Téma: první motorka - vysoký muž
16.4.2020 v 10:38
Ahoj, chci se zeptat, budu pořizovat svou první motorku, A2 - do 35 KW, s tím, že jsem poměrně mohutný a vysoký, mám cca 197 cm a nějakých 115 KG. Finanční možnosti jsou cca 85 tisíc maximálně. Líbilo by se mi nějaký cestovní enduro nebo třeba Hornet, co by jste mi doporučily? Jezdit budu jen po silnici, a chci něco pohodlnějšího na výlety, a podobně.
https://www.motorkar...key-125-1531408.html
do limitu se vejdes, velkej je na tom kazdej, vylety a podobne to da
do limitu se vejdes, velkej je na tom kazdej, vylety a podobne to da
1 reakcí na tento příspěvek první motorka - vysoký muž
ber cenduro, díky vzpřímenému posazu je mnohem pohodlnější než naháč, koukni třeba na Kawasaki KLE, nebo Honda Transalp
Humusus>
Těch 35 kW... Asi bych zvážil to KLE, jak někdo psal. V jednom to jakžtakž pojede a s nízkým rozpočtem v pohodě, je to držák. Na cestování i kolem baráku fajn stroj.
A nebo za ty peníze seženeš Yamahu XT660 , to je taky fajn motorka i pro vyšší lidi. Ale spíš na kratší trasy ( tím myslím třeba 200 km, ne kolem vsi)
Pak se sem tam objeví V Strom 650 s výkonem 35 kW, ale zřídka a asi cena nebude ... i když mohl by. To je zase vyloženě cestovatel, i na špatný cesty ale ne moc terén.
Jako vysokej pochodíš právě spíš u těch starších modelů, ty nové jsou většinou připrclé...
Těch 35 kW... Asi bych zvážil to KLE, jak někdo psal. V jednom to jakžtakž pojede a s nízkým rozpočtem v pohodě, je to držák. Na cestování i kolem baráku fajn stroj.
A nebo za ty peníze seženeš Yamahu XT660 , to je taky fajn motorka i pro vyšší lidi. Ale spíš na kratší trasy ( tím myslím třeba 200 km, ne kolem vsi)
Pak se sem tam objeví V Strom 650 s výkonem 35 kW, ale zřídka a asi cena nebude ... i když mohl by. To je zase vyloženě cestovatel, i na špatný cesty ale ne moc terén.
Jako vysokej pochodíš právě spíš u těch starších modelů, ty nové jsou většinou připrclé...
2 reakcí na tento příspěvek první motorka - vysoký muž
mam 194cm a 100kg
na horneta zapomen
Tady asi nebdue jina cesta nez Vstrom 650, kdy se da sehnat peknej kousek kolem 70, kdyz nebude zavrenej tak +8
versys je oproti Vstromu docela malej
na horneta zapomen
Tady asi nebdue jina cesta nez Vstrom 650, kdy se da sehnat peknej kousek kolem 70, kdyz nebude zavrenej tak +8
versys je oproti Vstromu docela malej
2 reakcí na tento příspěvek první motorka - vysoký muž
Díky za rady chlapi, koukal jsem na V-Storm nebo TDM se mi líbí buď starší 850ccm nebo novější 900ccm. Jinak můžu koukat na motorky do 70 kw přičemž se přískrtí na 35 kw je to tak že?
1 reakcí na tento příspěvek první motorka - vysoký muž
ahoj, mám 206 cm, koupil jsem Transalpa 650 a pohodlíčko nádhera...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka - vysoký muž
Badajiček> jako taky jsem na něj koukal, víš jak, je mi upřímně líto že nejsem menší a lehčí, mít tak 170 tak si koupím horneta, nebo nějakýho nakeda a jsem happy, a kdyby mi přeplo tak silnici, ale víš jak bůh mi nadělil přes 195 cm a váha taky není nejnižší, na druhou stranu mít pořádnou mašinu je taky fajn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka - vysoký muž
Jendyx píše: Díky za rady chlapi, koukal jsem na V-Storm nebo TDM se mi líbí buď starší 850ccm nebo novější 900ccm. Jinak můžu koukat na motorky do 70 kw přičemž se přískrtí na 35 kw je to tak že?
Jo, ale uškrcení je dohromady cca desítka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka - vysoký muž
Kafoholik> S tím počítám, další dotaz, jde uškrtit každá motorka nebo ne?
ti asi úplně neodpovím, ale mám VFR800, XJR1300 a výškově 193 a váhově 122, na oboje se vlezu. Cenově bys asi něco našel, ale výkonově se do toho nevejdeš.
Dobře se mi jezdilo na Vstrom 650, klasický endura s jednobuchem jsou podle mě nevhodný.
Na šestkový naháče asi rovnou zapomeň - to je malý všechno
Dobře se mi jezdilo na Vstrom 650, klasický endura s jednobuchem jsou podle mě nevhodný.
