Téma: Stupačky se silentbloky
30.3.2020 v 21:24
Ahoj, rád bych Vás poprosil o tip. Sháním stupačky, které by v sobě nebo své blízké konstrukci měli silentbloky. Mám teď čas vymýšlet tak vymýšlím jiné stupačky na jawku 350, slibuji si od toho odfiltrování vibrací v nejvyšších otáčkách. Už jsem doma na zkoušku vymýšlel řešení, to se ukázalo jako správné (silentblok odfiltroval), ale méně funkční (příliš měkký silentblok). Tak si říkám, jestli nevymýšlím vymyšlené, proto bych zkusil klidně z jiné motorky.
Díky moc za tipy.
Díky moc za tipy.
1 reakcí na tento příspěvek Stupačky se silentbloky
Pomohlo to a přitom to bylo dostatečně tvrdý. Normálně se dalo jezdit ve stoje = celou vahou těla na stupačkách. Ten puk je z celkem tvrdé gumy a tak se to aji dobře řeže. A pokud nemáš dva puky doma, bude tě to stát celkem 58 Kč
Naposledy editováno 31.03.2020 06:30:11
Naposledy editováno 31.03.2020 06:30:11
Čau, tie stupačky s tými silentblokmi má origo Suzuki GS 750 z roku pána 1980. Mal som ju a teraz som asi 5 minút rozmýšľal, ako to bolo vymyslené. Stupačky boli normálne , sklopné , ale celý ten držiak bol namontovaný na rám cez tie silntbloky . Tie boli také ako máš na Jawe na zadných teleskopoch. Jawa má na tom držiaku jedno oko a tá Suzuki mala tie oká dve s tými silentblokmi. Fungovalo to . Držím palce pri bastlení, ale už ťa to napadlo dosť neskoro, hlavne nech nás vírus obchádza.
PS: idem pozrieť na Parts Depot či to tam nájdem, pre srandu.
A je to tam, pozri si to pre inšpiráciu ako to funguje a vyrobíš to za pár šupov a rýchlo a budeš frajer.
Naposledy editováno 31.03.2020 15:58:29
PS: idem pozrieť na Parts Depot či to tam nájdem, pre srandu.
A je to tam, pozri si to pre inšpiráciu ako to funguje a vyrobíš to za pár šupov a rýchlo a budeš frajer.
Naposledy editováno 31.03.2020 15:58:29
Napadá mě ještě jedna možnost výrazně jednodušší. Pokud si dobře pamatuju, tak 634 a novější má stupačky jen z takové lehké plechové trubky, navíc ještě uložené na relativně volném čepu. Začal bych tím že bych upravil to uložení tak, aby stupačka neměla na uložení moc velkou vůli. Pak bych vevařil do stupaček "závažíčka". Tím by se přeladila vlastní frekvence stupaček mimo budicí frekvenci otáček motoru.
To co psal Krokos je realizovatelné, uz me to také napadlo, jen jsem mel obavu, aby se stupacky neohybali. Pokud by se nedala sehnat primo stupacka se silentblokem, něco takového zkusim...
S tim zvazickem - mam kulatou jawu a uz jsem take uvažoval timto směrem, takze jsem vylil drzaky stupacek olovem. Bohužel to nepomohlo.
Co vsak pomohlo, byl silentblok nasroubovany na drzaku stupacky, na nem pak samotna stupacka. Takovy mezikus. To bylo v dobach kdy jsem potreboval jezdit, ale mel jsem totalne rozhozenou kliku, a odfiltrovalo to 100% vibraci. Jen to bylo dost mekke a stupacka se ohybala, nakonec jsem tedy míval nohy na tom puku.
Pak jsem jeste experimentoval s jinym drzakem, kde byly 4 mini silentbloky, fotku asi nemám, ale to bylo taky dost mekke. Tak ted shanim inspiraci nebo idealne hotovy produkt, u kterého bych řešil spis jen montáž..
Diky
S tim zvazickem - mam kulatou jawu a uz jsem take uvažoval timto směrem, takze jsem vylil drzaky stupacek olovem. Bohužel to nepomohlo.
Co vsak pomohlo, byl silentblok nasroubovany na drzaku stupacky, na nem pak samotna stupacka. Takovy mezikus. To bylo v dobach kdy jsem potreboval jezdit, ale mel jsem totalne rozhozenou kliku, a odfiltrovalo to 100% vibraci. Jen to bylo dost mekke a stupacka se ohybala, nakonec jsem tedy míval nohy na tom puku.
Pak jsem jeste experimentoval s jinym drzakem, kde byly 4 mini silentbloky, fotku asi nemám, ale to bylo taky dost mekke. Tak ted shanim inspiraci nebo idealne hotovy produkt, u kterého bych řešil spis jen montáž..
Diky
Čau, držalo to celkom fajn, jazdil som na tom, keď som vážil 136 kg + handry a aj postojačky v stupačkách. tým, že tie silentbloky sú dva tak paráda. Môžeš v pohode upraviť pôvodné držiaky, len musíš na rám nabastliť plocháč so závitmi, alebo navarenými maticami do ktorých pôjdu tie skrutky cez silentbloky. Ale to v pohode vymyslíš, inšpiráciu máš v tej Suzuki. bolo to 100x pohodlnejšie a bezpečnejšie ako Jawácke. Držím palce.
1 reakcí na tento příspěvek Stupačky se silentbloky
To si pamatuju ty vibrace ve stupačkách. Měl jsem 639. Vždycky si na to vzpomenu, když teď jedu na Cagivách a zvedám nohy ze stupaček - jestli je mám vůbec opřený - není nic cítit. Jednoválec 125 ccm, otáčky dvojnásobné, výkon vyšší a bez vibrací. Jak to tenkrát dokázali udělat v tý Jawě aby dvouválec takhle vibroval.
zelyvel> čau, na tých stabilizátoroch je veľa gumy. Písal som ti jasne, že použi tie silenbloky z Jawy zo zadných tlmičov. Tie origo z tej Súzuki zo stupačiek majú ešte menší priemer tej gumy. Bolo to na skrutku M8. 2x k rámu. Tak nevymýšľaj pixloviny a okopíruj čo bolo funkčné. Keď tam bude veľa gumy tak sa do toho postavíš a stupačkyy klesnú. Keď tam je malý priemer tak sa to oprelo a hotovo. Urob to ale ako chceš.
PS: a ešte k tomu som ti napísal, kde to nájdeš, ako to je vyrobené , ale ty nie ty tam dáš stabilizátor.
Naposledy editováno 03.04.2020 15:38:33
PS: a ešte k tomu som ti napísal, kde to nájdeš, ako to je vyrobené , ale ty nie ty tam dáš stabilizátor.
Naposledy editováno 03.04.2020 15:38:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3847, 3848] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 115428 | Včera v 21:58 Sema |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 37 | Včera v 11:19 Krautkopf |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |