globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CNC páčky homologace
 
24.3.2020 v 15:38
Ahoj,
narazil jsem na tento článek:
https://motosvet.cz/...oj-za-cnc-packy.html

Chudákovi policisté sebrali CNC páčky a musel motorku nechat odtáhnout odtahovkou..

Máte někdo zkušenosti s kontrolami v cizině, jestli taky koukají na páčky?
Případně nějaké problémy na STK v ČR?

Jelikož budu potřebovat jezdit Německo a Rakousko a mám taky čínské páčky, tak uvažuji o koupi páček
s německou homologaci od výrobce V-Trec, vyjdou na cca 100 euro za celou sadu.
Například tyhle:
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0

Neví někdo jestli ta homologace platí jen v Německu nebo všude?

Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

27.3.2020 v 22:19 | Nahoru | #151
vilemx> a jak je to teda v tomhle pripade? https://www.motorka...p;pgr=5#goto10021379

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

27.3.2020 v 23:23 | Nahoru | #152

Alant píše: To jsem teda nevedel, ze je mozne se dohodnout mezi vladami. Takze to musi byt pro kazdy konkretni vyrobek?
To napriklad znamena, ze v CZ uznavaji ABE rafky protoze se dohodly vlady DE a CZ, ale kdyz pojedu s tim treba do Madarska, kde mezivladni dohoda na ty rafky neni,
tak mne tamni policajt muze za to jebat a dat pokutu?



vilemx to popsal velice výstižně.
Bohužel, německý a rakouský dopraváci jsou natolik naškolení, že si to troufnou tvrdit. A nemilujou nás a Poláky. Platí na ně DASka, ale pak si musíš být jistej.
Když nasereš českýho policajta a pošle tě na stk, dopadne to podobně, pokud technik bude dělat to co má...
A pokud jde o ABE, na těch ráfkách to je napsaný. A napsaný to má být na všem, co nebylo na homologovaném vzorku, nebo funkčním celku. Pokud je to náhradní díl výrobce, má mít alespoň OEM označení, podle kterého se to dá u výrobce najít.

Že na vozidlech se smí používat pouze originální nebo schválené díly nás všechny učili v autoškole. Že se to u nás moc nehlídá je příjemný, ale to neznamená že tím pádem je to v cajku ...

A k tomu videu, reálně ten policajt borcům ušetřil pakárnu a peníze. Zariskoval průser, protože správně to měl udělat jinak:
Pokud měl na místě podezření, měl zavolat technika specialistu. Ten měl na místě motorky prohlídnout a pokud zjistí pochybení, jsi povinen je následovat na STK (TUV) . Tam udělají kompletní regulerní prohlídku a pokud zjistí závady, vozidlo odstaví a zadrží značky. Pak si to může někdo odvézt a opravit doma, nebo v místním servisu. Ale na vrácení značek musí vozidlo absolvovat bez závad jejich STK (TUV) , a na základě protokolu značky vydají a může to odjet po ose... Asi nemusím psát, že se všechno platí, pokud to tou technickou neprojde... technická, parking, převozy, servis, opakovaná technická - plus malá pokuta ( tedy jejich tzv. finanční domluva, pokuty dává soud ) .
Může se nám to nelíbit, ale jsme na jejich území a je to jejich zákon, takže naděláme prd. A je to notoricky známá věc, takže kdo tam jede s něčím v bordelu, musí s tím počítat.

Před lety mě chytli u Drážďan s návěsem, chvilku jsem se tím musel živit... Borci vylezli a rovnou tvrdili, že mi nebrzdí jedno kolo na návěsu. Borec lehnul na vozík a posvítil, zevnitř byl kotouč opravdu rezatej, nechodil válec. Čuměl jsem jak blázen. Ten technik pak povídal, že mají náročný testy na hledání simulovaných vad furt dokola a že musí mít 5 let praxi na dílně a automobilní průmyslovku, aby ho vůbec vzali do tý policejní školy...
Takže to prostě poznal, když jeli za mnou s kopce a lustrovali značku... Od tý doby se s nima nehádám, páč to nemá smysl. A nejezdím tam s věcma co nejsou v cajku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 08:55 | Nahoru | #153
Kafoholik> že ti nebrzdil návěs, to poznali snadno, že utíká do strany při brzdění. na to nepotřebuješ pět let školy.

V Německu se žádný ježdění na TUV nekoná. Prostě tě odstaví a starej se sám.

Naposledy editováno 28.03.2020 09:12:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 10:22 | Nahoru | #154

Hanz.D. píše: a jak je to teda v tomhle pripade? https://www.motorka...p;pgr=5#goto10021379


Uplne stejne, jak jsem uvedl vyse. Pokud je ta Trumpeta na ceskych znackach a nemecky fizl bude (i pres tve vyjadreni, ze to je origo priplatkovy dil) delat problem, dela ho nepravem. Pak je otazka, jak s tim nalozis ty. Zda nasledny protiutok na nemecky statni aparat zahajis nebo ne.

Naposledy editováno 28.03.2020 10:24:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 10:39 | Nahoru | #155
vilemx> Ted neresim jak je to s policajtem, to si s nima uhadam sam.
Jde mi o tu homologaci. Já tvrdím, že nexistuje žádný evropslý předpis, který dává výrobci dílů za úkol nechat páčky homologovat.
Vycházím z SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 97/24/ES
kde najdeš jeninou zmínku o páčkách:
6.2 Konce spojkových a brzdových pák jsou znatelně zakulacené a poloměr jejich zakřivení je alespoň 7 mm. Vnější hrany pák mají poloměr zakřivení alespoň 2 mm. Ověřování se vykonává v neutrální pozici pák.

A z příručky: "Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole policií ČR a neschválené změny motocyklů"
kde se uvádí pouze:


Nikde není žádná zmínka o homologaci nebo originalitě a to by si v téhle příručče nenechali ujít ani náhodou.

(reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 11:09 | Nahoru | #156

Hanz.D. píše: Kafoholik> že ti nebrzdil návěs, to poznali snadno, že utíká do strany při brzdění. na to nepotřebuješ pět let školy.

V Německu se žádný ježdění na TUV nekoná. Prostě tě odstaví a starej se sám.



Víš, kdybych to měl z doslechu, tak fajn. Ale byl jsem u toho osobně a i podle DAS to bylo podle regulí. V zásadě je to stejný jako u nás. Skončil jsem v Drážďanech na stk u servisu MAN, a dom jsem jel stopem, protože ani tahač nebyl úplně cajk, měl druhou nádrž bez atestu myslím, protože to pak kluci montovali doma nazpátek, Němci ji v servisu sundali. Někdo tam pak byl pro náklad a auto bylo za tejden ok po servisu a technické...

To, že tě nenutí, když víš že ten problém je a odstaví tě rovnou bez technický, to je jiná věc, šetřej sobě práci a tobě prachy. Sice je za to nemiluju, ale prostě to je fakt...
V druhým případě to bylo jak říkáš, nemusel jsem nikam. Ale, policajt se ptal, jestli to akceptuju a nebudem to hrotit, nebo jestli chci jet na technickou. Opět brzdy, trhliny na kotoučích. Tam mi dovolili si zavolat servis, kterej ten kotouč vyměnil na místě. Ale i to byl ústupek ze strany policie, protože jak možná víš, na dálnici včetně parkovišť se nesmí v německu nic opravovat, podle zákona.

A jen pro pořádek a na vysvětlenou, kdyby někdo chtěl tvrdit, že s trhlinama na kotoučích jezdí jen debil:
Na těch kamionech to je běžná věc, pokud prší tak to s těžkým nákladem praská i několikrát za rok. Praskají vnitřní žebra v chlazeným kotouči a na povrchu je pak vidět flek v brzdný ploše. Flek se objeví tak do týdne, až orezne propadlinka. U nás to většinou i projde technickou, protože to brzdí a není tam nic vidět, krom toho fleku. Německo ne, tam jsou na to magoři.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 13:18 | Nahoru | #157
Hanz.D.>
Nasel jsem v EHK OSN č.78, priloha 3, ze pri zkouseni funkce brzdy na packu (ovladaci prvek) musi pusobit urcita sila v urcitem bode packy (50mm od konce, je tam i obrazek). Takhle by to mel zkouset vyrobce motorky s origo packou, pokud tam namontujes jinou packu, tak asi musis prezkouset funkce brzdy znovu,
protoze puvodni zkouska uz neni platna.

Pak v narizeni 168/2013 v clanku 50 odst. 2 je uvedeno, ze EU komise muze stanovit seznam dilu, "jež mohou představovat závažné nebezpečí pro správné fungování základních systémů" a proto musi byt homologovany. V clanku 51 odst. 7 je, ze pokud zmineny seznam neni vypracovan, tak clenske staty muzou postupovat dle vnitrnich predpisu. Timto zeznamem se zabyvala NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 901/2014 a mel byt uveden v tabulce v priloze X. Tato tabulka je prazdna! Takze treba Nemecko muze ve vnitrnich predpisech povazovat brzdovou packu za takovy typ dilu a pozadovat homologaci.

