barth_kveten2




padaky Přidat reklamu

Téma: Pružiny&prášková barva
5.3.2020 v 17:03
Zdravím všechny,. Máte někdo zkušenost co udělá prášková barva na zadních pruzinách? Dal bych to s ostatním na konaxit a přemýšlím zda to nebude mít tendrni praskat a loupat se. Povrch bych pískoval.diky

1 reakcí na tento příspěvek Pružiny&prášková barva

5.3.2020 v 17:07 | Nahoru | #1
Tak povrch bych nepiskoval. To nedela pruzine dobre.
Jinak komax na nich mam a v pohode. Ale zalezi na druhu a bacha na pec at si pruziny nezkurvis.
Me kdyz to strikal tak rikal ze ne kazda barva je na tohle vhodna a pekl to na mene stupnuba delsi dobu nez bezne. Teplotu a cas uz si presne nepamatuju. Tusim ze to bylo 160 stupnu.

E: Na vysledek muzes kouknout ke me do deniku.

Naposledy editováno 05.03.2020 17:08:56

(reakce na) Pružiny&prášková barva

5.3.2020 v 20:48 | Nahoru | #2
V_i_c_i> s tou teplotou je to dobrá připomínka

1 reakcí na tento příspěvek Pružiny&prášková barva

5.3.2020 v 21:44 | Nahoru | #3
karavanista !!! Ne.Zadní pružiny.
Za 1. Komax Ti popraská,při správném "vypálení ".
Za 2. Co je za povrch a jaká struktura materiálu těch pružin ?
No a za 3 ? Komax zase až tak pružný není,aby držel při propružení.To Ti 2x zmokne a pak se to sloupe.
A mě se taky plete háčky ,čárky....funguju už 28 hodin v kuse a padám n a klávesnici.Omlouvám se,,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

5.3.2020 v 23:02 | Nahoru | #4

Čurdajurda píše: karavanista !!! Ne.Zadní pružiny.
Za 1. Komax Ti popraská,při správném "vypálení ".
Za 2. Co je za povrch a jaká struktura materiálu těch pružin ?
No a za 3 ? Komax zase až tak pružný není,aby držel při propružení.To Ti 2x zmokne a pak se to sloupe.
A mě se taky plete háčky ,čárky....funguju už 28 hodin v kuse a padám n a klávesnici.Omlouvám se,,,



Nepopraská a nesloupe když se to udělá dobře a zvolí správná barva. Od roku 2016 pořád ve stejném stavu, najeto x tisíc.

https://www.motorkar...etail&ddid=58509
https://www.motorkar...amp;act=fotogalerie#

Naposledy editováno 05.03.2020 23:10:25

Pružiny&prášková barva

6.3.2020 v 02:43 | Nahoru | #5

Tady borec ukazuje i postup a kolem 22:35 říká, že to dělal na několika motorkách a nikdy neměl problém, že by mu komaxit popraskal nebo se mu teplotou při vypalování zkurvila pružina.

Naposledy editováno 06.03.2020 02:46:34

Pružiny&prášková barva

6.3.2020 v 05:07 | Nahoru | #6
Komaxit je na pružinu normální,teplota vypalování je 180 stupnú,a to vúbec nic neovlivní

1 reakcí na tento příspěvek Pružiny&prášková barva

6.3.2020 v 10:48 | Nahoru | #7
Díky, mám dvoje tlumiče tak to asi na jednou páru skusim.. Když to bude něco dělat tak se vlastně nic nestane. Jen pro spestreni dávám foto v jakém je Sim stavu.




(reakce na) Pružiny&prášková barva

6.3.2020 v 21:39 | Nahoru | #8

V_i_c_i píše: Nepopraská a nesloupe když se to udělá dobře a zvolí správná barva.



taky si rikam, podle me jsou vsechna ta zadni pera z vyroby komaxitovana... (nerikam teda ze libovolnou barvou, ale zas aby se u pruzinovky dostali na "metalurgicky pouzitelnou" teplotu to uz by muselo sakra bejt.. i 200°C je troufam si tvrdit takhle od boku malo.. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

6.3.2020 v 21:50 | Nahoru | #9
karavanista> A zadní pružiny nemají žádnou povrch.úpravu nebo proč je vlastně chceš komaxitovat ?
To máš nějaké staré kurvy někde ze chléva nebo zkoušíš vymýšlet nějaké nové vynálezy ?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

6.3.2020 v 22:37 | Nahoru | #10
Čurdajurda> každý díl je pískování a jde do práškové. Tak proč nechat pružiny "ošklivé"? Jen mě zajímalo co to může dělat. Alternativu bych měl poplastování.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

7.3.2020 v 01:12 | Nahoru | #11
karavanista> pruziny NEPISKUJ ! ten drat je po navinuti povrchove zakalenej a kulickovanej..

(reakce na) Pružiny&prášková barva

7.3.2020 v 07:24 | Nahoru | #12

kerut píše: karavanista> pruziny NEPISKUJ ! ten drat je po navinuti povrchove zakalenej a kulickovanej..



To uz jsem mu taky radil, ale stejne neposlechne.

(reakce na) Pružiny&prášková barva

7.3.2020 v 08:19 | Nahoru | #13
kerut> Já vím.. Myslel jsem to tak, že když je každé díl udělané, tak pružiny nenechám bez laku. Nová stojí 250 kus ve třech barvách, tak asi dám nové a bude jistota.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

7.3.2020 v 21:14 | Nahoru | #14
karavanista> Každý díl jde na něco a pružiny "ošklivé ".Takže už Ti rozumím,Jakože sladit,aby to sedělo.
No tak tojsi měl definovat hned v zadání.

(reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 10:30 | Nahoru | #15
kerut> kuličkováni tlačné pružiny která je zušlechtěná na 45 HRC ??? prosím tě nerad když tomu nerozumíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 10:37 | Nahoru | #16
karavanista> klidně můžeš piskovat a komaxitovat jen musíš zvolit vhodný komaxit aby byl pružný (napr.pro zemědělské stroje) a i cenově a aby teplota vypalovaní nepřekročila 200 stupňů. protože pružinová ocel ma teplotu popouštění od 300- 420 stupňů .Komentáře některý tzv. materiálových technologu raději ani komentovat nebudu a doufám ze nejsou ani vyučeni v oboru.

(reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 10:39 | Nahoru | #17
Čurdajurda> dotaz byl hsk se to bude chovat a nebude toit tendenci praskat. koupím nové a bude pokoj. v tom rozpočtu se to ztratí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 12:53 | Nahoru | #18

tenere píše: aby teplota vypalovaní nepřekročila 200 stupňů. protože pružinová ocel ma teplotu popouštění od 300 - 420 stupňů



Tak tohle tvrzení si už z principu nechám rád odborně vysvětlit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 14:40 | Nahoru | #19
kerut> tady o popousteni

https://www.bodycote...lechteni/popousteni/

1 varianta (200 až 300 °C) - Zbytkový austenit se přeměňuje na bainit. Transformace je doprovázena zvětšením měrného objemu.

2 varianta(nad 300 °C) - Kubický martenzit (M´) a ?-karbid se přeměňují na ferit a cementit. Cementit koherentně precipituje ve tvaru destiček a roste na úkor rozpouštění ?-karbidů se společným úbytkem uhlíku v matrici. Výsledkem je velmi jemná feriticko-cementitická struktura. V literatuře je označována jako sorbit. Při III. etapě dochází ke snížení vnitřního napětí, poklesu tvrdosti, zvýšení houževnatosti a zmenšení měrného objemu.

3 varianta (nad 500 °C) - Dochází k hrubnutí feritických zrn a cementitu, dále k rekrystalizaci zrn feritu. Je umožněna difúze legujících prvků. Karbidotvorné legující prvky obohacují cementit nebo vytváří své vlastní speciální karbidy. Pevnostní charakteristiky se snižují a houževnatost roste. U některých legovaných ocelí může v této etapě nastat tzv. sekundární tvrdost. Dochází precipitaci některých speciálních karbidů a pevnost se zvyšuje. Například u žáropevných ocelí.


tady je teplote komaxitu


http://www.fehas.cz/...o-praskove-lakovani/

nechtělo se mi to vypisovat tak jsem to jen zkopiroval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 15:15 | Nahoru | #20
tenere> pokud to spravne ctu tak jasne vidim popousteni za nizkych teplot => nastrojove oceli. Pruzinove oceli popousteni 300-500°. + V druhem odkazu ctu teplota do 200°C

pricemz ani jedno z toho stejne nijak nevysvetluje tebou vyse uvedene tvrzeni, resp. ten (drobny) rozdil 100°C

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 16:23 | Nahoru | #21
kerut> podle množství legur se určuje teplota kaleni a popouštění. Pružinové oceli jsou středně legované a proto mají vyšší teplotu popouštění .Rozdíl 100 stupnu je zásadní.
v příloze mas odkazy pro nejčastější materiály na tlačné pružiny

http://www.knife.cz/...source.ashx?a=100210

http://www.bansteel....ial-w.nr.-1.5026.pdf

(reakce na) Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 16:46 | Nahoru | #22

tenere píše: Pružinové oceli jsou středně legované a proto mají vyšší teplotu popouštění



to samozrejme chapu, ale porad nechapu proc beres jako mezni/hranicni teplotu popousteni jineho typu oceli, kdyz v te same vete sam pises ze je teplota popousteni od 300°C ? to je asi stejny jako bych usuzoval ze kdyz se spagety vari 10 min a potom jsou rozvarene, tak musim hovezi pect maximalne 10min aby nebylo rozvarene

Pružiny&prášková barva

8.3.2020 v 18:58 | Nahoru | #23
ahoj, pracuji v pérovně v Plzni. Většina pružin z kalícího nebo napouštěcího materiálu, je napřed kuličkovaná a poté nabarvená komaxitem a vypálená na 190°C.
Když je povrch dobře odmaštěný, barva nepraská a neodlupuje se. Stará komaxitová barva se špatně odstraňuje a myslím si, že pískováním to půjde těžko.
U nás starou barvu vypalujeme pružinu natáhneme, znovu tepelně zpracujeme (pouze kalící mat.), naštosujeme a nabarvíme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dotaz na díl skutr Simson SR 50 karavanista 10 25.3.2020 v 17:39 Krovak
Simson SR-drátěná kola Simson SR 50 karavanista 18 8.3.2020 v 08:16 karavanista
Jak zjistit délku špic Simson SR 50 karavanista 24 5.2.2020 v 08:19 apriliaf1
Špatně startuje cca půl hodiny po j... Simson SR 50 HANZTE 2 2.9.2019 v 10:19 HANZTE
Nestartuje Simson SR 50 posoldikml 2 6.8.2019 v 21:45 motovlk


TOPlist