Téma: Plánování moto dovolené v ČR 2020

4.4.2020 v 09:37
Ahoj, původně jsem to psal jako reakci na jedno téma, ale tam se mezitím začalo diskutovat o něčem jiném, tak to založím jako nové téma.

Takže otázka byla, jestli lze naplánovat moto dovolenou pouze po ČR s nájezdem 4000 km za 10 dní....?
V souvislosti s uzavřenými hranicemi, což nevíme jak dlouho bude.
Taky mě to zajímalo (čistě hypoteticky a ze zvědavosti), tak jsem si zkusil něco naklikat a jo, jde to.
Pro pobavení sem dávám obrázek

Pro vysvětlení, je to naklikané nesmyslně, na nesmyslné místa, prostě "jen tak na slepo" abych zjistil kilometry. Má to sice "jen" 3200 km (a čas 60 hodin), ale je tam hodně volného místa, tak dál klikat nebyl důvod. A taky to už dost dlouho trvalo, přidáním každého dalšího bodu jsem čekal, než to přepočetlo déle a déle.... a to mě už nebavilo....
Chtělo by asi to nějaký jiný vyhledávač.
Jinak Google dopadl ještě hůře, tam šlo zadat jen menší počet bodů.

Takže jako důkaz jestli to jde, to stačí.
Beru to i tak, že určitě lze po ČR naplánovat výlet s délkou přes 4000 km a současně s tím, že by nikdy nejelo po stejné silnici 2x (maximálně někde v horách u hranic, že by se jelo kousek tam a zpátky, to jo).

Další věcí je to, aby to nebylo "tak blbě", ale aby trasa "měla smysl".
To bych navrhl tak, že by se jelo kolem ČR, člověk by přijel k nějakému pohoří nebo oblasti a projel ji hustěji křížem krážem (např. "šněrováním") a opak zase jel dál na další oblast. Např. tady Beskydy, Ostravsko-Opavsko (bunkry,...), Jeseníky, Hanácko, Valašsko, Slovácko, atd. atd. Určitě i pak by to mělo přes požadované kilometry, ale to se mi už nechce klikat

Tak co vy?
Plánujete něco podobného?

A jaký plánovač na to používáte?

Naposledy editováno 04.04.2020 11:03:31
Anketa: Pokud budou uzavřené hranice, jaký bude váš nejdelší moto výlet? (moto dovolená)
jen jednodenní výlety
10%
maximálně víkendy (2-3 dny)
31%
1 týden určitě
41%
2 týdny určitě
3 týdny určitě (nebo víc)
14%
1 2

4.4.2020 v 09:42 | Nahoru | #1
Jo ještě přihodím taková perličku,
je to sice mimo téma,
ale když jsem poprvé zadal cestu z Hrčavy do Aše (a ještě nepřepl z rychlé na krátkou), tak mi to našlo tuto trasu:

To nám moc národní hrdosti nepřidá.... že
Jo, je to už stará známá věc, že dálnice (a rychlostní silnici) v naší zemi za moc nestojí a kdo spěchá, musí se naší zemi vyhnout obloukem .
K tomuto tématu to tedy není, zvlášť pokud se má počítat s uzavřenými hranicemi (doufám že dlouho ne....).

4.4.2020 v 10:06 | Nahoru | #2
Republiku ma smysl jet hlavne po obvodu. Projedeš tak skoro všechny naše hory. Krkonoše, Orlické, Jeseníky, Beskydy, Šumavu, Krušné hory. Pricemnz, pres ty hory jsou vetsinou 2 trasy, kudy se da jet. Takze se to da projet 2x. A mezi Beskydy a Sumavou to vzit treba pres Vysočinu. Nebo naopak přes vinařskou Pálavu. To už je na preferencích. Ve vnitrozemi republiky, dal od hranic je celkem prd a nema smysl pres nej jezdit. Leda by cloveka lakal nejaky konkretni bod (pamatka atd. ). A 10 dni by to dalo uplne v poho. Když se člověk někde na chvili zastavi, projde.

Naposledy editováno 04.04.2020 10:12:39

4.4.2020 v 10:10 | Nahoru | #3
Nápad super.A co to pojmout jako hvezdicové jízdy? Najít 4-5 úbytek a z nich vyrážet všemi směry?

4.4.2020 v 10:17 | Nahoru | #4
SVSkritek> s tím úplně nesouhlasím, třeba na Vysočině mě překvapila řada pěkných míst, nebo Kokořínsko (údolí, skály, serpentyny) nebo kolem Vltavy jsou také pěkné silnice, takže za mě i to vnitrozemí stojí za projetí

4.4.2020 v 10:17 | Nahoru | #5
karavanista> jo, tak to určitě taky jde udělat

4.4.2020 v 10:47 | Nahoru | #6
Skús Kurviger, zrovna som tam aj pripravil variantu Tvojej trasy (tiež som klikal tak baj oko), 3650 km a 70 h. Dá sa to zmeniť na ešte kľukatejšie trasy, ale občas môže zobrať nejakú lesnú cestičku v chránenej oblasti, lebo to nemá zaznačené ako neprejazdné...

Inak Čechy je naozaj dobré zjazdiť po obvode, na Morave je to trochu inak...

4.4.2020 v 10:53 | Nahoru | #7
Převzal si moje Vlákno, ale přesně jsi vystihl co jsem chtěl zjistit a zda jsou reálné takové nájezdy po ČR. Takže palec nahoru .
Takže vertikálně by jsme to měli a teď ještě horizontálně .
Přidat místa kde by se mělo opravdu zastavit s ohledem na motorky a na oblíbené trasy moto silnic.

4.4.2020 v 10:58 | Nahoru | #8
Metric> díky za tip na vyhledávač, zkusím to. A jo jo, i ty tam máš pořád hodně volných míst, takže nad 4000 to určitě musí jít A extrémisté možná i přes 5000 km

Vše špatné je k něčemu dobré.
Pokud ty hranice fakt zůstanou uzavřené (což ale nechci),
tak třeba se budou někteří předhánět, kdo udělá delší výlet po ČR

Naposledy editováno 04.04.2020 11:02:34

4.4.2020 v 10:59 | Nahoru | #9

Tohle jsem už tady taky našel

4.4.2020 v 11:01 | Nahoru | #10
ninjazx10r> Jo, promiň odpověděl jsem nejdříve v tvém vlákně, ale pak viděl, že se tam baví už i něčem jiném a že by moje odpoěď mohla zůstat "utopená"

A jo, určitě to jde vertikálně i horizontálně
a všelijak jinak, třeba po pohořích
a nebo nějaké kruhy.....
třeba se někteří letos začnou předhánět, kdo cestováním po ČR "namaluje" šílenější obrazec

4.4.2020 v 11:06 | Nahoru | #11
Roman2bk> Tak Kokořínskou (Doubou) to asi každý zná, tam je lepší se Pražákům nemotat pod kola . Vltava dobry. Ale když už vnitrozemí, tak bych jel třeba podél Sázavy. Tam jsou taky občas dobrý cesty.

Hlavně prostě je blbost jet LIberec - Kolin a Trutnov - Pardubice atd. A radši jet Liberec - Harrachov - Trutnov - Kraliky. A pak se stačet třeba Lanškroun atd.

Naposledy editováno 04.04.2020 11:10:35

4.4.2020 v 11:28 | Nahoru | #12
Po česku je lepší nemít plán a jet jen tak za nosem. Jsme tady tak nahečmaní, že ubytování najdeš nikdy, daleko od civilizace nikdy neuvízneš a pokud máš problém vyplnit 10 dní, tak tou nesystematičností to zvládneš jak nic.

Já bych to moc neřešil, hranice stejně za chvíli otevřou, až zjistí, že jim kvůli tomu krachují firmy a není z čeho platit státní zaměstnance, ještě ti blbouni restrikce rádi skartují. Na nějaké selektivní propouštění stejně naprosto nemáme kapacitu, takže se to zase pootevírá, možná zůstanou zavřené hospody, bary, fitka, prostě místa, kde čínský brouk vydrží dlouho, pokoje budou třeba maximálně po dvou, a podobně, ale v tomto módu bychom tu velmi brzy měli bankrot půlky EU.

Spíše by mě dost zajímalo, jaký to bude mít efekt na zaplněnost cest, sezónní ceny, etc. Plánoval jsem vyjet před nebo po prázdninách, mimo sezónu, méně lidí, volnější cesty. Teď už nemám tucha, kdy vlastně bude sezóna, kolik bude kde lidí, kolik hotelů bude mít otevřeno. Pokud by do tohoto někdo viděl hlouběji, rád si to poslechnu.

4.4.2020 v 12:45 | Nahoru | #13
SVSkritek - jo, souhlas. To jsou zas takové věci, které člověk z dálky nemusí znát a poznát je až se na místě "spálí" jako stráví čas v koloně apod. Ale zase zážitek z cestování

Mr.Dreamer - jo, to taky, každý to může pojmout jinak. Kdyby všichni cestovali stejným stylem, byla by to nuda. Jinak já si vždy najdu nějaké místa, co chci vidět a pak tu cestu mezi tím volím náhodně, dle nálady a nebo že si třeba někde najdu navíc rozhlednu a nebo vidím nějaké zatáčky v mapě, co jsem ještě nejel

4.4.2020 v 13:15 | Nahoru | #14
Snažím se po ČR jezdit po těch nejzapadlejších silničkách což jsoupodle druhu map ty co nejtenčí (bílé, šedé) a ještě mne nezklamaly. Pravda, občas stojí povrch za figu, ale lepší se to, třeba Krušnohorky.... Hlavním tahům se vyhýbám co možno nejvíce, moc blbů koncentrovaných na jedné lajně.
Jako objevování nečekaného je doporučuji, dojede se do míst kam by normálně člověk nezabrousil.

4.4.2020 v 13:26 | Nahoru | #15
Od doby co mám navigaci Beeline navolim si pouze cílový bod a pak odbocuji kam mě zrovna šipka žene. Ano občas se vracím, jedu po horší cestě, ale co jsem objevil krásných míst, které jsem roky míjel.

4.4.2020 v 14:39 | Nahoru | #16
Tak já si cesty předem plánuji a letos se chystám na něco podobného... prokřižovat republiku. Rozhodně se prvně kouknu namátkově na "street view" a mám hned jasno o kvalitě cesty, výhledech do kraje... Kolikrát si člověk myslí, že cestou něco omrkne a až na místě zjistí, že sice jede 10 km podél přehrady, ale ta je za porostem ...
Rozhodně mi neva jet hezký úsek vícekrát než nějakou nudnou přímku. Osobně to pojmu tak, že vezmu v kempu ležení a pak 2 - 3 dny výlety, následně přesun a repete. Jet každý den na jiný nocleh se mi se stanem nechce.

4.4.2020 v 15:21 | Nahoru | #17
Mě by teda zajímalo, od koho používáte mapy. Já nejvíc mapy od seznamu a hned v závěsu Navigator (u nich je fajn, že si můžete mmj. určit prioritu silnic...)

4.4.2020 v 15:33 | Nahoru | #18

Inak, čo sa týka máp, mám rád tie od Seznamu. Kurviger je fajn na plánovanie trás, ale tá verzia, čo mám, nenaviguje - možno preto, že je free.

4.4.2020 v 16:30 | Nahoru | #19
Btw, jaký je teď funkční (free, navigující) soft, který dokáže srovnat průjezdní body dle vzdálenosti.? (mimo jiné)

4.4.2020 v 20:30 | Nahoru | #20
[quote=Metric]Roman2bk> Ešte som si naklikal špirálu a dostal som sa na 5500 km a vyše 100 hodín. [/img]

Jo, přesně něco takového jsem myslel, pro pobavení
Ne pro mě, ale pro ty co chtějí (potřebují) po ČR najet co nejvíce kilometrů.
Sám to udělám jinak, jak jsem psal výše.

Jinak mapy jsem většinou používal doma na počítači v ČR Seznam, mimo Seznam nebo Google, ale teď se třeba mrknu i na něco jiného (tedy až otevřou hranice ).
Na motorce zatím jezdím pořád s papírovou mapou a občas se mrknu do mobilu, pro kontrolu a nebo když jde něco hůře najít.
Na ježdění čistě dle navigace jsem ještě nepřesedl, ale třeba jednou jo. Uvidím.

4.4.2020 v 23:29 | Nahoru | #21
Roman2bk> s papírovou mapou problém nemám, naopak... Šlo mi spíš o jednodušší plánování

3 reakcí na tento příspěvek Plánování moto dovolené v ČR 2020

5.4.2020 v 08:33 | Nahoru | #22
Ještě jeden obrázek pro pobavení, jak by tak asi vypadaly 2 spirály v ČR

je to namalované jen tak, na slepo, jen jako tip pro další šílence, co by tak chtěli jet

5.4.2020 v 08:40 | Nahoru | #23
Roman2bk> Tak tahle varianta je asi nejlepsi, akorat se ti zatoci hlava

5.4.2020 v 09:20 | Nahoru | #24
SVSkritek> Tak teď mě napadlo, že aby se člověku nezatočila hlava, může každou spirálu "točit" na jinou stranu

Jinak dvě spirály mě napadly v souvislosti, že tu republiku máme takto protaženou, takže jedna spirála přibližně po Čechách a druhá přibližně po Morave se Slezsku mi přijde výhodnější, než předchozí obrázek tady

Naposledy editováno 05.04.2020 09:54:01

5.4.2020 v 09:53 | Nahoru | #25

Roman2bk píše: Ještě jeden obrázek pro pobavení, jak by tak asi vypadaly 2 spirály v ČR

Skvělé. I cenduristi si přijdou na své jen bacha, občas to máš přes NP a CHKO

5.4.2020 v 09:57 | Nahoru | #26
karf> doufám že to nikdo nevezme "doslova"
Jak jsem psal, namaloval jsem to jen pro pobavení a také jako tip, by šlo uskutečnit takový výlet a jak asi
Kdyby to někdo chtěl fakt takto jet, tak by si to měl naklikat, aby mu to našlo tu trasu po cestách, takže i přes CHKO a kolem NP by to pak bylo legálně

5.4.2020 v 11:31 | Nahoru | #27
enom totok....mám tomtom asi 450, a je tam funkce "naplánujte vzrušení" , no, a to potom jede člověk po silnicích o kterých si myslí, že jsou pro moto zavřené a nepotká půl dne třeba vůbec auto...povrch je ale už jiná věc...

5.4.2020 v 11:48 | Nahoru | #28
emánek27> Taky mám TomToma Jako každá navigace si z člověka sice občas dělá evidentně šprťouchlata, ale funkci "Naplánuj vzrušení" používám občas taky

Někdy to je opravdu vzrůšo, co Tom vymyslí
Ale o to jde.

Naposledy editováno 05.04.2020 11:49:07

6.4.2020 v 06:03 | Nahoru | #29
Mr.Dreamer> Bylo by fajn kdyby jsi měl pravdu. Ale moc tomu nevěřím