Na šestkový naháče asi rovnou zapomeň - to je malý všechno
Jendyx píše: Kafoholik> S tím počítám, další dotaz, jde uškrtit každá motorka nebo ne?
Každá ne, má to nějaký limity v procentech, asi lepší mrknout sem: http://www.motosouk...004-2006-detail_4100
A sem: http://shop.motogel...robci/alpha-technik/
Kdybys potřeboval kolem DL650 něco vědět, tak ho mám
Naposledy editováno 16.04.2020 14:34:53
No nevím, ale škrcení teď to zrovna řeším pro syna. Má 190+ a půjdeme do F 800 GSA. Ovšem, na ročníky do 2016 (lanko na plynu) mi dealer BMW řekl cenu za škrtící set 24k + práce .... . Od ročníku 2017+ se to dělá softwarově za 1300,-. Potom následuje potvrzení od BMW, což dělá smluvní partner helpreg s.r.o. Za potvrzení chtějí cca 1600,-.. Následuje zápis do velkého technického průkazu na úřadě a výměna ORV.
S tvým rozpočtěm bych koukal po tom Alpovi, nebo něčem podobném už škrceném.
S tvým rozpočtěm bych koukal po tom Alpovi, nebo něčem podobném už škrceném.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka - vysoký muž
KubaLC8 píše: mam 194cm a 100kg
na horneta zapomen
Tady asi nebdue jina cesta nez Vstrom 650, kdy se da sehnat peknej kousek kolem 70, kdyz nebude zavrenej tak +8
versys je oproti Vstromu docela malej
neprijde ti vstrom celkem malej ?
no pokud počítáš i s absolvováním uškrcení, doporučil bych ti Tigra 900 ( mezityp 1999-2000, 885i ),
https://www.motorkar...iumph-tiger-900.html
do cenovky se vejdeš v pohodě, a na tvé parametry dost dobrej
jestli chceš zkusit posed a jak ti padne, ozvi se, mam ho v garáži
jen nevím, jaké jsoutechnické možnosti škrcení této motorky, to si musíš zjistit sám
https://www.motorkar...iumph-tiger-900.html
do cenovky se vejdeš v pohodě, a na tvé parametry dost dobrej
jestli chceš zkusit posed a jak ti padne, ozvi se, mam ho v garáži
jen nevím, jaké jsoutechnické možnosti škrcení této motorky, to si musíš zjistit sám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka - vysoký muž
KubaLC8> Vstrom 650 je vhodnější pro menší, je užší a sedí se více uvnitř. Na Versys 650 to chce 180cm, jinak se hodně řeší snižování.
gugo> starej co koupí za těch cca 70 asi malej není. Případně se s tím dá za levnější peníz něco dělat, jak jich je hromada, tak ty věci na to jsou. A zkušenosti lidí.
Spíš je u VStromu otázka jestli bude vyhovovat, je to užitečná motorka, levná, odolná, ale moc srandy s ní není.
Já si ho pořídil na výlety, což plní krásně. S klidem v duši můžeš jet kam chceš, doveze tě, pomalej není, svítí super, žádný trable. Pevnej zadek na kufry, celkově solidní stavba.
Ale kolem komina po praci na hoďku se na tom nudím. Na to byl lepší Versys, je hravější, líp zatáčí, i přední kolo si zvedne ...
Spíš je u VStromu otázka jestli bude vyhovovat, je to užitečná motorka, levná, odolná, ale moc srandy s ní není.
Já si ho pořídil na výlety, což plní krásně. S klidem v duši můžeš jet kam chceš, doveze tě, pomalej není, svítí super, žádný trable. Pevnej zadek na kufry, celkově solidní stavba.
Ale kolem komina po praci na hoďku se na tom nudím. Na to byl lepší Versys, je hravější, líp zatáčí, i přední kolo si zvedne ...
já bych na rok dva (začátečník) doporučil to KLE, nebo Transalpa.
neznám pozadí Tvého rozpočtu, jestli máš 85 jen na stroj, nebo na komplet i s výbavou... na tu nezapomeň,
jezdit v šusťákách jde, ale je to jako vyflusnout love za repre káru a doma valit špagety s kečupem, přičemž na motorce jde hlavně o ochranu a bezpečnost a když je po výbavě prd, dokáže to celý zážitek jen kazit.
máš to na rok dva beztak, takže na rozježdění.
mrkni co se Ti líbí, na co máš, pak si na to někde sedni, nebo se projeď a uvidíš sám.
neznám pozadí Tvého rozpočtu, jestli máš 85 jen na stroj, nebo na komplet i s výbavou... na tu nezapomeň,
jezdit v šusťákách jde, ale je to jako vyflusnout love za repre káru a doma valit špagety s kečupem, přičemž na motorce jde hlavně o ochranu a bezpečnost a když je po výbavě prd, dokáže to celý zážitek jen kazit.
máš to na rok dva beztak, takže na rozježdění.
mrkni co se Ti líbí, na co máš, pak si na to někde sedni, nebo se projeď a uvidíš sám.
1 reakcí na tento příspěvek první motorka - vysoký muž
Ahoj sousede, přesně tohle jsem řešil loni v říjnu. "Rozměrově" jsme na tom prakticky stejně 198/110 a já šel do Bandita 600S. Vůbec jsem nevěděl co vlastně chci, ale jsem spokojenej. Zatím jsem na něm nalítal cca 2500 km. Nejdelší trasa něco přes 300 km a poskládám se v pohodě. Jak už bylo mockrát napsáno, nezapomeň na výbavu (helma, boty, hadry). Pak do toho ještě nějaký prachy zahučíš, minimálně základní servis. Vzhledem k našim parametrům, máme trochu omezený výběr. Mě se víc líbí silniční cestovní.
ramlik píše: KubaLC8> Vstrom 650 je vhodnější pro menší, je užší a sedí se více uvnitř. Na Versys 650 to chce 180cm, jinak se hodně řeší snižování.
Mam stejnej pocit - pro dlouhána je Versys vhodnější. A podle mýho i zábavnější. Uškrcení na 35 kw jde provést extrémně snadno. Pro začátek vynikající motoka.
bodlak2021> ahoj sousede :D,jasně s tím tak nějak počítám jinak abych se vyjádřil lépe pro ostatní tak cca 80k za motorku, a nějakých 40k za hadry, takže samozřejmě počítám s tím, že nějaké kačky tam padnou. Jinak nějaké moto mám vybráno a to Suzuki DL 650 V-Storm, Yamaha TDM 850-900ccm, Honda CBF 600,Honda XL TransAlp,Aprillia Pegaso nebo Kawasaki Versis, to jsou motorky které se mi líbí. a jak jsem říkal potřebuji něco většího, někdo tu psal že na motorce V-Stormu je nuda, jasně ale pochop že budu mít řidičák chvíli, a úplně to stavět na zadní nemám v úmyslu. Jinak větší moto potřebuji i z důvodů toho, že mě dost často bolí záda :D
1 reakcí na tento příspěvek první motorka - vysoký muž
Ahoj,
podle mě se nemusíš takto omezovat tvými proporcemi při výběru motorky. Pokud bys nechtěl koupit fakt malou motorku typu Ducati Monster apod. Spíš vyber, co se ti líbí a pak můžeš zvýšit řídítka a případně i zvýšit sedlo (investice oboje cca 5 000 Kč). Stačí přidat 3 cm a bude to znát. Všechny uvedené cestovní motorky budou pro tebe ok :) Jak tu už padlo, klidně si můžeš koupit i něco jiného než cestovní enduro. Například Yamahu FZ6 (dělali se i verze s 57Kw), Hondu CBF 600 atd. Budeš na tom v pohodě :)
Jinak potvrzuji, co píšou ostatní: V-Strom je nejnudnější motorka, co znám. TDM nekupuj 850 (má problémy s motory a proti 900 podstatně vyšší spotřebu, takže se nevyplatí ji kupovat).
Ohledně snížení výkonu koukni na možnosti třeba sem. Případně můžeš sehnat i motorku, co má přímo v TP snížený výkon bez záznamu o škrcení. Takhle jsem viděl např. Yamahu FZS 1000 s 25Kw, což už je super volba Ale jako první moto fakt kup něco s výkonem do těch 70Kw.
Naposledy editováno 18.04.2020 14:36:23
podle mě se nemusíš takto omezovat tvými proporcemi při výběru motorky. Pokud bys nechtěl koupit fakt malou motorku typu Ducati Monster apod. Spíš vyber, co se ti líbí a pak můžeš zvýšit řídítka a případně i zvýšit sedlo (investice oboje cca 5 000 Kč). Stačí přidat 3 cm a bude to znát. Všechny uvedené cestovní motorky budou pro tebe ok :) Jak tu už padlo, klidně si můžeš koupit i něco jiného než cestovní enduro. Například Yamahu FZ6 (dělali se i verze s 57Kw), Hondu CBF 600 atd. Budeš na tom v pohodě :)
Jinak potvrzuji, co píšou ostatní: V-Strom je nejnudnější motorka, co znám. TDM nekupuj 850 (má problémy s motory a proti 900 podstatně vyšší spotřebu, takže se nevyplatí ji kupovat).
Ohledně snížení výkonu koukni na možnosti třeba sem. Případně můžeš sehnat i motorku, co má přímo v TP snížený výkon bez záznamu o škrcení. Takhle jsem viděl např. Yamahu FZS 1000 s 25Kw, což už je super volba Ale jako první moto fakt kup něco s výkonem do těch 70Kw.
Naposledy editováno 18.04.2020 14:36:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.