bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro
8.4.2020 v 14:38
Dobrý den, na své čezetě potřebuju vyměnit ojniční pouzdro staré mám už sundané. V tom novém není taková ta drážka uprostřed. V ojnici jsou tři dírky jedna nahoře a dvě zespoda. Tak ty dírky po nalisování musím vyvrtat? A jak jsou ty dvě zespod tak tam je strašně špatný přístup jak se to dělá tam?

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 14:59 | Nahoru | #1
Jak vypadalo to původní pouzdro? Nejsem odborník na ČZ 175/450, ale v době vzniku se občas používaly plovoucí pouzdra uložená v ojnici suvně. Pak musí být průchod v pístu a šířka pouzdra sladěná.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 15:30 | Nahoru | #2
původní pouzdro vypadalo stejně, akorát mělo tu drážku a bylo to 15mm. Já potřebuju 16mm.

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 15:44 | Nahoru | #3
ta drazka sa tam robi pilkou na zelezo. Niekedy je tam len vrtanie. To je kvoli mazaniu mosadzneho puzdra. Nove puzdro sa po nalisovani musi vystruznikom vystruzit na presny priemer ojnicneho capu.
Po zlozeni treba namiesat jednu nadrz 1:25, ja pouzivam synteticky, vzdy O.K.
Potom sa moze miesat normalne 1:40 ale ja este pred tym davam jednu nadrz 1:30.

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 16:37 | Nahoru | #4
Dobře, jak se to tou pilkou dělá, když je ta drážka uvnitř? Nebo teda stačí jen to navrtat?

(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 17:37 | Nahoru | #5
Destroyer> Jestli on nemysli vnitrni drazku, ktera se tam dela na soustruhu, Pak se nalisuje furto, vyvrtaji dirky, ktere usti v te drazce.

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 17:57 | Nahoru | #6
Pouzdro nalisuješ, jde to i ve svěráku. ale velmi opatrně zatahovat, aby se nezbortilo. Potom prořízneš do pouzdra drážku, která je již v ojnici nahoře v oku. Pak to celé vystružíš výstružníkem přesně na pístní čep, který tam bude. Čep musí do pouzdra jít volně, ale nesmí mít velkou vůli. Čím hůř to uděláš, tím dřív ti to bude klepat a Zetky jsou na to choulostivé. Mazací poměr doporučuji trvale 1: 25 max 1:30

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 19:47 | Nahoru | #7
Aha, ale já tam měl jen tu drážku vevnitř v pouzdře předtím ta nahoře na tom oku tam nebyla. Jenom dírka

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 20:10 | Nahoru | #8
Najdi si soustružníka, který ti udělá v tom pouzdře drážku zevnitř, stačí drážka 0,5mm. Pak nalisuj, vyvrtej otvory podle dírek v ojnici a musíš si sehnat stavitelný výstružník (soustružníci mají) a přestružit to pouzdro na tvů čep. Když to budeš dělat na motorce s klikovkou v karterech, tak se na ty spodní dírky na ojnici nijak nedostaneš, ale ta dírka nahoře by na umazání měla stačit, ale jak už tu někdo napsal, doporučil bych mazací poměr jednu nádrž 1:25 a potom stabilně 1:33 a dávej raději hustější olej SAE 30

(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 20:11 | Nahoru | #9

Destroyer píše: ta drazka sa tam robi pilkou na zelezo. Niekedy je tam len vrtanie. To je kvoli mazaniu mosadzneho puzdra. Nove puzdro sa po nalisovani musi vystruznikom vystruzit na presny priemer ojnicneho capu.
Po zlozeni treba namiesat jednu nadrz 1:25, ja pouzivam synteticky, vzdy O.K.
Potom sa moze miesat normalne 1:40 ale ja este pred tym davam jednu nadrz 1:30.


Na pouzdro se nepoužívá mosaz, ale bronz, mosaz nic nevydrží a pouzdro by bylo za chvilku v prdeli

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 20:14 | Nahoru | #10
normalne sa to z hora napiluje aby to lepsie mazalo. Skladat to treba s olejom samozrejme. Nikdy nie na sucho.
pomer 1:30 je platny v pripade ak pouzivas hociaky motorovy olej (10W-40 a pod.). ak by som chcel byt ozaj exaktny, tak s pouzitim syntetickeho 2t oleja mozes mazat aj 1:50 a motor pobezi ako novy
Ale neviem o nikom kto by to okrem mna skusal....

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 20:25 | Nahoru | #11
A bez té drážky to nejde? Soustružníka žádného neznám. Výstružník mám

(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 23:00 | Nahoru | #12
kozakyn> bude to fungovat. Pre lepsie mazanie je treba spravit drazku podla obrazku, nieje to tam ktovieako vidiet, normalne flexou sa to robi.

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

8.4.2020 v 23:00 | Nahoru | #13




(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

9.4.2020 v 00:32 | Nahoru | #14
Destroyer> lejt 1:50 do motoru s pístním čepem na futru je pěkná 3,14čovina, olej můžeš použít jakej chceš, v poměru udaným výrobcem, zbytečně řezat flexou do ojnice je taky hovadina, když jsou v ní navrtaný díry, ale nejvíc si zabil tou mosazí

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

9.4.2020 v 11:50 | Nahoru | #15
pre ozajstnych hnidopichov (alebo ritopichov? sudiac podla profilovky)
so syntetickym olejom v pomere 1:50 (napr. mol alebo castrol) som najazdil na CZ 175 470 (co ma bronzove futro, co si furt mylim s mosadzou lebo od pohladu to nerozoznas a obe su zliatiny na baze medi) zhruba 4.000 km bez zadretia a bez toho aby motor zacal klepat...
Z mojej strany vsetko. Nehovorim domnienky, to su nechcene skusenosti z mladosti. Ked som prestal pouzivat M2T alebo CGD (co garaz dala) oleje.

(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

9.4.2020 v 12:46 | Nahoru | #16

Destroyer píše: pre ozajstnych hnidopichov (alebo ritopichov? sudiac podla profilovky)
so syntetickym olejom v pomere 1:50 (napr. mol alebo castrol) som najazdil na CZ 175 470 (co ma bronzove futro, co si furt mylim s mosadzou lebo od pohladu to nerozoznas a obe su zliatiny na baze medi) zhruba 4.000 km bez zadretia a bez toho aby motor zacal klepat...
Z mojej strany vsetko. Nehovorim domnienky, to su nechcene skusenosti z mladosti. Ked som prestal pouzivat M2T alebo CGD (co garaz dala) oleje.

tak mosaz od bronzu nepoznáš možná ty a 4000km to je vskutku obří nájezd klidně si tam lej 1:50 to by odpovídalo tvýmu nicku a nezkušenosti z mladosti milý volopichu

(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

9.4.2020 v 16:03 | Nahoru | #17
Destroyer> Až na ten dietní poměr najezdíš 80 tisíc Km, tak sem napiš, že to ten poměr v pohodě umaže

(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

9.4.2020 v 18:48 | Nahoru | #18

udinar píše: Najdi si soustružníka, který ti udělá v tom pouzdře drážku zevnitř, stačí drážka 0,5mm. Pak nalisuj, vyvrtej otvory podle dírek v ojnici a musíš si sehnat stavitelný výstružník (soustružníci mají) a přestružit to pouzdro na tvů čep. Když to budeš dělat na motorce s klikovkou v karterech, tak se na ty spodní dírky na ojnici nijak nedostaneš, ale ta dírka nahoře by na umazání měla stačit, ale jak už tu někdo napsal, doporučil bych mazací poměr jednu nádrž 1:25 a potom stabilně 1:33 a dávej raději hustější olej SAE 30

Ano pane kolego tvoje odpověď je velmi solidní Slovenský kolega plácá nesmysly, nedovedu si představit že by mi na motor šáhl flexou. Ten mazací poměr určitě dodržovat dle výrobce

(reakce na) ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

9.4.2020 v 18:54 | Nahoru | #19

kozakyn píše: původní pouzdro vypadalo stejně, akorát mělo tu drážku a bylo to 15mm. Já potřebuju 16mm.



Přečetl jsem celé vlánko a za sebe bych k tomu přidal několik poznámek:

a) mazací díry tam být musí a bohužel, pokud jsou ve starém provedení dvě dírky odspodu, tak je třeba je tam udělat... a osobně bych tu kliku vyndal protože:
kdo vrtá, piluje a podobně nad otevřenou klikovkou, tak si zadělává na problémy, protože ty minišpony z toho karteru a ložisek už rozumně nikdo nedostane, kor né na motorce... no protože bronz, který se na pouzdra používá, obsahuje tvrdé precipitáty, může to hodně rychle zlikvidovat další pohyblivé dvojice v motoru... proto je to potřeba po podobné operaci vždy velmi dobře vypláchnout od špon. Ty tvrdé precipitáty pak způsobují to známé opotřebení pístního čepu, který sice na tvrdoměru vykazuje výrazně větší tvrdost, ale kdo ho vyndá po třeba 50 tis. km, tak pouhým přejetím prstu po středu pístního čepu snadno nahmatá opotřebení v řádech setin milimetru (a často větší jak u jehlového uložení).
Když už ta klika bude vyndaná, tak doporučuji také ojnici vyúhlovat, protože za tolik let provozu pístní čep jistě někdo vytloukal a ojnici vyhnul ke straně...
A také jsem se už párkrát setkal s tím, že to horní oko bylo nekruhově protažené, protože někdo prostrčil tyčku jako aretaci a asi se snažil povolit matici na klice nebo spojce.

b) s pouzdrem vždy vyměnit i pístní čep a to právě z důvodu opotřebení střední části pod futrem

c) docela mě zarazilo, že chceš původní čep průměru 15 vyměnit za průměr 16... já problém vidím v tom, že tloušťka stěny toho pouzdra musí být nějaká, aby to fungovalo. Dlouho už jsem tato futra netočil, takže nevím přesně, ale tuším že tam byla tloušťka stěny cca 1,5 mm a to když zmenšíš ještě o dalších 0,5 mm na stěnu, tak se stane zhruba následující:
Za prvně se to futro hodně rychle vymačká, protože kontaktní spoj s nalisováním (tangenciální třecí síly) fungují jen tehdy, když je tuhost toho pouzdra při zalisování nějaká (a tuhost je zde dána tloušťkou stěny).
Za druhé, ze stejného důvodu, není dobré tu stěnu mít tenkou, protože to futro se může protočit nebo posunout (v mladých telecích letech jsem podobné věci dělal, tak vím o čem mluvím...).

d) jak už tady zaznělo, po zalisování se futro malinko stáhne a čep do něj nepůjde... tj. musí se přestružit, aby vůči čepu byla vůle v jednotkách setin milimetru (přesně už si nepamatuji)
Ovšem k výstruřníku:
Osobně však nedoporučuji stavitelné výstružnáky na bronz... protože povrch není nic moc, ty kuličkové celkově stojí za prd... a kdo to neumí nastavit a přeměřit výstružník ani díru, tomu bych stavitelné rozhodně nedoporučoval. Osobně používám na pístní čepy vždy pevné (ruční) s naprostým úspěchem (a na nákup jsou levnější jak stavitelné, kor když chce člověk jeden kus).
A pro tazatele ještě jedna poznámka: výstružník u průměru 16 mm odebírá na průměru cca 0,2 mm... takže po zalisování musí mít otvor cca 15,8 mm minimálně.
Pro někoho je to automatické, ale uvádím to zde proto, že už jsem viděl ty hrůzy, jak se někdo snažil výstružníkem "převrtat" díru 15 mm na 16 mm... děs...

Howgh!

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

9.4.2020 v 20:20 | Nahoru | #20
A takže tam ta drážka musí být? Jenom to provrtat nestačí? Mě to právě přijde, že je to slabý

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

10.4.2020 v 13:50 | Nahoru | #21
Nebo je jednosušší dát tam jehlové ložisko?

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

10.4.2020 v 14:00 | Nahoru | #22
kozakyn: Ta drážka tam být nemusí, stačí provrtat mazací otvory. Drážka má smysl u pouzder mazaných tlakem, ne rozstřikem.

ČZ 175/450 nové ojniční pouzdro

10.4.2020 v 14:01 | Nahoru | #23
OK, tak moc děkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 yagi 14 5.3.2024 v 16:52 Deadman
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 Jezdíííík 5 24.12.2023 v 04:19 Hybrš
ČZ 175 450 ČZ 175/450 Matejj12 3 15.9.2023 v 19:24 Benda1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 Jirk_K 1 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf


TOPlist