motozem_rijen





Téma: K&N Lunchbox filtr
Zdravím vás, chtěl bych se zeptat jestli tu někdo z vás má na GSku hozený K&N lunchbox. Je to ten filtr který nahrazuje celý airbox.

S přetryskáním už počítám, co jsem se zatím dočetl tak se doporučuje hlavní tryska 140. Každopádně mám ročník 1994 a tyto doporučení byly pro modely od roku 2000 a mám dojem že od jistého roku se do karburátoru přidávala ještě jedna regulační tryska. Každopádně bych se chtěl zeptat zda by bylo lepší vzít ještě o něco větší trysku.

Další věc co jsem se dočetl, byl upgrade výfuku. Do aftermarket výfuku moc investovat nechci kvůli homologaci a dalším subjektivním důvodům. Každopádně dotaz zní, zda je to nutná potřeba


Na závěr bych snad jen chtěl říct, že mi nejde nutně o navýšení výkonu. Spíše bych ocenil kvalitnější filtr který se dá "propláchnout" namísto toho abych vyhazoval papírové filtry. A taky údajně podává hlubší zvuk což ocením.

Děkuji za vaše odpovědi

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 18:17 | Nahoru | #1
zbytečná práce,kvalitnější filtr máš ten orig,takovou bábu si užívej když funguje,tímhle jí akorát domrdáš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 18:43 | Nahoru | #2
VlaHa> Filtr je už svým způsobem na cestě a nehodlám vyhodit 1600 z okna jen tak... tudíž bych byl rád kdyby mi někdo poskytl trochu obsáhlejší odpověď než jen to, že to domrdám. Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 19:17 | Nahoru | #3
Raitzen05> nic nedomrdáš. To jen skupinka odpůrců Knka si to domrdala

K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 19:19 | Nahoru | #4
Tak tim ze das filtr si rozeseres smes. Bude to chude. Budes to honit tryskama a vysledek bude jen to, ze to pojede v podstate stejne, bude to vic brucet do sani a vic zrat.
Bych to u takove moto radeji projezdil v benzinu.

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 19:20 | Nahoru | #5
MotoMike> né,nedomrdala,měl jsem to na motorce taky,Ale šel jsem na brzdu a měl jsem to v airboxu.Jinak je to jen kurvení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 19:21 | Nahoru | #6

Raitzen05 píše: VlaHa> Filtr je už svým způsobem na cestě a nehodlám vyhodit 1600 z okna jen tak... tudíž bych byl rád kdyby mi někdo poskytl trochu obsáhlejší odpověď než jen to, že to domrdám. Děkuji



to je pěkný že nehodláš,ale svým zpúsobem už jsi je vyhodil. a vyhodíš ještě víc,až budeš,LADIT ,jesli se ta komedie tak dá nazvat:Ale nenech se rušit,jen jsem napsal múj názor,počkej si na lepší.čus

Naposledy editováno 04.03.2020 19:37:28

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 19:26 | Nahoru | #7
VlaHa> závist

K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 20:40 | Nahoru | #8
Nebude lepsi sledovat chytrejsi fora nez je tohle? Jenom jsem rychle kouknul o cem vlastne mluvis a nasel jsem doporuceni na 20/65/142.5, akorat nevim co to presne je protoze karbece gs neznam. Ale hlavni tryska 142.5 je jasna.

Link

Pokud uz si to cetl a doufas ze tady se dozvis neco vic, tak nedozvis.

1 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2020 v 20:56 | Nahoru | #9
Daj potom vedieť ako to dopadlo.
Pôjde to aj bez pretryskovania karburátora, poladíš bohatosť, bude to viac žrať, možno nejakú výkonovú medzeru to bude mať, možno menší výkon vo vyšších otáčkach, ale na to dedinské jazdenia a aby to hučalo na všetky strany OK. Keď chceš originál výfuk zachovať, tak ho vykochaj, zanituj naspäť a hluku bude ešte viacej. Asi na tej motorke za 10-15000Kč nemáš čo pokaziť čo by ovplyvnilo chod planéty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 20:58 | Nahoru | #10
Děkuji panu vlahovi za konstruktivní odpovědi které se sotva týkají mé otázky :) kdybych chtěl silnější moto tak bych do něj rovnou šel.. GS500 jsem si vybral protože mám A2 a hledal jsem motorku co je vzduchem chlazená a karburátorovaná. Navíc se mi vždy líbila. A když už jsme u toho ladění... hele vylaď si trochu svoje chování a všichni budeme cajk ;) je to zdarma.

Ostatním děkuji za rozumné odpovědi a ano.. počítám dopředu s chudší směsí :)

A Stevovi děkuji za google mastera protože tenhle thread jsem ani za boha nenašel :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2020 v 21:06 | Nahoru | #11
Raitzen05> obecne je lepsi vzit vic velikosti trysek kdyz chces takhle ladit. Vzal bych o jednu velikost vic a jednu min od 142.5. Ja ted treba zkousim novou konfiguraci a vzal jsem jich 6 hlavnich. A predtim jsem uz kupoval asi 8 a 3 volnobezny.

Ale zas nevim jaky jsou rozdily mezi rocnikama a na kterej rok bylo to doporuceni v odkazu, to uz necham na tobe. Treba bude stacit fakt ta jedna.

Naposledy editováno 04.03.2020 21:07:29

1 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 21:11 | Nahoru | #12
Jo ono to je GS500 .. ja myslel bawo

Jinak preju hodne stesti, tyhle primy filtry jsou u tehle motorek spis pro zlost, saje to teplej vzduch atd atd...

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

4.3.2020 v 21:15 | Nahoru | #13
Děkuji za rozumnou odpověď a dobrý nápad :)

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 04:56 | Nahoru | #14

assassin píše: Jo ono to je GS500 .. ja myslel bawo

Jinak preju hodne stesti, tyhle primy filtry jsou u tehle motorek spis pro zlost, saje to teplej vzduch atd atd...



To jim nemá cenu vysvětlovat,že si přidělává problémy..Oni se mu spíš budou líbit rady jako napsal nevo7,on nemusí ani přetriskovat,jen poladí bohatost A to znamená,rozmrdej každej šroubek na kterej narazíš.

Jinak Raitzen05,ty to ještě nevíš,ale děkuješ mi správně,teť je jen dúležitý abys poslechl.Tak není zač a hodně zdaru

Naposledy editováno 05.03.2020 04:56:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 09:23 | Nahoru | #15

nevo7 píše: Daj potom vedieť ako to dopadlo.
Pôjde to aj bez pretryskovania karburátora, poladíš bohatosť, bude to viac žrať, možno nejakú výkonovú medzeru to bude mať, možno menší výkon vo vyšších otáčkach, ale na to dedinské jazdenia a aby to hučalo na všetky strany OK. Keď chceš originál výfuk zachovať, tak ho vykochaj, zanituj naspäť a hluku bude ešte viacej. Asi na tej motorke za 10-15000Kč nemáš čo pokaziť čo by ovplyvnilo chod planéty.


Mohu se optat, jak jinak bys chtěl u GSa ladit bohatost, než tryskama?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 09:27 | Nahoru | #16

JohnnyS08 píše: Mohu se optat, jak jinak bys chtěl u GSa ladit bohatost, než tryskama?



Nejspis sroubem na nastaveni volnobezne smesi - pilot screw? Samo, ze tim naladi jen volnobeznou smes... ale mozna ani to ne...

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 09:56 | Nahoru | #17

assassin píše: Nejspis sroubem na nastaveni volnobezne smesi - pilot screw? Samo, ze tim naladi jen volnobeznou smes... ale mozna ani to ne...



Podle toho ostatniho co nevo7 psal bych to videl stejne.

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 09:58 | Nahoru | #18
Jeste tu nepadls jedna skvela rada co by sem zapadla. Vyser se na nakup trysek, protoze kdyz je potrebujes zvetsovat tak tu puvodni muzes rovnou prevrtavat. A hezky postupne, dokud to nebude ono.

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 10:02 | Nahoru | #19
No, chtěl jsi "kvalitnější" filtr, který jde propláchnout.
Pokud ti nevyhovuje origo papírák, který, jen tak mimochodem, ten vzduch filtruje mnohem lépe, než to KNko, mohl jsi ještě zvolit "molitaňák. Jde prát a filtrační schopnost je taky lepší.
...ale to jsi se mohl taky předem poradit.

1 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 10:03 | Nahoru | #20
Můžu se zeptat, co je tvým cílem? Píšeš, cituji: mi nejde nutně o navýšení výkonu. Spíše bych ocenil kvalitnější filtr který se dá "propláchnout" namísto toho abych vyhazoval papírové filtry. A taky údajně podává hlubší zvuk což ocením.

(zvláštní, že na úvodní text nelze použít citaci)

Takže výkon to není a nejspíš ho tím ani nedosáhneš, možná posuneš krouťák trochu níž, ubereš si ve vrchu a rozladíš křivku. Vyšší spotřeba. Ocenil bys kvalitnější filtr ... no ten tam podle mě máš teď a to ten origo papírovej. Ten propustí míň bordelu, než ten KN. Takže ti jde o ekologii a nevyhazovat papírové filtry? Kolik to má servis na vzducháč 6tis km? 12tis km? Fakt to má cenu? Nekompenzuje to ta vyšší spotřeba? Lepší zvuk ... no tak prostě jen vykuchej současnej vejfuk.

Podle mého si akorát rozesereš funkční moto, přiděláš práci, utratíš peníze, rozhodíš křivku, propustíš víc prachu do motoru (a nebo utratíš víc za spreje), budeš nasranej a nezískáš nic.

Naposledy editováno 05.03.2020 10:04:02

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 11:00 | Nahoru | #21

Animals21 píše:

Takže výkon to není a nejspíš ho tím ani nedosáhneš, možná posuneš krouťák trochu níž, ubereš si ve vrchu a rozladíš křivku. Vyšší spotřeba..


Myslíš si, že průchodnější filtr způsobí posun krouťáku níž a ubere ve vrchu? Řekl bych, že je to přesně naopak. A tím, že bude lehčeji sát, tak se spotřeba nezvýší. Samozřejmě pokud se k tomu správně naladí bohatost.
A nevím jakou si rozladí křivku?

Naposledy editováno 05.03.2020 11:01:17

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 12:59 | Nahoru | #22
Já ti fandím, když jsem byl mladší, taky jsem vymýšlel takové kraviny.. teď už teda jen jezdím a vymýšlím maximálně kam

2 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 13:38 | Nahoru | #23
Mito7: sice sis vytrhl z kontextu jen neco a sam jsi neporadil, ale ano, nemyslim si, ze je to tak jednoduche a me nactene (ano, nactene, ne prakticke) zkusenosti o ladeni starych endur hovori o tom, tedy muzes se docist (hodne ctu advrider.com), ze tohle ladeni pres filtr a smes opravdu casto vede k tomu, ze kroutak se posune niz a ubyde spickovy vykon. Coz nemusi byt vzdy zadouci u motorek, co nemaji zrovna moc kW. Krivkou myslim krivku vykonu. Konkretne, ze je velmi snadne dosahnout toho, ze budes mit vykonove propady, protoze to nebude az tak easy vse vyladit idealne. Ne, ze to nejde, ale ze jen tak od oka to nebude uplne sranda.

Rad se dozvim dalsi veci, ale muj soucasny nazor a snazim se cist fakt hodne, je takovy.

Naposledy editováno 05.03.2020 13:41:47

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 15:38 | Nahoru | #24
Odebráním airboxu uděláš velký zásah do plnění motoru. Ta šiška ti bude sát teplý vzduch, jak už tady bylo řečeno a to taky není moc dobrý. Navíc k tomu doporučují dynojet, lépe řečeno bez dynojetu tuto úpravu nedoporučují. Koukal jsem, že pro tvoji moto je dynojet 1 a 3 stejný. Zajímavý.

Kolikrát stačí vyvrtat do origo boxu díru a je všechno jinak. Většinou k horšímu. Tím jsem si taky prošel. Nakonec jsem se vrátil k origo boxu a koupil jen dynojet 1 a bylo to podle mých představ. Šlo mi jen o vyhlazení díry ve středních otáčkách, nehonil jsem a ani nečekal nějakej brutální nárust výkonu.

Kup to dyno a ladˇ. Stejně si myslím, že budeš rád, když se po půl roce ladění vrátíš zpátky k papír. filtru. Nebo někam na brzdu, ale to jsou další prachy, a jestli bude někdo ochotnej se jebat se starou moto, která má nejspíš nejlepší za sebou a jiný nedostatky.

Hodně štěstí. Pak dej vědět jak to šlo.

1 reakcí na tento příspěvek K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 15:43 | Nahoru | #25
já bych dynojet sadu nekupoval. Jehly stačí podložit a trysky se daj koupit zvlášť. Většinou v tom kitu nic navíc co by stálo za řeč není. Ještě může být že by ta jehla měla jinej tvar, ale většinou jsou stejný, jen se zářezama pro polohování.

(reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 15:43 | Nahoru | #26

Animals21 píše: Mito7: sice sis vytrhl z kontextu jen neco a sam jsi neporadil, ale ano, nemyslim si, ze je to tak jednoduche a me nactene (ano, nactene, ne prakticke) zkusenosti o ladeni starych endur hovori o tom, tedy muzes se docist (hodne ctu advrider.com), ze tohle ladeni pres filtr a smes opravdu casto vede k tomu, ze kroutak se posune niz a ubyde spickovy vykon. Coz nemusi byt vzdy zadouci u motorek, co nemaji zrovna moc kW. Krivkou myslim krivku vykonu. Konkretne, ze je velmi snadne dosahnout toho, ze budes mit vykonove propady, protoze to nebude az tak easy vse vyladit idealne. Ne, ze to nejde, ale ze jen tak od oka to nebude uplne sranda.

Rad se dozvim dalsi veci, ale muj soucasny nazor a snazim se cist fakt hodne, je takovy.



Myslím, že na ADV chodí stejní lidi jako sem. Tzn. garážníci se šroubovákem. Nebo mají nějaký grafy? Třeba jo. Spíš si myslím, že to nemají doladěný a ve vrchu, kde by to měl jet líp, to mají rozhozený a jede to jen dole, proto maj pocit, že ten krouták se posunul dolu. Jen můj odhad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 15:47 | Nahoru | #27
Stev> právě co já jsem viděl, třeba stage 3 má ta jehla hodně jinej tvar. Je kratší a dole je hodně slabá, třeba poslední třetina tý jehly je jak ¨jehla¨.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 15:51 | Nahoru | #28
mira008> jenže podle zkušeností s touhle motorkou na zahraničním fóru je to dobře funkční i se sériovou jehlou, takže je lepší to nejdřív vyzkoušet tak a dynojet sadu si nechat na později. Kdyby to nefungovalo, radši bych vrátil airbox než ještě kupoval dynojet.

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 16:29 | Nahoru | #29
Ahoj , mám taky GS 1994, je to babka, jak píšou kluci, ale je na ní spoleh, u motorky se nedívej jak je stará, kdo má srdce a ducha motorkáře..stará se o svou mašinu líp jak o cokoli..věř tomu...filtrem jen změníš zvuk, ale ne výkon ten je opravdu minimální, je to 500 a stačí to, ale určitě jak pujde čas..koupíš stejně silnější....nezůstaneš u GS, já koupil na starý kolena gs , je mi 61 , mám ji dva roky a stejně koukam po silnější...zbytečně necpi do ní co do ní nepatří, udělej si kosmetiku, kravinky,světýlka a budeš spokojenej..věř mi

K&N Lunchbox filtr

5.3.2020 v 16:30 | Nahoru | #30
Ahoj , mám taky GS 1994, je to babka, jak píšou kluci, ale je na ní spoleh, u motorky se nedívej jak je stará, kdo má srdce a ducha motorkáře..stará se o svou mašinu líp jak o cokoli..věř tomu...filtrem jen změníš zvuk, ale ne výkon ten je opravdu minimální, je to 500 a stačí to, ale určitě jak pujde čas..koupíš stejně silnější....nezůstaneš u GS, já koupil na starý kolena gs , je mi 61 , mám ji dva roky a stejně koukam po silnější...zbytečně necpi do ní co do ní nepatří, udělej si kosmetiku, kravinky,světýlka a budeš spokojenej..věř mi
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky pro malého jezdce Suzuki GS 500E, Husqvarna TE 410, Blata 125 Motard sasasasa 8 23.10.2020 v 00:28 poulie
Problém s elektrikou pri štartovaní Suzuki GS 500E PeterGS500 1 8.9.2020 v 13:04 sseba1
Levá svíčka neháže jiskru Suzuki GS 500E stoupa_lubos 16 11.8.2020 v 07:14 stoupa_lubos
Ježdění na motorový olej do auta [1, 2, 3] Suzuki GS 500E HansB 76 29.7.2020 v 18:37 buchtik
Ukazatel zařazené rychlosti gs500e Suzuki GS 500E Baroneczek 22 17.7.2020 v 16:56 salahadin

TOPlist