Znovu rozebráno, vidlička dvojky byla asi 1,5 mm vyhnuta mimo pravý úhel, vyrovnáno, dany vymezovací podložky na hnané hřídelí tak jak mají být, 1 mm na levou a 1,5 mm na pravo (dle schématu řezu převodovkou), původně na pravo ze strany výstupu na řetězové kolečko chybely. Na ozubených kolech díry a kolíky nejsou sjeté. Pro jistotu dáno papírové těsnění mezi karty.
Poskládáno, zkušební jizda problém zůstal, lze řadit všechny rychlosti, neutral. Dvojka rachoti a navic nyní i obcas vyskakuje.
Máte někdo zkušenost / tušení v čem může být problém ? Diky za radu.
ZZ
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 Roadster - rachoti, vyskakuje dvojka
Pokud tohle někdy spolu fungovalo dýl, može byt řadicí drážka na vidličku v kole špatná, nemusí byt taky dobře složené hřídele (jedno kolo - už nevím, esli trojkové a nebo čtyřkové - je na peře) atd.
Vidle musí byt k tyčce kolmá ve všech rovinách, nesmí byt do vrtule.
Když se motor dává dohromady, musí byt komplet převodovka v pravém deklu a vyšroubovaný šnapr zajišťování řadicího válce.
Kartry musí jít dohromady jen rukou. Pokud by to někde vázlo (třeba středicí futra silenbloků a podobně), musí se udělat opatření, aby vše šlo hladce (složit bez střev).
Svěšená startovačka - nejspíš vypadlé pero startovací páky (vysmeknuté z kolíku na hřídeli) a nebo prasklé. Někdy se taky nějakému "mechanikovi" podaří ulomit vyřazovací kolík startovacího segmentu...
Kolo vychozenou drážku nemá ale vidlička je vychozena od kola misty pod úroveň tloustky. Když jsem ji porovnal tak jsem ji kontroloval nasazením na vodící tyč a přiložením týče k úhelníků jsem meril rovnoběžnost a vzdálenost obou konců vidličky od úhelníků, je kolmá a není do vrtule. Žeby to částečně vydrení vidličky mnelo až takovy vliv ? Je to tak 0,5 mm. To sousední kolo do kterého zapadají díry kola 2 stupně je kolo 4 stupně, je na peru ale žeby se mohlo vysunout ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 Roadster - rachoti, vyskakuje dvojka
To čtverkové kolo se posunout může, kór když je převodovka starší a pero je trochen nastřihlé...sme ho dělávali z lepšího matrošu.
Nekde si pohledej rozměry obou hřídelí přes kola, v dílenském manuálu by to mělo byt.
My sme ty vůle dělali "tak nejak akorát", ale fungovalo nám to a jak sme závodili, jéjej!
Právě to posunutí čtverkového kola nekdy dělalo problémy, protože při řazení to šlo těžko, tak se zabralo...a vidla se ohla. Je dobré se podívat, na jaků stranu. A nebo z keré je ošlahaná.
Ono půl milimetru sem, půl tam - a hnedle je to v poloze, kdy vidla kolo neudrží.
A mezi bloky patří papír, kreslicí čtvrtka a nebo neco takového, když nemáš originál.
Vidla je ošlehaná ze směru kola, co je logické když zatlačuje 2 kove směrem do 4 kového. Jinak papír mezi karty jsem daval, je na fotce špatně vidět protože je šedý.
Zkusím to rozebrat, už po treti . a změřím vzdálenost 4 kového kola na hřídelí, máš pravdu, v dílenské příručce je kota 4 kového kola 67,2 asi by ji neuváděli jenom tak. Pak se podívám jestli se neohly vidličky a v jakém směru. Ještě mne napadá tím že jsou vidle už vyšlehané jemně je vyhnout z pravého úhlu ve smeru řazení dvojky.
Jak jsem měl naposledy poskládané cvičné karty jenom s převodovkou tak všechny rychlosti šly a točily se soukolí bez problémů, ale rachocení se projeví až při zátěži a to vyzkoušet jen s cvičné složenou převodovkou moc nejde.
Každopádně problém je že se dvojkové kolo nezasune dostatečně což může být problém samotného kola, vidličky nebo polohy 4koveho kola na hřídelí. Jina past by tam neměla nastat když zbytek funguje jak má.
Musím se psychicky připravit a pustit se do třetí rozborky
Dám vědět.
Díky za radu !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90 Roadster - rachoti, vyskakuje dvojka
zbza píše: Bez zátěže na stojanu jede dvojka tiše a nevyskakuje. Při jízdě, zátěži rachot v převodovce a vyskakuje.
Skoro, skoro si myslim, ze po demotazi/ montazi ujela sousost lozisek/pulskrini a ted to taha ven kola.Asi bych vynechal papir mezi kartery, ten cos tam narval navic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90 Roadster - rachoti, vyskakuje dvojka
Pic.
Doufám, že jsemto popsal dobře... protože todle se mi stalo asi před 40lety a motor jsem pulil po slepu asi 10x než jsem na to přišel.
Ale zapomenout se to nedá!
Naposledy editováno 13.03.2020 21:54:02
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90 Roadster - rachoti, vyskakuje dvojka
Chci udělat následující úpravy. Mezi kolo pos 7 a 8 dám distanční podložku 1, 2 mm tím se mi sníží vzdálenost mezi koly pos. 8 a 4, dle schématu by neměla být kolize s jinými koly. Zbytek vůle poresim dorovnanim vidliček, i za cenu mimo pravý úhel do směru řazení dvojky. Tím že mám převodovku cvičné v levém kartru tak si můžu funkčnost pěkně zkontrolovat. Ideální by bylo nově vidle dvojky, ty bohužel nikde nejsou k mání
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Převod motorky Jawa 90 Roadster | loguran | 7 | 6.3.2023 v 17:22 Fyro |
Jawa 90, nestartuje Jawa 90 Roadster | David8888 | 18 | 21.1.2022 v 18:52 Zdenalbenal |
JAWA 90 roadster - barva držáku pře... Jawa 90 Roadster | Allahnabar | 5 | 24.11.2021 v 16:38 Allahnabar |
Problém s laminátovou nadrzou Jawa 90 Roadster | Zenda11 | 1 | 28.7.2021 v 10:20 gugo |
Kastlik jawa 90 Jawa 90 Roadster | Zenda11 | 1 | 13.5.2021 v 18:49 udinar |