globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Plovákový ventil a jeho uložení
26.3.2020 v 09:51
Ahoj ve spolek, Na servise mám Kawasaki ER5 a řeším problém s jehlovým ventilem plováku karburatoru.
Motorka mi byla dovezena s tím že se stále přeplavují karburátory. Karburátory jsem vyčistil,opatřil sadou noveho těsnění včetně nových ventilků, odzkoušel jsem a vše se jevilo v pořádku. Jenomže, po prví testovací jízdě znovu začal téct karburátor, Přeplavovat se.
Znova rozborka a zjistil jsem že dosedací plocha jehlového ventilku nese známky opotrebení. (Mosazné sedlo)
A tady nastává problém. V sade pro repasi karbce toto sedlo není. V origo ktalogu taky sedlo není.
Kehin katalog semnou nekomunikuje. Takže budu muset opravit stavajici sedlo. Nebo jej vysoustružit nové.

Otázka zní: setkal se někdo s tímto problémem? Popřípadě řešil někdo tento problém? A zdali netušíte zdali v tom mosazném sedle je taky konus nebo hrana. O kterou se gumová špička ventilku zastaví.
Předem mnohokrát děkuji.

Plovákový ventil a jeho uložení

26.3.2020 v 10:15 | Nahoru | #1
Jestli jsi menil ventil za druhovyrobni, ma mozna jinej uhel nebo rozmer tesnici gumy. Stalo se mi to u jedny motorky taky. Dosedaci plochu bych neupravoval, spis bych sel cestou nakupu origo dilu.

Plovákový ventil a jeho uložení

26.3.2020 v 10:24 | Nahoru | #2
Hlavne bych jeste repasnul podtlakovy benzinovy ventil. Aby se Ti preplavily karbece, tak musi krom jehly jeste netestnit tento ventil. Ja kvuli tomu na ER5 musel vyhodit dvakrat olejovou napln, protoze ty karbece maji jeste tak blby sklon, ze krom naplneni aitboxu benzinem, benzin natece i do oleje. Kdyz se daji nove jehly a nova membrana do ventilu, tak by to melo drzet - ale vlastne jsem Ti nepomohl, protoze sedlo jsem teda nerepasoval.

Plovákový ventil a jeho uložení

26.3.2020 v 11:48 | Nahoru | #3
Děkuji za rady, original nový díl nejde zakoupit,je to součástí karburatoru v katalogu., podtlakový ventil je nový takže tam problém nevidím. Co se týče úhlu špičky ventilku tam si myslim že problém nebude. Už jsem repasoval spoustu karburátorů s díly s druho výroby. A vždy ok.
Na dílně mám spoustu starých sedel. S předchozích repasů, tak mne nemine rozřezat jedno sedlo a zjistit jak vzkutku vypadá dosedací plocha. A dle toho se zařídit.

1 reakcí na tento příspěvek Plovákový ventil a jeho uložení

26.3.2020 v 12:19 | Nahoru | #4
V katalogu dílů pro ER-5 sice není, ale v katalogu pro KLE500, která má podle partsdepotu stejný tělo karburátoru, tak tam je, číslo dílu 16030-1007. Ale originál stojí nechutných 900Kč/ks...

(reakce na) Plovákový ventil a jeho uložení

27.3.2020 v 06:23 | Nahoru | #5
Slávek-TDM> Děkuji za info, ale tento díl je pouze jehlový ventil karburátoru. Já potřebuji protikus. A ten bohužel není k sehnání.

Plovákový ventil a jeho uložení

27.3.2020 v 06:34 | Nahoru | #6
tak bando, problém vyřešen. Včera jsem sehnal těla karburatoru v krásným stavu. Takže přeskládám komponenty a frrr.
Jinak jsem si pohrával s myšlenkou vyrobit nové tyto sedla. Včera jsem vykopal nějaké staré abych udělal rozborku. Jedno sedlo jsem rozřízl abych se dopídil jaký konus se tam vzkutku nachází. Viz foto. Ale mezi tím jsem sehnal starší těla,takže výrábět zatím nic nebudu. Všem děkuji za tipy a rady.

Plovákový ventil a jeho uložení

27.3.2020 v 09:34 | Nahoru | #7
Zvláštní, že by se poškodilo mosazné sedlo? Nejsou tam jenom nějaké tvrdé úsady, které by se daly odstranit nějakým plastovým nástrojem, vatovou tyčinkou s WD40 apod.?

Plovákový ventil a jeho uložení

27.3.2020 v 11:26 | Nahoru | #8
Vzdyt je to uplne zeleny od nanosu bioslozky. Mozna by stacilo vyprat v UTZ cisticce a dat novy jehlovy ventily.

Plovákový ventil a jeho uložení

27.3.2020 v 12:21 | Nahoru | #9
To co je na foto, je s stare SRX. To co se mi valelo na dílně. Co se týče karburátoru na ER5, vypral jsem je v ultrazvuku. A nic tam neni ani smítko nic. Jen to vypadá že to předemnou někdo dojebal, a snažil se to nejak opravit. Motorku mi dovezli nepojízdnou, nepatral jsem co kdo stím dělal. Jen že stoho rekl benzin.
Já si myslím

1 reakcí na tento příspěvek Plovákový ventil a jeho uložení

28.3.2020 v 06:44 | Nahoru | #10
Tohle jsem nedavno resil na Zl900. Stale se preplavovaly karby i po vymene ventilku,nastaveni hladin i repasi kohoutu.Nakonec pomohla vatova tycinka do usi v aku vrtacce namatlana v lestence Tempo, a tocit dokud tam na dosedaci plosce nebylo patrne ciste leskle sedlo jak pri zabrusovani ventilu.

(reakce na) Plovákový ventil a jeho uložení

30.3.2020 v 06:22 | Nahoru | #11
Pabol> Ahoj, toto mne take napadlo,příště to zkusím taky.

Plovákový ventil a jeho uložení

22.9.2020 v 19:14 | Nahoru | #12
Mladýmu to taky dělá tento problém...jednou mu to vytopilo převodovku...koupily se novy ventilky a přidal se pro jistotu kohoutek na zavření benzínu....dva tisice km dobry...ale ted se mu sem tam stane ze pod plynem to letí dobre...někde zastaví (motor běží na volnoběh) a po chvilce se to začíná uchcávat z levýho karbu. Tak se teda zkusíme zaměřit na to sedlo. Napadlo mě ještě,že by mohl být děravý plovák a v něm benzín,že by byl jako těžkej....ale to by dělalo pořád a ne jen někdy. Když se mu toto stane...zavře přídavným kohoutem přívod paliva....jak slyší,že to začíná haprovat,když dochází benzín v plovákovkách...pustí benzín a dobry třeba zase 100km to nic neudělá.....už jsme to měli asi dvakrát venku,i na ultrazvuku a nic....toto je prokletý......pomohlo tedy to vypucování sedel? Diky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 8 24.9.2023 v 15:50 Gahan37


TOPlist