bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach
1.3.2020 v 18:21
Caute,

potreboval by som poradit ako bezpecne preplachnut chladiaci system na motorke Triumph Speed Triple 955i 2002, to ze to mam vypustit a ako je mi jasne otazka cim to preplachnut tak aby to bolo co najucinejsie, v chladiacej je vidiet neporiadok oranzovej farby, a tiez si niesom isty ze majitel predomnou zvolil spravnu chladiacu kvapalinu takze by som si tiez nahal poradit co tam po preplachu naliat tak aby to bolo s kostolnym poriadkom, v manualoch k tejto motorke pisu ze "BLUE from factory"

za kazdu radu budem rad, dakujem

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

1.3.2020 v 19:40 | Nahoru | #1
Čau, ja som chladiaci systém u motoriek preplachoval stále s destilovanou vodou. Nalial vodu, destilku naštartoval pojazdil vypustil a naplnil s tým, čo tam patrí. síce ja som používal tú škodovácku, WW, G12+ , , lial som to Yamahy RD 350, teraz do husky TE 449, predtým do husky WXE 260 a do Hondíc CR 250, To , určené do motoriek je trošku drahšie , podľa mojej mienky daj tam čo chceš, len nie čistú vodu a už vôbec nie z vodovodu.

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

1.3.2020 v 20:02 | Nahoru | #2
Taky bych to asi proplachnul destilkou. Jak je psáno výše. Třeba dvakrát. Nevíš, co může nějaká chemie naleptat, nebo tak... Projet, pak chvíli počkat a pak vypustit. Pokud to moc neohřeješ, klidně bych to vypustil hned. Ale to musí být fakt málo ohřátý...

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

1.3.2020 v 20:41 | Nahoru | #3
Nalít tam demineralizovanou vodu na jeden den, pak proplachnout. Pak klidně tu G12+.

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 10:44 | Nahoru | #4
tak to preplachnem destilkou medzi casom som sa dostal k informacii ze tam je 2.8L naplne a ide tam modrozelena uvidime ci ten bordel odtial vytecie

2 reakcí na tento příspěvek Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 11:27 | Nahoru | #5
k te chladici kapaline a liti automobilovych chladicich kapalin do motorek bych byl trochu opatrnejsi.
Resil jsem to v tomhle vlakne a jsou tam i fotky co udela G11. Jasne tady se doporucuje G12+ a s tou tuto zkusenost nemam, ale za tech par usetrenejch penez si myslim, ze to nestoji.

https://www.motorkari.cz/tema/?t=212197

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 13:22 | Nahoru | #6
cuir> bylo by dobré tu tvou úvahu rozvést oč je třeba Motocool o tolik lepší než G12+ . V mnoha manuálech se uvádí něco ve smyslu "používejte kvalitní nemrznoucí etylen-glykolovou kapalinu naředěnou s destilovanou vodou 1:1"

U těch příkladů vyrezlých hřídelí by mě zajímalo, co tam majitelé měli a jak často kapalinu měnili...

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 14:39 | Nahoru | #7
taky ted po zime oprasuju Tigrika a na kapalinu taky prijde....v manualu si s tim anglani moc hlavu nedelaj
proste tam dat neco na bazi ethylen glykolu a v zadnem pripade NE na bazi methanolu (ale to je snad jen voda do ostrikovacu, ne? )


Naposledy editováno 02.03.2020 14:41:50

1 reakcí na tento příspěvek Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 19:18 | Nahoru | #8
tak som to dnes preplachoval postupne, mal som k dispozicii 10L destilky po vypusteni sa mi tam naraz zmestilo plus minus 2L tzn 5x preplach, poviem vam...ten co to mal predomnou to musel chladit vodou z kohutika, tam je taky nanos hrdze prve 3 preplachy totalne hneda voda, vypustny sroub na bloku motora len kvapkal je zapchaty, pri poslednom preplachnuti ta voda uz bola torsku cistejsia ale zajtra si este zajdem pre daslich 10-15L a dufat ze toho odtial dostanem co najviac...sa vobec divim ze to chladilo, hnus...

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 20:33 | Nahoru | #9
U chladicich kapalin byvalo "moto je vzdy v hliniku, u auto to neni pravidlo."

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 20:40 | Nahoru | #10
Není to náhodou proto že má motor litinové vložky a předchozí majitelé na servis sr....

