Téma: První motorka Sportovní cesťák
31.3.2020 v 19:03
Zdravím všechny motorkáře,
Jelikož neznám žádného motorkáře v mém okolí, potřeboval bych od vás radu a váš názor abych neudělal na začátek hned nějakou botu.
Rád bych si ve 25 letech pořídil svoji první motorku. Zkušenosti mám akorát na Skútru, Pionýru a Jawě... takže nulové.
Preferoval bych Sportovního cesťáka nebo možná i cestovní enduro v objemu nejlépe 600ccm + aby zvládal i na dálnicích 130km/h pod 6000ot/m bez větších vibrací , protože mám v plánu jezdit hlavně po okrskách a taky vcelku dost i ty dálnice. ( bez spolucestujícího)
Můj rozpočet na stroj je +-150 000kč a co jsem zatím našel, tak tedy jsou seřazeni moji favoriti, kteří se mi líbili (ještě jsem si ani jeden neprojel) , jenomže se bojím, že při mé výšce 190cm (mám dlouhé nohy) budou hodně nekomfortní po delší jízdě.
BMW 800GT
Yamaha Tracer 700
Suzuki GSX 650 F
Honda VFR 800 VTEC
Co si o těchto motorkách myslíte, máte s nimi někdo zkušenost? nebo doporučte nějaké jiné "hodné" motorky podobného stylu.
Předem moc děkuji všem za odpovědi!
Jelikož neznám žádného motorkáře v mém okolí, potřeboval bych od vás radu a váš názor abych neudělal na začátek hned nějakou botu.
Rád bych si ve 25 letech pořídil svoji první motorku. Zkušenosti mám akorát na Skútru, Pionýru a Jawě... takže nulové.
Preferoval bych Sportovního cesťáka nebo možná i cestovní enduro v objemu nejlépe 600ccm + aby zvládal i na dálnicích 130km/h pod 6000ot/m bez větších vibrací , protože mám v plánu jezdit hlavně po okrskách a taky vcelku dost i ty dálnice. ( bez spolucestujícího)
Můj rozpočet na stroj je +-150 000kč a co jsem zatím našel, tak tedy jsou seřazeni moji favoriti, kteří se mi líbili (ještě jsem si ani jeden neprojel) , jenomže se bojím, že při mé výšce 190cm (mám dlouhé nohy) budou hodně nekomfortní po delší jízdě.
BMW 800GT
Yamaha Tracer 700
Suzuki GSX 650 F
Honda VFR 800 VTEC
Co si o těchto motorkách myslíte, máte s nimi někdo zkušenost? nebo doporučte nějaké jiné "hodné" motorky podobného stylu.
Předem moc děkuji všem za odpovědi!
1 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
Za pár peněz můžeš začít třeba s Kawasaki ZR7S.
Tato moto je dost opomíjená.
Tato moto je dost opomíjená.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
Moc rád bych poděkoval všem za vaše rady o doporučení, moc mi to pomohlo,
Kouknu na všechny motorky co jste doporučili a zkusím z nich vybrat nějaké favority.
Máte pravdu, že je asi lepší měnit častěji motorky než koupit jednu, která se mi bude opravdu líbit a nechat si hned první "napořád"
Hodně doporučované Vstrom a Versys jsou nádherné motorky, zkusím se na ně kouknout jak vypadají v reálu a nejlépe i projet :)
I když možná ze začátku než najdu partu na cestování a odvahu udělat nějaký delší výlet bych upřednostňoval něco méně komfortní a více sportovnější.
Ještě se zeptám, když máte v plánu si koupit nějakou motorku půjčíte si jí třeba na den v nějaké půjčovně nebo je i nějaká jiná možnost projetí?
Díky
Kouknu na všechny motorky co jste doporučili a zkusím z nich vybrat nějaké favority.
Máte pravdu, že je asi lepší měnit častěji motorky než koupit jednu, která se mi bude opravdu líbit a nechat si hned první "napořád"
Hodně doporučované Vstrom a Versys jsou nádherné motorky, zkusím se na ně kouknout jak vypadají v reálu a nejlépe i projet :)
I když možná ze začátku než najdu partu na cestování a odvahu udělat nějaký delší výlet bych upřednostňoval něco méně komfortní a více sportovnější.
Ještě se zeptám, když máte v plánu si koupit nějakou motorku půjčíte si jí třeba na den v nějaké půjčovně nebo je i nějaká jiná možnost projetí?
Díky
Woodycz> Některé salony půjčují motorky oproti nějaké kauci (různá u různých firem) a některé ti to půjčí zadara a některé za cca 1000,-Kč/den s nějakým km limitem. Chce to se zeptat přímo tam,kde si to vyhlídneš na půjčení. Ať se ti zadaří
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
__RomFox__ píše: Za pár peněz můžeš začít třeba s Kawasaki ZR7S.
Tato moto je dost opomíjená.
To jako jo,ale z jeho rozpočtem může mít něco novějšího. Toto už je přece jen věkově jinde. Ale do začátku,jako otloukánek....proč ne
Rozpočet máš slušný, s těmi penězi už je na výběr.
Ale základní si ujasníš sám až se projedeš.
Moje rada je asi taková - zkusit si toho, pokud možno, co nejvíc a pak už si jen vybrat kus.
Za a) musí se ti to líbit a za b) musí Tě to bavit a to vybíráním na netu nezjistíš.
Někdo Ti bude. říkat, ty vole 4 vál!! Já osobně jsem třeba musel mít 2. abych pochopil, že to není koncepce pro mě.
Jinej ti řekne 4 vál jo, ty vole, to nemá charisma ... . ber véčko i 2 vál řaďák je hovno... atp.
Ale s tvou výškou a rozpočtem bych koukal směre k nejakýmu DL 650, splňuje, myslím, všechny tvé předpoklady.
Ale základní si ujasníš sám až se projedeš.
Moje rada je asi taková - zkusit si toho, pokud možno, co nejvíc a pak už si jen vybrat kus.
Za a) musí se ti to líbit a za b) musí Tě to bavit a to vybíráním na netu nezjistíš.
Někdo Ti bude. říkat, ty vole 4 vál!! Já osobně jsem třeba musel mít 2. abych pochopil, že to není koncepce pro mě.
Jinej ti řekne 4 vál jo, ty vole, to nemá charisma ... . ber véčko i 2 vál řaďák je hovno... atp.
Ale s tvou výškou a rozpočtem bych koukal směre k nejakýmu DL 650, splňuje, myslím, všechny tvé předpoklady.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
Mam 195 a vybíral bych mezi V-Strom 650,BMW F800ST a kdybych měl pocit,ze to mam v hlavě srovnaný,tak Z1000SX.Versys je dobrej,ale malej.Triumph 1050ST (ne GT) by mohla být ještě volba rozumu,ale to už taky profrčí pěkně,tak jde vlastně jen o to,na co si troufnes,aby sis to užil
Naposledy editováno 03.04.2020 16:48:08
Naposledy editováno 03.04.2020 16:48:08
zmulin>
Také děkuji za rady,
Z1000SX a Triumph 1050 ST jsou nádherné motorky a moc se mi líbí, ale na ně si asi teď netroufnu i když si myslím, že to mám v hlavě srovnané .... Jsem docela ořezávátko (77kg)
Zkusím si projet i toho V-Stroma a třeba mi sedne, jediná věc je, že mně se vůbec nelíbí vzhledově ale třeba zaujme.
a Jelikož s koupí uplně moc zatím nechvátám tak zkusím otestovat co nejvíc motorek
Také děkuji za rady,
Z1000SX a Triumph 1050 ST jsou nádherné motorky a moc se mi líbí, ale na ně si asi teď netroufnu i když si myslím, že to mám v hlavě srovnané .... Jsem docela ořezávátko (77kg)
Zkusím si projet i toho V-Stroma a třeba mi sedne, jediná věc je, že mně se vůbec nelíbí vzhledově ale třeba zaujme.
a Jelikož s koupí uplně moc zatím nechvátám tak zkusím otestovat co nejvíc motorek
1 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
Nebo tohle:
https://www.motorkar...bf-1000-1535464.html
Sice litr,ale neuvěřitelně hodná motorka,která v podstatě může růst schopnostma s tebou,dokud nebudeš potřebovat něco tvrdsiho...nebo taky ne,to záleží na stylu.
No a kdybys chtěl novou,tak bych se tohohle vůbec nebál :
https://www.motorkar...novinka-1527992.html
https://www.motorkar...bf-1000-1535464.html
Sice litr,ale neuvěřitelně hodná motorka,která v podstatě může růst schopnostma s tebou,dokud nebudeš potřebovat něco tvrdsiho...nebo taky ne,to záleží na stylu.
No a kdybys chtěl novou,tak bych se tohohle vůbec nebál :
https://www.motorkar...novinka-1527992.html
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
zmulin>
Díky za další tipy,
Ta Honda mi na těch fotkách uplně tolik nezaujala, ale určitě jí zkusím na svezení :)
ohledně té CFmoto 650 ta vypadá moc pěkně, ale jak je to s tou značkou ? předpokládám, že díly na to bude o dost těžší sehnat a když to budu chtít třeba po pár letech prodat tak cena půjde hodně dolu co?
Díky za další tipy,
Ta Honda mi na těch fotkách uplně tolik nezaujala, ale určitě jí zkusím na svezení :)
ohledně té CFmoto 650 ta vypadá moc pěkně, ale jak je to s tou značkou ? předpokládám, že díly na to bude o dost těžší sehnat a když to budu chtít třeba po pár letech prodat tak cena půjde hodně dolu co?
Woodycz> Hae to nedokážu říct,ale obecně se na tu značku díky spolupráci s KTM bude dívat cimdal lip bych řek.Koukni,ze spoustě lidi nevadí,ze je nejhezčí Jawa z Indie ,BMW F800 rada,jejich skútry a další z Tchajwanu atd. Na Korejský auta se u nás koukalo s despektem a jak se to zvedlo..
E: Na živo to CBF nevypadá tak špatně,vejdes se na to,má to pěkný origo boční kufry,motor je silnej a klidnej a málo to žere
Naposledy editováno 05.04.2020 07:10:05
E: Na živo to CBF nevypadá tak špatně,vejdes se na to,má to pěkný origo boční kufry,motor je silnej a klidnej a málo to žere
Naposledy editováno 05.04.2020 07:10:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Woodycz píše: zmulin>
Díky za další tipy,
Ta Honda mi na těch fotkách uplně tolik nezaujala, ale určitě jí zkusím na svezení :)
ohledně té CFmoto 650 ta vypadá moc pěkně, ale jak je to s tou značkou ? předpokládám, že díly na to bude o dost těžší sehnat a když to budu chtít třeba po pár letech prodat tak cena půjde hodně dolu co?
Na YouTube jsou slušný recenze x typu.....zadej si jednoustopou
Jinak moje osobní zkušenost za 10 let je taková, ze na žádné motorce jsem při prodeji nikdy nevydělal. Jsou samozřejmě případy kdy se to podaří a lidi co se tomu víc věnuji a moto prodávají se ziskem.
Ale nemůžeš chtít u rozpočtovek typu NC CFmoto a dalších po i 3 letech provozu cenu která se nepropadne níž než u zavedených značek. A hodně záleží i má typu....teď se špatně prodávají kapoty, trend je jiný, před 10 lety to bylo jinak a pořad se to točí dokola
Naposledy editováno 05.04.2020 08:11:28
A co takhle Tiger 1050 Sport? Je to neokoukaná motorka, teda aspoň v ČR, tříválec tahá parádně a není vůbec zlej, posed mi přijde lepší než u 1050 ST. Minulej rok v Alpách jsem si ho nemohl vynachválit a v Praze na dojíždění se taky neztratí tak jen přidávám další tip
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Gahan37>
jo jo Jednoustopou znám :) děkuji za info. A samozřejmě nechci na motorce vydělat, ale nerad bych koupil novou moto za 170k a pak jí za 2 roky s nájezedem 20k km nebyl schopen prodat za polovinu ceny :D
Ale nakonec jsem usoudil, že to CFmoto není nic moc pro mě.
Sekysek> Děkuji za další tip Doufal jsem, že si spíš zúžím seznam, ale nějak se mi akorát rozrůstá kouknu i na ten sport, vypadá to také vcelku zajímavě.
jo jo Jednoustopou znám :) děkuji za info. A samozřejmě nechci na motorce vydělat, ale nerad bych koupil novou moto za 170k a pak jí za 2 roky s nájezedem 20k km nebyl schopen prodat za polovinu ceny :D
Ale nakonec jsem usoudil, že to CFmoto není nic moc pro mě.
Sekysek> Děkuji za další tip Doufal jsem, že si spíš zúžím seznam, ale nějak se mi akorát rozrůstá kouknu i na ten sport, vypadá to také vcelku zajímavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Woodycz> No prodej je vždy diskutabilní...já koupil za 150t teď servis skoro 20 a prodej 130...
Stejně skoro každý ve finále koupi co se mu líbí i když se na to třeba hůř poskládá než na pohodlnější ale “ošklivější”.....a to co mu skutečně sedne vybere až po par letech co jezdi ....
Naposledy editováno 05.04.2020 14:36:18
Stejně skoro každý ve finále koupi co se mu líbí i když se na to třeba hůř poskládá než na pohodlnější ale “ošklivější”.....a to co mu skutečně sedne vybere až po par letech co jezdi ....
Naposledy editováno 05.04.2020 14:36:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Gahan37>
to je docela hezké :)
a pravda no, asi ze začátku zvolím něco méně ergonomického co se mi opravdu líbí a baví mi to, než nějakou pohodlnější ale "ošklivější"
Dokud jsem "mladý" tak to pohodlí můžu ještě na chvíli ošidit.
Nicméně zkusím si projet, nebo alespoň zkouknout všechny tyhle favority ve skutečnosti
1) ST1050
2) Honda VFR 800
3) F800GT /ST
4) GSX650F
5) V-strom 650
6) Versys 650
7)Honda CBF 1000
8)CB500F
9) Triumph 1050 sport
10) GSF 650 Bandit
Naposledy editováno 05.04.2020 20:06:57
to je docela hezké :)
a pravda no, asi ze začátku zvolím něco méně ergonomického co se mi opravdu líbí a baví mi to, než nějakou pohodlnější ale "ošklivější"
Dokud jsem "mladý" tak to pohodlí můžu ještě na chvíli ošidit.
Nicméně zkusím si projet, nebo alespoň zkouknout všechny tyhle favority ve skutečnosti
1) ST1050
2) Honda VFR 800
3) F800GT /ST
4) GSX650F
5) V-strom 650
6) Versys 650
7)Honda CBF 1000
8)CB500F
9) Triumph 1050 sport
10) GSF 650 Bandit
Naposledy editováno 05.04.2020 20:06:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Woodycz> Rovnou Ti říkám ze číslo 8 můžeš vynechat....máme to doma a je to na mě malý v 187cm
Tak u X výška sedla 830 a Fko 795 už rozdíl je, určitě neomezený papíry neznamenají nutnost koupit 250kg motorku , ta váha u X je určitě o 35kg nižší než vfr , st1050 a i tohle je u začátečníka přínos když se potřebuje naučit ....ale jak jsem psal...spíš rozhodne oko než chladná úvaha a zkušenost
2 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
Tak jestli petikilo pro vysokého člověka,tak se asi než na Hondu X poskládá lip na Benelli TRK 502 X a i to lip pojede
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
zmulin> Díval jsem se na něj na výstavišti. Vypadalo to pěkně. J
Díky těm dráťákům to teda spíš vypadá více do terénu,ale designově se mě to líbí
Díky těm dráťákům to teda spíš vypadá více do terénu,ale designově se mě to líbí
dafikk>
JJ, taky jsem na TRK koukal a přišla mi v tom plastovým hračkářství taková opravdovější.
Ale, Benelli je podle papírů hrozně těžká. Pokud se dá věřit místním katalogům, tak je tam rozdíl přes 30 kilo, což je hrozný číslo
https://www.motorkar...mp;y%5B7650%5D=81440
Honda má menší kompresní poměr, což by mohlo znamenat odolnější motor.
Rozdíly spotřeby jsou velké, to podporuje myšlenku že ta hmotnost je pravda.
O té hondě jsem sám přemýšlel, s tím že jezdím sám a vážím do 80 kilo... Hmotnost motorky považuju za základní věc.
A CB 500X je o 8 cm kratší na rozvoru, bude hravější.
Naposledy editováno 06.04.2020 12:15:29
JJ, taky jsem na TRK koukal a přišla mi v tom plastovým hračkářství taková opravdovější.
Ale, Benelli je podle papírů hrozně těžká. Pokud se dá věřit místním katalogům, tak je tam rozdíl přes 30 kilo, což je hrozný číslo
https://www.motorkar...mp;y%5B7650%5D=81440
Honda má menší kompresní poměr, což by mohlo znamenat odolnější motor.
Rozdíly spotřeby jsou velké, to podporuje myšlenku že ta hmotnost je pravda.
O té hondě jsem sám přemýšlel, s tím že jezdím sám a vážím do 80 kilo... Hmotnost motorky považuju za základní věc.
A CB 500X je o 8 cm kratší na rozvoru, bude hravější.
Naposledy editováno 06.04.2020 12:15:29
2 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
Díky za všechny komenty, nápady a úvahy.
Když to vše tak čtu a přemýšlím nad tím, není prostě lepší si koupit na 1-2 roky nějakého klasického "lehkého" naháče ( Hornet nebo Bandit 600) Odložit delší cesty na to až se vyjezdím, nasbírat zkušenosti a pak až začít koukat po něčem cestovnějším a těžším ?
Protože co jsem tam pochopil tak kapotované motorky nejsou pro začátečníky moc dobré, ty cestovní sporty jsou na začátečníka zase moc těžké
a Cestovní endura chce mít člověk trošku silnější aby neměl velké vibrace při 130KM/h na dálnici
Já si stejně myslím, že teď v karanténě mám jen velké oči a koukám po zbytečně těžkých a silných motorkách, a až uvidím nějakou 500ccm nastartovanou tak i z toho budu mít takový respekt, že se mi nebude chtít do něčeho silnějšího
Naposledy editováno 06.04.2020 17:32:41
Když to vše tak čtu a přemýšlím nad tím, není prostě lepší si koupit na 1-2 roky nějakého klasického "lehkého" naháče ( Hornet nebo Bandit 600) Odložit delší cesty na to až se vyjezdím, nasbírat zkušenosti a pak až začít koukat po něčem cestovnějším a těžším ?
Protože co jsem tam pochopil tak kapotované motorky nejsou pro začátečníky moc dobré, ty cestovní sporty jsou na začátečníka zase moc těžké
a Cestovní endura chce mít člověk trošku silnější aby neměl velké vibrace při 130KM/h na dálnici
Já si stejně myslím, že teď v karanténě mám jen velké oči a koukám po zbytečně těžkých a silných motorkách, a až uvidím nějakou 500ccm nastartovanou tak i z toho budu mít takový respekt, že se mi nebude chtít do něčeho silnějšího
Naposledy editováno 06.04.2020 17:32:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Woodycz> To si myslím ze nakonec je dobrá úvaha já po 8 letech na typech co vybíráš první naked a rozdíl v ovladatelnosti obrovský ...hod do výběru i street/speed
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Gahan37>
Díky moc za tipy, Mně se naháči tedy vůbec nelíbí a málo kdy mě nějaký zaujme, ale ten street vypadá moc hezky
Na ten sport si asi netroufnu a já ani na tu rychlost moc nejsem, tak bych to asi nevyužil.
Díky moc za tipy, Mně se naháči tedy vůbec nelíbí a málo kdy mě nějaký zaujme, ale ten street vypadá moc hezky
Na ten sport si asi netroufnu a já ani na tu rychlost moc nejsem, tak bych to asi nevyužil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Woodycz> A můžu se zeptat, proč jsi vyřadil toho Tracera? Kvůli velikosti? Taky plánuji vyměnit motorku a právě Tracer 700 je můj velký favorit. Já mám 174 cm a velikost mě bude akorát. Snad všichni ho chválí, hlavně pro jeho motor. Doposud jezdím na XJ6 Diversion a co se týká ovladatelnosti a "nezáludnosti", tak v tom je parádní, ale chci zkusit něco "živějšího odspoda"
Přemýšlím i o Tracer 900, ale vzhledem k tomu, že jezdím sám a mám slabých 80 kg, tak by mi ta 700 měla stačit.
Přemýšlím i o Tracer 900, ale vzhledem k tomu, že jezdím sám a mám slabých 80 kg, tak by mi ta 700 měla stačit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Woodycz>
Tak, ty cestovní endura se pri 130 km/h neklepou, ani Strom 650, ani co jsem se svezl na té hodně cb500x.
Trošku vrni Versis 650 starej, novej netuším, nejel jsem.
Já jsem právě došel k tomu, že když jezdim sám, tak je litr na cenduro zbytečně moc.
Většinou je to pak moc těžký a žere to gumy, benzin , ale ta motorka to moc neumí využít.
Akorát se s tím hůř manipuluje a jezdí v terénu a ve městě.
A jinak, nemyslím si že bys nemoh vyjet na delší výlet rovnou, je to v pohodě. Jezdí se cca podle předpisů a v klidu. S někým kdo není jeblej, krása.
Určitě bezpečnější a zábavnější varianta, jak se rozjezdit, než honit rovnou sporta vlásenkama ( protože co s ním jinýho taky) .
Stejně budeš chtít projet Alpy a nebo Balkán, jako každej, ne?
Tak, ty cestovní endura se pri 130 km/h neklepou, ani Strom 650, ani co jsem se svezl na té hodně cb500x.
Trošku vrni Versis 650 starej, novej netuším, nejel jsem.
Já jsem právě došel k tomu, že když jezdim sám, tak je litr na cenduro zbytečně moc.
Většinou je to pak moc těžký a žere to gumy, benzin , ale ta motorka to moc neumí využít.
Akorát se s tím hůř manipuluje a jezdí v terénu a ve městě.
A jinak, nemyslím si že bys nemoh vyjet na delší výlet rovnou, je to v pohodě. Jezdí se cca podle předpisů a v klidu. S někým kdo není jeblej, krása.
Určitě bezpečnější a zábavnější varianta, jak se rozjezdit, než honit rovnou sporta vlásenkama ( protože co s ním jinýho taky) .
Stejně budeš chtít projet Alpy a nebo Balkán, jako každej, ne?
pjeremi>
Tracera 700 jsem vyřadil jen kvůli mé výšce, podle recenzí je to skvělá motorka s výbornými vlastnostmi a motorem a velmi dobrá volba pro lidi do +- 182cm. Takže pro tebe naprostá pecka a i se schováš pod plexi :)
a pokud přemýšlíš i nad Tracer 900 koukni na youtube na jednou stopou tam je o tom pěkná detailní recenze
Záleží co chceš no, jestli lehký řadový dvouválec se skvělou spotřebou, nebo asi o 30kg těžší nabušený tříválec
Tracera 700 jsem vyřadil jen kvůli mé výšce, podle recenzí je to skvělá motorka s výbornými vlastnostmi a motorem a velmi dobrá volba pro lidi do +- 182cm. Takže pro tebe naprostá pecka a i se schováš pod plexi :)
a pokud přemýšlíš i nad Tracer 900 koukni na youtube na jednou stopou tam je o tom pěkná detailní recenze
Záleží co chceš no, jestli lehký řadový dvouválec se skvělou spotřebou, nebo asi o 30kg těžší nabušený tříválec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.