Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
10.4.2020 v 22:04
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).
Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .
Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný
Svolávací akce:
Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.
Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.
Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.
Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).
Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .
Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný
Svolávací akce:
Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.
Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.
Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.
Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...
Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44
Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
čebus. píše: TomasTR> netvrdím že mam pravdu ale co jsem různě četl tak tato nabiječka není určena na lithiové baterie http://www.optimate...timate_5.htm [/quote]
Ano, pravdu máš. Není na lithiové.
Naposledy editováno 16.02.2021 05:28:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
TomasTR> ve smyslu toho jak vyrobci rozlisuji nabijecky tak neni, ale ve skutecnosti je. rozdil mezi nabijeckou pro lithiove baterie a touhle je ten, ze tam neni desulfatacni rezim - ten nedela lithiovkam dobre.
v praxi se ale ten desulfatacni rezim pousti v pripade, ze nabijecka nadetekuje nizke napeti… nebo pripadne I vysokej vnitrni odpor. V pripade, ze tohle nadetekuje u lithiovky, tak uz je stejne po ni…
ve vsech ostatnich rezimech to tu lithiovku nabiji jako olovo. tzn pri trose premysleni lze lithiovku nabijet I touhle nabijeckou.
ostatne v motorce taky nemas nainstalovane nejake specialni dobijeni na lithiovky….
v praxi se ale ten desulfatacni rezim pousti v pripade, ze nabijecka nadetekuje nizke napeti… nebo pripadne I vysokej vnitrni odpor. V pripade, ze tohle nadetekuje u lithiovky, tak uz je stejne po ni…
ve vsech ostatnich rezimech to tu lithiovku nabiji jako olovo. tzn pri trose premysleni lze lithiovku nabijet I touhle nabijeckou.
ostatne v motorce taky nemas nainstalovane nejake specialni dobijeni na lithiovky….
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Problem je, že normální nabíječka dává 15,8 v na začátku nabíjení, lithiova baterka zvládne jen 14,4, proto se dělají speciální nabíječky, hodně baterek už to přebíjení nezvládlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
assassin> Je to jen můj názor, který není podložen exaktním měřením, ale já bych tyhle "chytré" univerzální auto/moto nabíječky moc nepřeceňoval. Takže věřím, že dokáže u dobré LiFePOlky spustit desulfataci. Když vidím, jak i u dobrého olova ty doidy blikají jako vánoční stromeček a nabíječka zkouší.... Raději jsem přešel na hloupější modely.
TomasTR píše: Má tato nabíječka režim Lithiových baterií? Nikde to uvedeno není.
Podívám se na tu nabíječku až budu v garáži. Prodali mi to v prodejně Honda k motorce a tvrdili, že jen tímhle smím nabíjet lithiovou baterii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
vilemx> Mozny je vse. Vyrobci se kryjí a reknou, ze musis mit speciální nabijecku.
U motorky ktera nema odber neni duvod baterku nabijet a u te ktera ma odber bych ji odpojoval...
U motorky ktera nema odber neni duvod baterku nabijet a u te ktera ma odber bych ji odpojoval...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
assassin píše: vilemx> Mozny je vse. Vyrobci se kryjí a reknou, ze musis mit speciální nabijecku.
U motorky ktera nema odber neni duvod baterku nabijet a u te ktera ma odber bych ji odpojoval...
Já Afru přivezu novou v prvním týdnu v březnu, takže počítám, že budu v garáži zkoušet nastavovat kde co, tím jí určitě vyplácám, 6Ah není moc.
Koupil jsem nakonec tuto https://www.battery...po4-tm470-0-8a--12v/
Tak dnes jsem dovezl Afriku ze servisu ze svolávací akce na nádrž ( prý tam bylo dost bordelu) . Ještě jsem měl jednu svolávačku na software na elektroniku podvozku SHOWA EERA. Že prý to dělali poprvé a jednalo se o to že před tím podvozek nepracoval správně a teď to má být vše OK.
Ptal jsem se na zaslepený konektor pod sedlem (ten černý) ohledně navigace. Údajně je určený na quickshifter. Navigaci že mám nechat zapojenou na zásuvku 12v. A pokud chci zásuvku 12v zapojenou nastálo tak to mám zapojit nastálo přes pojistku na baterii.
Toť dnešní poznatky.
Ptal jsem se na zaslepený konektor pod sedlem (ten černý) ohledně navigace. Údajně je určený na quickshifter. Navigaci že mám nechat zapojenou na zásuvku 12v. A pokud chci zásuvku 12v zapojenou nastálo tak to mám zapojit nastálo přes pojistku na baterii.
Toť dnešní poznatky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
TomasTR> Tu lithiovou baterii jen tak nevybiješ, vydrží rozhodně více než standardní olověný akumulátor.
TomasTR> Nevím... nezaznamenal jsem rozdílnost v menu oproti předchozí verzi softweru 2.40, krom vestavby Android Auto.
- Každopádně čeština tam není (ani jsem to nečekal, ač jsem planý řeči při koupi zaslechl, že časem třeba bude =D)
- Motorka stojí, takže nevím zda řeší upgrade f-ce které nebyly 100% (např. denní svícení,... )
- Já jinak Android Auto (dále jen AA) nikdy neměl, byl jsem ale zklamán, aplikace v mobilu není pro naši zemi podporovaná na GooglePlay, itak jsem si ji obkročmo stáhl a krom navigace od Googlu se mi zdá, že to moc víc neumí (písničky a telefonní seznam se dal vyvolat i bez AA předtím)... třeba mapy.cz i jiní aktuálně podporu AA nemají. Navíc je stále nutné mít telefon napíchnutej do USB jako u Applu. Takže za mně zas to Bluetooth můžu vypnout .
- Každopádně čeština tam není (ani jsem to nečekal, ač jsem planý řeči při koupi zaslechl, že časem třeba bude =D)
- Motorka stojí, takže nevím zda řeší upgrade f-ce které nebyly 100% (např. denní svícení,... )
- Já jinak Android Auto (dále jen AA) nikdy neměl, byl jsem ale zklamán, aplikace v mobilu není pro naši zemi podporovaná na GooglePlay, itak jsem si ji obkročmo stáhl a krom navigace od Googlu se mi zdá, že to moc víc neumí (písničky a telefonní seznam se dal vyvolat i bez AA předtím)... třeba mapy.cz i jiní aktuálně podporu AA nemají. Navíc je stále nutné mít telefon napíchnutej do USB jako u Applu. Takže za mně zas to Bluetooth můžu vypnout .
Cizí pridavna svetla pres vestavene ovladani, info zprovozneni.
1) Pokud si pres diagnostickej mod (proklemovani dvou pinu na cervenem konektoru pod sedlem) povolite v menu mlhova svetla, mate se da rict hotovo.
2) Pri beznem zapnuti se pod tlacitkem Fn proklikate az na mlhova svetla. Je tam nejaka ochrana nespojeni obvodu a kontrolka mlhovych svetel pouze problikne. Kazdopadne z toho mam nejvetsi radost, staci zapojit napr. relatko a uz to funguje. Radost mam z toho, ze snad origo led je pry cca 40W... davam lampy s 80W, takze jsem se obaval ze itak mi to nepujde (prilis velky vykon pri primem zapojeni a opacne zanedbatelny odber rele).
Naposledy editováno 21.02.2021 15:28:33
1) Pokud si pres diagnostickej mod (proklemovani dvou pinu na cervenem konektoru pod sedlem) povolite v menu mlhova svetla, mate se da rict hotovo.
2) Pri beznem zapnuti se pod tlacitkem Fn proklikate az na mlhova svetla. Je tam nejaka ochrana nespojeni obvodu a kontrolka mlhovych svetel pouze problikne. Kazdopadne z toho mam nejvetsi radost, staci zapojit napr. relatko a uz to funguje. Radost mam z toho, ze snad origo led je pry cca 40W... davam lampy s 80W, takze jsem se obaval ze itak mi to nepujde (prilis velky vykon pri primem zapojeni a opacne zanedbatelny odber rele).
Naposledy editováno 21.02.2021 15:28:33
Zdravím pánové,dnes jsem si kontroloval aktualizace a svolávačky dle VIN a píše mi to "Foreign material intrusion in fuel tank"
nevíte o co se jedná a jak mám postupovat. Nikdy jsem nic podobného neřešil. Mám také elektronický podvozek,ale k tomu
mi to nic nepsalo. Moc děkuji za každou radu...
nevíte o co se jedná a jak mám postupovat. Nikdy jsem nic podobného neřešil. Mám také elektronický podvozek,ale k tomu
mi to nic nepsalo. Moc děkuji za každou radu...
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Díky moc zkusím zavolat do servisu a domluvit se co a jak. Akorát ještě nemám odzimováno
mám plnou nádrž 100 octanu tak nevím kdy to vyjedu. Najeto mám 1700 km a na roční
prohlídku mám jít v květnu tak nevím jestli čekat nebo to řešit hned. Ale teď ani vlastně
nevím jak v Plzni fungují...
mám plnou nádrž 100 octanu tak nevím kdy to vyjedu. Najeto mám 1700 km a na roční
prohlídku mám jít v květnu tak nevím jestli čekat nebo to řešit hned. Ale teď ani vlastně
nevím jak v Plzni fungují...
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
ještě jsem koukal na nové ceníky platné od 22.2.2021 a nový ATAS 2021 je o 10000 kč dražší
než 2020. Myslím že se nic neměnilo nebo nevíte jestli je něco jinak na modelu 2021?
než 2020. Myslím že se nic neměnilo nebo nevíte jestli je něco jinak na modelu 2021?
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Já tam zítra zavolám a domluvím se jestli to bude stačit v tom květnu
až půjdu na roční prohlídku. Motorka fungovala normálně tak se snad
s ní nic nestane do té doby. Pokud budou vyžadovat že musím přijet
hned tak se nedá nic dělat a budu tam muset dvakrát.
až půjdu na roční prohlídku. Motorka fungovala normálně tak se snad
s ní nic nestane do té doby. Pokud budou vyžadovat že musím přijet
hned tak se nedá nic dělat a budu tam muset dvakrát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 48 | Dnes v 16:01 assassin |
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Bigbear | 55 | 25.3.2024 v 11:43 krokoš |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Hrazda - Africa Twin 1100 Adventure... Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Dan111 | 15 | 29.12.2023 v 15:28 1705ol |