Naposledy editováno 02.03.2020 20:56:03

(reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

2.3.2020 v 21:17 | Nahoru | #11

cuir píše: k te chladici kapaline a liti automobilovych chladicich kapalin do motorek bych byl trochu opatrnejsi.
Resil jsem to v tomhle vlakne a jsou tam i fotky co udela G11. Jasne tady se doporucuje G12+ a s tou tuto zkusenost nemam, ale za tech par usetrenejch penez si myslim, ze to nestoji.

https://www.motorkar...ma/?t=212197 [/quote]

Čau, teda, ja som mu napísal konkrétne , nalej čo tam patrí, ja som nalial tú G12+. Tú mám ju teraz v huske TE 449 už rok, tak neviem , neviem či to nevypustím, trošku si ma prestrašil, ale neviem či to strašenie prekoná moju lenivosť, keď sa mi to poserie, kvôli tomu tak potom napíšem a nasypem si popol na hlavu.

(reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 08:37 | Nahoru | #12
ferdzi> btw.
ja koupil todle a doma koukam, ze je to vyrobeny v anglii a na obrazku je dokonce obrazek motoru Triumpha
jen to teda nemuselo bejt drahy jak motorovej olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 10:27 | Nahoru | #13

fockewulf píše: cuir> bylo by dobré tu tvou úvahu rozvést oč je třeba Motocool o tolik lepší než G12+ . V mnoha manuálech se uvádí něco ve smyslu "používejte kvalitní nemrznoucí etylen-glykolovou kapalinu naředěnou s destilovanou vodou 1:1"

U těch příkladů vyrezlých hřídelí by mě zajímalo, co tam majitelé měli a jak často kapalinu měnili...



hele k presnym datum se nedostanu, nicmene ta motorka kterou resim takrka od novoty, tak tam vim ,ze byla vzdy jen motocyklova chladici kapalina a byla menena cca co dva - tri roky... Davam to do vsech motorek a ikdyz se na nich pise, ze je muzes redit 1:1 destilkou, tak to nedelam a leju to tam neredene a chladici okruh i ta hridelka byla ve velice dobrem stavu. Konkretne do tehle se dava motul, ale pouzivam i castrol a nebo repsol. Zalezi jak ktery zakaznik chce a vetsinou kdyz objednavam olej tak beru chladici od stejneho vyrobce.
A prave v tom tematu mas 3 motory kde bylo ke kazdemu pristupovano jinak a motor s motocyklovou chladici kapalinou na tom byl nejlepe.
Pravdepodobne to bude i svym zpusobem vyrobni vada / vlastnost a tudiz se tyto problemy nemusi projevovat u vsech motorek, nicmene jak jsem psal..za tech par usetrenejch penez to proste nestoji, protoze nikdo nevime z jakeho materialu jsou hridele vodnich pump, kde je v motoru jaka propojovaci trubicka co pak pri pouzivani jinych kapalin zbytecne vyhnije.

Jeden zakaznik aplikoval do stareho motoru nejaky cistic na usazeniny, kompletne mu to rozezralo veskera stara gumova tesneni a poskodilo hadice. Na flasticce s uvolnovacem bylo napsane at se nasledne aplikuje flasticka ucpavače. To neudelal a chladici okruh byl jak cednik, ale nevsiml si toho a vydal se na vejlet. Motorku nekolikrat po ceste uvaril a praskla mu vlozka ve valci. Takze to bylo na vymenu motoru, protoze oprava by byla nerentabilni.

Takze mnohdy je lepsi do veci ktere funguji nerejpat, nadela si clovek vic skody nez uzitku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 10:58 | Nahoru | #14
cuir> napsal jsi toho moc, ale neodpověděl, když to zkrátím, tak jsou to jen domněnky.

Ten "test" který jsi provedl taky o ničem nevypovídá, protože jen u jedné moto jsi věděl od začátku, co se tam lije, u druhé jsi neměl ponětí ani co tam kdo lil, ani kolik najezdila, ani jak často se kapalina měnila.

Nechci aby to vypadalo, že ryju,ale podle mě je důležitější měnit pravidelně, než se vyčerpají inhibitory koroze a ty kapaliny pro moto jsou prostě už jen "ready to use" naředěný etylenglykol s jiným barvivem.

Naposledy editováno 03.03.2020 10:58:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 12:42 | Nahoru | #15

fockewulf píše: cuir> napsal jsi toho moc, ale neodpověděl, když to zkrátím, tak jsou to jen domněnky.

Ten "test" který jsi provedl taky o ničem nevypovídá, protože jen u jedné moto jsi věděl od začátku, co se tam lije, u druhé jsi neměl ponětí ani co tam kdo lil, ani kolik najezdila, ani jak často se kapalina měnila.

Nechci aby to vypadalo, že ryju,ale podle mě je důležitější měnit pravidelně, než se vyčerpají inhibitory koroze a ty kapaliny pro moto jsou prostě už jen "ready to use" naředěný etylenglykol s jiným barvivem.



tak ja nevim, ale ty neumis cist? proc se mam opakovat a psat to co bylo jasne napsane v tom tematu o hridelich. Cetl jsi to vubec a nebo jsi se jen podival na obrazky?

autor toho vlakna s vyrezlou hrideli jasne pise : koupil motorku s 29 tisici a asi resil tesnost a hridel byla zcela bez koroze.
Nasledne tam byla nalita G11 po dobu cca 1,5 roku a s najezdem 18tisic km. Takze na pocitadle ma nyni 47tisic a hridel ma zrezlou na sracky.

Ja mel k dispozici dve motorky, kde jedna mela najezd 51 tisic a nevim co tam bylo nalito, prijela na dilnu poprve a hridel take vyrezla.

A druha motorka kterou servisuju temer od novoty a ve ktere byla vzdy jen chladici kapalina urcena pro motorky v neredenem stavu a s najezdem 35tisic byla v podstate take bez koroze a po ocisteni nebyla vubec vyrezla a to co je na fotce je spis oter z futra vrtulky.

z toho jasne plyne ze motorka ve ktere byla nalita chladici kapalina pro motorky v neredenem stavu a kapalina se menila pomerne pravidelne...cca v rozmezi 2-3 roky, tak pri najezdu 35 000km za 11 let provozu nema s korozi problem.

motorka ktera mela v sobe nalitou G11 po dobu 1,5 roku a najezdu 18 000km ma hridel zrezlou na sracky. .. a majitel predtim jasne pise, ze hridel byla bez koroze, ze vypadala zhruba jak na tom mnou servisovanem versysovi.

tak ja nevim jestli jsem debil, nebo letadlo... ale ja moc vic vedet nepotrebuju abych si udelal pomerne jednoduchy a jasny usudek o tom co mam lejt do chladiciho systemu motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 17:12 | Nahoru | #16
Čau, cuir píše, že tam leje nejakú, nenapísal akú chladiacu zmes do motoriek a leje to neriedené. Nechcem sa hádať, ale ono sa to tam nemá liať neriedené to sa musí riediť. som to čítal na fľaške chladiacej zmesi síce pre autá niekde v obchode, že sa to MUSÍ riediť.

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 18:50 | Nahoru | #17
ferdzi
Netuším jestli je to na 100% stejný motor, chladící kapalina se vypouští rozpojením trubek před čerpadlem povolením šroubku a roztažením trubek, na trubce je O kroužek
jinak z toho bordel nedostaneš.

(reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 19:30 | Nahoru | #18

krokoš píše: Čau, cuir píše, že tam leje nejakú, nenapísal akú chladiacu zmes do motoriek a leje to neriedené. Nechcem sa hádať, ale ono sa to tam nemá liať neriedené to sa musí riediť. som to čítal na fľaške chladiacej zmesi síce pre autá niekde v obchode, že sa to MUSÍ riediť.



redi se koncentraty.

bezne dostupne litrove baleni chladici kapaliny od motulu, repsolu, putoline, castrolu, motorexu se neredi.

ne ze by se koncentraty nedaly koupit.

EDIT: a pro auta prave vetsinou kupujes koncentrat, protoze toho potrebujes 8 litru a podobne mnozstvi, tudiz koupis 4L koncentratu a naredis to vodou... u motocyklovejch chladicich kapalin se to bezne uz neredi, proroze kupujes tak 3 litry...

Naposledy editováno 03.03.2020 19:31:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

3.3.2020 v 20:18 | Nahoru | #19

cuir píše: tak ja nevim, ale ty neumis cist? proc se mam opakovat a psat to co bylo jasne napsane v tom tematu o hridelich. Cetl jsi to vubec a nebo jsi se jen podival na obrazky?

autor toho vlakna s vyrezlou hrideli jasne pise : koupil motorku s 29 tisici a asi resil tesnost a hridel byla zcela bez koroze.
Nasledne tam byla nalita G11 po dobu cca 1,5 roku a s najezdem 18tisic km. Takze na pocitadle ma nyni 47tisic a hridel ma zrezlou na sracky.

Ja mel k dispozici dve motorky, kde jedna mela najezd 51 tisic a nevim co tam bylo nalito, prijela na dilnu poprve a hridel take vyrezla.

