Téma: Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Zdravím všechny nadšence jízdy na dvou kolech
S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.

S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:

- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu

- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)

- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit

- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech

- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)

- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč

Toto vše by mělo TT R splňovat.

S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).

Proto bych znal rád Váš názor na toto:

1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?

2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát

3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?

Všem moc děkuji za názory

PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :

Youtube: bit.ly/2uxEPyJ

Facebook: bit.ly/39ZxV4m

Instagram:bit.ly/2PsuJq3

Web: bit.ly/3938M8S

Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58

27.2.2020 v 16:16 | Nahoru | #31
Na_cestách_kolem> Ptal jsem se už v úvodu, máte představu o trase, resp. preferovaném typu cest? Podle toho bych vybíral motorku.

27.2.2020 v 16:35 | Nahoru | #32
vilemx> To KLE vypadá zajímavě , sice trochu těžší, ale zase robustnější a rychlejší (což se na asfaltce bude hodit) jak TTčko.
Co se týká typu cesty, tak bych to viděl 1/3 terén a 2/3 silnice, jelikož toho chceme sjezdit opravdu hodně, dali jsme si na to 2 roky takže ve zkratce Kazachstán -> Mongolsko -> Rusko -> USA -> Kanada -> Aljaška -> USA -> Mexiko -> a pak ty země co vedou do jižní ameriky a zde projet Kolumbie -> Peru -> Chile -> Argentina a dál se uvidí, jestli pojedeme ještě další státy v jižní americe a pak dle toho jak na tom budeme finančně, psychicky atp. z jižní ameriky na jih afriky a směr na sever do evropy a nebo z jižní ameriky do Evropy. Samozřejmě to je zatím jen hrubý nástřel, vše bude záležet na politické situaci v daných státech a jiných okolnostech, které nejsem schopen nyní definovat, jelikož budeme vyrážet až za dva roky.
Redukce báglů neboli váhy nákladu, již proběhla. Ona to nebyla tak redukce, spíš jako sepsání seznamu a váhy všeho co chceme vézt (už od začátku bylo v plánu vzít jen to nejnutnější), když jsem psal svůj dotaz, tak jsem to ještě neměl sesumírované a bral jsem to odhadem , který se ukázal nakonec jako velmi špatný. Jelikož náklad je celkem 76 Kg to je 38 Kg na jednu moto a tato váha je včetně váhy kufrů, 10 L vody atp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

27.2.2020 v 16:38 | Nahoru | #33
JohnnyS08> Díky za zajímavý názor Takto jsem o tom nepřemýšlel, i když je to sakra logické

27.2.2020 v 16:57 | Nahoru | #34
Kohlstein> Díky za názor ohledně financí, vím že to je třeba promyslet, jelikož to bez toho nejde
Nyní osedlávám Hornet 600 z roku 2004 a mám doma ještě Suzuki GN 400 předělanou do stylu cafe racer a na té jezdím zřídka. A teď přijde ta největší sranda, manželka nikdy motorku neřídila, jen se mnou jezdila jako batůžek, takže ta si bude dělat řidičák až letos Takže to bude ještě sranda a tak je to holka šikovná, takže to dá, nic jiného ji nezbývá
Já to u nás tipuji minimálně na 80 - 100 tisíc km (dali jsem si na to 2 roky), nákladů jsem si vědom, hezky je sepsal Pavel Suchý v knížce Jawa kolem světa. Co se týká peněz, tak máme něco nešetřeno + živím se podnikáním na internetu a za těch cca 6 let co to dělám jsem si vypiloval způsob, jak se tím uživit a nebýt přitom vázaný na jedno místo, proto i během cestování budeme mít příjem financí. Další věcí je, že jsme s manželkou minimalisti a k životu toho moc nepotřebujeme, jelikož ke štěstí nepotřebujeme materiální věci. Stačí nám dělat to co nás baví a mít po boku někoho na koho se můžeme spolehnout + pár dobrých přátel k tomu . Vidina je taková, že se vším všudy budeme na cestě pro oba potřebovat v průměru 60 tisíc na měsíc na vše, takže počítáme s tím, že budeme spát převážně ve stanu, jíst to co koupíme v sámošce a uvaříme na vařiči atp. Ohledně přepravy mezi kontinenty, hold nás přeprava nemine, jelikož motorky na kterých pojedeme budou upravené dle našich potřeb + je budu znát do posledního detailu, takže je budeme chtít osedlávat i v dalších kontinentech.

Naposledy editováno 27.02.2020 17:00:10

27.2.2020 v 17:02 | Nahoru | #35
Na_cestách_kolem> sbal se letos dvakrat-trikrat za sezonu a vyrazte na sever, na jih i na vychod, najedte alespon 3000 km na kazdem takovem vylete a obrzis odpovedi na vetsinu svych otazek...

Co se motorek tyka, sel bych cestou napr XF Freewind... Neni to zrovna vykrik mody, ale je to drzak a univerzalni doukolka...

27.2.2020 v 17:07 | Nahoru | #36
Na_cestách_kolem> Těch šedesát pro dva na měsíc je asi reálnejch, loni jsem byl na skoro tři tejdny v Ekvádoru a vešel jsem se do toho včetně jídla v hospodě, piva, spaní pod střechou a benzínu, v dražších zemích to samo bude za tyhle peníze se spaním ve stanu a šetření na jídle.
Určitě doporučím natrénovat jízdu na motorce mimo asfalt, je to trochu jiný než po silnici a vyrazit bez zkušeností by mohlo skončit v lepším případě nasráním a útěkem zpět na asfalt, v horším poškozením motorky nebo zdraví. Doporučím buď nějakou enduroškolu (stojí to peníze ale většinou profi učitel) nebo nějakou enduroakci určenou i začátečníkům (levnější, ale amatérský). S druhou variantou bych asi i dokázal poradit, raději ale neveřejně.

27.2.2020 v 17:20 | Nahoru | #37
s nastřelenou trasou a porcí kilometrů máš před sebou základní dilema co ze Tebe nikdo nerozhodně - motorku těžší, ale výkonnější a pohodlnější na delších cestách a na silnicích nebo lehčí, ovladatelnější, ale pomalejší a s menší nosností

to CRF250 je hodně oblíbené, je nové, málo žere, levné, ale na delší silniční štreky nebo frekventovanější silnice je limitací výkon - Tom ti potvrdí, když jsme v Ekvádoru jeli kousek po panamericaně a já na XRE300 tak nás do kopce tlačil před sebou americký truck, ono to nemá moc výkon a ve 3-4 km nad mořem to ještě ztrácí

to XRE je hodně podobné tomu CRFu - na silničních přesunech to bylo tak nějak rozumně do 90 kmh, na malorážkách jsem toho nejel dost - mám je rád, jsou lehké, obratné, málo žerou - ale ve větším provozu tom chybí výkon a je třeba s tím počítat
navíc pokud chcete jet na dvou motorkách tak i to, že jsou levnější a míň žerou má své výhody

27.2.2020 v 17:24 | Nahoru | #38
Na takovou cestu se stará mrcha nehodí, a už vůbec ne nějakým diletantským způsobem rozdělná "abych věděl kde co je". Samozřejmě se můžeš v rámci přípravy v nějakém šrotu porýpat, ale buď motorkám rozumíš a dokážeš si poradit, nebo nerozumíš a pak můžeš povolit a utáhnout tisíc šroubků bez toho, že by jsi tím získal na schopnost odhalit a odstranit případnou závadu. Chce to CRF250L, novou nebo zánovní - lehká, malá spotřeba, celosvětový model s dostupným servisem, pokud by bylo potřeba.

27.2.2020 v 17:31 | Nahoru | #39
milanek81> 650gs vypadá zajímavě Díky za názor, zase mám o čem přemýšlet
Je fakt, že TT je asi moc "křehké" i na zátěž 38 Kg, kterou povezeme v kufrech a za stejné peníze se dá koupit něco robusnějšího. To TT jsem zvolil kvůli váze 190 - 200 kg (včetně nákladu), jelikož při představě, že mám někde balancovat se strojem o celkové váze (včetně nákladu) 240 - 250 kg někde v terénu (jasně, že to je o cviku, ale lépe se asi cvičí s lehčí motorkou ) + to pak vytlačovat, když to zapadne do bahna, tak jsem zpocený už jen při té představě
Co se týká poruch, tak jsem si vědom toho, že nic není dokonalé a to ani nové stroje. Proto chci motorky znát do posledního šroubku a před cestou udělat kompletní generálku obou strojů.
Co se týká reparátu, tak ten už jsem z části absolvoval min.rok: ve dvou cestu do Paříže a zpět cca 3000 Km, pak na 14 dní jsem byl jezdit po Rumunku cca 5000 Km (ty jejich asfaltky občas byli trochu teréní, ale nic strašného) a na závěr jsme s manželkou na jednom skútru jezdili 3 týdny po Thajsku cca 3000 Km. A nějaké ty závady vždy byly, takže nějakou velmi hrubou představu mám + jsem přečetl cestopis od P. Suchého Jawa kolem světa + další články jiných cestovatelů + mám nakoukáno spoustu cestopisů a naposloucháno nespočet rozhovorů s cestovateli. Takže vím, že mě ta cesta a řešení kolem oprav a hledání řešení některých vzniklých situací bude bavit, samozřejmě někdy budu ve stavu, že bych to vše nejradši rozkopal a zapálil, ale bez toho bych si pak neužil ty okamžiky kdy to vše šlape. Jasné, že než vyrazíme, tak to bude chtít trénink v terénu a to pořádný

27.2.2020 v 17:32 | Nahoru | #40
Na_cestách_kolem> Kravin Travellers Moto, byva to zacatkem listopadu ve Stare Huti u Dobrise - sleduj vzteklik.eu, tam se dozvis casem vic informaci. Inspirace tam naberes habadej

27.2.2020 v 17:43 | Nahoru | #41
Borntobewild> Chci cestovat, protože mě cestování baví a obzvláště cestování na motorce, také poznávání jiných kultur a světa obecně, protože to člověku pak dává úplně jiný náhled na život . O lajky atp. mi vůbec nejde. Přemýšlíme do předu a víme, že si chceme s ženou vše ohledně tohoto našeho životního dobrodružství natočit a nafotit, abychom na to měli co nejlepší památku a zaznamenané vzpomínky + na staré kolena můžeme dětem a vnoučatům ukázat jaký jsme byli borci No a když už si budu toto vše dokumentovat, tak proč to nevyužít a nesdílet to se svými kamarády, známými (aspoň to každému nebudeme muset vyprávět až se vrátíme) a s lidmi co se zajímají o cestování a motorky. Pokud by si mě znal, tak by si věděl, že chujoviny tipu počet like, sdílení atp. mě neberou, přijde mi to jako ztráta energie a času, to si radši dám šlofíka, zkouknu film nebo se projedu na moto

27.2.2020 v 17:46 | Nahoru | #42
Kohlstein> když jsem zvládl za 6 let ji do boudy nenaštěkat, tak to snad vydržím ještě nějaký rok
A kdyby přece jen bylo naštěkáno, tak to vyřeší terénní obytná dodávka

27.2.2020 v 17:55 | Nahoru | #43
Eso_Rimmer>
Díky za názor
Však opak je pravdou,už když jsem se v 15 rozhodoval co budu dělat, tak cestování bylo jasnou volbou
A teď vážně, myšlenku podniknout cestu kolem světa mám v hlavě cca 10-12 let, proto jsem za tu dobu shlédl všechny možné cestopisy, přečetl pár kníže o cestování a viděl x rozhovorů s cestovateli a sám jsem toho trochu nacestoval (dovolenou v Chorvatsku, Itálii atp. tím nemyslím), jak už jsem dnes psal:
"Nakonec mi to nedalo a sepsal jsem soupis všech věcí co bychom sebou brali + dohledal jejich hmotnost. Včetně kufrů, 10L vody na pití atp. každý povezeme vzadu 38 Kg (takže vezeme jen to nejnutnější). Jediné co jsem do toho nepočítal jsou náhradní díly, jelikož ještě nevím na čem pojedeme, takže nevím co za díly povezeme.

Nachystejte uzenáče na snídani jsem zpátky

27.2.2020 v 17:58 | Nahoru | #44
ynzha>

27.2.2020 v 17:59 | Nahoru | #45
Honza-TA950> to si zabil

27.2.2020 v 18:13 | Nahoru | #46
Eso_Rimmer>
Sakra jak to víš, nyní mám metrák, však bůček již pomalu úspěšně shazuji dolů , a chci se dostat zpět na 75-80 kg
Vidíš, to mě ani nenapadlo o tom přemýšlet i z tohoto pohledu, ale to už asi máme vyzkoušené, kdy jsme po dobu 2 let, byli spolu 24 hodin denně a to v jedné místnosti, kde máme ložnici, pracovnu, obývák (krom hajzlu, sprchy a kuchyně vše), jelikož oba pracujeme z domova a žena během těch dvou let nechodila do školy, tak to opravdu bylo 24 hodin denně a dávali jsme to, jasné občas byl výbuch a turbo hádka, ale díky tomu jsme se za ty roky naučili hádku v počátku stopnout, "vydýchat se" a pak to probrat v klidu. Takže věřím, že máme dobrý základ na to zvládnout a snad mi to i potvrzuje naše svatební cesta, kdy jsme společně na jednom skútru jezdili 3 týdny po Thajsku a ani jednou jsem se nechtěli navzájem zabít a že to občas bylo hodně fyzicky i psychicky náročný.

27.2.2020 v 18:26 | Nahoru | #47
Honza-TA950> Ok, díky, už jsem si to napsal do diáře na 2.10, abych se Ti ozval
Díky za tip, už v minulé roce jsem koukal co sebou všechno vozí Igor, Suchý a jiní + se nechávám inspirovat i od lidí co cestují po světě pěšky, nebo hromadnou dopravou atp.
Jj snad mě touratech mine věřím tomu, jelikož se mi líbí to pojmout jako Pavel Suchý, bez navigace skoro s holým zadkem, abych na sebe mohl být hrdý, jelikož s navigací, doprovodným autem (úmyslně přehání) atp. to zvládne skoro každý.
Jj na gumy určitě také dojde , ale až budu vědět jaké motorky pořídíme a to mám pak v plánu se pro rady obrátit na mistry z oboru z firmy Mitas.

27.2.2020 v 18:29 | Nahoru | #48
Komorerth> Ok, díky za tip, určitě je v plánu se sejít s nějakými cestovateli.
Ale i díky matadorům internetu (tento název mě pobavil, dobře ty) jsem už nyní přišel na věci, na které bych přišel až později a nebo vůbec.

27.2.2020 v 18:34 | Nahoru | #49
No nebudu psat co si myslim o odvaze pani, ktera motorku nikdy neridila a chce ujet x desitek tisic km v tahu.
Ale muj nazor - kdyz uz 2 motorky, tak stejne. Staci polovina nejnutnejsich dilu a v nejhorsim se da ze 2 slozit jedna. Za cenu 2x TT po GO (protoze v dobrym stavu ji nesezenes) mas dva roky stary 250ky.

27.2.2020 v 18:40 | Nahoru | #50
soccer> XF Freewind - to vypadá hodně zajímavě, ještě to pak budu muset prostudovat,ale na první pohled dobrý tip, díky

Určitě, v plánu je "nacvičit" cestování (již mám nějaké základy za sebou 3 dlouhé cesty 2500 - 5000 km) a hlavně jízdu v terénu, tam nemám ani špetku zkušeností a už se těším až vyberu a koupím ten správný stroj a budu řádit v terénu

27.2.2020 v 19:09 | Nahoru | #51
Honza-TA950> Chápu, díky za super shrnutí

27.2.2020 v 19:18 | Nahoru | #52
Kohlstein> Chápu co tím myslíš. Nejsem sice žádný Macgyver, ale na svých motorkách si toho zvládnu udělat dost sám. Jediné asi trochu zásadní co jsem neměl rozdělané je motor a převodovka, ale určitě budu schopný se to během 2 roků od někoho naučit. Stejně jako jsem se naučil jiné věci a jak se to naučili jiný přede mnou. Jelikož mě tato činnost (opravy, servis atp.) i baví, tak se jí chci naučit a věřím, že to během 2 roků je reálné.
Pokud se mýlím, tak mě opravte, jelikož jsem se nikdy v motoru nehrabal (základní informace o tom jako motor funguje mám), takže to jsou jen mé domněnky.

Díky.

27.2.2020 v 19:19 | Nahoru | #53
milfordoj> díky

27.2.2020 v 19:19 | Nahoru | #54
Pravděpodobně tu probíhají veřejné odpovědi a reakce na soukromé zprávy, je mi po tom prd ale působí to divně.

27.2.2020 v 19:20 | Nahoru | #55
Co třeba něco jako tohle?
Prodává se to i u nás pod názvem Romet 400 ADV. Je to stejný motor jako má Jawa 350 OHC. Nová za něco málo přes 100k. Díky většímu objemu a krouťáku oproti 250cc se s tím pojede na silnici líp a hmotnost je pořád přijatelná.

27.2.2020 v 19:29 | Nahoru | #56
Slávek-TDM> Klidně napiš co si myslíš o odvážné paní, každý názor je dobrý Chápu asi co si myslíš, však paní na to má 2 roky najezdit x tisíc km, bude jezdit 4x týdně do školy což má tam a zpět 140 km a to je za měsíc 2240 Km + naše další výlety, takže za dva roky najezdí 15-20 tisíc Km, možná i více. A jak říkáš určitě to chce 2 stejné motorky, což je také v plánu jen mě nedošlo, že v nejhorším se dá ze 2 složit jedna
Ok, díky za info ohledně: " Za cenu 2x TT po GO (protoze v dobrym stavu ji nesezenes) mas dva roky stary 250ky."

27.2.2020 v 19:29 | Nahoru | #57
Ještě co se týče cestování na starejch mrdečkách - počti si něco tady jak kluci jeli na XL 600LM , je to parta kterí má sakra hodně nacestováno, příprava strojů taky proběhla, stejně bylo plno problémů a nedojeli všichni. Pokud tyhle stránky ještě neznáš tak máš co studovat

27.2.2020 v 19:33 | Nahoru | #58
TomElefant750> Co? Snad jsem se nedopustil nějakého fópá, pokud ano, tak se omlouvám. Zatím jsem jen odpovídal na reakce ve fóru v tomto tématu. Takže se mi zde na fóru mezi příspěvky zobrazují i soukromé zprávy? Pokud ano, jak rozeznám soukromou zprávu od veřejného příspěvku? Jelikož jsem nikde mezi příspěvky nenašel nějaké označení soukromá zpráva.

Díky za info.

27.2.2020 v 19:38 | Nahoru | #59
-PePe-> Zajímavé, díky za tip , dal jsem si ji mezi adepty.
Jen se obávám celkové kvality za ty peníze, ale určitě si o tom zjistím více info

27.2.2020 v 19:39 | Nahoru | #60
TomElefant750> Neznám, poznám. Díky
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R Blueracing 8 30.3.2023 v 20:55 Blueracing
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R jent 15 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto