globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: EXC nové, nebo bazar
Ahoj, jak z názvu vyplívá, silně mě láká koupě EXC 300, či 350-f. Asi bych nezabředával moc do toho, zda je to dobrý, nebo špatný nápad. Zkušenosti v terénu na moto skoro 0 (Yamaha xt125r), zkušenosti na silnici taky žádná sláva a už jsem na tom chvíli neseděl. Ale jezdím hodně na MTB a lesy, tratě a různé technické srandy mě baví a tak nějak by to chtělo ještě něco dalšího. Moto na silnici mě sice také trochu láká, ale jelikož mám najeto prd a mám krapet strach z provozu, tak mi to nepřijde zrovna zopdovědný. Navíc nemám s kým jezdit. Takže si myslím, že EXC bude nejlepší cesta (asi nejlehčí stroj, slušný podvozek, díly jsou všude).

Z toho pohledu, že jsem enduro nováček, má smysl nová motorka ? Všude se tu píše, že vždycky radši novou a svým způsobem, je to i mnohem snadnější kup pro mně. Nejsem žádnej mechanik...

Ale očekávám, že moto bude padat. A to asi dost často. Sice budu spíš ten opatrnější jezdec a nebudou to snad nějaký šílený havárie, ale na moto to asi bude dost vidět a tudíž nevim, za kolik to půjde třeba pak střelit dál. To, že si můžu dovolit novou, za cca nyní inzerovaných 230tis je sice fajn, ale nerad bych ji třeba za rok dva prodával za půl, aby ji někdo vůbec chtěl, chápete kam mířím? Není z toho pohledu lepší šáhnout spíš po nečem už “zajetém” ? O moto se mile rád budu starat, jak jen to půjde, co se běžné údržby týče, ale do výměny pístu bych se hned na poprvé asi zbytečně nehrnul a nějaké horší úkony by musel asi už pořešit servis. Technicky si myslím, že bych na to měl, ale zkušenosti 0.

Jaký by byl váš postup v tomto případě ? Jak velký je ze zkušenosti případný cenový propad při prodeji nové ? Stojí provoz starší motorky opravdu tolik, že se to skoro vyrovná nákladům na provoz nové ? Dá se na tyhle motorky vyhandlovat nějaká bezkonkurenční cena, že se všichni hrnou do nových ?
Samozřejmě, že pocit nové (aktuální) motorky je super, to nechme stranou.

Plus taková podotázečka: Jak to děláte, že vám ty stroje nikdo “na cestách” neukradne? Vždyt´ to musí být snadný jak facka, když to nemá ani klíček. Vlastním pouze auto a vozík a dodávka by mi byla jinak k ničemu, navíc čorky se do těch starých pleček asi dostanou i ramínkem.

1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 00:44 | Nahoru | #1
A co jsem tak četl, zkušení říkají, že čím větší objem, tím se nechá v terénu jet paradoxně pomalejc, když máš závodní ambice, menší objem lepší a prostě to honit co to dá... I tomu Víťovi si pamatuju že jsem psal už tak před 10ti lety, tenkrát ještě ohledně 2t, říkal, že na závody 250, na ježdění po poli 300... Ale šlo to dopředu, hlavně 4t, 350 zlatej střed, 2018 snad měnili rámy a v tom roce prej byla 450 ovladatelná jako 350 rok před tím, s větší rezervou výkonu. Ale zase kdo to potřebuje... Letos Gas z Motohousu testoval nový Husky a stejně si zase vybral 350, takže fakt záleží co komu sedne. Asi bych začal těma Kuklíkama, maj všechny kubatury, osaháš co ti sedne a uvidíš... Za mě taky prostě největší průser to že se na tom nedá legálně jezdit po lese, ale kluci co v tom jedou tak vědí, chce to prostě najít nějakou partu, sám to asi nemá smysl a je to i risk. Já první co jsem zkoušel když jsem sháněl enduro, tak najít lidi v okolí, jestli to vůbec má nějakej smysl a je kde jezdit, přeci jen velkoměsto a týpek právě s tim AJP, když jsem za nim přijel se na to podívat, říkal, že to tu prostě neprojedeš za měsíc, kolik je tu všude tras... Takže bych rozhodil sítě, tady na motorkářích máš ideální příležitost, zeptal se kde kdo jezdí, k někomu se přidal a je to... Začít s něčím levnějšim jetym, v partě si to popůjčujete, uvidíš co ti sedí a za rok dva koupíš tu novou už tak nějak na jistotu, a třeba i s tim kontaktem a slevou

(reakce na) EXC nové, nebo bazar

5.4.2020 v 00:01 | Nahoru | #2
Johnny83> Byl jsem opravdu hodně přesvědčeny pro to novy EXC 300, ale jak to tu čtu, mám dojem, že by to nemusel být úplně top nápad. Především proto, že nevím která jak sedne. Takže začínám intenzivněji sjíždet ty nabídky už po jednom majiteli. Ale tedy zatím nijak úspěsňe Buď jsou to podle mě předražené kusy, nebo zase už zbytečne levné a tak i dost jeté a tam už to bude pro mě moc velká lotynka.

Lidi i v blízkém okolí tu určitě nejací budou, toho se až tak nebojím, spíš co to bude za lidi a jak se s nima zkontaktuju, snad jen je stopnout na motorce Jsem se tu i ptal jestli někdo jezdí mezi Klánovicema a Říčanama Ale nikdo se neozval. Lidi tu ale určitě jezdí. Né asi přímo tu, ale pod Českým Brodem tam to je snad ofiko, jak je to vyjetý, u Kostelce taky o něcem vím, pak přes Skalici a na Sazavu asi taky leccos bude. To vse považuji za relativně blízko, ale věstšina bude asi pěkná černota.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F Marek002 4 18.3.2024 v 14:44 Stříbo
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist