Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
10.4.2020 v 22:04
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).
Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .
Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný
Svolávací akce:
Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.
Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.
Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.
Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).
Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .
Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný
Svolávací akce:
Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.
Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.
Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.
Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...
Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44
Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Honda motorů poslední doby ne . Bych to možná zobecnil na řadovej dvouvál. To, že to zdechlo ani se to nehlo dobrá, to už jsem s tím přitom mém "zlozvyku" vrků vrků zažil, ale to, aby se to na podruhé rozjelo a pak to za jízdy zdechlo, pane bože snad mi nikdo nechce nakecat, že to je normální. To je absolutní selhání téhle značky, co není ani schopná v průběhu roku udělat softwarovou opravu, třeba toho blbě fungujícího denního svícení, nemožnosti vypnout zcela Bluetooth a našel bych další. Jasný "žádná" motorka není geniální, ale tohle mě umí nasrat, když základní součástka jako je motor se sem tam "neopravitelně" sere. Možná je to naschvál, aby až tu budou ty kiksny na elektromotory po tomhle nikdo neštěk.
Zlatý dvouvály do V ve "starých" Afrikách 750, 650... Transalpech 700, 650, 600, 400 atd. Sorry, možná jsem tu napsal víc než jsem měl .
A abych nebyl takovej morous pesimista, tak třeba spojka začala po cca 14tkm skoro pracovat bez drhnutí, to je na šampáňo .
Zlatý dvouvály do V ve "starých" Afrikách 750, 650... Transalpech 700, 650, 600, 400 atd. Sorry, možná jsem tu napsal víc než jsem měl .
A abych nebyl takovej morous pesimista, tak třeba spojka začala po cca 14tkm skoro pracovat bez drhnutí, to je na šampáňo .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Dušan_Sihelský> Za mě musím říct, že Africa mě zlobí ze všech motorek co jsem kdy měl nejméně. Cvaknu čudlíkem a jedu.
dave-lister> Tak o tom žádná, což o to, ono to pak jede a nic z toho zatím neupadlo (to jsem si vzpomněl, že mi tenkrát u nové Jawy 125 Sport upadnul hnedka při první jízdě centrální stojan). Jen je mi divný, že můj předchozí Alp 650, "historický" karburátor, r.v.2003 tyhle zprostředkovaný výpadky nikdy neměl a pokud nějaký neduh byl, tak byl konzistentní...čekal bych v roce 2020 a už několik let co se dělá vstřikování u motorek, že tohle bude dávno vychytaný a není . V časopisech a testech a prodejních číslech se to jeví jako TOP motocykl, kterýmu leda vytknout daleko umístěněj tempomat (popravdě ten mi vůbec nevadí, aspoň se nemusím bát, že si o to tlačítko někde škrtnu).
Už se ani nedozvíme kolik padání do nouzáku třeba v autě stálo lidí život, při např. blbým výjezdu z křižovatky kdy to prostě řeklo omezíme výkon a nejedeme (což se mi stalo u Český pošty s Renaultem Kangoo, ale to byla vylítaná stará vrána a kontrolky tomu svítily jak na běžícím pásu). A takhle mi to přišlo taky, dovolí Ti to jet a nejednou chvilkovej konec, stát se to při napojování před rozjetej kamión, no nevím ,takhle si zkrátka pokrok nepředstavuju. Navíc ten motor není žádnej hi-tech, jedna vačka, čtyři ventily na seřízení šroubky, nijak závratný kompresní poměr... na druhou stranu by to mohlo být mechanicky nesmrtelný a to bylo co jsem v tom viděl a vidím, škoda že té mechanice se neumí v některých situacích podřídit řízení motoru.
Ale já si na tu Afru vážně zvykám a to, že jsem jí vzal kurvu radši přes spojku a víc plynu je na základě předchozí zkušenosti, kdy už se mi to jednou stalo a nechtěl jsem tam stát půl minuty. Jednou se mi s tím totiž stalo, když to takhle chcíplo, tak to na druhý/třetí/čtvrtý nastartování ani neudrželo volnoběh , takže abych se s tím potupně hnul z místa tak jsem odjel nakonec podobně (ale už si to moc nepamatuju, možná jsem tomu dal čas tak 10 vteřin, než se ty jedničky a nuly v tom předimenzovaným softwaru srovnaj . Podobnej pocit jsem z toho měl i na ten druhej rychlej start na videu, zda tomu mohl vadit start s plynem neřeknu, každopádně za jízdy mi to vypadlo prvně, čekal jsem že se srovná po rozjetí, protože jsem cítil už od rozjetí, že to neběží sametově.
Naposledy editováno 23.11.2020 00:21:08
Už se ani nedozvíme kolik padání do nouzáku třeba v autě stálo lidí život, při např. blbým výjezdu z křižovatky kdy to prostě řeklo omezíme výkon a nejedeme (což se mi stalo u Český pošty s Renaultem Kangoo, ale to byla vylítaná stará vrána a kontrolky tomu svítily jak na běžícím pásu). A takhle mi to přišlo taky, dovolí Ti to jet a nejednou chvilkovej konec, stát se to při napojování před rozjetej kamión, no nevím ,takhle si zkrátka pokrok nepředstavuju. Navíc ten motor není žádnej hi-tech, jedna vačka, čtyři ventily na seřízení šroubky, nijak závratný kompresní poměr... na druhou stranu by to mohlo být mechanicky nesmrtelný a to bylo co jsem v tom viděl a vidím, škoda že té mechanice se neumí v některých situacích podřídit řízení motoru.
Ale já si na tu Afru vážně zvykám a to, že jsem jí vzal kurvu radši přes spojku a víc plynu je na základě předchozí zkušenosti, kdy už se mi to jednou stalo a nechtěl jsem tam stát půl minuty. Jednou se mi s tím totiž stalo, když to takhle chcíplo, tak to na druhý/třetí/čtvrtý nastartování ani neudrželo volnoběh , takže abych se s tím potupně hnul z místa tak jsem odjel nakonec podobně (ale už si to moc nepamatuju, možná jsem tomu dal čas tak 10 vteřin, než se ty jedničky a nuly v tom předimenzovaným softwaru srovnaj . Podobnej pocit jsem z toho měl i na ten druhej rychlej start na videu, zda tomu mohl vadit start s plynem neřeknu, každopádně za jízdy mi to vypadlo prvně, čekal jsem že se srovná po rozjetí, protože jsem cítil už od rozjetí, že to neběží sametově.
Naposledy editováno 23.11.2020 00:21:08
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
dave-lister píše: Dušan_Sihelský> Za mě musím říct, že Africa mě zlobí ze všech motorek co jsem kdy měl nejméně. Cvaknu čudlíkem a jedu.
Já to trochu upřesním. Mám na mysli závady související se startováním, chcípáním a podobně. Vše běží jako hodinky. Cvaknu čudlíkem, přidám plyn a jedu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
borishonda> Děkuji pěkně . Není to úplně ostré, pokud jsem to správně hrubě probral, vidím tam spíš elektro kolem řízení motoru, protože abych se vyjádřil přesně, já bych potřeboval vědět:
Info ohledně 8-pin konektoru pod sedlem.
1) Tak jak je řešený jeho jištění, jakým odběrem se dá zatížit... podle toho bych ho využil buď pouze pro spínací relé a nebo např. přímo na spotřebiče (narychlo jsem na něj před dovolenou napíchnul GPS, GSM modul), ale nevím kolik si můžu dovolit zátěž a zda je přímo vůbec určen na zátěž. Nachází se na něm minimálně: mínus pól, 12V stálé, 12V po sepnutí klíčku.
Řešení zásuvky na palubce
2) Chci si předělat vestavěnou zapalovačovou zásuvku na přístrojovce, tak abych jí dovolil zapnutí na přidaný vypínač i mimo klíček, ale nevím zda to udělat jednoduše kdy si můžu dovolit celou větev oživit 12V na stálo a nebo jakoby složitěji BY-PASS kdy si přes vypínač odepnu přívod co tam je jen po zapnutí klíčku a zároveň zapnu přívod stálý.
Pak by mě sice zajímala třetí věc, protože nechci, aby mi denní světla mohli svítit i s přidavným osvětlením, zda mezi světlometem a přepínáním denní/potkávací což je funkce jaksi vestavěná do menu a určitě jí nenaleznu na konektorech od řidítka, tak zda je reálný narazit někde na nějaký konektorový můstek po který tento spouštěcí tok chodí...protože pokud je to vestavěný všechno v tom velkým plastu i se světlem tak se k tomu nedostanu. Ale tohle nevím, takže jenom tak plácám. Prostě bych si z toho potřeboval odebrat spínací kablík.
PS: Proti pranýřování uvedu, že nebudu nikde dávat na kabely takový ty prostřihovací spojky a kurvit origo kabeláž, ale chci si pořídit (respektive některé už mám objednané) konektory, kterými si udělám mezikus kterým si provedu co uznám za vhodný.
Naposledy editováno 24.11.2020 21:19:23
Info ohledně 8-pin konektoru pod sedlem.
1) Tak jak je řešený jeho jištění, jakým odběrem se dá zatížit... podle toho bych ho využil buď pouze pro spínací relé a nebo např. přímo na spotřebiče (narychlo jsem na něj před dovolenou napíchnul GPS, GSM modul), ale nevím kolik si můžu dovolit zátěž a zda je přímo vůbec určen na zátěž. Nachází se na něm minimálně: mínus pól, 12V stálé, 12V po sepnutí klíčku.
Řešení zásuvky na palubce
2) Chci si předělat vestavěnou zapalovačovou zásuvku na přístrojovce, tak abych jí dovolil zapnutí na přidaný vypínač i mimo klíček, ale nevím zda to udělat jednoduše kdy si můžu dovolit celou větev oživit 12V na stálo a nebo jakoby složitěji BY-PASS kdy si přes vypínač odepnu přívod co tam je jen po zapnutí klíčku a zároveň zapnu přívod stálý.
Pak by mě sice zajímala třetí věc, protože nechci, aby mi denní světla mohli svítit i s přidavným osvětlením, zda mezi světlometem a přepínáním denní/potkávací což je funkce jaksi vestavěná do menu a určitě jí nenaleznu na konektorech od řidítka, tak zda je reálný narazit někde na nějaký konektorový můstek po který tento spouštěcí tok chodí...protože pokud je to vestavěný všechno v tom velkým plastu i se světlem tak se k tomu nedostanu. Ale tohle nevím, takže jenom tak plácám. Prostě bych si z toho potřeboval odebrat spínací kablík.
PS: Proti pranýřování uvedu, že nebudu nikde dávat na kabely takový ty prostřihovací spojky a kurvit origo kabeláž, ale chci si pořídit (respektive některé už mám objednané) konektory, kterými si udělám mezikus kterým si provedu co uznám za vhodný.
Naposledy editováno 24.11.2020 21:19:23
"Honda taková jebka"
Ale má pěkný zvuk, ten litr prostě tak dunivě ševelí, to se mi líbí
Oldag> U Transalpa jsem to nikdy nezažil.
Asi moc elektroniky a ekofíčur, ale měli by to nějak řešit, třeba na přání zákazníka nějaké ekoblbosti vypnout. Ale napadá mě i klasický problém jako oxidace chcípáku, nebo špatné čidlo stojánku (samozřejmě tyhle věci by se u nové motorky vyskytovat neměly).
Ale má pěkný zvuk, ten litr prostě tak dunivě ševelí, to se mi líbí
Oldag> U Transalpa jsem to nikdy nezažil.
Asi moc elektroniky a ekofíčur, ale měli by to nějak řešit, třeba na přání zákazníka nějaké ekoblbosti vypnout. Ale napadá mě i klasický problém jako oxidace chcípáku, nebo špatné čidlo stojánku (samozřejmě tyhle věci by se u nové motorky vyskytovat neměly).
Dušan_Sihelský> http://cssportal.cs...90925155134_7840.pdf
Odkaz - možná bude funkční jen pro členy skupiny
Facebook skupina: Honda Africa Twin CZECH
- jsou tam i zajímavý fotky s bordelem
Facebook skupina: Honda Africa Twin CZECH
- jsou tam i zajímavý fotky s bordelem
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Koukám po Africe, ale jak to tady čtu, je to snad samý průser. Jsou to jenom blbiny, co otravují, nebo to jsou důvody pro to Afriku nebrat?
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Kazdý produkt má svoje,ono BMW není taky žádná hitparáda,znám pár lidí,co by ho už nechtělo ani za zlatý prase,myslím,že je to spíš o štěstí na kus,než přímo o značce,taky asi bude taky záležet na servisu,když je o ničem,tak ta mašina bude asi taky.
Oldag> Asi bych s Tebou souhlasil, že je to spíš o štěstí na kus.
Protože, když se zaměříš třeba konkrétně na "cendurka", tak já bych asi o žádné ze značek která je má v nabídce neřekl, že je to vyloženě šmejd.
Je to prostě čistě o vkusu každého soudruha, co se komu líbí, jakej motor mu víc sedí, atd....
Protože, když se zaměříš třeba konkrétně na "cendurka", tak já bych asi o žádné ze značek která je má v nabídce neřekl, že je to vyloženě šmejd.
Je to prostě čistě o vkusu každého soudruha, co se komu líbí, jakej motor mu víc sedí, atd....
Se souhlasem pana Arety, zde uvedu fotky z FB skupiny (on je autorem fotografií). Jak jsem pochopil jeho stroj je ATAS 1100 a najezd pri teto rozborce 2200km.
Jedná se o "šupiny" ze svarů. Když po tom povlaku na svaru přejedete prstem tak ho setřete v podobě jemného prášku. Toť co jsem pochopil. Filtr je značky GUGLAtech .
Naposledy editováno 30.12.2020 14:52:30
Jedná se o "šupiny" ze svarů. Když po tom povlaku na svaru přejedete prstem tak ho setřete v podobě jemného prášku. Toť co jsem pochopil. Filtr je značky GUGLAtech .
Naposledy editováno 30.12.2020 14:52:30
V USA už je svolávačka tady odkaz
Ten filtr jsem dneska zrovna studoval,jestli by se nevyplatil,neba dát filtr na hadičku.
Naposledy editováno 30.12.2020 23:22:24
Ten filtr jsem dneska zrovna studoval,jestli by se nevyplatil,neba dát filtr na hadičku.
Naposledy editováno 30.12.2020 23:22:24
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Tak si to tu čtu a přemýšlim jestli investovat 55e a byt na sezonu připravenej (a pocítat s problémy s případnou reklamaci) a nebo doufat ve svolávacií akci?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
čebus.> Prozatím to můžeš rozebrat a vyčistit. Náklady žádné, jen tvůj čas a práce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
dave-lister> Jasny to mam v planu v každem případe když vidím co tam u jiných plave ,A dií za odpověd.
Ještě jedna otázka nad kterou přemíšlím a neznám uspokojivou odpověd-po skouknuti recenze od P.Sršne vše co řikal -jeho názor- ale čemu jsem nerozuměl bylo jeho stížnost na zadní tlumič nebo pružinu(kolo odskakuje) Na Tenere 700 se to všeobecně říka ze doporučují vyměnu na váhu řidiče protžze je značně měká ale u Afriky jsem tuto stížnost neslišel a sám nedovedu říc že je něco špatně s mojí pružinou.A potom nevím co myslel slovem rozpočtovka
Ještě jedna otázka nad kterou přemíšlím a neznám uspokojivou odpověd-po skouknuti recenze od P.Sršne vše co řikal -jeho názor- ale čemu jsem nerozuměl bylo jeho stížnost na zadní tlumič nebo pružinu(kolo odskakuje) Na Tenere 700 se to všeobecně říka ze doporučují vyměnu na váhu řidiče protžze je značně měká ale u Afriky jsem tuto stížnost neslišel a sám nedovedu říc že je něco špatně s mojí pružinou.A potom nevím co myslel slovem rozpočtovka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 45 | Včera v 23:46 Metric |
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Bigbear | 55 | 25.3.2024 v 11:43 krokoš |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Hrazda - Africa Twin 1100 Adventure... Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Dan111 | 15 | 29.12.2023 v 15:28 1705ol |