máte někdo zkušenosti se servisem/mechanikem v okolí Litoměřic/Roudnice nad Labem a okolí, který by kvalitně provedl GO motoru na Jawa 20.
Pionýr byl mnoho let v garáži, v současné době vím, že má problém se startovacím segmentem (zasekává se nakopávačka) a asi by bylo dobré udělat i zbytek a důkladnou revizi.
Asi bych to byl i schopen rozpůlit sám, ale opravdu raději někomu za kvalitní práci zaplatím.
Díky.
Jinak jak ti psal Vodourek, pokud nejsi úplný antitalent, zvládneš to sám, na netu je hromada videí a návodů na podobné padesátky.
Nicméně poctivá GO se může značně prodražit a potřebuješ garážové vybavení o trochu vyššího stupně, než je to základní (šroubovák, kleště a kladivo )
Jen takové varování, 2 roky zpátky jsem koupil Simsona v krabici za 6 litrů, dost věcí tam chybělo a dost jich bylo nepoužitelných. K dnešku jsem do něj dal/dám (příští týden dorazí poslední zásilka ND) 19 tisíc a pravděpodobně to stále není všechno. Je teda fakt že to beru od podlahy a přestavuju z S51 6V na S70 12V.
Co se týká výbavy dílny tak je dobré mít více párů segerových kleští (malé/velké, vnitřní/vnější, ideálně přímé/zahnuté), stahovák rotoru magneta, stahovák/natahovák pístního čepu, přípravek na vtažení kliky do karteru a na půlení motoru. Něco se dá obejít, něco vyrobit. Dál jsou vhodné listové měrky na vymezení převodovky a ostatních vůlí, slušná posuvka (ideálně mikrometry) např. na spárování válce s pístem, hodinky nebo stroboskop na nastavení předstihu (v nouzi stačí i posuvka).
Neztratí se taktéž malý dílenský lis, horkovzuška nebo malý vařič na ohřev karterů a mikrobruska např. na slícování kanálů u válce atd.
No, je toho povícero, na co člověk při práci narazí, napsal jsem zrovna to, na co jsem si narychlo vzpomněl.
Pokud většinu toho nemáš, nebo si nemůžeš půjčit, radši to někomu dej. Bude to menší zlo, než rozebírat motor páčením šroubovákem a kliku lisovat kladivem. Ono ti to sice i tak fungovat bude, ale na hovno a s mizivou životností.
Apropó, kliku je dobré zkontrolovat na házivost, čili stojánek, hodinky
P.S. Snad jsem tě úplně neodradil. Zhruba do měsíce se můžeš podívat na můj profil, jak jsem dopadl já s tím německým fichtlem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 9 | 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1 |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | Dominik07 | 7 | 1.4.2024 v 13:50 Dominik07 |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |