globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Instalace kitu vidlic Racetech
2.3.2020 v 18:39
Zdarec, pustil sem se do ladění podvozku na vfru: do zadu přišel centrál z 929, do vidlí pružiny na mojí váhu (0.9N místo původních 0.74), a gold valve kit od racetechu. Na jejich stránkách po zadání kódu z balení a vyplnění typu motorky, váhy a jízdního stylu to člověku vyplkne, z jakých planžet si má vyskládat shim stack.

Co mě zaráží, jsou první dvě planžety co příjdou nejblíž k ventilu - 0.15x13 a 0.10x9. Za prvý v balení vůbec nejsou, a za druhý ta 13mm plně nezakryje tělo ventilu (viz fotky). Není to chyba? Nejsem odborník, ale přeci když zůstanou ty porty na ventilu z půlky odkrytý, tak to nemůže fungovat ne?

Podařilo se mi sehnat tabulku z doby, kdy ještě racetech dával odstupňovanou škálu nastavení , a všechny začínají planžetou 17mm, která krásně pasuje na tělo ventilu. To mi přijde logický

Máte s tím někdo zkušenosti? Ty chybějící planžety není problém u nás sehnat, ale nepřipadá mi to tak správně


Předchozí
1 2
Následující

Instalace kitu vidlic Racetech

2.3.2020 v 18:53 | Nahoru | #1
Nekdy se to pouziva jako tzv bleed shim, ale za ni by mela byt vetsi. Tady za ni následuje mensi.

Navic pisou, ze je to 2stage shim stack, ale podle tech rozměru by byl 3stage. Zkus si nechat na tom webu vygenerovat na jiny zatížení/styl jízdy - co to vyplivne a pak bych napsal dotaz do racetechu, me to prijde jako blbost. Navic Paul Thede kterej “objevil” gold valce ve sve knížce suspension bible pise, ze zkousel různy setupy s bleed shim a ze to nefunguje, takze je blbost aby pak takovej shim stack doporucoval. Bude to začínat několika velkýma, pak mala, velka a pak klasika k mensi a mensi ...

Instalace kitu vidlic Racetech

2.3.2020 v 19:11 | Nahoru | #2
To mě přesně taky napadlo, že podle dvou malých planžet to vypadá jako 3 stage!
O bleed shim slyším poprvé, ale do těla ventilu sem vrtal 1.2 mm díru právě jako bleed hole, tudíš mi potvrzuješ, že je to nesmysl.
Do racetechu už jsem psal, problém je, že vygenerovat další setup nejde - ten kód je jednorázovej proto sem i hledal ty tabulky, který dávali před tím..

Celý mi to příjde, jakože ty první dvě planžety tam nemají být. Pak by to byl 2stage shim stack, a dávalo by to smysl..

Díky za reakci, trochu sem doufal, že se někdo jako ty, kdo tomu rozumí ozve

Naposledy editováno 02.03.2020 19:13:18

Instalace kitu vidlic Racetech

2.3.2020 v 19:31 | Nahoru | #3


To jen pro info, souhlasim s tim co pises.
Snad se ozvou.

Ja se leta odhodlaval k nákupu gold valve a nakonec jsem vzal ventily od ktech - maji na TL i reboundovy, ne jen kompresi. Plus novy-preciznejsi jehly na low kompresi/rebound

Naposledy editováno 02.03.2020 19:36:45

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

2.3.2020 v 19:58 | Nahoru | #4
Racetech má na vfr i rebound gold valve, za další 4k. Přitom dlouhý léta je vůbec neprodávali s tím, že rebound není potřeba. Nad tím trochu přemýšlím, při použití doporučovanýho 5w oleje a silnejších pružin mám strach, že bude ten odskok potřeba přitvrdit.

Zase na druhou stranu - proč prostě nezměřit planžety na stávajícím rebound ventilu, a jednu shodnou tam nepřidat?

Když už jsi řešil na TL předek, dělal jsi něco s centrálem? Nebo je dostačující? Na vfr je podvozek celkově dost ošizenej, vidlice mají pružiny pro jezdce o váze asi 55kg, proto jsou z výroby přetlumený aby dokázaly pojmout jízdu v jednom, i ve dvou a naloženej - špatně v celým spektru. Centrál má taky slabou pružinu. Ten z 929 mám předpětím skoro na plno, abych měl sám sag na 35mm - taky nic moc.

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

2.3.2020 v 21:18 | Nahoru | #5
Martin.z.brna> rebound muzes poresit upravou jehly, funguje to dobre. Respektive cely vidle fungujou dobre, takze tohle neni spatne. Mimochodem je delal assassin

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

2.3.2020 v 21:32 | Nahoru | #6
Martin.z.brna> Vzadu mam bitubo tlumic misto origo rotačního. Přidáním stejne planzety na reboundu by se nemelo nic zásadního pokazit. Ale je to pokus omyl s tim, ze nezjistis co se tam kde deje. Oni to ladi na dynu a tam vidis kde to zacina kavirovat atd....

1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

2.3.2020 v 22:32 | Nahoru | #7
Stev: ale to mluvíš o TL tlumičích, ne?

assasin: jo, s tím souhlasím. Je to pokus/omyl, chci to prvně zkusit s racetechem na kompresi a originálem na reboundu, a uvidím jak se to bude chovat. Vytáhnout kartridži a přidat planžetu není velký zásah, postupně krok za krokem ne?

stejně to bude obrovská změna, když původní setup měl sag 50mm (1/3 chodu) a brutálně přetlumenej, už jenom tahle změna musí být sakra znát..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

3.3.2020 v 07:02 | Nahoru | #8
Martin.z.brna> ne, mluvim o svejch, 41mm showa z vtr a 45mm ze staryho farose. V obou jsem mel/mam kompresni ventily racetech a tuhle upravu jehel. Myslim ze mas stejny vidle.

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

3.3.2020 v 16:58 | Nahoru | #9
V cem presne spociva uprava tech jehel? Ostrejsi uhel toho kuzele na konci? Cili mensi zmena prutocny plochy pri posunuti jehly o stejnou vzdalenost, cili jemnejsi ladeni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

3.3.2020 v 18:11 | Nahoru | #10

Dargas píše: V cem presne spociva uprava tech jehel? Ostrejsi uhel toho kuzele na konci? Cili mensi zmena prutocny plochy pri posunuti jehly o stejnou vzdalenost, cili jemnejsi ladeni?



Teoreticky v tom neni rozdil, ta jehla mela takove to klasicke osazeni, ktere si myslim, ze tam je kvuli tomu abys pri max utazeni nedotahoval jehlu do sedla - mohlo by se to kousnout - ale na plochu. Tzn jediny co jsem vymyslel je, ze tam diky vyrobnim tolerancim je dost velka dira hned jak to malinko povolis a nejde odskok utahnout dostatecne. Udelal jsem to podle pozadavku neni to muj vynalez. Plus je to v originale docela “kopyto” takze jsem se snazil o lepsi povrch

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

3.3.2020 v 18:24 | Nahoru | #11
[quote=Dargas]V cem presne spociva uprava tech jehel? Ostrejsi uhel toho kuzele na konci? Cili mensi zmena prutocny plochy pri posunuti jehly o stejnou vzdalenost, cili jemnejsi ladeni?[/quote

Asi jak pises, plus vetsi rozsah. Tady je k tomu neco napsano. Ptal jsem se Rogera Ditchfielda z revolution racing i mailem a potvrdil mi ze je to dobrej napad, tak sem mu veril :) Roger je celkem dobrej ladic, byl zapojenej i do projektu zavodniho vtr1000f od hrc - byly myslim 4 nezavisli ladici - moriwaki v japonsku, hpower v australii, big valley honda v us a revolution. Pak sebrali zkusenosti a udelali vtr sp :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

3.3.2020 v 22:49 | Nahoru | #12
Stev> no, 41mm showa má vfr taky, ale ladění odskoku nemá, ty vidle budou spíš stejný jako má f4i (spousta lidí na amerických fórech je mění jako upgrade za origo vfr)

jinak racetech nereaguje, proto zkusím následnovné: jimi navrhnutý shim stack oberu o .15x13 a .10x9 planžety, potom je téměř shodný se stackem c34 z původní tabulky a uvidím, jak se to bude chovat.. Nic lepšího mě teď prostě nenapadá

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

4.3.2020 v 10:37 | Nahoru | #13
Martin.z.brna> aha, tak to mě fakt nenapadlo že vfr nemá štelování odskoku. V tom případě bych sháněl vidle z vtr, jestli teda nejsou moc dlouhý :)

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

4.3.2020 v 11:17 | Nahoru | #14

assassin píše: Teoreticky v tom neni rozdil, ta jehla mela takove to klasicke osazeni, ktere si myslim, ze tam je kvuli tomu abys pri max utazeni nedotahoval jehlu do sedla - mohlo by se to kousnout - ale na plochu. Tzn jediny co jsem vymyslel je, ze tam diky vyrobnim tolerancim je dost velka dira hned jak to malinko povolis a nejde odskok utahnout dostatecne. Udelal jsem to podle pozadavku neni to muj vynalez. Plus je to v originale docela “kopyto” takze jsem se snazil o lepsi povrch



To by mi mohlo pomoct i s tím zoufalým reboundem u těch mejch sockagusta vidlí?

2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

4.3.2020 v 15:03 | Nahoru | #15
Fizzer: to by chtelo videt co tam je uvnitr. Teoreticky jo, ale je to jen lowspeedrebound.... Hi-speed delaji planzety

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

4.3.2020 v 15:05 | Nahoru | #16

assassin píše: Fizzer: to by chtelo videt co tam je uvnitr. Teoreticky jo, ale je to jen lowspeedrebound.... Hi-speed delaji planzety



hi speed agusta nejezdí

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

4.3.2020 v 15:16 | Nahoru | #17
assassin> Nojo, to je vlastně pravda.

To neklapne, ty kurvy to maj zakrimpovaný.



Naposledy editováno 04.03.2020 15:49:14

Instalace kitu vidlic Racetech

11.3.2020 v 21:09 | Nahoru | #18
Tak mi z racetechu konečně odpověděli. Zeslonil sem to já, když sem omylem na jejich konfigurátoru zvolil blbě typ toho ventilu. Dal sem že mám r2g, kterej má ještě malý osazení na ty menší planžety, jejichž tloušťka udělá napružení hlavního stacku. A ve skutečnosti mám type 3, kterej tohle osazení nemá. Resetoval mě ten kód, a po správným zadání mi tam vyjel shodnej stack, akorát bez těch dvou prvních planžetek

Instalace kitu vidlic Racetech

12.3.2020 v 08:24 | Nahoru | #19
Tak hlavne, ze se prislo na to kde je bota Az to projedes a vzpomenes si na tohle vlakno tak dyztak napis dojmy.

Instalace kitu vidlic Racetech

21.3.2020 v 20:34 | Nahoru | #20
Dneska sem se do toho pustil.

Povolit spodní šroub, který drží cartridgi ve vidli je pěknej voser, když nemá člověk dlouhej imbus do goly. Má mělkou díru a rád se žvejkne.

Rozhodit vidle klasika, žádnej zádrhel. Co mě překvapilo, kompresní ventil nešel ani u jedné cartridge zatlačit dovnitř, abych se dostal na segrovku. Musel sem ho přes oříšek sklepat, a pak zase přes tyč tlumiče vyklepat ven. Z těla cartridge pak vypadalo pár hliníkovejch pilin. Zpátky už šli docela dobře.

Originál ventil má tak třetinový porty oproti gold valve, a shim stack se skládá z 5ti planžet, přičemž tři největší mají tloušťku 0.20 . To je teda sakra tvrdší, než co je u gold valve.

Pocity z jízdy budou, až se umoudří počasí. Pár fotek pro inspiraci



Instalace kitu vidlic Racetech

21.3.2020 v 20:38 | Nahoru | #21
Dobra prace ve stevovo vidlici ten kompresni ventil drzel taky fest, presne jak rikas. Zaklepnout dovnitr a pak musel i reverznim kladivem ven.

Instalace kitu vidlic Racetech

22.3.2020 v 12:55 | Nahoru | #22
Si to tu poznačím a budu držet palce ať je pak radost...

Naposledy editováno 22.03.2020 12:55:44

1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

27.3.2020 v 21:23 | Nahoru | #23
Dnes projeto, první dojmy: na drobných nerovnostech trochu víc cítím přenos do řidítek, patrně tvrdším low-speed tlumením. Jinak je předek velice slušnej, střední nerovnosti zvládá perfektně. Na fest rozbitejch silnicích mi ale pořád příjde, že by chtělo o planžetu ubrat. 120km nešel víc jak do 2/3 zdvihu. Ale to se těžko odhaduje, protože zadní tlumení je mnohem tvrdší než přední, a přenáší se to. Na vlně je cítit, že předek ji pohltí, a zadek mě nakopne. I s kompresí povolenou na max.
Předpokládám, že zadní tlumič bude muset do servisu - rozebrat ho v domácích podmínkách je asi nereálný?

Instalace kitu vidlic Racetech

27.3.2020 v 21:36 | Nahoru | #24
Na tom zadku bych se zaměřil na předpětí pružiny, jak motorka nemá žádnej "static sag", tak umí nakopávat. Možná to bude chtít jinou pružinu na tvoji hmotnost, ale prvně bych zkusil tohle.

Jsem zvědav co na to odborníci

1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 00:18 | Nahoru | #25
tak sag bylo to první, co jsem řešil. zadní tlumič vfr má stejnou pružinu jako ten z cbr 929, který tam je teď. při předpětí 7/9 mám sag s jezdcem 40mm, takže podle všeho je ta pružina spíš slabší. podle mě je přetlumenej, respektive má slabou pružinu a moc tvrdý tlumení stejně jako to měly vidle ve fabrickým stavu. dnes sem jel s kompresí nastavenou na 2,5 od plně utaženýho z 3,75 , zkusím to povolit úplně ale stejně tohle nastavení ovlivňuje hlavně low speed damping, takže to nemá zas tak velkej vliv na to chování, který mi vadí. to by měli mít z větší části planžety, jestli to chápu správně. a k těm se nedostanu

já nevím, spousta lidí na americkejch forech dělala tenhle upgrade, a s výsledkem byla spokojená. na druhou stranu tam další spousta lidí pořizovala buď nějakej after market zadní centrál, nebo ho nechávala přestavit.. dostávám pocit, že ten z cbr 929 stejně nebude to pravý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 01:16 | Nahoru | #26

Martin.z.brna píše: Dnes projeto, první dojmy: na drobných nerovnostech trochu víc cítím přenos do řidítek, patrně tvrdším low-speed tlumením. Jinak je předek velice slušnej, střední nerovnosti zvládá perfektně. Na fest rozbitejch silnicích mi ale pořád příjde, že by chtělo o planžetu ubrat. 120km nešel víc jak do 2/3 zdvihu. Ale to se těžko odhaduje, protože zadní tlumení je mnohem tvrdší než přední, a přenáší se to. Na vlně je cítit, že předek ji pohltí, a zadek mě nakopne. I s kompresí povolenou na max.
Předpokládám, že zadní tlumič bude muset do servisu - rozebrat ho v domácích podmínkách je asi nereálný?



nevim jakej je tam tlumic, ale vetsina jde rozebrat i v domacich podminkach - myslim, ze s tim co umis se do toho muzes pustit, kdyztak mi napis do PM kdybys potreboval poradit

ad nastaveni, na dalku tezko soudit - on se casto jako tvrdej tvari tlumic co je mekkej a chodi k dorazu. taky se muze stat, ze je moc velkej rebound a na serii nerovnosti se nestaci vratit.

kazdopadne tlumic nastavenej na jinou motorku nemusi byt to prave. casto se to preplanzetovava.. ale to uz jde blbe baj oko.

jo a taky se neda podvozek naladit tak aby zehlil v malejch i velkejch rychlostech, tzn pokud je tlumeni udelany smerem k track jezdeni tak to v nizkejch rychlostech drnca a jak zrychlujes tak to teprve zacina makat jak ma.
Ja mam ted v TL komplet Ktech vnitrky a pomalu je to strasna koza, ale jakmile rucicka vyleze na 150 tak to krasne "levituje" i na rozbity okresce

Naposledy editováno 28.03.2020 01:30:22

(reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 13:19 | Nahoru | #27
Martin.z.brna> Jasný, napsal jsem static sag, ale myslel jsem free sag, promiň.

Z toho co píšeš si myslím, že to sedí na to co myslím, máš tam plno předpětí, nebudeš mít žádnej free sag, pak to nakopává. Tlumením to v tomhle případě spíš nebude. Jako jednoduchej test můžeš zkusit povolit pružinu až na zadku budeš mít těch 10-15mm "free sag" a projet se, motorka bude měkká, to je jasný, ale neměla by odskakovat.

Potřebuješ podle mě prostě jenom jiný zadní péro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 19:33 | Nahoru | #28
assassin> centrál je tam z 929 fireblada, má stejnou pružinu jako originál vfr. Na americkejch fórech je to dost vychvalovanej upgrade, proto sem do toho šel. Je fakt, že ze supersportu bude tvrdší na tlumení, ale vfr je zase těžší..
S tím reboundem o tom vím, mám ho zatím asi o otáčku povolenej oproti defaultnímu nastavení. Kompresi sem měl povolenou 2,5 z 3,75, zkusím jak se to bude chovat na obě strany.

jak změřit, do jakýho zdvihu chodí? na vidle si člověk hodí o-kroužek, ale u centrálu? asi tam budu muset lípnout kameru a pak mrknout na záznam

Kocandak - hmm, to je k zamyšlení. Free sag myslíš jenom při váze motorky? Zase ale když povolím předpětí, budu mít velkej static sag, čímž se připravím o kus dráhy tlumiče, takže bude častěji chodit k dorazu?
měkká pružina je tam každopádně, na to si stěžujou všichni kdo se o to zajímají a to předpětí skoro na max pro správnej sag tomu nasvědčuje..

Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 19:47 | Nahoru | #29


tady je fotka obou centrálů, s červenou pružinou je origo vfr, žlutá je cbr 929. nemusíte připomínat, že je ten z cbr kratší - zdvih mají oba stejnej (ověřeno), a uchycení je upravený takže výsledná výška je stejná.

Assasine klidně ti ten origo nafotím detailněji, když mi poradíš jak ho rozdělat :D já tam ten z cbr ani nepotřebuju, když budu schopnej si ten původní přeplanžetovat dle mých požadavků

1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech

28.3.2020 v 19:55 | Nahoru | #30
ten cbr pujde otevrit slozit samodomo, to neni extra veda - zalezi jak se plni, ale to ti dyztak zjistim u kolegy. slo by to i u toho vfr, ale s nejvetsi pravdepodobnosti by se musel upravit - minimalne pridat ventilek.

ad sag - nastavis predpeti tak aby sedel sag bez jezdce - tzn jen hmotnosti motory - 8mm nebo neco takovyho, me ty cisla furt vypadavaji, musim se divat do tabulky i na tohle pak si na to sednes a zmeris sag s jezdcem - pokud je to ok, tak mas spravnou pruzinu. pokud je ten sag s jedcem moc velkej tak se predpetim sesteluje tak aby byl ok ten s jezdcem - ale je to kompromis, spravne bys mel dat silnejsi pruzinu.

ty konverze na tlumice z cbr se delaji hodne, ale ti co to delaji vic "profi" tak je preplanzetovavaji podle motorky kam ma prijit - tzn treba stev ma taky cbr tlumic ve veteru, ma ho taky prodlouzenej nejam mezikusem a ma ho od typka co ho rovnou pro tenhle ucel upravil... jinak je to nastaveni a planzetovani spousta hodin pokusu a omylu u cloveka co je dost sensitivni a cejti ty zmeny - coz ja treba poznam prd...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist