Téma: můžeme teď jezdit na motorce (otazník)

17.3.2020 v 05:49
Ahoj, mám takový vážný dotaz:
Když je teď omezen pohyb osob, můžeme se jen tak projet na motorce?

(myslím s opatrným jednáním, s nikým se nesetkat, benzín bych vzal že samoobslužné benzínky, v rukavicích a na nich bych měl třeba i sáčky, které bych pak zahodil)

Jako vážně, kdybych se jel projet někam, např. do Beskyd nebo do Jeseníků, tak bralo by se to jako "procházka do přírody" a nebo kdyby mě policajti zastavili 100-200km daleko od mého bydliště a mojí práce, tak bych dostal pokutu za nerespektování nařízení vlády, popř. za riziko šíření viru? (za šíření viru je pokuta prý až 3 miliony)

Prosím jen vážně.

-------------
edit:
Dodatečně přidávám odkaz na článek dnes vydaný: Motocykly v době pandemie
kde jsou odpovědi, píše se tam:
"Při striktním výkladu zákona bychom neměli dnešních slunečných dnů využívat ani na první projížďky na motorce." a
"Pokud se pojedete jen tak projet na motorce, porušujete literu zákona".
Takže odpověď je známá.
Prostě jízda do práce je legální a opatrná projížďka "jen tak" sice neznamená šíření viru, ale zákon je prostě zákon je postaven tak, že bychom ten týden jen tak jezdit neměli.

Ještě doplním: dotazem jsem nemyslel to, že bych chtěl systém odrbat a nebo někoho nabádal aby to odrbal. Sám se pohybuji jen do práce, z práce obchod a domů.
A také si vážím doktorů, sester a všech ze záchraných složek.

Naposledy editováno 17.03.2020 20:21:18
Anketa: co myslíte?
určitě se jezdit může, po ČR
33%
nevím jistě, ale riskl bych to
14%
nevím jistě, raději nevyjedu
13%
podle mě se nemůže
40%
1 2 3 4 5 6 7... 16

17.3.2020 v 06:00 | Nahoru | #1
Už jsem pochopil proč si nemůžeš najít pořadnou babu. Diagnóza suchar

17.3.2020 v 06:41 | Nahoru | #2
Vážně si myslím ze těch par týdnu lze vydržet bez motorky ...pokud jsi osvc domluv si zakázku v rámci profese v Beskydech a jed do práce ....

17.3.2020 v 06:45 | Nahoru | #3
Tak pokud by bylo počasí v normě, všude by ještě bylo plno ledu a sněhu. A nejezdilo by se stejně. Máme to místo zimy

17.3.2020 v 06:47 | Nahoru | #4

17.3.2020 v 06:50 | Nahoru | #5
Právně by se to okecat asi dalo, ale nejel bych. Ted neni dobra doba se nekde nachladit a pak kaslat

17.3.2020 v 07:11 | Nahoru | #6
No, ono to není jen tak se projet.
Mám bydliště na jedné straně Prahy a práci na druhé. Ráno to profrčím, protože je volno a nazpět jedu jen z práce domů.
Ovšem nepojedu přes plnou Prahu, nemáme se shlukovat. Tedy vezmu to samozřejmě domů oklikou - to dá rozum přece..

17.3.2020 v 07:12 | Nahoru | #7
Do práce a z práce. Na vyjížďku v batohu bochník chleba, když tě chytnou pomahači tak vezeš zásoby starým rodičům. Myslím, že to není problém, policie má teď jiný starosti než někoho nahánět na moto kde jedeš sám a maximálně si někde natankuješ. Úplně legal to asi není a když sebou někde mlaskneš na silnici, která nebude vést z práce nebo k rodině v jiném okresu tak pak budou nejspíš problémy, bo zaměstnáš IZS, které teď neví co dřív a ve stavu nouze se posuzuje vše přísněji. Pokud se nevyválíš tak to teď nikdo asi řešit nebude....

17.3.2020 v 07:20 | Nahoru | #8

Koudy01 píše: Ja si myslim, ze jezdit muzeme. Sam se sebou ale bojuju. Strasne rad bych se projel. Je hezky, mam cas. Ale je mne to tak nejak blby. Tak nepojedu nikam.

17.3.2020 v 07:23 | Nahoru | #9

17.3.2020 v 07:39 | Nahoru | #10
Nepleťte si to se zákazem vycházení, na procházku taky můžeš, nesmíš se srocovat Taky bych jel, ale nepojedu, protože kdyby se něco stalo nechci zatěžovat IZS, a taky nechci ležet ve špitalu kde asi bude riziko nákazy větší.

17.3.2020 v 07:44 | Nahoru | #11

Sonicek píše: za mě bych zůstal doma, proč zrovna těď musís jezdit, když je venku stejně zima, na silnicích bordel z lesa a další možné průsery když tě chytnou. Ať si každej myslí co chce, ale teď by se určitá pravidla dodržovat měli, v IT se tomu taky smáli a teď jsou kde...každej strůjcem svého osudu :) já mám doma taky novou motorku a lákalo by mě to, ale seru na to :) počkám na lepší počasí a lepší okolnosti :)

17.3.2020 v 07:48 | Nahoru | #12
Já byl v sobotu a byla ještě zima. Na silnici ještě ten zaschlý šlem od soli a bordelu. Na pumpě díky koronaviru neprodávali ani kafe z kafomatu. Jóó,tak nějak jsem ukojil tu chuť se projet....ale je to jako když pícháš starou,tlustou,škaredou babu....je to píchačka,ale kamarádům se s tím moc nepochlubíš

17.3.2020 v 07:59 | Nahoru | #13
Taky jsem laskoval s myslenkou, ze kdyz mam ten homeoffice, tak z masiny neslezu
Ale seru na to. Vytahnu aspon motorovou pilu co jsem dostal pod stromecek
Pocitejte s tim, ze kdyz se vysekate, tak budete za nejvetsi kokoty Smlsnou si na vas novinari.

Soused je taky motorkar, ale i hasic. Maji ted nejak nejakej zalohovovej system. Musej sedet doma na prdeli a v pripade povolani ihned dorazit na stanici.
Takze ho zvukem nastartovane motorky nebudu ani drazdit

17.3.2020 v 08:20 | Nahoru | #14
Zůstal jsem v jedné stopě, ale bez motoru. Proháním kolo po okolí hlavně kvůli provětrání a trochu taky kvůli fyzičce. Samo opatrněji....
Jinak ale pozoruju že lidi jak nemůžou do obchodních center a hospod tak se dali na vycházky do přírody - nárůst frekvence na polních a lesních cestách je znatelný. Pěšáci (i ti s hůlkama), kolaři, inlajnisti, do toho pejskaři, národ je v exteriéru.
Občas jedu kolem hospody kde mají otevřené okno a přes to prodají pivo do plastu, každej si ho uchopí a odsune se s ním do bezpečné vzdálenosti. Jistá disciplinovanost mezi lidma je.
Takže asi tak.

17.3.2020 v 08:34 | Nahoru | #15
Teď má být tři dny pěkně a i ráno slušně nad nulou tak zvolím moto jako dopravní prostředek do práce a z práce.
Zároveň si natankuju plnou, když je teď benzín za 24,90 Kč.

17.3.2020 v 08:40 | Nahoru | #16
Já plně souhlasím dodržovat nařízení vlády, ale nevidím důvod neprojde se na motorce. S nikým se nesetkaš, maximálně natakuješ a to si dáš roušku. Já roušku nemám, ale natahnu si dvojitě nákrčnik.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) můžeme teď jezdit na motorce (otazník)

17.3.2020 v 08:58 | Nahoru | #17
Danny350> u nás je benzín furt za 30, kuwy nenažrané...

17.3.2020 v 09:43 | Nahoru | #18
Tak těch lákadel je více, že jo ? Levnější benzín, počasí sem tam už slušné, teď k tomu ta "nadrženost" po zimě......je to pochopitelné. Nicméně se také domnívám, jak psali někteří výše, že je lepší nepokoušet riziko havárie, a následné dehonestace třeba v médiích, zatěžování IZS, potažmo jiné nepříjemné následky, v podobě problémů s policií atd. Yura to asi vystihl nejlépe. " Berte to jako zimu, která letos nebyla"....

Jo a k dotazu: Jezdit Ti nikdo nezakáže. Motorka je dopravní prostředek jako každý jiný, a nikdo zatím nenařídil, kam a jak daleko můžeš jet. Všechno jsou to jen doporučení. Ale asi bude dobré je za dané situace respektovat.

Naposledy editováno 17.03.2020 09:47:48

17.3.2020 v 09:50 | Nahoru | #19
Když tě zastaví, nesmíš mluvit o šíření viru.
Musíš říct, že šíříš víru.
Třeba islám, nebo tak. Tam jsme jako národ obrovsky tolerantní.

Ať tě Alláh doprovází na cestách!

17.3.2020 v 09:51 | Nahoru | #20

17.3.2020 v 09:54 | Nahoru | #21

17.3.2020 v 10:01 | Nahoru | #22

oldyno píše: taky jsem přemýšlel, ale pak jsem si řek, že kdyby mi to podklouzlo a musel volat záchranku, připadal bych si jak šulin. Když maj doktoři dost práce a ještě jim zbytečně přidělávat.

Ale joooo.....taky jsem přemýšlel,a ať hodí kamenem, kdo né To je logické a přirozené, neboť pohyb na motocyklu je je přece přirozený lidský pohyb. Nebo né ? Ale po vyhodnocení situace plně souhlasím s Tvým názorem. A troufám si tvrdit, že vzhledem k nouzovému stavu, karanténám atd., by se to nemuselo obejít jen pokutou, tím že jsem šulin a výsměchem kolegů. Cítím v tom i jiné sankce, o kterých třeba ještě ani nevíme...

17.3.2020 v 10:06 | Nahoru | #23
Auta taky nekontrolujou kam jedou,na kole se může,tak se může i na mašinu,taky bych ji vytáhl,ale počkat bude odpovědnější ....

3 reakcí na tento příspěvek můžeme teď jezdit na motorce (otazník)

17.3.2020 v 10:22 | Nahoru | #24

Podle mě neděláš nic špatného-neshormažďuješ se, jsi sám, takže neporušuješ principy karantény...a sorry jako, ale jestli můžou lidi do parku na procházku, jen se nesmí shromažďovat, tak nevím proč bych já nemohl na moto, kde nepřijdu do kontaktu vůbec s nikým.

17.3.2020 v 10:25 | Nahoru | #25
Když už ale pojedeš, tak si přepni mobil do režimu "letadlo" a vypni wifi.

17.3.2020 v 10:47 | Nahoru | #26
fockewulf> je to právě o úhlu pohledu, kdy ten můj je primárně o OSOBNÍM pocitu, který by mi jízdu na motorce v této situaci dost kazil. Tzn. za sebe jsem vyhodnotil, že jízda za těchto podmínek se pro mě stane z půlky propáleným benzínem a tu druhou půlku oželím.
Nicméně kdybych musel být kvůli děckám doma a byla potřeba mimořádně do práce a bylo pěkně, tak na motorce pojedu, protože tam bych spojil svědomí s potřebou dopravy. Ale na jen tak projetí seru.

17.3.2020 v 10:50 | Nahoru | #27
Jasně, že se může. Proč by se nemohlo ? Důvod ?

17.3.2020 v 10:51 | Nahoru | #28

fockewulf píše: Za účelem doplnění pohonných hmot můžeš...nikde není napsané, že musíš na nejbližší benzinku.

Velmi srozumitelně vysvětleno. A logicky je to naprosto neprůstřelné.

17.3.2020 v 10:54 | Nahoru | #29
kdyz to ctu kluci tak je fajn,ze vidim u motorkaru jistou disciplinovanost...delam ve slozce IZS a bohuzel mame mezi sebou lidi .který kašlou úplné na vsechno stylem on se o mé nékdo postará....ale ze života už víme ,že se si človék musí poradit hlavné sám.....slozky IZS a ostatni nemohou být vsude a vždy.....Proto je dobré se řídit selským rozumem a životni praxí....

17.3.2020 v 10:54 | Nahoru | #30

kdyz jedes sam, asi to neni nic proti nicemu, jen musis natankovat vlastne zbytecne, ale budiz

horsi je, ze uz jsem videl lidi, co spolu neziji (kdyz jo tak asi nema cenu resit kontakt) a zacnou spolu jezdit na vyjizdky, to uz jde tak trochu proti opatrenim. Ale at si to kazdy srovna sam se sebou ..