bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .

Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný

Svolávací akce:



Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.

Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.

Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.

Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...


Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44

Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.7.2021 v 13:44 | Nahoru | #331
Zdravím páni. Novú Africu CRF1100 AS som si kúpil po 28 ročnej pauze s motorkami. Je to manuál bez el.podvozku, mám aktuálne najazdené 1200 km teda po prvej prehliadke. A práve po príchode domov z prvej servisnej prehliadky sa mi začal prejavovať výraznejšie jeden problém. Mám pocit , že pri zohriatom motore sa mi dosť tvrdo radí z jednotky do dvojky , teda cez neutrál samozrejme. Od samého začiatku sa mi to nejak nepáčilo, ale teraz ako by to bolo ešte výraznejšie. Pri radení z a do iných prevodov mi to nerobí, iba s jednotky do dvojky. Keď je motorka studená je to úplne v pohode, hladké, pri zohriatej mi to tam doslova chrupne a posledne som už mal pocit akoby aj trochu cez zuby. Tak neviem, máte niekto podobnú skúsenosť? Čo si o tom myslíte?

Druhý problém, ten som už aj riešil na prvom servise, občas sa mi stane (nie vždy), že páčka prednej brzdy mi zíde skoro až na doraz. Brzdová kapalina sa mi nestráca, nezdá sa , že by niekde niečo tieklo , v servise mi to odvzdušnili , ale už mi to urobilo zas. Tak neviem čo s tým, prednú brzdu by som chcel mať určite v 100 % stave.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

2.7.2021 v 15:54 | Nahoru | #332
Pri montáži ABS modulátora (protiblokovací brzdový systém) bolo z dôvodu nesprávnej správy zariadenia na tesniaci krúžok piestu nádržky nanesené nadmerné množstvo maziva. Ak sa v tomto stave nepretržite používa, môžu sa na mazive, ktoré sa presunulo k výstupnému ventilu, usadiť cudzie látky. Počas brzdenia môže dôjsť k jeho zovretiu v spätnom ventile, čo spôsobí únik vstupného tlaku a predĺženie brzdnej dráhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

20.7.2021 v 00:16 | Nahoru | #333
TomasTR> ahoj, no zajímalo by mě jaký je mezi tím sníženým a originálním sedlem rozdíl. Jestli jen v polstru nebo komplet v konstrukci toho sedla. Mám stejně v plánu sedla nechat přečalounit a dát do nich vyhřívání. Tak js jsem si to dělal i u předchozích motorek. Pokud je rozdíl jen v tom polstru tak nemá cenu si snížené objednávat když se bude stejně dělat znovu. Tak dík za radu. Já tedy měřím asi o dva cm víc ale spíš záleží na délce nohou a ty mám kurva krátké tak proto zvažuju to sedlo.
A ta kombinace řazení se jak objednává nebo jak to funguje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

20.7.2021 v 06:59 | Nahoru | #334
Zbyna72> Sedlo je snížené jen na molitanu, konstrukce je stejná. Ale snížené i standard je pořád šíleně tvrdé, já vydržím 250km a pak mě prdel fakt bolí.
Řazení je originál Honda, je to na objednávku, cena kolem 11.000,- i s montáží, ale nemá to chybu.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

20.7.2021 v 11:00 | Nahoru | #335
TomasTR> tak to mě trochu sere že jen ojebali ten molitan a ještě chtějí za to zaplatit. A co se týče toho řazení, tak vlastně mužeš řadit i na řídítkách a i nohou zároveň. Pokud tedy nevyužíváš toho ře to řadí samo....

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

21.7.2021 v 23:34 | Nahoru | #336
dneska jsem jel večer 200km potmě a svíti mi tlumený dost daleko, každý pátý auto mně probliklo, půlka dálkových je nad silnici .. už jste si seřizovali světla?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

22.7.2021 v 22:11 | Nahoru | #337
LuigiCB1300> tak na garančce v Letech mi to servisák seřídil, musel udělt 6 plnejch otoček aby světla sklopil dolů .. nevim co ti japančíci při výrobě kouřili ale svítilo to tedy dost nahoru .. jinak plný otáčky konečně!! si můžu vychutnat plnej výkon motoru .. nádhera zajíždět do plnejch!!

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

27.7.2021 v 21:20 | Nahoru | #338
Taky nevím co tam před rokem šlukovali...


Naposledy editováno 27.07.2021 21:22:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

27.7.2021 v 21:57 | Nahoru | #339
LuigiCB1300> Ono dost záleží jak si nastavíš předpětí zadní pružiny, tedy to jak se ti motorka zasedne když si na ní sedneš. Správně to máš mít seřízený na 30% z celkového zdvihu.

Naposledy editováno 27.07.2021 21:58:34

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

27.7.2021 v 23:39 | Nahoru | #340

dave-lister píše: LuigiCB1300> Ono dost záleží jak si nastavíš předpětí zadní pružiny, tedy to jak se ti motorka zasedne když si na ní sedneš. Správně to máš mít seřízený na 30% z celkového zdvihu.



ted jsem zjistil ze mi to v servsiu dali zas moc nizko tak jsem steloval a zjistil ze mají v návodu chybu .. pravy svetlo se reguluje stejne jako levý tzn proti smeru hod. rucicek se i pravy svetlo zvedá nahoru ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.8.2021 v 20:08 | Nahoru | #341
jantov> zdravím, jak jsi s tím olejem dopad?

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

11.8.2021 v 08:50 | Nahoru | #342
PavelAfrica> V Hodné to dolili. Ujel jsem 500km a žádný úbytek. Teď půjdu na servis po 12000.a výměnu oleje a zase to zkontrolují. Vypadá to že motor je v pořádku, ale v servisu po první výměně nalili málo oleje, zkrátka odborníci.

2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

12.8.2021 v 12:35 | Nahoru | #343
Včera jsem měl možnost vyzkoušet ATAS 1100 s manuálem a rychlořazením. Krásná motorka, ale nevím přesně proč, ale nějak mi ta motorka úplně nesedla.
Velké pozitivní překvapení, jak je po rozjetí pocitově lehoučká. 21 přední kolo je na mě a mé jezdění velké a je to prostě zatáčkách cítit. Víc jsem čekal od motoru, protože před pár dny jsem testoval V-Strom 1050 a tam ten motor tahal víc. Zpětně musím říct, že ta Suzuki mi překvapivě seděla víc (vzhledově ovšem jednoznačně Africa).
Co jsem ovšem na ATASu nepochopil je to originální sedlo. Takové sedlo na cestovní motorku? To bych měnil jako první. Zadek mě bolel už při usednutí.
Tolik lidí, tolik chutí, proto tolik druhů motorek.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.8.2021 v 09:19 | Nahoru | #344
zahadnytajemny> Tady z katalogu
V-Strom 1050: Výkon 79 kW / 8500 ot/min Točivý moment 100 Nm / 6000 ot/min
ATAS 1100: Výkon 75 kW / 7500 ot/min, Točivý moment 105 Nm / 6250 ot/min
Tady asi výkonově od ATASE čekat něco navíc proti V-Stromu moc nelze. Tedy jen dotaz na jaký režim jsi s ATAS jezdil a jaký výkon motoru měl nastaven ?

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.8.2021 v 10:15 | Nahoru | #345
Na obou motorkách jsem měl nastavený ten nejsilnější. Na V-stromu jsem si ho měnil sám, tam je to jednoduché jako facka - mapa A - sportovní, pak B - standard, C - nevím proč tu tam dávali, ta není použitelná snad ani do deště. Na ATASU jsem nic neměnil. Tam bych si na ovládání muset "zaplatit kurz", takže jsem jezdil jen tu "nej variantu", která mi byla předem nastavena dle mého požadavku. Pozor, vůbec neříkám, že ATAS jede málo nebo má špatný motor. Vůbec. Naopak. Jen díky všude přítomným testům, kde o novém motoru 1100 mluví jako o raketě v porovnání s předchozí variantou 1000 (tu jsem nezkoušel), tak jsem asi čekal víc. A vzhledem k tomu, že jen pár dní před tím jsem jezdil V-Strom 1050, měl jsem v hlavě a ruce jeho motor, který, ač jsem to nečekal a nemá takové PR v médiích jako ATAS, jel o něco lépe. Ale na mé potřeby by bohatě stačil a ani ho pořádně nevyužil i motor v ATASU.
ATAS mi nesedl jinými věcmi...21 kolo, sedlo... Škoda. Je to jedna z nejkrásnějších motorek.

Naposledy editováno 13.08.2021 11:04:17

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.8.2021 v 10:30 | Nahoru | #346
zahadnytajemny> Díky za doplnění. Ano, kolo 21 nemusí sednout každému, je to výhoda do terénu na úkor silnice. Ale je to o zvyku, v zatáčkách se s tím dá je jet dost svižně. Jinak nový V-strom vypadá taky dobře a Suzuki skutečně tu reklamu nějak moc nedělá

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.8.2021 v 16:47 | Nahoru | #347
zahadnytajemny> Pokud chceš jezdit jen po silnici tak je blbost kupovat Africu Twin.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.8.2021 v 21:51 | Nahoru | #348
Jasně. Nemám vyloženě záměr ji kupovat. Chtěl jsem ji hlavně jen vyzkoušet. Sám mám V-Strom 650 s 19 předním kolem a spokojenost.
Minulý rok jsem zkoušel Versys 650 se 17 kolem a klidně bych snesl i to.
Ale znám dost lidí, co Afriky mají a stejně jezdí jen silnici.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

14.8.2021 v 22:40 | Nahoru | #349
Zdravim panove, chtel bych se zeptat na par veci. Zvazuji koupi Afriky ale nejsem si jistej jestli standard nebo ATAS. Mam trochu obavu ohledne podvozku zejmena na standardu jelikoz mam 115kg a v par recenzich rikaji ze ten podvozek vzadu je casto na dorazech. Vzhledove se mi samo libi ATAS nicmene premyslim jestli si vystacim se standartnim podvozkem nebo ta Showa EERA je nutnost. Urcite bych rad manual. Nevite jestli standard a ATAS bez EERA maji stejny podvozek a pruziny ? Nejaky zkusenosti na toto tema ? Pripadne je tu nekdo kdo ma ATAS se standard podvozkem ? Celkove jsem byl z Afriky dost nadseny ergonomicky a motorove super nicmene behem predvadecky kdyz jsem porovnaval standard a ATAS s EERA tak jsem se zameril pouze na potapeni predku pri brzdeni a to mi prislo dost stejny. Pak me jeste zajima spotreba - na standardu jsem se paradoxne pohyboval na 7,2l a ATAS 6,4 podotykam dynamicka jizda na obou verzich. Pneu na standardu bylo Karoo Street 3. Diky

Naposledy editováno 14.08.2021 22:42:43

2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

16.8.2021 v 16:40 | Nahoru | #350
Teď jsem vyzvedl motorku z garanční prohlídky a oznámili mně že motorka zežrala za posledních 1500km 400ml oleje. Příští týden to mám řešit s technikem co má na starost motorky, teď má dovolenou. Za mě vadnej motor.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

16.8.2021 v 17:06 | Nahoru | #351
Jak oznámili?to bys měl vědět snad sám ne?nekontrolujes to?

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

17.8.2021 v 20:03 | Nahoru | #352
jimmyhendrix> Za mě... pokud zkousneš cenový rozdíl a nevadí Ti další elektronika (co se může po.rat) tak bych EERU vzal. Já ho nezkousl... jinak bych to zpětně bral.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

12.10.2021 v 20:15 | Nahoru | #353
jantov>
Ahoj, mě Africa 1100 stále žere olej. Vychází mě to 133 ml na 1000 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

12.10.2021 v 21:37 | Nahoru | #354
Dan-2013> Mě 1000 nežere skoro nic,od výměny k výměně nedolívám,skoro bych řekl,že jí máš blbě zajetou.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.10.2021 v 09:02 | Nahoru | #355
blbě zajetou? to si rád poslechnu ...

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.10.2021 v 09:58 | Nahoru | #356
Dan-2013> To je cca litr za sezónu. To bych vůbec neřešil...

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

15.10.2021 v 17:55 | Nahoru | #357
Ahoj, mě žere Africa zhruba 100 ml na 1000 km. Mám najeto 9000 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

15.10.2021 v 20:06 | Nahoru | #358

Oldag píše: Dan-2013> Mě 1000 nežere skoro nic,od výměny k výměně nedolívám,skoro bych řekl,že jí máš blbě zajetou.

teď sem tam nedávno u vás byl trochu pojezdit a zrovna na Africe nevím kolik zrala oleje a benzínu málo

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

16.10.2021 v 17:24 | Nahoru | #359
Taky bych se měl občas kouknout na měrku oleje zatim jsem kontroloval jednou po garančce (teď najeto 8000km), ale zajímá mně - jak budete řešit zimu vy co moc nebudete jezdit .. já mam studenou garáž a nemam dobíječku .. mam se znepokojovat že se baterka do března vybije a zničí? Jsem z Varů ledny tu bývají pod nulou ale Li-lion baterka snad by měla být bezúdržbová na půl roku .. .. jak to vidíte?

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

16.10.2021 v 20:49 | Nahoru | #360

foxdive píše: teď sem tam nedávno u vás byl trochu pojezdit a zrovna na Africe nevím kolik zrala oleje a benzínu málo


Kde,tady ve Švajcu?V které oblasti?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin čebus. 20 3.4.2024 v 20:17 vrkocino


TOPlist