globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tip pro majitele Diversionů
17.4.2020 v 08:02
Stálo mě hodně práce a úsilí, abych se zbavil nepříjemného kmitání řídítek - vyměnil jsem ložiska v krku řízení, dal jinou přední pneumatiku, odmontoval kufr... A stále to nebylo úplně to pravé - řídítka sice po puštění nekmitala, ale náznak tam byl.
Shodou okolností jsem na půdě našel závažíčka do řídítek - pocitově asi jedny z nejtěžších, co se dají sehnat. A ejhle..! Řídítka nekmitají, ani s plně naloženým kufrem a řízení je daleko víc sebejistější!
Takže - než započnete akci “kmitání řídítek” spojenou s tímto typem motocyklu, zkuste nejdřív sehnat pořádný závažíčka - rozdíl je značný!
(Samozřejmě popisuji stav, kdy jsou kritické komponenty A1)
Taková prkotina

1 reakcí na tento příspěvek Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 08:25 | Nahoru | #1
No, ony tam ty tezky zavazicka totiz patri a origo tam jsou. Koukam na fotky, ze si tam zadny nemel.

Jeste cekam, ze ti napise Komorerth, ktere na XJ jezdi s extra tezkyma zavazickama z BMW F650, jak si objevil Ameriku

Naposledy editováno 17.04.2020 08:32:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 08:29 | Nahoru | #2
Koudy01> Běžný závaží nestačí, to mám vyzkoušený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 08:33 | Nahoru | #3
Robertek> Bezny jaky? Co tam bylo? TOTO? To mám vyzkoušený na několika XJ, že to stačí. Jen to tam musíš mít. A né nějaký činský okrasný CNC.

A na eNku, nemusíš mít závaží žádný. Tam stačí mít v pořádku ložiska v krku. Ta kapota je nějaká náchylnější.

Naposledy editováno 17.04.2020 08:36:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 08:50 | Nahoru | #4
Koudy01> Měl jsem jich tam hafo - ty, co jsem našel včera, jsou tak 2 -3 krát těžší, než origo.
Když jsem tuhle problematiku “studoval”, nikde na fórech jsem se nedočetl, že by kmitání řídítek dokázalo porazit těžší závaží v řídítkách - všude jen pneu, vyvážení pneu, ložiska v kolech, ložiska v krku, tlumiče.
Uvedl jsem pouze svoje řešení, která zafungovalo nad očekávání - nikde jsem se o něm ve spojitosti s XJ nedočetl a ani mě nenapadlo.

(reakce na) Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 09:04 | Nahoru | #5
Robertek> Však super Je fajn, že ses podělil. Někoho to určitě inspiruje.

1 reakcí na tento příspěvek Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 10:38 | Nahoru | #6
Přidám dotaz z trochu jinýho soudku: Je možné že příliš lehká závažíčka způsobí extrémní citlivost řízení na změnu těžiště? Příklad: rovinka, nový povrch, 50 km/h a pustím li řídítka, začnou ihned reagovat na sebemenší podnět (GSX 1400, nová ložiska v krku, čerstvě repasované vidle, závažíčka oxford 60g) Prakticky jí neudržím ve správném směru.
Robertku (hrůza ), nezkoušel jsi po výměně závažíček za těžší pustit na rovince opatrně řídítka?

(reakce na) Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 11:47 | Nahoru | #7
grooll> Néasi tvl - ať už rovinka, kopec, vysoká či nízká rychlost, hladká/rozbitá silnice, už to nedělá.

Naposledy editováno 17.04.2020 11:49:06

Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 20:08 | Nahoru | #8
zavažíčko 60 g ? to sem tam měl taky a za za měsíc letěli doprdele , vyštrachal sem doma jedny , kdy jedno mělo 360g a kmitaní je fuč

Naposledy editováno 17.04.2020 20:10:57

Tip pro majitele Diversionů

17.4.2020 v 21:02 | Nahoru | #9
A pokud by nestačilo závažíčko 60 nebo 360 g, pak doporučuji udělat řidítka z plné ocelové tyče, nebo původní řidítka vylít olovem.

Výjmečně si z vás nedělám srandu, ale zažil jsem na několika sériových motorkách konstrukci, kde prostředek řidítek byl z trubky a oba konce v délce cca 200 mm z plné tyče. Ano, člověk by jednou ranou s tím zabil rodinku medvědů, ale na vibrace to fungovalo krásně (výrobce věděl, proč to dělá).

Howgh!

Tip pro majitele Diversionů

18.4.2020 v 20:21 | Nahoru | #10
ono staci udajne do riaditok nasypat piesok

mne knitali stare pneu, po vymene pohoda. Nejakym stastim som sa dostal k BMW zavaziam (vid vyssie) a dal som ich tam najma z dovodu, ze som nechcel mat medzeru u cinskych vyhrievanych heftov. Origo zavazicka mam odlozene. Je fakt, ze pocitovo sa moto lepsie poklada do zakrut. Markantne ubudlo vsak vibracii pri plnom topcase (napr 10kg pixla s farbou) kde to bez ruk z kopca nezacne vibrovat vobec

nieco na tych tazsich zavaziach bude. Ale predtym by som skor hladal pricinu v prednej pneu resp krku riadenia
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek


TOPlist