bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Používáte "kontra" řízení, nebo ne
 
28.3.2020 v 16:03
Zdravím,

Předem se omlouvám pokud jsem vložil téma do špatné sekce, ale popravdě mě nenapadla jiná sekce kam bych to hodil

Teď k tématu. Jelikož je doba karantény, a já nemám co dělal, tak jsem se nudil, a narazil jsem na jedno video kde opět "Sršeň" vysvětluje že motorka se neřídí rukama....

Mohl bych se zeptat jak to tedy je ? Po dnešku v tom mám zase guláš

Teď něco ke mě, papíry na motorku mám něco málo přes dva roky, takže nebudu machrovat, a rovnou napíši že zkušenosti nemám....

Ze začátku jsem začínal na Staré Jawě ( 250 ) Od minulého roku jsem ale přesedlal na Hondu CBR 500

Na závěr ještě napíšu jak celou dobu jezdím ( zatáčím ) já

Už od autoškoly to dělám tak, že pokud chci projet například levotočivou zatáčku, tak lehce zatlačím do levého řídítka, tělem se lehce vychýlím do vnitřku zatáčky a zároveň jakoby dopředu k levému zrcátku.

Podle "Sršně" je to ale prý akorát tak na rozbití huby.... A na mokru je to prý jistota....

Co jsem koukal tak "Sršeň" stále doporučuje řídit respektive zatáčet přenášením váhy.... Popravdě si ale moc nedokáži představit jak přesvědčím 200 kilovou motorku aby ve 100 kilometrové rychlosti zatočila pouze vychýlením těla...

Mohu se zeptat jak to děláte vy ? Rád bych se něco přiučil, a pokud to dělám špatně tak bych to i rád změnil

Zde přidávám odkaz na dvě videa. V prvním videu mluví "Sršeň" A druhé video "Sršňovu" teorii a rady spíše vyvrací.





Děkuji.


Naposledy editováno 28.03.2020 16:23:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 21:05 | Nahoru | #31
kokonhead> On se asi snaží najít na všechno nějakou poučku, tak dělá ty univerzální výroky. Přece jednou mám nohu na špičce, podruhý nemám - funguje oboje, každý se hodí líp pro jinou situaci atd. Ale on asi chce mít nějakou "hlášku" který se pak drží zuby nehty

e: viz ten lachtan, to lidi žerou do teď.

Naposledy editováno 28.03.2020 21:07:22

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 21:08 | Nahoru | #32
Kocandak> jj svet neni cernobily...nejde vse jednoduse skatulkovat...:)

Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 21:20 | Nahoru | #33
No, koukám jaký mám štěstí, že jsem o tom nevěděl, co to je zatáčet kontra, když jsem kdysi přelezl z kola na pincka a pak na motorku....
Kdybych to býval věděl, tak bych to býval nedělal...

Naštěstí nebyli youtubeři a tak jsme věděli hovno a jezdili a jezdili...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 21:24 | Nahoru | #34

kokonhead píše: Srsen jezdit umi, ale verejne vyjadrovat by se nemusel...
Ale vlastne proc ne...aspon je nejaka prdel...
"Drzitkum" zdar...
Bubrak by mohl vypravet...



to bych moh a docela dlouho

ale presne jak rikas... hlavne ze je vecirek

jen me mrzi, ze nas nikdo nevyfotil kdyz sme se potkali tehda v Tchorovicich na letisti, pry byl uplne rudej

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 21:26 | Nahoru | #35
Bubrak-ZX10R>
No, to je kurva skoda...:D

2 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 21:27 | Nahoru | #36
Bubrak-ZX10R: Popisuj, přeháněj

Mě by zajímal závod dvou motorek na okruhu typu Indianapolis - všechny zatáčky na jednu stranu - kdy by jedna motorka měla uprostřed na řídítkách doraz, aby nešlo kontra dát ani podvědomě. Vsadil bych všechny svoje peníze na výhru té druhé a vím proč A klidně bych tu bez dorazu řídil já a na té druhé by mohl sedět Sršeň, který mě jezdecky strčí do kapsy nejmíň desetkrát

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 21:29 | Nahoru | #37
assassin> To věřím, že jsou, ale on to podává jako jedinou správnou variantu. Ostatně jako všechno ostatní.
Btw mají tak nohu i při doskoku? Jestli třeba nemají kevlarový achilovky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 22:37 | Nahoru | #38

Kocandak píše: assassin> To bych řekl že jsou spíš praktický důvody, aby ty nohy měli víc chráněný, aby je někde "nenechali".

Sršeň to tuším komentuje, že máš na špičkách lepší cit...řekl bych že cit máš mít v zadku a rukách, v nohách bys měl mít sílu. A stát pořád na špičkách je pravej opak toho, navíc tě to unavuje...někdy se to určitě hodí, ale on to podává dost dogmaticky



hele myslim ze ne, je to kvuli tomu ze ti noha v tom nartu pruzi. kdyz mas stupacku uprostred chodidla, jde ti vsehno pekne v lajne od stupacek az do mozku... respektive kamaradi co jezdi mx dobre tak tyhle veci zkousi a na vliv to ma. ten styl se vyviji.. stejne jako na silnicnich zavodech se jezdi jinak nez se jezdilo 10let zpatky...

tim jsem spis myslel, ze ve vrcholovym mx je videt i tohle, srsne neresim, to urcite neni kapacita od ktere bych chtel poslouchat nejaky moudra o offroad jezdeni....

Pepe - špička z mxgp je jezdecky trosku neco jinyho nez srsan. Ono hodne podrží i jen ty boty.

Hyr treba Dungey:


Naposledy editováno 28.03.2020 22:42:37

1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 23:05 | Nahoru | #39
Chápu a vidím těch výhod hned několik, já teda měl na mysli hlavně zatáčení, ten zbytek se silničkou moc srovnávat nedá - normálně člověk dřepí na sedle než že by stál ve stupačkách A spíš se přizvedává a poposunuje.

Jenže to co jsem napsal nedává smysl ani v zatáčce, na stupačce je asi obvykle jen vnější noha že ? Takže tam krom druhýho jezdce nemá za co moc zachytit no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 23:13 | Nahoru | #40

Kocandak píše: Chápu a vidím těch výhod hned několik, já teda měl na mysli hlavně zatáčení, ten zbytek se silničkou moc srovnávat nedá - normálně člověk dřepí na sedle než že by stál ve stupačkách A spíš se přizvedává a poposunuje.

Jenže to co jsem napsal nedává smysl ani v zatáčce, na stupačce je asi obvykle jen vnější noha že ? Takže tam krom druhýho jezdce nemá za co moc zachytit no



ja jsem zacatecnik, ale MX je uplne jinej vesmir proti tomu co jsem doted znal ze silnice - dokonce jsem si kdysi myslel, ze umim trochu jezdit
jo v zatacce je vnejsi noha na stupacce a kolenem tlacis docela velkou silou motorku pod sebe, koule si drtis o viko nadrze a vnitrni nohu mas vykopnutou pred sebe co nejvejs abys s ni nehrabl do zeme Na MX se musis hejbat, musis makat, jinak nic nefunguje. Jsem z toho uplne vedle, nikdy jsem neveril, ze by me tahle blbost mohla bavit pritom te vlaste celou dobu neco strasne boli.. a pak zhruba jeste dva dny kdyz si nic neudelas - fakt super zabava

jinak bejvaj na trati tak hluboky koleje, ze ti to sundava nohy ze stupacek... ale me to teda obvykle sundava celyho z motorky

Naposledy editováno 28.03.2020 23:15:04

Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 23:18 | Nahoru | #41
Řídítka jdou do kontra při každým přenesením váhy (chcete-li zatocenim) samy. Pokud tomu pomůžete rukou, urychlíte tím náklon. Pro nás smrtelníky, kteří nepilujeme ideální apex, to nemá moc smyslu. Jo můžeme si to zkoušet, hrát si...

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 23:29 | Nahoru | #42
assassin> oproti silnici je ta realita jiná, na silnici může být "king" kecama kde kdo a těžko se to dokazuje nebo vyvrací, na tý trati to je poznat okamžitě
Že to je parádní ježdění a zábava nepochybuju, ale já bych se asi bál zranění... skoky budou fajn, dokud se to neposere a ono je spíš otázka kdy, ne jestli

1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 23:36 | Nahoru | #43
Ja se skákat bojim, tak daleko jsem se jeste nedostal .... zatim se učím projet zatáčku
Ja jsem na sebe opatrnej, jezdím tuzku, takze zraneni se tolik neobavam. Doted jsem se vic dobil na okruhu
Nejvic zraneni je ze závodění a pak z toho, ze chtej velky skoky skákat lidi co to maj dost bud a nebo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 23:51 | Nahoru | #44
assassin>
ono, podle mě míchat sportovní ježdění a ježdění v provozu je dost blbost a matení lidí.
Třeba při tom motokrosu, vždyť tam jsi v pohybu úplně furt, a navíc je to hrozně individuální jak kdo jede a jak má nastavenou motorku, poloha řídítek, páček, na okruzích to samý. I na vzrůstu jezdce záleží...
Dělat z toho dogma je snad i nemožný a nemyslím že to může fungovat.

Druhá věc je, že po silnici se jezdí na úplně jiných motorkách Řešit na nich nějaký lachtany a podobně je nepohodlná zbytečnost... Pro někoho kdo má vzadu 40 kilo v kufrech a bábu třeba? K čemu? A geometrie motorek, cestovní mají dlouhou stopu aby byly stabilní. A jsou těžký na předek, abys nedej pámbu nešel na zadní s batůžkem za zády. To pak není divu, jak tam ten v tom dalším videu zkouší že to váhou zatáčí líně, ta Afrika.

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

28.3.2020 v 23:56 | Nahoru | #45
Kafoholik> Jak rikas.

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 01:37 | Nahoru | #46

assassin píše: Ja se skákat bojim, tak daleko jsem se jeste nedostal .... zatim se učím projet zatáčku
Ja jsem na sebe opatrnej, jezdím tuzku, takze zraneni se tolik neobavam. Doted jsem se vic dobil na okruhu
Nejvic zraneni je ze závodění a pak z toho, ze chtej velky skoky skákat lidi co to maj dost bud a nebo.



Ha, ze by...ja se skakat prestal bat na dvojaku,.co jsme meli na trati, nez z neho udelali...no nic, klasickej prejezd, coz je skoda...predtim me to nutilo skakat, pak prd a pak jsem prodal enduro...a proto bych rad poridil mx, pac to by bylo jiste lepsejsi...:/ :)
Ale ten pocit, kdyz das dvojacek a predjedes/preletis kamose, ktery to bere "vedlejsi" je k nezaplaceni...to uz asi dlouho nezaziju...

E: musim poznamenat, ze to bylo vse na domado trati, tudiz skoky ala loket, tam fakt nebyly...:)

Naposledy editováno 29.03.2020 01:46:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 04:58 | Nahoru | #47

1100Virago píše: Bubrak-ZX10R: Popisuj, přeháněj



ja myslim, ze je tu i nekde vlakno o tom jak na svym FB sdilel moji zdejsi profilovku a pripsal k ni velmi nehezky vzkaz akorat to vlakno nemuzu najit nejak

fotku toho prispevku mam ulozenou, bohuzel ho pak smazal (driv, nez sem ho stihnul videt sam), kdyz zjistil, ze me hodne lidi zna a zacali mu tam asi davat najevo ze to trochu prehnal, ale podrobnosti uz nevim, pak sem mu tam napsal neco hodne nad veci a v navaznosti na to sem se za nim vypravil si to vypovidat.

a taky tu bylo vlakno primo o Pepojc co kde kdy vyplodil za moudro a naramne sme se bavili na jeho ucet, coz samo vyprovokovalo ten jeho protiutok na fejsu

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 07:11 | Nahoru | #48
Bubrak-ZX10R> jéj, čau, buď rád, si slávny, takto ohodený som jazdil na Jawe 500 OHC, akurát som mal červené plavky , prilbu Boeri a na nohách botasky. Jazdil som takto na kúpalisko A nie po zadnom, to už je iný level. (ale zas som bol najebaný jak delo ) Všetko chápem, ale ako si to dal bez botičiek? Som myslel, že to je nejaká fotomontáž.

1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 07:51 | Nahoru | #49
To s tým Šilerom ma zaujíma .
Bubrak, aspoň gúgliť viem lepšie od teba(cca pol minúty).

https://www.motorkar.../?t=173425&pgr=1

Naposledy editováno 29.03.2020 07:52:37

1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 08:43 | Nahoru | #50
"Motobabica", to je vono

1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 09:39 | Nahoru | #51
Hele, když se otáčíte na silnici, dáváte taky kontra ? nebo se bez něj vůbec neotočím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 10:23 | Nahoru | #52
FJRPEPA> Pres gumu,ne?

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 11:06 | Nahoru | #53
Kubák> pres gumu je to nuda

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 13:19 | Nahoru | #54

gugo píše: Tak jestli si jezdil na kole, tak kontra pouzivas ani o tom nevis. Chce to moc o tom nepremyslet, jak na to zacnes moc myslet tak alespon u me to vede k tendenci jet tak abych se zrakvil.



ale velky hovno a furt dokola, a dokola, a dokola.. kurva clovek se na chvilku vrati do civilizace, a nestaci se divit, ..retardi nosej nahubky, vlada evidentne chodi hromadne cuchat toluen a na mcz se placa placa.. (BTW nicmene s babisem jsi mel Gugaci docela pravdu, to ac nerad uznavam,.. ustavu zmenit nmuze ale ejhle situace a uz ji vyuzil k nastoleni totality... )

ad kontra - pokud zvlasnes rozhodit teziste jakkoliv jinak tak kontrovat nemusis, nicmene s motorkou co vazi 2x tolik co ty to asi jiak neudelas..
na kole (prkne, lyzich) se pohnes o 10cm a teziste posunes o 9,5cm,.. na kole mas nejakej malej moment setrvacnosti kol, ale premuzes ho snadno, na lyzich te v rovnem smeru nedrzi skoro nic... na motorce se pohnes o 10cm a teziste posunes tak o 3cm, cimz roztoceny kola zmenit smer nedoduntis.. tak holt posles to teziste rizenim na druhou stranu a to je cely slavny kontra.. ale to asi vis a provokujes ryze naschval.... no jdu zas pryc, skoda ze tenhle virus neudela nejakou zasadnejsi darvinovskou cistku, hodila by se

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 15:00 | Nahoru | #55

1100Virago píše: Bubrak-ZX10R: Popisuj, přeháněj

Mě by zajímal závod dvou motorek na okruhu typu Indianapolis - všechny zatáčky na jednu stranu - kdy by jedna motorka měla uprostřed na řídítkách doraz, aby nešlo kontra dát ani podvědomě. Vsadil bych všechny svoje peníze na výhru té druhé a vím proč A klidně bych tu bez dorazu řídil já a na té druhé by mohl sedět Sršeň, který mě jezdecky strčí do kapsy nejmíň desetkrát



Asi by to nebyl moc zajímavej závod, myslím, že řidič motocyklu s tím dorazem na řídítkách by se vyválel hned po startu, ještě na rovince, i kdyby to byl Sršeň, jediná možnost je, že by jel celý závod jen po zadním kole, ovšem to by byl vzhledem k tomu, co se mělo dokázat, podvod.

Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 15:18 | Nahoru | #56
ty dorazy uz by bylo moc. i kdyby se plyn a brzda predelal na naky ovladace do ruky jako to maji ty ruzne ele skejty tak nema ani srsen sanci projet nejakou trat se zatackama rychlejs nez kdokoliv jinej co bude ridit "normalne"

1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 15:40 | Nahoru | #57
no kdyby jel pomalu a mel dost mista tak s dorazem na druhy strane urcite zatoci, ale je nesmysl to delat.. to je sportovni metaforou asi stejny jako kdyby pri brusleni chlap tahal babu do zvedacky mrtvym tahem, asi by ju taky zvedl ale bylo by to nejspis posledni co by v te jizde predvedl, tak si ji svihne nad hlavu dynamikou.. nebo v hokeji to samy, posadit si na hrb devadesatikilovyho chlapa je dost narocny, a ejhle, kdyz se nekdo rozjede a nekouka jak elegantne se da vyuzit jeho vlastni energie.. stejny je to s motorkou, cilem je proste dostat (co nejjednodusim zpusobem) v pudorysu teziste mimo drahu jizdy/kol.. , a jestli to udelam riditkama, vahou nebo jinou silou (jako muzu se odstrcit od vedle jedouciho traktoru, a zatocim take.. vyrazne se ale nedoporucuje odstrkavat se od kolegy motorkare, mohl by si sve nasledne odboceni do skarpy vykladat treba nejak spatne ).. naopak treba na vratke silnicce je pitomost kontrovat, kdyz staci posunout prakticky i jen hlavu a ramena a ono to ochotne pada do naklonu samo,.. kdo neveri at si zkusi kontra, ale doporucuju nedrzet se dole v obloucich, to se pak vybira spatne...

Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 15:43 | Nahoru | #58
Všiml si někdo, jak obrovské množství vemen řídících dvoustopá vozidla používají "kontra řízení"?, místo aby projely zatáčku co největším poloměrem jaký dovolí šířka jízdního pruhu, tak si naopak před zatáčkou zatočí na opačnou stranu a poloměr projížděného oblouku si naopak zmenší, nevím, jestli se to dnes učí v autoškolách nebo kde se ty zlozvyky berou a někdy to ani není směšné, když člověk takového blba předjíždí a on mu před pravou zatáčkou náhle vybočí doleva

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 15:52 | Nahoru | #59

kerut píše: no kdyby jel pomalu a mel dost mista tak s dorazem na druhy strane urcite zatoci, ale je nesmysl to delat.. to je sportovni metaforou asi stejny jako kdyby pri brusleni chlap tahal babu do zvedacky mrtvym tahem, asi by ju taky zvedl ale bylo by to nejspis posledni co by v te jizde predvedl, tak si ji svihne nad hlavu dynamikou.. nebo v hokeji to samy, posadit si na hrb devadesatikilovyho chlapa je dost narocny, a ejhle, kdyz se nekdo rozjede a nekouka jak elegantne se da vyuzit jeho vlastni energie.. stejny je to s motorkou, cilem je proste dostat (co nejjednodusim zpusobem) v pudorysu teziste mimo drahu jizdy/kol.. , a jestli to udelam riditkama, vahou nebo jinou silou (jako muzu se odstrcit od vedle jedouciho traktoru, a zatocim take.. vyrazne se ale nedoporucuje odstrkavat se od kolegy motorkare, mohl by si sve nasledne odboceni do skarpy vykladat treba nejak spatne ).. naopak treba na vratke silnicce je pitomost kontrovat, kdyz staci posunout prakticky i jen hlavu a ramena a ono to ochotne pada do naklonu samo,.. kdo neveri at si zkusi kontra, ale doporucuju nedrzet se dole v obloucich, to se pak vybira spatne...



Když si dáš doraz, tak abys mohl otáčet řídítkama z přímého směru třeba jen doleva, tak Ti garantuji, že po pár metrech od rozjetí budeš ležet na zemi, zkus si to třeba na kole, pro zmenšení škod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

29.3.2020 v 16:06 | Nahoru | #60
Maxipes_Fík> to souhlas ale lezet budes VZDY v levo (doraz bude v pravo, otacet pujde do leva) coz krasne dokazuje ze je mozne uvest stroj do zatacky i bez kontrarizeni (ale zase na druhou stranu to rozhodne neznamena ze ma smysl na motorce kontrarizeni nepouzivat)

BTW zrovna na tom lehouckem kole bys ale z principu (dejme tomu male, vahou opravdu dobre ovladatelne BMX) lehnout nemusel, i kdyz by to vyzadovalo slusnou ekvilibristiku.. na tezky moto to nemas moc sanci efektivne pretahnout vahou ani bez dorazu, to je jasny..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist