globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Červenec 2023:
Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).

Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .

Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný

Svolávací akce:



Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.

Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.

Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.

Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...


Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44

Blokovaní uživatelé: ThomasDRZ

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

12.6.2020 v 23:33 | Nahoru | #31
Dušan_Sihelský> U mě bylo potřeba najet tak 5-10 tisíc aby se motor zajel. Po ujetí této vzdálenosti jede motor mnohem lépe.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.6.2020 v 05:41 | Nahoru | #32
Nejsměšnější je jak ta všechna elektronika a blůtůt, epl, párování s droidy, ajoes, aplikace(asi masti na hemoroidy?)kecátka do helem a podobný debilní kokotiny pro olizovače žaludů a řitních věnečků jsou, jak tu píšou borci, uplně k hovnu Kde jsou ty časy, kdy se na motorkách jezdilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.6.2020 v 08:59 | Nahoru | #33
SuperSic58> Potkaji se dva absolventi autoskoly na svem prvnim motosrazu.
Pepa: ahoj Franto, tak uz konecne umim ovladat motorku.
Franta: fakt se uz dokazes otocit na prvni dobrou a vyjet na obrubnik?
Pepa: to jeste ne, ale uz ji umim sparovat s mobilem a prisel jsem na figl, jak zmenit barvu podsviceni.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.6.2020 v 12:06 | Nahoru | #34

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.6.2020 v 14:18 | Nahoru | #35
vilemx> ... jen nevím, jestli to je k smíchu, nebo spíš realita

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.6.2020 v 17:00 | Nahoru | #36
nejsmutnější na tom je, že už dnes vlastně ani nemůžeš pořídit motorku většího obsahu, která by měla jen spojku, brzdu a plyn, všude už sou nasraný tyhle elektrokokotiny Jo stříkačku beru, aspoň to míň žere, ale elektronickej plyn, abs, mapy, trakce, quickshiftery, dotykový tablety, tohle nechci když se to navíc ještě sere

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

13.6.2020 v 17:31 | Nahoru | #37
Jo?a co se na tom sere?

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

18.6.2020 v 10:11 | Nahoru | #38
Třeba se mi zrovna na tom elektronickym plynu sere, ze drhne rukojet a skokovite se diky tomu ovlada - jasne, elektronika za to ted nemuze, ale ja to na dovoleny fakt rozebirat nebudu.

Spojka pri razeni za jizdy jakoby drhne packa, pritom staticke mackani bez problemu.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

21.6.2020 v 09:40 | Nahoru | #39
Dejte si pozor na wapku. Vcera jsem nemile zjistil, ze samolepky na prednim blatniku zalakovane nejsou.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

21.6.2020 v 18:01 | Nahoru | #40
ju sere se to, ten elektronickej plyn na některejch motorkách má zpoždění, třeba zavřeš plyn ale elektronika ho zavře až o půl vteřiny pozdějc, to je vo držku. Už na to nadávalo spousta novinářů, včera zrovna sršeň u testu indiana ftr. A třeba quickshifter tvrdý řazení, to čtu a slyšim každou chvíli, co na to převodovka po nějakym nájezdu raději nespekulovat..

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

24.6.2020 v 22:39 | Nahoru | #41
Ahoj stal jsem se majitel nové krásne Afrika Twin 1100 CRF
Mé nadšeni z teto motorky po prvních kilometrech nezná mezi. Tet se snažím přizpusobit ji ke svému obrazu nejen nastavením ale samozřejmě i doplnky ale o tom snad jindy . Tet bych se rad zeptal na zrcadleni mobilu ., Mam 2 roky starý Apple iPhone SE a piše mi to že přstroj není kompatibilni,a to jsem si myslel ze by to mělo byt bez problému. Nevíte není potřeba mít nejakou aplikaci nebo v tel. něco povolit? Prosím o radu nebo vaší zkusenost Díky.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

25.6.2020 v 16:09 | Nahoru | #42
čebus.> Ahoj, jezdil jsem na ní a je skvělá. Na to zrcadlení je třeba v autě mít puštěnou na telefonu SIRI, myslím že tady to bude taky tak. Někde na youtube je pak video jak to spojit, nejprve Handsfree a pak telefon.
Tady: https://youtu.be/oywJ4sN791w

Naposledy editováno 25.06.2020 16:12:06

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

25.6.2020 v 22:43 | Nahoru | #43
Děkuji za ochotu pomoc. Dnes se svim synem jsme na to přišli teda spíše on .Ano jak řikaš je nutné mít aktivní SIRI a už to funguje na jedničku.
tet už se stím jen uživatelsky naučit

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

27.6.2020 v 23:22 | Nahoru | #44
Mensi postrehy z motodovolene, 4000km. Psano horkou jehlou... Ten drhnouci plyn se nakonec "sam" opravil a poslednich 3000km bez problemu.

Vcera ve Slovinsku, hitparada kontrolek (trakce + motormanagement)... to se nepovedlo + nefunkcni tempomat. Nakonec se to sice srovnalo, ale na duvere to neprida.


Vytrzene z kontextu...
Neco si na tom najel, tak asi vis... kdyz pominu ze nevim proc obcas jde blbe mackat spojka za jizdy, motor nekdy na volnobeh houpa hur nez neserizenej karburator. Tak ten software je total mimo misu, snad to casem prehrajou necim dobrym.

Hefty pohoda navolis si topeni a pamatuje si to vzdy (i po vypnuti moto, vyndani klicku) - slava.

Denni sviceni - ma to totalni alzhamry kdy se to samovolne vypina, pritom i manual rika, ze po zapnuti klicku je automatika - neni tomu tak, tak uz me to nebavi a nepouzivam to, abych to za den 3x zapinal... to me neba.

Bluetooth - nepouzivam, vlezu do menu a vypnu BT, a po vypnuti klickem si to nepamatuje ze to chci mit kurva vyple, uz jen to ze BT zbytecne bezi me sere - ale hold ikonu nechavam svitit. Puvodne jsem BT s androidem pouzival na kontakty a hudbu, ale je ten prenos zvuku tak tragickej, ze nepouzivam, odstranil jsem i vsechna naparovana zarizeni (uz jenom z duvodu, ze to zobrazovalo nesmysl hlasky o pokusech parovani).

Zasuvka USB ta vpravo u me... mam tam sice strceny kabel na dobijeni mobilu s androidem, dobiji to, ale system hondy opet musi hlasit "asi"... ze toto zarizeni nelze zrcadlit (?)... tu hlasku kdy celej displej je cernej a nevidim tedy udaje ktery chci, musim rucne odmitat sipkou zpet na ruzici. No radsi jsem dobijel pak levou zasuvkou mimo tuhle urcenou pro CarPlay. Mimochodem ta leva mi nestaci dobijet mobila, pritom to fachcilo, asi se nekde neco odjebalo... mozna jenom ta redukce co v ty cigaretovce mam na USB.

Displej nekdy ma vypadky, cca na 0,5s blikne do tmava - vypne jakoby.

Displej, uz se mi stalo ze na spodnim mam spravnej kvalt treba 4 a nahore na barevnym maji siestu a pise si stale za 2.

Tempomat, nekdy vylozene nebezpecnej, necha si libit dva jakoby rezimy...
1) Je zaply treba na 70, ty si nakonec rukou nevedomky ho dokazes polapit pod tuto mez treba 60, jakmile pustit plyn (treba kolona), on ti zacne pridavat na 70. Zkratka by ti to nemelo dovolit jit pod 70 v rezimu tempomatu, ale pritom si to necha libit.
2) Pripad 2, tempomat treba 70, konci omezeni ale nevypnes ho, chces zrychlovat, mas to ve sve prave ruce, jdes na 110, zatacka pred tebou, pustis plyn a ono ti to zrychluje, neuveritelny! Asi pul vteriny motorka pri zaklpnutym plynu zrychluje! Pritom jedes vic nez navoleny limit. Hruza.

Jeste bych pripsal jednu nesametovou vec... to jejich slavny brzdeni motorem. Sjizdel jsem sotolinovej kopec mam za to na dvojku na bublaka bez plynu cca brzdeni v mem USER2 na "offroad" mam na maximu (pouze jedna modra ze tri sviti), kolem 40km/h (respektive se mi zda ze to je ladene na kazdem kvaltu ve stejnych otackach) to skokove asi zavira klapku ve vyfuku, ten skok plus obcasny vypnuti a zase skok, neni to tak hrozny, ale domnivam se ze na blativejsim useku je to spis ke skode, takove cuknuti by mohlo skoncit i ztratou trakce, smykem a padem. To me taky na knizkach-manualech stve, proc se clovek musi domyslet cim to brzdi motorem, domnivam se klapkou jak skoro u nakladaku. Ale neni to asi nic hroznyho, kopec byl dost dlouhej, takze se to dalo studovat. A pritom dlouhym kopci jeste panovali predstavy jak pekny by to bylo si to rizene pribrzdit manualne, jo chci toho moc, je mi jasny.

PS: ten system ma navic...

Svetla mohla byt i volba na vypnuti osvetleni. Jak z duvodu ze nekde nechci byt videt, nebo potreboval jsem dobijet i pri zastaveni a jde to jen pri zapnutem klicku a to zrovna sviti svetla i kdyz nebezi motor... takze me parkrat helmuti upozornili na pumpe ze svitim a ja ze jasny, ze vim.

Kdyz jsme u tech zasuvek, v menu mohla byt i volba na rucni volbu zapnuti zasuvky i mimo zapnuty klicek + system s hlidanim, aby odstavil zasuvku pri poklesu napeti pod bezpecnou mez.

Kdyz uz to ma zabudovanou GPS (aspon jedina zminka je na strana 152 v manualu) vubec by mi nevadilo to vyuzivat soucasne s motorkou, kdy by napr. vedle hodin se ukazovala i nadmorska vyska... skoda umrtveni GPS pokud tam opravdu antena je.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

28.6.2020 v 23:06 | Nahoru | #45
Ahoj prečetl jsem celi tvuj přispěvek a dik za tvá poznatky,.protoze jsem na začátku poznávání sve.moto Tak,jak jsi opravil ty kontrolky.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.7.2020 v 09:04 | Nahoru | #46
Kontrolky jsem neopravoval. Zastavil jsem, chcípnul jsem to, nastartoval, kontrola trakce se vzpamatovala, ale pořád svítilo vstřikování. Vstřikování zhaslo ani nevím kdy, vím že to svítilo i do dalšího startování protože to jsem dělal cca za půl hodiny pauzu na pumpě. Pak to teda muselo asi zhasnout během další jízdy...

Mám jinak levej přepad z airboxu plnej oleje, asi to vyleju... pravá hadice je prázdná. To taky asi v Hondě od litru nevyřešili .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

4.7.2020 v 18:16 | Nahoru | #47
Dušan_Sihelský> Olej v hadici se musí pravidelně vypouštět, u litru o tom píšou i v manuálu. Mě pomáhá držet hladinu oleje v motoru mezi ryskami. :D :D

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

5.7.2020 v 21:01 | Nahoru | #48
dave-lister> Tady v manuálu je taky zmínka "Odvětrání klikové skříně", interval 12tkm.



Naposledy editováno 05.07.2020 21:03:13

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

8.7.2020 v 20:08 | Nahoru | #49
Ahoj kontrolka motoru se mi také rozsvítila ,řekl bych bez příčiny. Byla vymazána na servisu .kde mi bylo rečeno ze neví proč se to stalo , ze je vše ok a ze vý že se to po určitem čase samo vymaže pokud počítač nezaznamenává žádnou chybu, asi tvůj případ.
A tu hadičku s olejem najdu kde prosím abych to zkontroloval.Díky.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

9.7.2020 v 18:58 | Nahoru | #50
čebus.> Na starý Africe jsou tři hadice. Pravidelně mám olej jen v té na levo pod krytem baterie. V manuálu je návod s obrázky.

Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

9.7.2020 v 23:00 | Nahoru | #51
Diky našel jsem u krytu baterie jen jednu s uzávěrem s trocho oleje.ten jsem odpustil. Jinak všechny ostatní vedou až pod stupačku.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

18.7.2020 v 20:37 | Nahoru | #52
Koukám, že doplňky se postupně na trhu objevují...

tohle ala DR BIG je teda mimo můj vkus

Origo Transalp 650 měl hodně dobré zakrytí rukou, zatím na trhu jak jsem si všiml je buď řešení od Givi nebo od Puig .

Naposledy editováno 18.07.2020 20:39:32

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

19.7.2020 v 23:57 | Nahoru | #53
Dušan_Sihelský> na ruce mam barkbusters, chrani to i packy brzd

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

24.7.2020 v 06:29 | Nahoru | #54
Zdarec, včera jsem byl na testovačce na novou Afriku. První dojmy super, ale pak jsem začal sledovat detaily a říkám si proč?! Přišlo mi to zpracování na horší úrovni než starý litr. Jen pro zajímavost kyvka. Sakra však to vypadá úplně hrozně!
Co vy? Neměli jste podobný pocit při porovnání? :)



Naposledy editováno 24.07.2020 06:30:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

3.8.2020 v 17:27 | Nahoru | #55
Grenes> Mě to nevadí... spíš mě naserou kuličky kolem svarů. Hodně lidí co se mi na to koukalo pořád pomlouvalo svary na zadním nosiči s madly (na něm zrovna kuličky nevidím), nevím co na tom vidí špatně, prostě pořádný housenky, aspoň to vypadá na poctivou ruční práci.

Spíš jsem se lekl, když jsem zastavil vedle khaki GS 1250, rázem mi Afrika přišla barevně jak od kolotočářů.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

15.8.2020 v 10:57 | Nahoru | #56
Zajimalo by mne výkonostní graf motoru (odezvy plynu) v ruzných jizdních režimech ,Vý o tom někdo víc Dekuji

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

15.8.2020 v 22:02 | Nahoru | #57
Dušan_Sihelský> Zdar. Mám teď moto od minulého týdne, ale už má 2900km tak poznatky mám. co se týká Apple CarPlay tak to funguje bez problémů i kvalita přehrávání je perfektní. Možnost zvolit různé Navi je super vzhledem k tomu že každá má vady.
Co se týká samovolného přepínání automatiky světel tak mi to dělá to samé. Za den jsem to třeba 5x znovu přepínal aby to chodilo na auto.
Myslím že to bude soft chyba.

1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

20.8.2020 v 20:16 | Nahoru | #58
Zdarec, musím se taky pridat. Na Africe mám najeto 5000 km. Takže pár věcí co mě vadí.
- vypínání automatiky svetel 5* denně
- po zapnutí kličku zapalování naskočí na displeji nesmyslné údaje 5 * za 5000 km.
- spojka při řazení nechodí hladce.
- když nasadím boční kufry a pustím řidítka, dějí se neuvěřitelný věci.
- po 3000 km zmyzelo z nabídky ovládání mlhovek
Až odstraním těchto pár nedostatků, bude to super stroj.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

23.8.2020 v 01:35 | Nahoru | #59
PavelAfrica> Rád čtu o té spojce. Nevím zda máme totožný problém, ale někdy její ovládání stojí za pendrek. Vím jedno, páčkou ani lankem to u mě není. Až budeš mít po problému, dej prosím vědět, děkuji.

(reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti

23.8.2020 v 02:05 | Nahoru | #60
čebus.> Ahoj, nějaký grafy byly v tomto článku .

Přímo odkaz na graf...

Graf je to suprovej, nemá ani označený osy, předpokládám vodorovně otáčky a svisle výkon v kW... Jen tam nevidím těch 75kW ani při 100% otevření klapky. Ale možná blbě koukám.

Naposledy editováno 23.08.2020 02:09:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin JAVR 13 18.4.2024 v 11:02 JAVR
Hrazda navigace Honda CRF1100L Africa Twin Jiřřan 7 17.4.2024 v 08:29 Jiřřan
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
Doplnky na novou 1100 Honda CRF1100L Africa Twin čebus. 20 3.4.2024 v 20:17 vrkocino


TOPlist