globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: karbec, spojk koš, žarovka, baterie, výbrus
Zdarec. Nejsou zkušenosti á la zeptám se radši na vše..
Začnu s tím nejdůležitějším - KARBEC zjistil jsem, že na mé číze 488 je karbec z maneta, tatrana konkrétně 2920S-11
ten difuzorek je fakt cute.. Objevil jsem doma jíž "správnější" karbec sice z 250 - 2924SBDM2776, ale rozeberem si to.
Úplně origo karbec by tam měl být 2924SBDb, takže difusor by byl ok, ale ten všiml jsem si, že 2924SBDM používaly čízy 476 a co na jawarmaniaku píší, tak to poslední čtyřčíslí značí pouze trysky. Takže kdybych otriskoval ten karbec 2924SBDM2776 podle předpisů na 488, tak by to bylo v pohodě ne? žádný další problém v tom není ne?

Před nějakou dobou jsem se snažil zjistit kam mam usadit baterii. Byl jsem odeslán na katalog ND. Objevil jsem tam 2 pásky baterie, ale k čemu to má být přidělaný?
foto z ND: https://img.motofot...9642a149122d6681.jpg

třetí dotaz je o vúli spojkového koše. Mám stejnou vúli - Je to ok?

poslední dotaz je ohledně pístu-válce-kroužků
motor nezvoní ani nedělá žádné nekalé zvuky asi bude po GO jelikož jsem si všiml, že píst asi ještě není úplně zajetý..
Má ještě hrubý povrch jak z výroby..až na 2 strany - naproti sobě. Jsou úplně vyleštěné je to ok?
Pak jsem slyšel, že po výbrusu by se měla srazit hrana ze sacího kanálu jináč bude motor bude zvonit. Co je na tom pravdy nevím..

Snad mě tu neukamenujete.. začínám..

Naposledy editováno 22.04.2020 23:01:01

karbec, spojk koš, žarovka, baterie, výbrus

Skvělá odpověď, děkuji! 27.2.2020 v 07:24 | Nahoru | #1
Ahoj, s karbenátkem neporadím ale:
- spojkový koš vypadá OK, je tam výrobní vůle aby se třecí plochy správně mazali
- píst má být hrubý po celou životnost, opět kvuli mazání třecích ploch. Naopak vyleštěná místa jsou špatně neb tam kde je píst lesklý, se neudrží olejový film a dochází v tom místě k přidírání. Levná varianta je to místo na pístu zdrsnit opilováním, dražší varianta je koupit novou pístní sadu. U dvoutaktu se opotřebení měří ovalitou a pokud není možnost jí změřit, může napovědět to, jestli má stroj na válci schůdek v místě kde v HÚ končí kroužky svou dráhu (nahoře u hlavy)

karbec, spojk koš, žarovka, baterie, výbrus

27.2.2020 v 07:30 | Nahoru | #2
Ještě k ovalitě: Lze jí primitivně změřit za pomocí pístu a jednoho kroužku:
- vlož kroužek do válce a vrchem pístu jej srovnej aby nebyl nakřivo. Změř spárovkou jakou má mezeru v místě klíčku. Toto opakuj v různých místech ve válci a výsledek porovnej. nově vybroušený válec bude mít všechny hodnoty stejné.

karbec, spojk koš, žarovka, baterie, výbrus

Skvělá odpověď, děkuji! 27.2.2020 v 13:17 | Nahoru | #3
U toho karburátoru ti bude opravdu stačit jen dát nové trysky s odpovídající dírkou (velikostí). Ovšem bacha na nové trysky, někdy je jejich přesnost hmmm slušně řečeno slabá. Raději si sežeň staré, ale potřebné velikosti. Jinak ten pásek je přišroubovaná na dvou místech, nahoře a dole a tím ti drží baterku na místě
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 Stapio 9 13.2.2022 v 21:46 Stapio
Válec ČZ ČZ 125/488 Stapio 7 31.1.2022 v 18:30 Destroyer
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist