil,a měl jsem tam třeba 1,5.to už bylo blbý ,jinak je mi úplně fuk jesli mám nafoukáno na 2 nebo na 2.8. .Na takový to moje ježdění

Naposledy editováno 20.04.2020 22:08:40

Pneu dře o řetěz

21.4.2020 v 06:41 | Nahoru | #9
U duka sou psaný dva bary, kolik má psáno guma sem nekoukal

1 reakcí na tento příspěvek Pneu dře o řetěz

21.4.2020 v 10:41 | Nahoru | #10

(reakce na) Pneu dře o řetěz

21.4.2020 v 20:00 | Nahoru | #11

Kazy píše:



zrovna tohle video sem tu pak někde našel , každopádně, já to radši vezmu flexou a nebo to nevezmu vůbec, je to fakt minimálně spíš mě to nejdříve jen malinko vystrašilo

Pneu dře o řetěz

21.4.2020 v 23:03 | Nahoru | #12
A máš kolo srovnaný do stopy?

Pneu dře o řetěz

21.4.2020 v 23:55 | Nahoru | #13
ja mam na motardu okousanej i rafek.. dost zalezi na napnuti retezu, na motardech se diky velkymu zdvihu davaj i specialni voditka. jestli je retez v rovine a ma ok pruves, neresil bych to..

Pneu dře o řetěz

22.4.2020 v 16:05 | Nahoru | #14
Vše je ok, nechám to vlastnímu osudu

1 reakcí na tento příspěvek Pneu dře o řetěz

23.4.2020 v 12:38 | Nahoru | #15
Nemáš obráceně rozetu?

(reakce na) Pneu dře o řetěz

24.4.2020 v 09:09 | Nahoru | #16

psenap píše: Nemáš obráceně rozetu?



To nemám, tady to ani nejde, jak sem psal, vše je tak jak má být, už na pohled mi pneu přišla širší a po tom co sem tu četl, sem si jistej, že je to tím

1 reakcí na tento příspěvek Pneu dře o řetěz

7.7.2020 v 12:39 | Nahoru | #17
Čuus.. hele uz mě je to stejný... mám 2017 ještě s origo Metzelerkou a taky mi dře řetěz o hranu. Ještě chci zkontrolovat jestli nemám trochu vyosený kolo, ale nemělo by být... Tuhle sezonu ještě na Metzlerce odjezdim ale pošlu to do hájem... moc spokojenej s ní nejsem. Občas se mi stane, že třeba na kruháku nebo v prudší zatáčce mi zadek klouzne. Děje se to jen v nízký rychlosti... asfal suchej a čistej, žádná nově položená leštěnka atd... Jinak foukám dle manuálu 2,3 zadek a 2,2 předek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu dře o řetěz

7.7.2020 v 13:36 | Nahoru | #18
Erfa> jestli tam neni nahodou nejaka spojitost..
kruhac se toci doleva....namazany retez dre o levou hranu gumy..

Naposledy editováno 07.07.2020 13:36:46

(reakce na) Pneu dře o řetěz

7.7.2020 v 14:16 | Nahoru | #19
Jarrinn> A nebo je to tím, že kruháče jsou nejnamazanější kusy silnice. Nafta a olej se tam přelívá na všech náklaďákách a traktorech doleva doprava ...
S22 z úvodního dotazu je hypersport, dovoluje větší náklony, běhoun natažený víc k ráfkům, a proto je širší než turistická univerzální guma. Jak je na tom originál Pilot Power nevím, ale pravděpodobně je užší o pár mm.

Pneu dře o řetěz

16.8.2021 v 22:48 | Nahoru | #20
Na Dukovi mám to stejne. Proběhla kontrola osy, řetězu… a pak mi bylo sděleno že samotná guma je širší než standardní v tomhle rozměru. Na zahraničních fórech KTM se o tom dočteš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Duke 690 - dílenská příručka KTM Duke 690 D0BR0S 0 10.9.2023 v 22:00 D0BR0S
Plna nadrz - mozny problem [1, 2] KTM Duke 690 ThoprT 37 23.6.2023 v 21:54 Matess727x
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 28 11.6.2023 v 18:44 Matess727x
Výdrž continental conti attack sm KTM Duke 690 Radasvab 6 19.5.2023 v 15:41 Y4kuZ4
KTM 690 Duke 2019 (Track Pack-nahrá... KTM Duke 690 Matess727x 26 6.5.2023 v 19:14 Matess727x


TOPlist