globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pridretý motor - Zlý piest
Zdravím všetkých!

Na jeseň som dával robiť výbrus na svoju ČZtku, ku ktorému som samozrejme dostal nový piest, krúžky, čap a menilo sa aj bronzové ojničné púzdro. Najazdil som na tom asi 30 km úplne v pohode, samozrejme jemne a opatrne kvôli zábehu. Až do nedele išlo všetko má.

V nedeľu som sa išiel previezť, šiel som asi 50 na 4ke (je robená na 100), normálne otáčky, skôr nižšie. Motor bol teplý ale tiež skôr chladnejší. Zrazu mi začalo niečo silno klepať vo valci, tak som stlačil spojku, zastal som a nechal ju vychladnúť. Kompresiu mala, tak keď vychladla som skúsil naštartovať ale klepanie neprestalo.

Keď som to rozobral, tak som našiel zhora piestu niečo "odlupnuté" a z hlavy som vybral nejaké kovové kúsky. Sviečku som vonku nemal, takže to buď odletelo z piestu alebo vtiahlo z karbecu - to by ale asi boli aj hlboké ryhy vo valci a na pieste. Na pieste som si tiež všimol nejaké ryhy, nie hlboké, ktoré sú presne na miestach, kde je karburátor a výfuk. Nemá s tým niekto podobné skúsenosti? Prípadne by niekto neporadil ako to riešiť? Nový piest je samozrejmosťou ale okrem toho?

Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

5.4.2020 v 07:52 | Nahoru | #31
MarekPalovic> Klingerit pod hlavu určite nepatří. Max hliník. Ale jestli to nemuze byt tím, že máš píst o trochu vyšší než má být, a zároven když más klingerit pod hlavou tak se to eliminuje než kdyby jsi dal pod hlavu hlinikové tesnění. Třeba.

Naposledy editováno 05.04.2020 07:52:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

5.4.2020 v 10:51 | Nahoru | #32
MarekPalovic> dát červený klingerit pod hlavu je zajímavé, a za pár kilometruůmít tak černý píst?

prosimtě co tam leješ za olej a v jakém poměru????? teba M2T má za úkol mimo jiné mazat, dobře se spalovat a čistit motor, co vidím na tom pístu to je tak jízda na hydraulický olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

5.4.2020 v 20:24 | Nahoru | #33
felixxx> Dávam tam Valvoline Durablend 2T. Je to polosyntetika, ktorú mi odporučili viacerí. Teraz dávam kvôli zábehu 1:25. Keď som používal M2T tak som dával 1:40 a grcalo mi z výfuku čierny humus.

Pridretý motor - Zlý piest

5.4.2020 v 23:46 | Nahoru | #34
Když už teda dáváš motor dohromady jak závodní stroj, tak sů důležité dvě věci - jednak "nakubíkovat" motor a poté kontrola antidetonační štěrbiny.
Spočítej si, podle vrtání a uvedeného kompresního poměru, jaký má mět kompresní prostor objem. Tolik oleje plus mínus by se mělo do něho vejít oleje, když je píst v HÚ - po první dva závity svíčky. Páč motor má k takové kompresi udaný předstih.
No a antidetonační štěrbina se kontroluje olověným drátkem a nebo kulatů pájků přes otvor ve svíčce. U tohoto motoru by měla byt aspoň 1,5mm a k otvoru pro svíčku se plynule zvětšovat.
Ano, motor se dá poskládat stylem "...naházej to tam vidlama", ale podle teho to mnohdy aj tak dopadá.
Držím palec .

Pridretý motor - Zlý piest

6.4.2020 v 02:54 | Nahoru | #35
Tak já to vidím takhle: ohnutá ojnice je to vidět na "prasátkách" na pístu cca 45°, zaražený pístní čep do dna pístu cca 1mm zlikvidoval v té části drážku jistících kroužků a následně je rozšmelcoval.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2020 v 13:47 | Nahoru | #36

MarekPalovic píše: felixxx> Dávam tam Valvoline Durablend 2T. Je to polosyntetika, ktorú mi odporučili viacerí. Teraz dávam kvôli zábehu 1:25. Keď som používal M2T tak som dával 1:40 a grcalo mi z výfuku čierny humus.

Lepší když to grcá z výfuku, než aby ten karbonovej povlak zůstával v motoru.
Mazal jsem mogulem TSF - modrej a hustej jak med a nikdy jsem neměl potíže s karbonem. Naopak bylo všechno krásně mastný a čistý, dokonce jsem lítal s přidřeným fichtlem jako by se nechumelilo - měl zrcátko přes 1/4 pístu a zakousnul se mi akorát v prudkým kopci na jedničku. Repasoval jsem až když jsem nemohl vyjet Štěchovickej kopec - v půlce se přehřál tak jsem 50m tlačil a zbytek pomalu vyjel.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2020 v 15:18 | Nahoru | #37
MarekPalovic>
Ono přes karburátor to málokdy vlítne rovnou nad píst, je možné spíš že ti něco spadlo do kliky. Jestli to nemáš složený, doporučil bych tam zapátrat magnetem na drátu. Kdyby tam toho bylo víc.
Neztratila se ti pojistka od pístního čepu nebo něco takovýho?

A jinak, s tím záběhem opatrně, ale všeho moc škodí. Nehudlat , nepodtáčet, občas lehce prohnat. Z kopečka občas trochu plynu...
A to namazání 1:25 na první nádrž není problém, to je dobře. Olej co méně karbonuje taky není problém na provoz, ale na záběh spíš méně kvalitní minerál a dát ho tam víc...

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 12:42 | Nahoru | #38
Máš těsnění i pod válcem? Tam patří papír či klingerit - jestli díky tomu třeba není válec a tím i hlava níž? A ještě jedna věc - ten oilmaster je vyrobený na nějaký olej který v té době byl běžný ( M2T že ) no a když tam dáš olej typu polosyntetická vodičky, může to dávkovat olej blbě - přece jen i ty věci v oilmasteru jsou za ty roky ošolíchaný a vyběhaný a řidší olej než by měl být může dělat neplechu. Mně to co ti zaklepal píst do hlavy přišlo jako odlomená elektroda svíčky. Ovšem pokud je svíčka celá, tak snad jedině něco z prostoru kliky, co tam dříve spadlo - nasálo se to se směsí nad píst a ten to potom zaklepal do hlavy. Koukni se i do výfuku, jestli tam nebudou nějaké nasekané omrvinky, z čeho by se dalo usoudit co to tam mohlo vlítnout. Píst bych neměnil, je celkem v richtiku, jen ošudlat prasátko.

Pridretý motor - Zlý piest

8.4.2020 v 21:36 | Nahoru | #39
Áno mám aj tesnenie pod valcom, teraz som dal nové. Ja oilmaster nepoužívam (pre istotu) takže by nemal byť problém.

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 9.4.2020 v 19:11 | Nahoru | #40
Pokud to tu nikdo neuvedl, tak ještě zkontroluj svíčku (není tu vidět).

Asi to nebude tento případ, protože to "zakované" v hlavě vypadá na něco ocelového, ale občas se stane, že se na svíčce rozpadne kolem té střední elektrody ten izloátor a kousek ho propadne do válce. Pak tam lítá a dopadne asi nějak takto.

Jinak je možné, že lítá něco dole v klikovce, ale to by muselo být jedině z ojnice, protože u 476 jsou ložiska mazána z převodovky (pokud je to origo motor) a oddělena od klikovky guferem (např. pod dynamem je gufero, ložisko, gufero a ložisko má mazací otvor do převodovky)... tedy asi není možné (nebo jsem nezažil), že by kus klece z ložiska proletěl přes to gufero do klikové skříně... jako to je u klasické koncepce.

Howgh!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 Hovořak1 3 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 11 21.9.2022 v 17:47 VGT
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist