globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vymačkaný krk řízení - volné misky
25.2.2020 v 13:52
Po trápení s vibracemi při vibracích na mé Yamaha R1 - 2003 jsem zjistitl, že mám vymačkaný krk řízení v rámu. Po rozebrání misky byly volné, že vypadly. Pokusili jsme se to opravit vylepením, teď už konkrétně nevím čím přesně to můj mechanik dělal. Nicméně to vydrželo asi 400km. Proto jsme řešil co s tím. Nicméně, se chci zeptat. Řešil to někdo nějak? Jde to nějak opravit? Máte nějaký tip na někoho z Moravskoslezského kraje jak to opravit? Popřípadě co navrhujete? Pořídil jsem si teda druhou motorku kvůli rámu, nicméně je mi tak nějak líto jinak dobrý rám mít nevyužitý.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 16:15 | Nahoru | #91
Jarrinn> v Mpa se meri tlak vole my se bavili o sile jak krava ...sila je 11,1kN

E: ad mozna vic ..nn, vsak uz jede po prednim, pocita tam s 3000N pro 1g decelerace, tzn. vaha moto+assassina *9,81 ;)

Naposledy editováno 03.03.2020 16:25:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 16:26 | Nahoru | #92

kerut píše: Jarrinn> v Mpa se meri tlak vole my se bavili o sile jak krava ...sila je 11,1kN

E: ad mozna vic ..nn, vsak uz jede po prednim, pocita tam s 3000N pro 1g decelerace, tzn. vaha moto+assassina *9,81 ;)


ty zrychleni vektorove secti a pak to bude spravne

1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 16:40 | Nahoru | #93
Kerut: ja měřil svoji motorku, stejne tak jsem pocital hmotnost moji motorky a svoji hmotnost. Tvoji motorku pro deti nemam jak omerit.

Jo ten průmět jsem zvrtal, ale vysledek stejnej. Spoustu hodnot jsem tam vzal hodne na bezpečnou stranu - viz komplet zatížení kolmo k vidlici - do takoveho stavu se ta motorka nikdy nedostane, dále - nebral jsem stlačenou vidlici. Asi jsem neco přidal na te výšce krku, tam se presne s metrem nedostanu a nemeril jsem to na osu kroužku loziska Plus to, ze u tech spodních extra vysokých brejli beru, ze zadnej moment nezachyti.

Vysledek je, ze by to nejspis zvladl plastovej krouzek misto loziska ... asi mame trochu jiny predstavy o “silách jako krava”

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 16:59 | Nahoru | #94
assassin> ...hmm, a na kterem dalsim lozisku na motorce mas tedy deset (nebo vic) kilonewtonu ?
+ohledne sil jako krava... a chapes ze nemuzes srovnavat napeti uvnitr materialu a tlak na strojni soucasti ze ?

a ten krk ti stejne neverim koukam na webu na teleci ramy, je to podezrele dlouhy ale fakt 240mm mezi lozisky krku, to bych si schvalne zmeril...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 17:04 | Nahoru | #95

kerut píše: assassin> ...hmm, a na kterem dalsim lozisku na motorce mas tedy deset (nebo vic) kilonewtonu ?
+ohledne sil jako krava... a chapes ze nemuzes srovnavat napeti uvnitr materialu a tlak na strojni soucasti ze ?

a ten krk ti stejne neverim koukam na webu na teleci ramy, je to podezrele dlouhy ale fakt 240mm mezi lozisky krku, to bych si schvalne zmeril...



Měřil jsem to od spodních brýlí. Mas pravdu, je to nejnamahanejsi ložisko široko daleko a loctite nema vubec sanci neco takoveho vydrzet.

Nejvic te trapi 40mm na krku, ze jsem zanedbal 100mm zdvihu vidlice uz tolik ne.

Ohledne tlaku vs napětí nevim co myslis.

Naposledy editováno 03.03.2020 17:06:39

(reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 17:08 | Nahoru | #96
Jarrinn> osobne bych scital bych az ty momenty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 17:15 | Nahoru | #97
assassin> a tim vydrzi mas na mysli ze lozisko nevypadne, nebo ze to bude stejne pevne a tuhe spojeni jako kdyz je vnitrni krouzek naklepnuty do pouzdra spravneho prumeru ? jako loctite to urcte vydrzi a kdyz to volepis elektrikarskiu izolackou tak to taky asi vydrzi, ale o tom nepolemizuju

siroko daleko asi ne, loziska v ulozeni naprav lokomotiv budou asi urcite namahanejsi, ale na motorce ano, jedno z nejnamahanejsich...

BTW ve tvem pomeru 3,7 by odpovidalo tem pripadnym 40mm 148mm zdvihu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 17:26 | Nahoru | #98

kerut píše: assassin> a tim vydrzi mas na mysli ze lozisko nevypadne, nebo ze to bude stejne pevne a tuhe spojeni jako kdyz je vnitrni krouzek naklepnuty do pouzdra spravneho prumeru ? jako loctite to urcte vydrzi a kdyz to volepis elektrikarskiu izolackou tak to taky asi vydrzi, ale o tom nepolemizuju

siroko daleko asi ne, loziska v ulozeni naprav lokomotiv budou asi urcite namahanejsi, ale na motorce ano, jedno z nejnamahanejsich...

BTW ve tvem pomeru 3,7 by odpovidalo tem pripadnym 40mm 148mm zdvihu...



Jo a ta kolma slozka? K te nemas vyhrady? A to ze spodni bryle ktere jsou 40mm masivni dil a berou se ve vypoctu jako kloub k tomu taky nic? Takze kdyz to spoctu uplne presne a vyjde, ze je to namahane jeste mene tak co? Stejne napises neco o elektrikarske pasce, lokomotivach apod. Picoviny. Asi jako kdyz se zvednutim o par mm snizi teziste motorky, coz? Asi jako maj sportovni motorky teziste vyrazne na predku?
Spoj loziska s loctite bude mit parametry spravne nalisovaneho puvodniho loziska. Ti japonsti odbornici to odlejvaj z esusu, svarujou to tavnou pistoli a tady je najednou problem s loctitem se kterym funguje uz leta kde co...

Dosel mi hrach.

Naposledy editováno 03.03.2020 17:29:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 17:29 | Nahoru | #99
assassin> prejdi na fazole,... to s tim kloubem si rad necham vysvetlit ? jako ze se pres spodni brejle neprenasi moment ? rozved to

E: jo a ktere dalsi lozisko na motorce je tedy obdobne namahane ?

Naposledy editováno 03.03.2020 17:30:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 17:36 | Nahoru | #100

kerut píše: assassin> prejdi na fazole,... to s tim kloubem si rad necham vysvetlit ? jako ze se pres spodni brejle neprenasi moment ? rozved to

E: jo a ktere dalsi lozisko na motorce je tedy obdobne namahane ?



Jo jsem vul, uz jsem unavenej, klikam uz 24hod. Horni bryle tam vubec byt nemusi. Beru zpet.

Zadne jine lozisko an motorce takhle namahane neni ... co treba ty co se toci 10tis ot?

(reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 18:12 | Nahoru | #101
assassin> bryle, trubky, stred jasne to je nosnik, ten se nejak chova, od spodnich brejli dolu bude urcie pruznejsi.. to ale na prenos momentu do ramu (tak jak to pocitame, ale klidne do toho muzem zatahnout nejaky Vampoloviny) prece nema vliv, kdyby tam byla misto trubek a brejli traverza a do ni zasazenej ten stredovej sloupek bude se to vic loziskum chovat stejne

loziska se prece nedimenzujou na otacky, mas statickou a dynamickou unosnost, a dal podle unavove krivky.. ohledne otacek akorat nresmis prekrocit amximalni otacky.. a dynamicka unosnost byva vyssi nez staticka (napsal bych paradoxne, ale on v tom zadny paradox neni,... kdyz se lozisko moc netoci, jako nase loziska rizeni, nebo treba loziska v prepacku, v kyvce.. tak vymackavas jednou kulickou/valeckem jedno misto.. kdyz se tychle toci tlak se rozklada a pro lozisko je to lepsi..)

(...a jeste k omu predchozimu, ryze z podstaty - rozumim tomu spravne ze ty me vinnis z toho ze ty jsi neco zanedbal ve vypoctu ? tak bud aspon fer a vin z toho dotceneho pedagoga , ja te to neucil )

1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 18:24 | Nahoru | #102
Nevim jestli neumis cist, ale pisu, ze jsem se spletl, chces to dat tucne? Kazdopadne na vypocet to nema vliv, jen jedna z veci co pisu, ze by zatizeni jeste zmensila neni pravda, spodni bryle at jsou masivni jak chtej hornimu lozisku neulehci...
Vypocet jsem delal v rychlosti, abych ti ukazal ze i to blby plastovy lozisko nejspis vyhovi... takze jsem ve vypoctu bral nejhorsi mozne varianty, aby me pak nekdo netahal skrz 1mm2 apod. Jak se zda, nepomohlo to.

Ale jo, klidne to napisu jeste jednou, spletl jsem se, moment je do horniho loziska prenasenej pres trubku v ose rizeni od spodnich bryli.

Ja narozdil od tebe chybu uznat umim... to ty napises, ze sportovni motorky maji teziste daleko vepredu, ze zvednutim zadku se snizi teziste apod... a proc? Protoze to proste kerut rekl, neni potreba to necim dolozit. A kdyz si nekdo da praci to prepocitat, prekreslit, zjistit ... tak je to stejne nesmysl a konstrukteri to delaji blbe, tyhle moderni motorky to maji proste spatne, jedina co to ma spravne je ta kerutova, protoze to kerut tak navrhl...

Naposledy editováno 03.03.2020 18:30:08

(reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 18:34 | Nahoru | #103
assassin> jej promiň !! ja to bral jako nejakou ironii zase... ale to mas z toho, fur ironicky poznamky a pak to jednou myslis vazne.

omlouvam se za zbrklou reakci !

hele ja bych to shrnul asi tak, dolepit tam to lozisko ala potemkinova vesnice bych byl schopnej pochopit v nouzi u skutru, ne u okruhove motorky zvlast kdyz hned v uvodu pise ze druhy ram ma.. loctite to funkcne vydrzi, a dost mozna by to vydrzel i ten tvuj vytistenej krouzek, ale tu nejde o funkci "vypadne/nevypadne" nybrz o funkci motorky a jejich jizdnich vlastnosti.. krouzek ma proste drzet v masivu materialu aby byl ten spoj tuhej, loctite si pri zasjisteni spoje vyplni pory ve slitine a pripadne drobne prohlubne (ktere z makroskopickeho hlediska nemaji na toleranci ulozeni vliv ale jsou tam) a tim krouzek zajisti.. ale k tomu aby vytmelil nefunkcni ulozeni )tzn s malou vuli vs v vuli jako k....... radsi napis s velkou vuli, ze) primarne urceny neni, a pokud krouzek sam od sebe vypadne, nebude to o sovkach, ale minimalne o desetine.. tzn uplne jine ulozeni nez tam melo byt...

1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 18:43 | Nahoru | #104
Kerut: jsou loctite lepidla na ruzne velke vule, klidne 0,1mm ... mame rodinnou strojirenskou firmu ktera tohle pouziva... no dejme tomu 30let a proste to funguje. U vetsich lozisek ktera neroszsvitis do ruda nemas sanci to vymlatit 8kg palici. To je proste fakt, za ta leta se opravovaly stovky hrideli do ruznejch stroju ve firmach vsude okolo. Jasne pokud s tim ma problem a ma jinej ram, tak at to prehazi. Ja tomu verim a na svoji motorku bych si klidne dal loziska na loctite. Ono staci parkrat to lozisko vylisovat a dat novy, s tim jakej sajrajt na ty ramy pouzivaji neni divu, ze po dvou vymenach je tam vule. Me treba praskla kyvka ve svaru, rozpadla se na dva kusy. Dal jsem ty dily k sobe a zjistil, ze tam neni zadna meritelna deformace. Tzn svar povolil driv, nez se cokoliv zdeformovalo - mam sice nahradni kyvky 2 nebo 3, ale radeji jsem svaril tuhle, verim tomu vic, nez tomu co udelali zlutaci v zemi vychazejiciho slunce... a takhle je to i s loziskama v ramu a spoustou dalsiho....

Stejne tak vic verim zavitum ktery si sam opravim, nez tomu co v tom blatu bylo od vyroby...

Mit cas a naladu to rizebirat, tak to plastove futro zkusim, myslim si, ze by to mohlo mit zajimavej "pocit" z rizeni. Vsude kde jsem dal tyhle poastova loziska tak se funkce zlepsila.

Naposledy editováno 03.03.2020 19:04:09

Vymačkaný krk řízení - volné misky

3.3.2020 v 18:43 | Nahoru | #105
Proooooč.....

Naposledy editováno 03.03.2020 18:44:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

5.3.2020 v 12:14 | Nahoru | #106
Milos1> Vylepení Loctite nepomohlo... teda jo ale na 400km

(reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

5.3.2020 v 12:14 | Nahoru | #107
kawajawa> Ani náhodou, vydrželo to 400km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

5.3.2020 v 14:28 | Nahoru | #108
Raadio22>Si psal, že nevíš, čím to mechanik lepil. Ona ani odpověď "Nějakým Loctitem" nic neříká

Naposledy editováno 05.03.2020 15:05:37

(reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

5.3.2020 v 16:41 | Nahoru | #109

Raadio22 píše: Milos1> Vylepení Loctite nepomohlo... teda jo ale na 400km



Jo zkurvit se nechá všechno.

Vymačkaný krk řízení - volné misky

5.3.2020 v 21:12 | Nahoru | #110
tomu rikam stat si za svym za vsech okolnosti, ...nedej se, bojuj za loctite Milosi !

1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky

5.3.2020 v 21:43 | Nahoru | #111
Jediné dlouhodobé řešení je odfrézovat zničené uložení ložisek z rámu a vysoustružit nové tak aby do toho rámu bylo nejen přivařené ale i nějakým osazením zasazené.

Loctite 638 na ložiska mi dlouhodobě nefungovalo v ničem.

(reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

5.3.2020 v 22:04 | Nahoru | #112
Deadman> zase budme ferovi... ja mel 640 zalepeny napr 0.8mm vrtak v mosazne trubicce a vrtal s im normalne plosnaky
...tedy nouzove kdyz mi dosli stopkove vrtacky a nemel jsem (resp mel, ale to bylo krivy jako pra... proste bylo hodne krivy abychom zas nezabredli do zivocisne rise ) mikro sklicidlo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

11.3.2020 v 16:06 | Nahoru | #113
Milos1> Takhle, když jsem to koupil tu motorku byl tam Loctite. Potom můj mechanik zkoušel něco co vymezuje větší vůli a mělo by to být pevnější (něco jako tekutý kov či co) a to vydrželo 400km. Takže lepení moc nevěřím.

(reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky

11.3.2020 v 17:48 | Nahoru | #114
Raadio22> Ono to není o víře (v lepidlo), ale použití správného lepidla a dodržení technologickýho postupu. Takže je otázka, jestli věříš, že ten kdo to lepí, ví co dělá.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35275 Dnes v 19:22 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 Včera v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist