bmw_r1300gs_cartec





Téma: Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
 
4.3.2020 v 13:12
Ahojte

Chcem sa poradiť a získať od skúsenejších poznatky. Viete zrecenzovať resp. odporučiť spoľahlivú, kvalitnú s ľahkým ovládaním motocyklovú navigáciu? Internet som už preštudoval, chcem názory priamo od ľudí ktorý cestujú a najlepšie veľa vo veľa krajinách. Máte vy svoju TOP navigáciu?

Ja mám skúsenosť len s Mio automobilovou navigáciou, a telefónom ktorý v daždi zmokne avšak už mi to nevyhovuje a chcem upgrade z hľadiska komunikácie s interkomom, a iné. Držal som aj Garmin Zumo 595 v ruke, všetko fajn - akosi len sa mi nepáči cena. :) Viete niečo odporučiť s čím ste mega spokojný a nevedie vás vaša navigácia kade tade? Bude sa to montovať na Hondu AT 2019 a Hondu TA 650.

Ďakujem :)


Naposledy editováno 04.03.2020 13:23:27
Předchozí
1 2
Následující

Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020

10.3.2020 v 21:55 | Nahoru | #31
když jsem optimalizoval gpx trasy na akce tak právě pro různorodost naviací jsem se musel vejít do menšího počtu bodů - a vpodstaě pokud jich zůstaně pořád např. do 500 na 150 km offroad trasu tak je to dostatečně podrobné

jinak nakonec používám bud pouze stopu a navifuju hlavou nebo tonechám přepočíst a urpavím sito, každopádně styl několika bodů a nechat to počítat navigaci nepoužívám vůbec a pokdu jedem ve skupině tak základní věc je vypnout přepočítávání - takhle se nám jednou ztratil kamarád jen zajel na benzínku navi přepočetla jinou trasu a vidělisjem se až v cíli

(reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020

11.3.2020 v 12:27 | Nahoru | #32

Honza-TA950 píše: Ad zobrazení - to jsou přesně ty detaily, které pak člověka prudí, ale má je každý jinak - mě například vyhovovalo provedení zuma 550 - základní pohled ze směru jízdy a šipka dole, ale když jsem prstem posunul mapu tak se to přepnulo do zobrazení ala mapa tj.sever nahoře - což bylo super, při navigaci jsi viděl hodně dopředu kam jedeš a co tam bude a když jsi něco hledal tak se to chovalo jako mapa tj. sever nahoře - hledat něco kdy je sever šikmo dole je za trest

teď na Montaně je to na ruční přepnutí - takže klik na vlastnosti, orientace, otočit - pak hledat na mapě a pak zase klik na zobrazení zpátky...a to je opru



jsem se 550 ještě nevzdal...ale XT vypadá dobře

Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020

8.7.2020 v 10:23 | Nahoru | #33
Vrátím se k tématu - přidám pár postřehů k Zumo XT - mám za sebou cca 1500 km jízdy mimo cesty s XT + měl jsem celou dobu na řidítkách ještě druhou navigaci osvědčenou Montanu pro porovnání (to hlavně, že jsem ještě neměl nainstalovanou Topo mapu ČR - teď už mám tak uvidím dál)

tedy porovnání oproti Montaně (ta mi vyhovuje, mám už druhou a projela se mnou kus světa)

ad HW - drobnost je napájení s DC/DC na kabelu tj. má to nějaký malý odběr z baterky i když není připojená navi - ale odběr je minimální, jen přes zimní odstávku bych to tam nenechal

displej - velké plus oproti Montaně - velký (5,5" vs 4" je fakt znát) a dobře čitelný i na slunci, silné podsvícení funguje a je to fakt dobře vidět, vyšší rozlišení je taky příjemné pro vykreslení detailů, je nově kapacitní, ale funguje i v rukavicích a nebyl problém ani v dešti nebo v mokrých rukavicích, díky kapacitnímu provedení podporuje víc doteků jako telefony takže se dá třeba zoomovat dvěma prsty a ne jen + a -
zatím tam nemám žádný kryt ale asi asi podle doporučení z fór pořídím tenké sklo, přeci jenm je ten displej na ráně jako u mobilů a nemá ochranné okraje jako Montana

ad rychlost - díky novějšímu HW je rozumně rychlá a lépe vykresluje mapy, ale pořád je to garmin takže něco jako našlapané telefony nečekejte...

ad držák - první série měly nějaký problém - u mě vše OK, ale pocitově držák jen s plastovým rantlem bych dlouhodobě asi chtěl podpořit něčím dalším

ad kabel - garmin se pořád drží miniUSB což má svůj důvod díky pevnější mechanické konstrukci konektoru, ale je třeba na to myslet - ale umí i wifi a spojení s mobilem takže kabel není nutný

ad SD karta - rozšíří kapacitu ale některé aplikace to vidí jako jeden velký datový prostor - pozor musí být formátovaná jako FAT32! nic jiného nežere - tedy i když použijete větší kartu (mám 64GB) tak je nutbno ji přeformátovat na tenhle prehistorický formát

co mi nevyhovuje (jsme staronilec já vím) - je to, že se neumí připojit jako mass storage starší apliakce s ní nekomunukují a i přenos dat jednoduše jako transfer souborů je taky napříč platformami komplikovanější, koumám na fórech zda to jde přepnout jako starší modely - uvidím dál

celkově mě navi po HW stránce nijak nepobuřuje a funguje kromě pár drobností (mass storage, napájení atd.) - novější střeva HW jsou znát a kdyby udělali takhle velkou a modernější Montanu tak do ní jdu hned

Naposledy editováno 08.07.2020 10:28:54

Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020

8.7.2020 v 11:13 | Nahoru | #34
Zumo XT ad SW

tady se láme chleba - je to pořád klasický Garmin co si funguje po svém a je z rodiny auto/moto tak se snaží myslet za uživatele a pokud nepřistoupíte na jeho hru tak je to boj - prostě nejsme přesvědčen, že je to přesně ono - abych řekl super, beru vyhazuju Montanu a jeden - na tohle jsem čekal...

abych předeslal - jako u všech zařízení závisí na způsobu používání - takže někomu to naopak může vyhovovat - když někdo nadával na to jak garmin nebo totmtom ho vede horoucím peklem a že je to úplně pitomá navigace tak při otázce jak ot má nastavené a jaké má mapové podklady jsme nedostal rozumnou odpověď pak bylo jasné že problém je spíš mezi sedlem a řidítky

mé klasické používání - nejvíc používám plánování trasy předem a to mimo silnice ev. ty nejmenší rozbité okresky, plánování trasy navigací používám minimálně - na cesty domů nebo na nějakou adresu/místo v mapě tam se přesunuji - jinak si trasu plánuji sám - po lesních cestách, přes výjezdy, brody, kontroluji na různých mapách, leteckých snímcích nebo přes panaromu/googlestreetview - výsledkem je gpx co chci importovat do navi a pak jedu po čáře co nechci přepočítávat

tady s XT bojuji - celý ten aplikační ekosystém co umí počítat trasu a umožňuje volbu míry motorkářského zážitku jde mimo mě, to že je někdo nadšený že klikne do Moskvy a ono mu to spočítá trasu kde starší navigace umřely na délce trasy mě nechává v klidu, ale může se to hodit + ukazuje to na schopnost HW i SW

pokud trasu vytvořím třeba v mapy.cz (tam můžu tvořit kdekoliv mimo práci) pak si vyexportuju gpx to importuju do Basecmapu tam si ho popíšu a uložím do složky a přes kabel importuju do navi - to bez problémů funguje

druhá možnost je použít Garmin aplikaci Explore - to je cloudové řešení garminu a při přihlášení k účtu tím lze řešit bezdrátový přenos - nahraji gpx nebo vytvořím trasu v Explore a při synchronizaci si mi objeví i navigaci, nemusím tedy navigaci připojovat kabelem

pokud mi někdo nasdílí trasu v mapy.cz tak v mobilní aplikaci se zobrazí, ale je ot sdíleno jako odkaz a nelze ji exportovat Explore - exportovat gpx jde jen z webové stránky, ale i v mobilu lze obskurně přes prohlížeč stránky otevřít tam si trasu vyexportovat a to gps pak nahrát do aplikace Explore a tím do zuma XT

pak ve složce explore v navi mám seznam prošlých tras (stop - garmin rozlišuje trasa a stopa), které mě zajímají - když ji zvolím tak mi navigace nabízí navigaci na začátek trasy to je OK ale pak už se chová divně - jedu v klidu pro stopě, ale navigace ukazuje divnost např. jako konečný bod začátek trasy (asi pozůstatek té navigace na začátek, ale dál se nepřepne ke sledování stopy) takže pak třeba ukazetel kilometrů do cíle po stopě nefunguje

Montana je v tomhle tupá a do ničeho nekacá - ale ukazuje korektně - najedu na stopu a ukáže kolik km ze stopy mi zbývá do cíle ev. se snaží počítak čás do cíle apod. na základě průměrů co si vytváří, tady Zumo zatím nefunguje podle mých představ - uvidím zda se mi s tím ještě něco povede

co se zobrazení týče - samotný track je v defaultním zobrazení tenká červená čárka (1 pixel) - nic moc viditelná, ale dá se editovat soubor nastavení s vnutit mu zobrazení prošlé trasy silnější (mám 3 px možná zkusím 2) takhle je to pěkně vidět ale občas to překrývá moc podkladu

Další věc jsou mapy - samotné podklady v navi jsou dobré a v rámci nákupu je i TOPOv4 ČR což je velmi dobrá mapa na mimo asfalt - je licečně vázána na navi a je nahraná přes Garmin Express přímo do navi - Basecamps ní může pracovat jen když je navi připojená k PC - celkově mi tohle protipirátské řešení nevyhovuje - zkoušel jsem i ze svých OSM map a něco funguje a něco ne - celkově to má blíž k zumu 590, které bylo taky vybíravé co zobrazí a tvrdošíjně si propagoval mapy licencované a schválené Garminem (chápu jde o prachy), ale i legální OSM mapy všechny nefungovaly což mě prudí - Montana - sežere cokoliv a bez keců to zobrazí a hotovo

tohle je téma co budu ještě zkoumat - někde psali o problémech v aktualizaci Garmin Express apod. - ajk těch navi bude víc tak bdue i na fórech víc informací

WiFi a BT - konečně vylepšení, že se dá aktualizovat a přenášet data bezdrátově - Montana uměla fungovat bezdrátově jen s další Montanou
pozor na to že Explore se nepropojuje s navi ani se nesdílí či neodesílá do navi - ale jde to přes cloud, naopak Garmin Drive umí data přímo přenášet - ale to jsem zatím moc nevyužil

Aplikace meteoradar přes propojení stelefonem - pomelé a nic moc, když už musím mít zapnutý telefon tak s emohu podívat na telefon - to, že bych měl stále připojený telefon co bych měl v kapse mi celkově nevyhovuje viz baterka telefonu a spotřeba dat

takže jsem někde na cestě naučení, přizpůsobení a rezignace abych se s novou navi sžil a mohl ji lépe používat, ale zatím se Montany nezdávám
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist