bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poškozený Nikasil
1.4.2020 v 21:36
Přistál mi v garáži Husaberg,dle vyjádření nového majitele není jiskra a že chce vyměnit kluznou lištu na rozvoďáku.Prý stačí jen sundat víko spojky.Skončilo to půlením motoru při kterém jsem zjistil nemilou věc.Původní majitel chtěl původní poškozenou lištu pojistit a prošrouboval ji takovým způsobem,že šroub se zastavil až o válec.Výsledkem je díra do uložení válce máčknutá vložka a především poškození Nikasilu.Předpokládám co mi doporučíte,ale přesto se ptám:Má cenu to nechat být,nebo se to posere?K čemu bude docházet?K odlupování a destrukci kroužků?Díky za případné komenty k věci...

Poškozený Nikasil

1.4.2020 v 23:29 | Nahoru | #1
Lidi jsou opravdu tupy hovada...

Poškozený Nikasil

1.4.2020 v 23:33 | Nahoru | #2
jezdi ten pist az takhle dolu? nejak si z fotek nedokazu predstavit o co tam jde, ale to ma taky mokrou vlozku ne? jestli je tam naka prasarna tak z toho potece voda. no a jestli pres to poskozene misto jezdi krouzky tak to odnesou, oloupe se ten nikasil atd atd… ja bych tohle v motorce mit nechtel

Poškozený Nikasil

1.4.2020 v 23:44 | Nahoru | #3
Provizorně, s novým pístem, by to mělo jít vyklepat nebo vytlačit trochu zpátky, ale zase aby se nezdeformoval válec do šišky. Nikasil v deformovaném místě vybrousit až na hliník. Ale bude to žrát olej.
Jistota je poslat to třeba k Oulehlovi, aby to vyrovnal, sundal Nikasil, převařil, obrobil zpět do válcového tvaru a dal nový Nikasil. Když to půjde dobře, mohlo byto být bez pístu tak za sedmičku ?

Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 00:17 | Nahoru | #4
Tak tohle by chtělo zveřejnit jméno toho hovada ,co někde určitě šroubuje garnýže a nebo zrovna Degeneralizuje či Degraduje dalšího chudáka motora...

2 reakcí na tento příspěvek Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 07:28 | Nahoru | #5
Mno jo,celá vložka bude deformovaná,nikasil prasknutý a zdá se že do dráhy kroužků,takže bez opravy si to tam netroufnu vrátit.Ještě uvažuji o ekonomické variantě a nechat vyrobit litinovou vložku.Samozřejmě že v motoru byla emulze.Ještě mě čeká oprav bloku-zavaření díry a vybroušení uložení vložky...Největší problém je,že tohle je Husaberg,takže absolutní nedostupnost dílů..Jako třešnička na dortu jsem zjistil,že dodaná lišta nepasuje...



Naposledy editováno 02.04.2020 07:32:34

Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 08:23 | Nahoru | #6
Ať to zkusí vrátit...
To bílý je olej s vodou? Takhle pěkně našlehaná emulze, to jelo... Takže tam bude ještě riziko že to odnesly vačky... Vyvařit karter, nebo zátku a zalepit. Sundat nikasil, jak bylo řečeno, přehonovat a novej nikasil.
A stejně nikdo netuší, co to bude za tepla dělat...

Případně to napřed zkusit, přebrousit jak někdo psal, poskládat a zkusit jestli to bude fungovat a nepoteče... Když dobrý, tak dodělat na pěkno.

Naposledy editováno 02.04.2020 13:45:37

1 reakcí na tento příspěvek Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 08:38 | Nahoru | #7
Ten blok nevař, to je naprd... ideálně tam zalepit duralový šroub ( zátku ) nějakým tekutým kovem. To ti vytočí soustružník snadno. Se závitem a pohoda. Vařit to by prasklo časem, nebo bys to musel celý tepelně zpracovat. To pak nepraskne určitě, ale může se zase deformovat, dural se dělá zušlechtění T4/T6. To je 400° s pomalým chlazením a 600 s rychlým... myslím.
Teplem bych na to nešahal, je to jen malá kulatá dírka.

1 reakcí na tento příspěvek Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 09:07 | Nahoru | #8
Šteft a tekutý kov je taky jedna s variant.ale jestli to bude s gumičkama těsnit.Na tý vložce se nejdřív kouknu,kam chodí kroužky a podle toho se rozhodnu.

1 reakcí na tento příspěvek Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 09:56 | Nahoru | #9
tak to je solidni prasarna a ty jsi dobrej dobrodruh, ze se pustis do takovy motorky to je uz od pohledu past vedle pasti

uz jenom to, ze clovek priveze spinavou motorku na servis

Naposledy editováno 02.04.2020 10:04:59

(reakce na) Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 10:02 | Nahoru | #10
Anti> Ten duralovej šteft s tekutým kovem se dá opracovat na tý těsnící straně asi snáz než svar. Zalapuješ a o kroužky to podrží. Ale nedávej ocel, je tam poloviční tepelná dilatace a mohlo by to časem povolit.
Horší je válec, to bych zkusil sehnat rovnou nový, je to slabá stěna a bude to dělat asi bordel.

Naposledy editováno 02.04.2020 13:44:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 10:35 | Nahoru | #11

Kafoholik píše: ... dural se dělá zušlechtění T4/T6. To je 400° s pomalým chlazením a 600 s rychlým... myslím...


Tak nemysli. T4 a T6 jsou způsoby vytvrzování duralu, jestli se po zachlazení nechá vytvrdit přirozeně nebo uměle (v peci). Kartery nejsou dural, ale odlitek, legovaný silumin. Duraly ze před zachlazením ohřívají na 300-400°C. Tvých 600°C už je docela blízko teplotě tavení čistého hliníku (660°C), silumin má teplotu tavení 577°C ...

(reakce na) Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 11:18 | Nahoru | #12
Kohlstein> OK, bylo to míněno jako příklad, platí to pro 6061... Asi jsem to měl napsat. Ten kdo by to vařil by stejně musel určit materiál správně a podle toho najít i postup na odstranění pnutí.
Proto píšu že to je lepší zazátkovat. Levnější, jednodušší a spolehlivý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 11:40 | Nahoru | #13

Anti píše: Jako třešnička na dortu jsem zjistil,že dodaná lišta nepasuje...



No tak protáhni závit a zkrať šroubek

Když je v oleji emulze, nebude to už chytlý na spodku? Aby mělo vůbec cenu do toho vrážet nějakou námahu. To dáš do jakžtakžrychtyku a za měsíc ti to přiveze zpátky s ojnicí v ruce a ještě bude mít kecy jakej jseš patlal.

(reakce na) Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 12:21 | Nahoru | #14
FiZzeR> Ano,to je riziko tohoto "povolání"...Ono to vypadá,že to moc nenajelo,ojnice se zdá cajk,respektive celý zbytek motoru.Zvažoval jsem,jestli se do toho vůbec pouštět,ale majiteli jsem popsal situaci,takže ví jak na tom motor je.
Mě tyhle výmrdy potkávají vcelku často,už jsem si zvykl.Holt úděl "vesnického idiota",že k němu svážejí vehikly z celého okolí.Tenhle alespoň tvrdí,že má na opravu odložené peníze...

(reakce na) Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 13:55 | Nahoru | #15

Anti píše: Mno jo,celá vložka bude deformovaná,nikasil prasknutý a zdá se že do dráhy kroužků,takže bez opravy si to tam netroufnu vrátit.Ještě uvažuji o ekonomické variantě a nechat vyrobit litinovou vložku.Samozřejmě že v motoru byla emulze.Ještě mě čeká oprav bloku-zavaření díry a vybroušení uložení vložky...Největší problém je,že tohle je Husaberg,takže absolutní nedostupnost dílů..Jako třešnička na dortu jsem zjistil,že dodaná lišta nepasuje...



No to mě poser.

Poškozený Nikasil

2.4.2020 v 20:31 | Nahoru | #16
Strůjce této vyfikundace si dovolím nazvat tupým hovadem - nasrat na ruce a nepustit k vodě. Z tohodle už sem dost dobře vyléčený, vždycky to nějaký umělec rozvrtá a pak přijde do servisu se slovy "sem to opravil, ale nejede (tarokuje, hulí,...) to."

1 reakcí na tento příspěvek Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 12:43 | Nahoru | #17
šel bych cestou litinový vložky do valce , vzhledem k ceně a životnosti tohoto stroje je nikasil hazení perel sviním

blok zalepit , ložiska to mohly přežít , otazka co na tu emulzi řekla vačka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 14:20 | Nahoru | #18

zdenysrx6 píše: šel bych cestou litinový vložky do valce , vzhledem k ceně a životnosti tohoto stroje je nikasil hazení perel sviním

blok zalepit , ložiska to mohly přežít , otazka co na tu emulzi řekla vačka



U tohoto motoru asi vložka do válce dát nepůjde. Tento motor má vnější části válce půlené a jsou součástí karterů. Vnitřní část válce je mezi půlky vložena a má těsnění pro chladící okruh. Bohužel při výměně pístu se vždy musí půlit motor.

(reakce na) Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 15:00 | Nahoru | #19
ThomasDRZ> A o to je to případně jednodušší, nechat udělat litinovou vložku a strčit ji do karteru.

Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 15:19 | Nahoru | #20

Dárcem je KLR 650,vytvořeno mým velmi šikovným dvorním obráběčem kovů...

Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 15:21 | Nahoru | #21
Kawaberg

(reakce na) Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 19:20 | Nahoru | #22

assassin píše: tak to je solidni prasarna a ty jsi dobrej dobrodruh, ze se pustis do takovy motorky to je uz od pohledu past vedle pasti

uz jenom to, ze clovek priveze spinavou motorku na servis



Husar byl ještě "dobrej".Tohle je past:


Naposledy editováno 03.04.2020 19:22:16

1 reakcí na tento příspěvek Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 19:22 | Nahoru | #23
Anti: jsi odvaznej. to asi nejedes na hodinovku co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 19:26 | Nahoru | #24
assassin> Myslíš,že majitel takového šrotu by to zaplatil?Ceny sice pomalu zvedám,ale i tak jsem hodně levný.Je jasné,že je v tom hodně zapálení pro věc,snaha zvítězit a soucit s majitelem


Naposledy editováno 03.04.2020 19:31:44

(reakce na) Poškozený Nikasil

3.4.2020 v 19:31 | Nahoru | #25

Anti píše: assassin> Myslíš,že majitel takového šrotu by to zaplatil?Ceny sice pomalu zvedám,ale i tak jsem hodně levný.Je jasné,že je v tom hodně zapálení pro věc,snaha zvítězit a soucit s majitelem



Chapu, ja to tak delal driv taky - a nemyslim, ze to je spatne, uděláš si jmeno a ziskas spoustu zkusenosti

Ale jak to zacnes delat profi tak uz musis tyhle vyhazovat jinak opravis nakou blbost a ono umre neco jineho a chodi ti to tam “reklamovat” do konce zivota...

Poškozený Nikasil

4.4.2020 v 09:07 | Nahoru | #26
Čím víc silikonu, tím víc Adidas...

Poškozený Nikasil

4.4.2020 v 20:55 | Nahoru | #27
tady uz nema smysl ani brecet...tady uz se da jen smat
kolik, ze mas na hodinu ses frajer... tohle mi dojet tak to asi nevezmu. A pokud ano, tak bez zalohy bych nekoupil ani sroubek na znovu prichyceni te listy

Poškozený Nikasil

5.4.2020 v 16:37 | Nahoru | #28
no ty vole , to je hnus

nazev vlakna mě napada , kape mi olej z motoru , utěsnil sem to silikonem ale pořad to kape ,neví někdo proč?

anti tebe to vyloženě baví

Naposledy editováno 06.04.2020 01:28:52

Poškozený Nikasil

5.4.2020 v 22:58 | Nahoru | #29
kuci jen se podívám a je mi jasný že to byla motorka za malej peníz a už chcete díru vařit popouštet atp.. to už vyjde levneji to pustit po vodě. diru bych opravil na jemnej závit a zalepil vhodným lepidlem , jestli je chytlá vačka nenbo není to snad uvidím, když je to rozdělaný , nebojím se říct že oprava bude cena motorky a pomaže do světa v inzerátu po Go
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 Jirka010 0 7.4.2024 v 15:08 Jirka010
Husaberg fe 501 homologační štítek Husaberg FE 501 tomf12 9 16.2.2021 v 15:07 Folby
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 Anti 9 14.6.2020 v 19:36 Anti
Husaberg fe501 2003 servisní manuál Husaberg FE 501 Benjos 1 15.12.2019 v 16:02 Kohlstein
Volnoběžka husaberg 501 rv 2003 Husaberg FE 501 Benjos 3 14.12.2019 v 11:23 assassin


TOPlist