A druha motorka kterou servisuju temer od novoty a ve ktere byla vzdy jen chladici kapalina urcena pro motorky v neredenem stavu a s najezdem 35tisic byla v podstate take bez koroze a po ocisteni nebyla vubec vyrezla a to co je na fotce je spis oter z futra vrtulky.

z toho jasne plyne ze motorka ve ktere byla nalita chladici kapalina pro motorky v neredenem stavu a kapalina se menila pomerne pravidelne...cca v rozmezi 2-3 roky, tak pri najezdu 35 000km za 11 let provozu nema s korozi problem.

motorka ktera mela v sobe nalitou G11 po dobu 1,5 roku a najezdu 18 000km ma hridel zrezlou na sracky. .. a majitel predtim jasne pise, ze hridel byla bez koroze, ze vypadala zhruba jak na tom mnou servisovanem versysovi.

tak ja nevim jestli jsem debil, nebo letadlo... ale ja moc vic vedet nepotrebuju abych si udelal pomerne jednoduchy a jasny usudek o tom co mam lejt do chladiciho systemu motorky.


letadlo jsem já, tak tobě už moc možností nezbývá...

nevím, jestli chápeš, na co se tě ptám (připomínám, že to bylo: bylo by dobré tu tvou úvahu rozvést oč je třeba Motocool o tolik lepší než G12+) v reakci na to tvé "k te chladici kapaline a liti automobilovych chladicich kapalin do motorek bych byl trochu opatrnejsi.", tak se tě zeptám jinak - servisuješ motorky, které používají g12+?

Na to, jaký je rozdíl mezi g12+ a tou "motorkovou chladící kapalinou" jsi napsal

hele k presnym datum se nedostanu

jinými slovy "nemám páru jestli je tam krom barvy a obrázku na flašce rozdíl", stejně tak jsi přešel doporučení v manuálech jak japonců, tak anglánů, kde se chladící kapaliny na žádné motorkové a automobilové nedělí. to už vůbec nemluvím o tom, že není chladící kapalina jako kapalina, některá má antikorozní vlastnosti úplně k ničemu už jako nová viz test

Jak říkám, nechtěl jsem flame, nevím proč hned ostrá slova o debilech, chtěl jsem se něco dozvědět...ty liješ kapaliny s obrázkem motorky aby tě nemohl žádný zákazník "jebat", žes mu zničil motorku, chápu, ale to je něco jiného.

e-našel jsem si, že ten G11 dynamax co použil jandam je směs etylen a propylen glykolu(což je v rozporu s manuály, které mluví jasně o etylenglykolové chladící kapalině)...a co dokáže udělat propylen glykol bez aditiv takže asi netřeba příliš fantazie k tomu, jak to mohlo dopadnou, jestli to výrobce zbodal právě co se obsahu aditiv proti korozi týče...

Naposledy editováno 03.03.2020 20:29:53

(reakce na) Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

4.3.2020 v 00:41 | Nahoru | #20

fockewulf píše: ........



no tak vidis... dobrali jsme se vysledku... ostra slova si neber osobne... to je myslene s nadsazkou


mas-li takova data, tak je sem dej, ja je nemam, ale take netvrdim, ze G12+ je vylozene problem. Jen jsem napsal, ze bych byl s litim chladicich kapalin do motorek urcenych pro auta opatrnejsi.
Sam vidis a i jsi mi vysvetlil proc se tak stalo, pripad s tema hridelema.
Je to presne jak pises. I za cenu mensi marze na hotovych flaskach pro motorky tam radeji dam to o cem vim, ze okruhu neublizi a sam jsi poslal odkaz o tom, ktery krasne ukazuje to, ze neni G12 jako G12 a vetsina kapalin koupenych v obchodu pro uzivatele, ktera laka hlavne cenou je nevyhovujici.

Ja ty data proste nemam, vycucat z prstu si je neumim, ale vim ,ze za ty leta co mam X motorek, ktere delam opravdu dlouho se pri pouzivani motocyklovych chladicich kapalin nedeje nic spatneho. Takze se vracim zpatky na zacatek.... dle meho to riziko nestoji za usetrene penize a to ani me jakozto servisu tak ani uzivateli co si to vymeni sam doma. Ba naopak... ja bych toho mohl koupit 50L barel a mit na tom slusnej zisk... beznej uzivatel usetri par stokorun...vazne je potreba toto resit? kdyz mam na to vlastnit motorku?

trochu zbytecna debata nemyslis?

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

4.3.2020 v 17:12 | Nahoru | #21
normál tam nalej chladicí kapalinu do motocyklů a nevymejšlej ptákoviny

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

4.3.2020 v 17:13 | Nahoru | #22
normál tam nalej chladicí kapalinu do motocyklů a nevymejšlej ptákoviny

Chladiaci system triumph speed triple 955i 2002 preplach

4.3.2020 v 17:36 | Nahoru | #23
Tmobile má krámy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple blážič 11 7.4.2024 v 13:49 JMan
Sundání olejové vany Triumph Speed Triple vr46. 4 3.4.2024 v 22:44 Valve
Nesvítí, nestartuje [1, 2] Triumph Speed Triple ST4Marc 47 19.3.2024 v 11:05 Maxipes_Fík


TOPlist