Na tyto predpisy odkazuje certifikat pacek V-Trec, ktere mam v tematu. Pisou tam taky, ze delali zkousku funkce brzdy dle EHK OSN č.78, na kterou zase odkazuje
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 3/2014.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 13:24 | Nahoru | #158
Alant>
Dobře ty...
Mě se v tom nechce hrabat takhle moc, bo se v podobným hrabu i v práci. Ale pěkně jsi to dal.

Ještě chvíli bude karanténa a budem nakonec znát i ty zákony

(reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 13:29 | Nahoru | #159

Kafoholik píše: Alant>
Dobře ty...
Mě se v tom nechce hrabat takhle moc, bo se v podobným hrabu i v práci. Ale pěkně jsi to dal.

Ještě chvíli bude karanténa a budem nakonec znát i ty zákony



Taky se tim zabyvam v praci, vyrabime CNC stroje... same normy a predpisy...

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

28.3.2020 v 13:31 | Nahoru | #160
V praci vyrabime CNC stroje a tady resim CNC packy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 14:36 | Nahoru | #161
Alant>
Jo táák...
No, já dělám kolem elektrokol, tam je taky furt co řešit...

Akorát mi nějak furt nedocvaklo, co je na těch cnc páčkách tak skvělýho, krom toho že jsou hezčí...
Chápu lámací, na okruhách jsem pár lidí bez malíčku potkal... Ale ty normální ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 14:43 | Nahoru | #162
Kafoholik>
Moje origo spojkova vubec nebyla stelovatelna, ja mam kratsi prsty, takze pro mne byla hodne nepohodlna.
Navic jsem chtel mit lamaci pro pripad padu, cinske mam lamaci

Uz jsem si objednal tyhle, komplet v cerne barve:
https://www.motea.co...-adjustable-117874-0

Naposledy editováno 28.03.2020 15:07:22

(reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 15:43 | Nahoru | #163
Alant> No, to chápu.

Ono co vím z bicyklů, tak tam jsou dvě rizika, když někdo vyrobí páčky špatně:
- pokud netrefí vzdálenost mezi otočným čepem a tlačným kolíkem pumpy, nebo lankem. Pak to nemá potřebný krok, nebo naopak sílu.
- a pak pevnost, aby se při plné síle neohýbala a aby se při pádu zlomila jedině v kloubu, ne v půlce třeba.

Vzhledem k tomu co už jsem viděl za čínský výtvory, jsem rád že máme EN normy abych se jima mohl ohánět a trvat na splnění. Jinak by si leckdo mohl namlít držku

A co jsem zběžně koukal do tý EHK metodiky, tak i tam to je na motorky stejný princip. Je tam dáno že se musí v nějakým bodě působit silou F a brzda by měla dosáhnout určitýho účinku. Zároveň by při tom měla zůstat určitá mezera od gripu, při plný brzdný síle. V podstatě stejnej test jako na kola.
Samostatně se tam páka neřeší, ale schvalují to jako celek, celou brzdu. Jenže, kdybys do té schválené brzdy dal páčku co má kratší přepákování, tak nezabrzdíš naplno. Když bude delší, krok páky se zkrátí, ale bude tam velká síla na vyvolání max. účinku.
Není pravda že to nikdy nepasuje, abys nemoh použít nesprávnou páčku, která s tím zbytkem nebude úplně spolupracovat. Dokonce i mě se to povedlo na kdysi crosce , že sem tam dal nějakou místo zlomený a šla až nakonec aniž by to kloudně brzdilo...

Je to pakárna co Němci dělaj, ale zas tak moc se nedivím. Znám Číňany, pár let s nima dělám. Oni tohle neřeší, pasuje to, hezky to vypadá, fajn. Jestli to funguje, nebo jen napůl, to už je vedlejší...

Edit: tyjo, ty páky v odkazu mají víc součástek než můj motor snad

Naposledy editováno 28.03.2020 15:52:11

(reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 17:07 | Nahoru | #164
Hanz.D.> vyrobce ruci, ze bude motorka fungovat. Zkusebna pak da na motorku jako celek stempl. Vzhledem k tomu, kolik je treba ve stavarine norem a predpisu, tak jsem presvedcen, ze i pri navrhu aut/motorek existuje norma na packy/pedaly brzdy. Protoze ji neumim najit, tak prece nemuzu delat, jako ze neexistuje. U auta si take nikdo nevymeni slozity system sklopneho pedalu brzdy za kus opracovaneho hliniku, protoze neumi najit predpis, kvuli kteremu vyrobce slozite navrhuje a zkousi system sklapeni, aby pedal pri narazu povolil a neufiknul nohu.

Diskusi sleduji hlavne z duvodu studia myslenkovych pochodu lidi, kteri maji panickou hruzu z dvakrat pouziteho sroubu trmenu, kotouce, lehke srovnani kotouce nebo desetinka pod limit je pro ne pokus o vrazdu, o starsim DOT na gumach nemluve, ale bez mrknuti oka si namontuji “hezkou” brzdovou packu neznameho puvodu a rozciluji se, kdyz je nemecky fizl proti.

(reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 18:01 | Nahoru | #165

Kafoholik píše: Alant>
To je dáno bilatelární ( mezivládní) dohodou, akorát že nevím kterou... Nicméně v CZ je pokyn ABE uznávat na ráfky. Podle mě to je cosi společného s TUV, která to u nás validuje jako oficiální organizace... Ale musí to být v české mutaci, co jsem viděl.

V podstatě si tam nějaké státy ( ministři průmyslu a obchodu, zemědělství, zdravotnictví... ) nastaví, že si budou vzájemně akceptovat něco. Tím se zjednoduší a zlevní nějaké procesy a volný trh může běžet, výrobci mají snazší cestu. Bývá to něco za něco, vy nám uznáte atesty na kola, my vám naoplátku vejfuky... a tak .
A většinou se jedná o věci, které nevyžadují plnou homologaci, ale stačí prohlášení o shodě.



Ale stejne musi existovat nejaka legislativa, ktera dovoluje si vzajemne akceptovat vnitrostatni homologaci.
Mne bych zajimalo, jaka?
Nebo ti ministri si jenom poplacaji po prdelich a pak to plati?

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

28.3.2020 v 18:37 | Nahoru | #166
Mám na Fazeru stejné páčky jako si objednal Alant. Z Ali, určitě nestály 100 éček...

(reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 19:33 | Nahoru | #167

00Inferno00 píše: Mám na Fazeru stejné páčky jako si objednal Alant. Z Ali, určitě nestály 100 éček...


Ja stejne packy z ali taky mam na motorce, ale tu resime homologaci, koukni odkaz na clanek v zalozeni tematu

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

28.3.2020 v 21:54 | Nahoru | #168
vilemx: jo, to ona existuje , ale hrozně blbě se to hledá, pokud nemáš tu první.
Jenže, normy se platí a nesmí se sdílet, takže to takhle vypátrat je docela složitý. To funguje tak, že dejme tomu já mám koupenou normu EN15194 na ty kola. A vevnitř jsou některé věci přímo popsaný a některé odkazují na další normu jak to vyrobit a na jinou jak to testovat a pak je tam další odkaz provozní bezpečnost strojů kvůji řídící jednotce, cosi o měření EMC....

V konečným důsledku pak máš těch norem plnou skříň, než se prohrabeš k tomu, jak má ten šroubek vypadat, aby prošel když ho použiješ na motorku a pošleš jí k homologaci. Pak taky je k takový motorce metrák dokumentace....

No, ale v praxi ten výrobce ale tohle trochu zredukuje. Udělá si dejme tomu rám a motor a ostatní specifikuje u dodavatelů, brembo třeba dá brzdy a rozšíří homologaci funkčního celku o tu novou motorku, to samý nějakej elektro, podvozkáři...
A tak ten výrobce má svůj základ a k tomu od dodavatelů certifikáty na ty funkční celky. Jinak by to trvalo strašně dlouho a pekelná cena...
Je to krásně vidět na těch čínských peklech co se tu vyskytují... Číňan nechá homologovat na E* dva tři skůtry a pak to střílí všem, jako holátko, tady si vedle na to nech spíchnout kapoty a máš novej model, za 4 měsíce na skladě doma v Evropě...

I ty kola se tak dělají, i když tam není homologace.
Jede se podle normy, uděláš rám, necháš otestovat a naházíš na to komponenty ke kterým máš atest ( za poplatek si je necháš obrendovat jakože já...) . A celý to pak prohlásíš na c.o.c. a hotovo. Když si partner vybere rámy co už jsou po testech, tak potřebuju ještě cenu co to má stát a počet a ušiju mu to do dvou dnů... Pošle si akorát grafiku jak to chce a jedem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

28.3.2020 v 22:21 | Nahoru | #169
Kafoholik> Jak už jsem psal - jsem přesvědčen, že něco jako norma na vlastnosti brzdové páčky existuje, Bohužel je světová byrokracie tak daleko, že to nejsem schopen dohledat.

(reakce na) CNC páčky homologace

29.3.2020 v 00:09 | Nahoru | #170

vilemx píše: Kafoholik> Jak už jsem psal - jsem přesvědčen, že něco jako norma na vlastnosti brzdové páčky existuje, Bohužel je světová byrokracie tak daleko, že to nejsem schopen dohledat.



dyť ti to píšu o metr vejš, proč to memůžeš najít a já taky ne:
normy EN jsou neveřejný, nesmí se kopírovat a někde vyvěsit. Takže se do ní na netu nekoukneš, maximálně na Normservisu visí anotace.

Občas někde na uložto nějakej pirát něco pověsí, jenže to zas kdo ví jak je to aktuální. A musel bys přesně vědět číslo

CNC páčky homologace

29.3.2020 v 14:56 | Nahoru | #171
M-style China vyhrál jsem je

CNC páčky homologace

29.3.2020 v 20:50 | Nahoru | #172
Tak nevím. Také jsem koupil zalamovací z Asie a origo vozím jako náhradní a na nich také žádné Ečko není.. Nejspíš někdo nasral policajty blbejma kecama.

2 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

30.3.2020 v 11:50 | Nahoru | #173
Psal jsem přímo do LSL podle jakých EU předpisů a norem navrhují páčky, aby byly bezpečné a použitelné pro provoz v EU případně celosvětově.
A odpověď? Žádné předpisy a normy nemají, nechávají je vyrábět tak aby jim to schválil KraftfahrtBundesamt a dostali ABE.

(reakce na) CNC páčky homologace

30.3.2020 v 14:39 | Nahoru | #174
Hanz.D.>
Tak ty predpisy by mely byt zmineny v certifikatu ABE, podobne jako ma ten V-Trec. Snad se da nekde stahnout.

Naposledy editováno 30.03.2020 14:42:17

(reakce na) CNC páčky homologace

30.3.2020 v 14:43 | Nahoru | #175
Hanz.D.>
To máš v Německu?
Každý kdo něco prodává, musí ti doložit c.o.c ( myslím ale že stačí k nahlédnutí... e-shopy asi mailem). Tam bys měl zjistit na základě čeho se to vyrábí.

2 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

30.3.2020 v 15:10 | Nahoru | #176
Tak packy jiz mam doma, dosly z DE za 2 dny, kvalita zpracovani vypada o hodne lepsi nez ty cinske, co mam z Ali.
V Nemecku ta homologace plati, v ostatnich zemich snad to budou taky nejak respektovat.
Nechci riskovat, ze nekde v cizine trefim na blbce, ktery mne bude kvuli packam buzerovat.
Dalsi moznost vozit s sebou origo, ale jak vis, ze ten policajt ti to dovoli prehodit a bude spokojeny?
Spis bude trvat, ze pruser uz se stal a dostanes pokutu a to muze byt drahy..
Navic mam jistotu, ze to je nejaka kvalita.



(reakce na) CNC páčky homologace

30.3.2020 v 15:14 | Nahoru | #177

Hanz.D. píše: V Německu se žádný ježdění na TUV nekoná. Prostě tě odstaví a starej se sám.

Z 1. ruky skúsenosť nemám, ale keď si pozrieš tie ich relácie o policajných kontrolách, tak v 80% nechajú zaplatiť pokutu, ak je to niečo menšie (DB killery, páčky), tak to môžeš dať do poriadku na mieste, inak do pár týždňov na STK a ide po vlastných.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

30.3.2020 v 15:34 | Nahoru | #178
Alant> Tak, mají na tom číslo a když si okopíruješ radši ten certifikát a hodíš pod sedlo, tak jsi neprůstřelnej...
Ono totiž jinde se to moc na silnici neřeší, až tak jako v Německu a v Rakousku, aspoň co teda vím.
A pokud tu normu Německou u nás akceptují, tak to tak bude nejspíš v celé EU, to bych se asi nebál.

Jinak, to vypadá že to dělají někde v EU nebo tak. Je tam made in kde ?

Naposledy editováno 30.03.2020 15:39:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

30.3.2020 v 15:46 | Nahoru | #179
Kafoholik> Zadny made in jsem nikde nenasel, ani na obalu..

(reakce na) CNC páčky homologace

30.3.2020 v 16:03 | Nahoru | #180
Alant> No, to je fuk. Jestli je na tom pěkný řemeslo a jsou testovaný, dobře děláš... Už kdyby jen proto, že ty čínský laciný náhražky snad ani na pořádnou motorku nepatří.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist