globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spolehlive enduro / DUAL sport
Ahoj, bydlim v panelaku a chci si koupit motorku do terenu. Nejlepe krosku, ale to jsou vsechny silene narocne na servis. Nemuzu si dovolit delat generalku kazdych 135 hodin. Proto jsem odmitl jit do KTM EXC 350F. Po silnici nepotrebuji jezdit, takze muze byt i hodne orientovana do terenu, ale chci ji na cislech a aby se tam nejlepe hlavne menil olej, steloval ventily a nic vic. Mam jich par Suzuki DRZ400, Honda CRF450L, Yamaha WR250R, Kawasaki 250KLX, Husquarna 701, KTM 690 Enduro... Nicmene motorky bud nemuzu najit za rozumnou cenu nebo je nemuzu najit ve stavu, v jakem bych si predstavoval a nebo ty 250ky jsou moc slabe. Takze pokud jsem jeste neco opomnel z motorek, napiste mi to sem, at muzu hledat vice modelu. Dekuji Vam.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 15:40 | Nahoru | #1
Co cekas? Ze koupis krasavce za cenu vraku me prijde ze jaou vsichni kulci trhli po hlave jinak prodavam wr 250r

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 15:44 | Nahoru | #2
HornisGSX> co to rikas ? Tak jako dat 200k za ojetou 690R KTM nebo za ty prachy koupit uplne novou Hondu je sakra rozdil... Dyt ani nevis kolik chci utratit a nedivim se, ze prodavas 250ku

spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 15:59 | Nahoru | #3
... chces krosku, ale na cislech?

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 16:13 | Nahoru | #4
Tak si kup dvoutakt, když nechceš moc servisovat...
Nějakou EXC 300 a je to. Na čtyřtaktech toho je víc a pokud to pojede, tak to prostě bude chtít nějaký starání. Myšlenka, že se motorka se sportovními díly nebude moc servisovat je mimo.

To co ale popisuješ, DRZ a podobně, to jsou motorky spíš hobby. Ty ti celkem vydrží na lesních cestách, protože moc nejedou. Jak to vezmeš výhradně na MX trať, tak to bude oničem . Jsou postavený jako univerzály i na silnici, ne jako MX speciály. Pravděpodobně při 100% nasazení v terénu tam ten rozpad nastane taky brzo, zvlášť u ojetin.

Na to není řešení, pokud tomu budeš dávat po kulích a nebudeš se starat, tak se to rozloží velmi záhy. Nakonec nejlíp to snese právě dobře připravená ostrá dvoudobá motorka...

A jinak, ten panelák, to znám... Jak nemáš místo, kde to umeješ wapkou a vyfoukáš a ošetříš po každým ježdění, tak to bude pohroma vždycky. Do roka dokurvíš i novou. Jezdit terén bez péče o techniku nejde. A mejt to na pumpě je nesmysl, to jednou zkusíš a uvidíš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 16:16 | Nahoru | #5

Kafoholik píše: Tak si kup dvoutakt, když nechceš moc servisovat...
Nějakou EXC 300 a je to. Na čtyřtaktech toho je víc a pokud to pojede, tak to prostě bude chtít nějaký starání. Myšlenka, že se motorka se sportovními díly nebude moc servisovat je mimo.

To co ale popisuješ, DRZ a podobně, to jsou motorky spíš hobby. Ty ti celkem vydrží na lesních cestách, protože moc nejedou. Jak to vezmeš výhradně na MX trať, tak to bude oničem . Jsou postavený jako univerzály i na silnici, ne jako MX speciály. Pravděpodobně při 100% nasazení v terénu tam ten rozpad nastane taky brzo, zvlášť u ojetin.

Na to není řešení, pokud tomu budeš dávat po kulích a nebudeš se starat, tak se to rozloží velmi záhy. Nakonec nejlíp to snese právě dobře připravená ostrá dvoudobá motorka...

A jinak, ten panelák, to znám... Jak nemáš místo, kde to umeješ wapkou a vyfoukáš a ošetříš po každým ježdění, tak to bude pohroma vždycky. Do roka dokurvíš i novou. Jezdit terén bez péče o techniku nejde. A mejt to na pumpě je nesmysl, to jednou zkusíš a uvidíš...



... co uvidi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 16:23 | Nahoru | #6
MedWed>
jak vysoko budou skákat

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 16:26 | Nahoru | #7
Kafoholik> kdo?

spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 16:42 | Nahoru | #8
Kolik a na čem toho máš v tom terénu naježděno?
Chceš dělat minimální údržbu a ne se srát s opravama? Kup novou.
Nepodceňuješ stroje typu AJP 250/230 nebo KLX230?

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 16:44 | Nahoru | #9
jasny, ja to mam na hobby jezdeni, ne profi, ne skoky.. prave umeju to v klidu, spis mi jde o technickou stranku veci... nechci vytahovat furt motor, chapu ze musim menit olej, brzdy, repasovat vidlice, kontrolovat ventily, ale proste nechci delat repas za 40k kazdych par motohodin. Mohl jsem mit KTM EXC 350 F, ale proste je to tesne pred servisnim intervalem na valec a takovych je v inzeratech mraky... Proto jsem se chtel poradit, co by bylo na hobby, a nebyl to kazdych par hodin pruser...

Naposledy editováno 15.04.2020 16:46:01

spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 16:59 | Nahoru | #10
spojil jsi víc věcí dohromady - tak chceš něco vyloženě do terénu (viz EXC) nebo dualsport - tj. do LEHKÉHO terénu i na silnici

to se dost zásadně liší nejen v údržbě i v tom co to umí a jak to jezdí

z toho co jsi psal je to spíš k dualsportům s civilním provozem (tj. hodě kilometrů a né motohodiny) ale ty nelze porovnávat s endury - ty mají lepší podvozek, nižší váhu, ostřejší motor

WR250R - není jich moc, slušné komponenty - a díky tomu vyšší cena, asi nejsilnější z tupých 250
CRF450L - hodně specifická kombinace - podvozek blízko k ostrým, ale udušený motor - ale např,. výměna oleje po cca 1000 km, dá se řešit jinou jednotkou pak mtoor ožije, ale cenově, protože jde o novou motorku je to už výš
DRZ400 - podobné 250R ale starší technika, větší buchar víc na pohodovou jízdu, není jich už moc, třeba hledat slušný kus
690/701 - dualsport se vším všudy, výkon slušný i na silnici, těžší, ale přesto v terénu schopné na svou kategorii - snaha porovnávat s exc stojí velké úsilí pilota a hodně peněz za opravy

výše zmíněné AJPčka nebo KLX by také mohla být finančně dostupná cesta, aby sis ujasnil co vlastně chceš

jinak jsi nezmínil kolik vidíš tu rozumnou cenu - u popsaných motorek se ceny liší o víc jak 100 000 kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 17:10 | Nahoru | #11
PetrRepeter> A kolik teda za to chceš vlastně utratit?
Tady na bazaru je pár adeptů, dvě 250 dvoudobý Husquarny, někdo prodává závodní a treningovku, bral bych tu závodní, bude v lepším stavu... A ještě tam je EXC 300 s málo hodinama...

Na dvoutaktech se dělá hlavně píst a spojka. Při vyšší úrovni pak ojnice a ložiska, nikasil. Na závodních 2T nebývá starter,baterka, a podobný pakárny. Motorka má 100 kilo a vyloženě to jede.

Čtyřtakt který pojede aspoň přibližně jako ten dvoutakt a při podobný váze, bude nákladnější na servis a bude ho potřebovat častěji, nebo to pak hrozí drahým průserem.
V moderních výkonných čtyřtaktech je extrémně namáhaný všechno . Dvoutakt nemá žádný ventily, vačky, rozvodový řetězy, olejový pump... A svýho výkonu dosahuje s menším namáháním, nejsou tam takový tlaky a vibrace - pálí každou otáčku, zjednodušeně řečeno jeden důvod za všechny.... Občas dáš píst, to máš za dvě hoďky udělaný, a je pokoj na dlouho.

Ostatní věci na podvozku jsou stejný, ale pokud se to čistí, tak to celkem drží a hobíkovi v pohodě vydrží celou sezonu.

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 17:12 | Nahoru | #12
no takhle, pokud bude motorka schůdná za 70k bude to super, pokud ale bude fakt lepsi si priplatit nez jit do neceho stareho, klidne 200k... nebranim se funglovce, ale zase kdyz to neni nutne tak bych koupil klidne jetou, zase otazka jestli se to vyplati, to by asi musela byt v dobrem stavu. Byl jsem se i podivat na Husaberga 550FE, ale to zase mi uz prislo moc silny, bude to moje druha motorka... takze nova Honda nebo neco ojetyho ? Prave nevm, navic ani nevim jestli jsem objevil vsechny dual sporty... Nasel jsem i Betu 430 RRS, ale to se tady neda koupit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 17:44 | Nahoru | #13
Kafoholik> jasný, chtěl jsem něco s papírama, asi jsem to předtím nezmínil, nevím právě, jestli dvoutkat bude vhodný řešení, co jsem koukal, všechno závodní motorky...

spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 18:54 | Nahoru | #14
Ještě na seznam můžeš přidat Hondy XR 400, 600 a 650. Ale je to staré. Jo a ještě KTM 640. A nepíšeš jak těžkou motorku chceš. Nicméně z nových strojů už je malý výběr.

Naposledy editováno 15.04.2020 18:56:43

spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 19:59 | Nahoru | #15
za mě Beta Alp 4.0 ten projede všude, je na značkách, lehký, bezúdržbový, s motorem Suzuki Dr 350 stačí vyměnit olej a mít wapku

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 19:59 | Nahoru | #16
PetrRepeter>
Závodní motorky bych se nebál, osobně mám spíš odpor k těm hobby, o které se není důvod starat jako o tu závodní.

Kdo ten sport dělá, nemůže to neřešit, motka na které se závodímusí být v maximální možné kondici na každý start, jinak to celé nemá smysl.

Často se taky prodávají na nejetych podvozcich a dalších dílech, které se sundaly a typek jezdil na lepších.
Ale tam počítej tak rok až dva stáří a cca 60% ceny nové, podle stavu.

A pak to rozhodnutí jestli dvoutaktní nebo 4T to je těžký. Ekonomika je spíš pro dvoutakt. Ale někomu vadí agresivnější styl který na dvoutakt musíš praktikovat. Čtyřtakt umí i volnější svezení a proto ho hobici maji radši.
Cvrknou tam u pumpy nejakej benzin, nemusi míchat... Ale to se už nebavime o motokrosu, ale o prcání po okolí.

Já osobně ve svých 46 , 75 kilo a nevalné kondici mám nejraději dvoudobou 125. Motorka 90 kilo, výkonu dost... Krosku. Enduro na spz bych volil 2takt 300 ccm ideál, odladěnou na střední pásmo otáček , nebo čtyřtakt mírnějšího ražení. Ale to je vyloženě subjektivní věc.

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

15.4.2020 v 22:55 | Nahoru | #17

PetrRepeter píše: no takhle, pokud bude motorka schůdná za 70k bude to super, pokud ale bude fakt lepsi si priplatit nez jit do neceho stareho, klidne 200k... nebranim se funglovce, ale zase kdyz to neni nutne tak bych koupil klidne jetou, zase otazka jestli se to vyplati, to by asi musela byt v dobrem stavu. Byl jsem se i podivat na Husaberga 550FE, ale to zase mi uz prislo moc silny, bude to moje druha motorka... takze nova Honda nebo neco ojetyho ? Prave nevm, navic ani nevim jestli jsem objevil vsechny dual sporty... Nasel jsem i Betu 430 RRS, ale to se tady neda koupit...



Proč 430RRS a ne 430RR?

spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 07:49 | Nahoru | #18
Podobné téma staré dva týdny, ovšem bez rozuzlení
https://www.motorkari.cz/tema/?t=215918

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 10:01 | Nahoru | #19
Takhle, ja jsem prave myslel, ze i motorky lehky do terenu se delaji s pohodovym servisem. Menis naplne, filtry, brzdy a jezdis rozumne. Pak se doctes, ze kdyz ostrymu enduru nakladas, odejde brzo motor. Kdyz mu nenakladas, zasere se to karbonem a musis to davat dohromady stejne :D Nejsem a nikdy nebudu zavodnik, skoky me nelakaji, mam rad expedice, vyjizdeni kopcu, projizdeni blatem a vodou, cestovani po lesich a objevovani davno ztracenych cest... SPZ na motorce hlavne chci abych si nahnal body na povinne ruceni za malo penez a kdyz prejedu silnici policajti se hned neposerou. Dvakrat me honily a znovu uz to absolvovat nechci... Mohl jsem mit jak jsem zminil KTM EXC350F. Motorka rok stara, 130 motohodin. Za me casovana bomba, podle navodu KTM se v 135 hodinach ma delat repas motoru. Motorka ma orvany blastry a sedlo trochu prosoupane. Jinak pusoby perfektnim dojmem a to i motorove plus nove gumy. Jenze jsem se pak dozvedel, ze motorku mel nekdo na treninky a tedka to prodava, aby se zrejmne vyhnul servisu... Motorka bezi perfektne, nekouri, necuka... Spousta lidi mi psalo do toho jdi, to bude jezdit jeste 300 motohodin minimalne bez servisu motoru. Jiny zase psali, ze to ma posmrtnou masku, aby si to nekdo nezkuseny koupil. Na motorku si chci neco malo pujcit a nechci aby mi stala za domem a ja platil nepojizdnou motorku, co ceka na servis za 40k... a takhle to je se vsim. Proste kdyz se presunu z ostrych Endur na dual sporty, tak zase treba Yamaha WR250R. Spolehliva, ventily se steluji po 25k kilometrech, nic se tam nesere. Jenze to nejede. Clovek musi udelat hromadu modifikaci, aby to jelo a s mejma 95 kilama je to nutnost. Jako me stale z toho vychazi nejlepe ta Honda CRF450L. Je robustni, lehci jak 250ccm paradoxne, vydrzi a jede. Podvozek super, ale kurva hosi, pres 200k... achjo... no tak prave jsem zkousel i tu Suzu DRZ400, ale to jsou tedka na internetu same srance, typek to prodava a neni majitel, nebo to je vymlaceny jak stara stetka z dalnice... takze me prave napadlo jestli jsem jeste neco nevynechal ze spolehlivych dual sportu/endur co jedou a nemusim mit dodavku, abych to furt vozil do servisu...

1 reakcí na tento příspěvek spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 11:11 | Nahoru | #20
Ještě řada TT od Yamahy.
To, že WR250R nejede je blbost... Projdi si tenhle youtube kanál, týpek přešel ze 950 SER na WR250R, právě kvůli její váze a obratnosti
https://www.youtube.com/user/cong156/videos

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 11:25 | Nahoru | #21
PetrRepeter>
Jo takhle... tak to zobni tu Hondu XR650 co je na bazaru a jsi vysmátej... Má to oboje kola, jede to , váha je taky celkem ok a motorka držák. https://www.motorka...r-650-r-1532169.html
A lidi na tom i cestují, podsedlovka snese přiměřený kufry a prodává se na to větší nádrž od Accerbis... Úplně v klidu se na tom dá jet na vejlet do Rumunska když na to přijde. A úplně v klidu se na motardech dá blbnout kolem a jezdit do práce...
Ta motorka v podstatě nemá chybu.

Cena je jaká je, dvoje kola... ale tuhle motorku vždycky prodáš, myslím si. Za mě to má smysl, sám o tom uvažuju, ale jako druhá motorka k DL650 se mi to už trochu nevchází do rozpočtu.

Naposledy editováno 16.04.2020 11:30:15

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 11:50 | Nahoru | #22

JiriBN píše: Ještě řada TT od Yamahy. To, že WR250R nejede je blbost... Projdi si tenhle youtube kanál, týpek přešel ze 950 SER na WR250R, právě kvůli její váze a obratnosti https://www.youtube...ng156/videos [/quote]

kolik máš na WRRku najeto? já martina znám, měl jsem 950Advíka i WRRko takže mám dost jasné srovnání - ano je to nejvýkonnější tupá 250 , ale pořád je to 250 a na to aby jela to musíš držet pod krkem a na silnici to už je trápení - prostě civilní 250 to skutečně s výkonem nepřehání, ty váhody jsou jinde, váha, obratnost, průjezdnost nikoliv výkon - a to mám tyhle lehké 250 rád a projel jsem na nich kus světa

Naposledy editováno 16.04.2020 11:51:48

spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 17:31 | Nahoru | #23
Půjčovat si prachy na motorku, to je teda pěkná hovadina.
To je v úrovni blbosti hned za půjčkou na dovolenou nebo vánoční dárky...

Ale přijde mi že na tyhle účely co si napsal - levná nenáročná motorka na lesní cesty se značkama Kawasaki KLX 230 -
https://www.autosalo...klu-kawasaki-klx-230

A kdo chce víc muziky a má víc peněz tak Honda CRF450L...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 20:26 | Nahoru | #24
Kafoholik>

No nevím. Než se vysypat za 110 do 20 let staré XR, to už bych raději sáhnul po novém SWM....
XR je sice ikona...ale už taky vykopávka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 21:06 | Nahoru | #25

Tank píše: Kafoholik>

No nevím. Než se vysypat za 110 do 20 let staré XR, to už bych raději sáhnul po novém SWM....
XR je sice ikona...ale už taky vykopávka.



jj, například toto podle mně vypadá zajímavě... Má to stejný motor jako AJP a to už je poměrně cestovatelsky ověřené...

spolehlive enduro / DUAL sport

16.4.2020 v 22:50 | Nahoru | #26
No, fakt je že se cena za 20 let starý XR může zdát dost. TA v tý inzerci je s drahýma kolama, to je dobrá dvacítka navíc. Jinak se sežene levnějc z venku. Ale v kontextu toho co se kde prodává to je pořád ok. Pokud ten nájezd je odpovídající ( sedlo vypadá originál, takže terén moc neviděla asi) .
Především proti zmiňovaným endurum jako AJP, tohle fakt jede a fakt to vydrží nesmysl. Stačí používat olej co tam patří a nenechat do toho hrabat kutily.
Je to asi jediná motorka, která má výkon i váhu a přitom vydrží a je i v rámci kategorie příjemná až pohodlná, když se jede po cestě.

Když to vezmu, tak u těch mladších je vždycky nějaký ale... Nejčastěji odolnost. Uškrcene jednovalce moc nejedou , navíc se vyskytují v malých kubaturách spíš. A ty výkonné zase žerou díly za ranec.

Nejbližší k té XR650 z novějších jsou endura od KTM, LC4, případně Husqvarny 701 a podobně . Ale při srovnatelné ceně nákupu to nebudou motorky se srovnatelnou odolností ani univerzálností... Jen výkon a váha bude podobná.
Levnější spolehlivá alternativa je TT od Yamahy, ale ta je koncepčně o 15 let starší, rozhodně tak nejede a podvozkem je taky horší.
Případně modifikovat podvozek u té XR neni problém. Cokoliv včera vyrobeného tam bude pasovat, když by někomu nestačil. Ale je celkem slušný, servisovatelny, pro hoblíky neni důvod.

Naposledy editováno 17.04.2020 07:21:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

17.4.2020 v 07:40 | Nahoru | #27

Wenca24 píše: jj, například toto podle mně vypadá zajímavě... Má to stejný motor jako AJP a to už je poměrně cestovatelsky ověřené...



Tak, když si to dám vedle sebe, SWM novou a tu vykopávku od Hondy, tak i čísla potvrzují že nekecám: https://www.motorka...mp;y%5B1784%5D=78939

Krom hmotnosti a výkonu i krouťáku pro Hondu hraje i kompresní poměr, kde je 10:1 u XR a 12:1 u SWM. To je hodnota která má značný vliv na výdrž všeho v motoru, od kliky až po starter . A taky hodnota , která může rychlým pohledem značit, že XR pojede líp v nízkých a nebude tolik vibrovat...

A pak těch 18 kilo rozdíl v mokrý váze... u endura hrozná cifra ( ale u XR je to o tom že je braná verze bez starteru, takže u starterové to nebude tolik )

Naposledy editováno 17.04.2020 07:58:38

spolehlive enduro / DUAL sport

17.4.2020 v 09:07 | Nahoru | #28
Co Swm rs 500r. Kdysi jsem tady o ní s někým debatoval. Má to v Liberci v rockway a prej spokojenost. A že dostává na prdel. Cca je to o 1/4 levnější jak crf450l a jede to v základu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

17.4.2020 v 09:17 | Nahoru | #29
Kafoholik> Moc nevím jak ten motor jede v tom SWM (jel jsem na tom jenom kousek), ale jsem si poměrně jistej že v AJP PR7 to jede mnohem líp než v tom XR (má cca 65 koní), nevibruje to a má to spodek. Samozřejmě je ale za jiný peníze, tak ji autorovi nenavrhuju, ale dvacet let starý XR rozhodně bezúdržbový nebude
Čau, Tom

(reakce na) spolehlive enduro / DUAL sport

17.4.2020 v 10:22 | Nahoru | #30

TomElefant750 píše: Kafoholik> Moc nevím jak ten motor jede v tom SWM (jel jsem na tom jenom kousek), ale jsem si poměrně jistej že v AJP PR7 to jede mnohem líp než v tom XR (má cca 65 koní), nevibruje to a má to spodek. Samozřejmě je ale za jiný peníze, tak ji autorovi nenavrhuju, ale dvacet let starý XR rozhodně bezúdržbový nebude
Čau, Tom



Tak, bezúdržbový není nic, o tom žádná. Spíš aby se to moc nesralo, což ty AJP a podobně moc nezničitelné nejsou... Já na tý hondě něco najel, chce to zkusit osobně.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8257 Dnes v 18:31 Deadman
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06


TOPlist