Téma: Vymačkaný krk řízení - volné misky
25.2.2020 v 13:52
Po trápení s vibracemi při vibracích na mé Yamaha R1 - 2003 jsem zjistitl, že mám vymačkaný krk řízení v rámu. Po rozebrání misky byly volné, že vypadly. Pokusili jsme se to opravit vylepením, teď už konkrétně nevím čím přesně to můj mechanik dělal. Nicméně to vydrželo asi 400km. Proto jsme řešil co s tím. Nicméně, se chci zeptat. Řešil to někdo nějak? Jde to nějak opravit? Máte nějaký tip na někoho z Moravskoslezského kraje jak to opravit? Popřípadě co navrhujete? Pořídil jsem si teda druhou motorku kvůli rámu, nicméně je mi tak nějak líto jinak dobrý rám mít nevyužitý.
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Nachromovat boky ložisek
při nějakých postupech by to taky chtělo počítat s tím, že jestli je to vymačkané, už to nejspíš nebude kruhové, rozhodně bych misku neovařoval a pak jí cpal do rámu, ten svár nikdy nebude mít správný rozměr a jen si uložení zkurvíš (vydřeš) ještě víc, jediný funkční řešení mi přijde zvětšit uložení a zalisovat vložku, snad je tam dost "masa" aby se to nějak nezeslabilo a nebo uložení rovnou vyvařit a udělat znovu původní rozměr, ale chtělo by to něco hodně šetrného aby nevznikalo velké pnutí, ale určitě bych to nedělal tak, že ovařím misku a pak jí tam prostě nacpu, i když by si jí ovařil a nechal obrousit aby byl rozměr o malinko větší, budeš jí pak cpát do uložení, které už nejspíš kruhové není
Naposledy editováno 25.02.2020 20:15:23
Naposledy editováno 25.02.2020 20:15:23
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
zkusit ložisko s kosouhlým stykem , ale zaleží jestli se da sehnat a jestli se tam vejde
Jak to tak čtu tak reálně to asi zatím nikdo z vás nedělal. Pokud chceš zachovat původní rám tak potřebuješ trn, středící kroužek, nástrčný výstružník a nějaký T-klíč kterým budeš točit s tím vystruznikem, svár normálně COčkem, ale vzhledem k tomu že nejspíš řešíš jen nějakou malou vůli dejme tomu do 1mm tak tam nebudeš vařit housenku ale nasmrkáš tam nahusto jeden nízký provařený bod vedle druhého, ideálně s patřičnýma přestávkama aby se to zbytečně neprohřálo a nezkroutilo. Nevím jestli to popíšu srozumitelně, trn potřebuješ prostrčit skrz celý krk, s tím že dole bude mít osazení o průměru spodní misky, aby šel zarazit do rámu místo té spodní misky. Celý trn bude skrz krk, je jedno jaký průměr, musíš trochu přemýšlet, ale v místě horní misky a kousek pod tu misku je potřeba přesný průměr dle vnitřního otvoru toho nástrčného výstružníku, a ještě středící kroužek - pouzdro, to potřebuješ nasadit z vrchu, ale dostat ho dovnitř až pod úroveň horní misky, měl by do rámu a na ten trn jít tak nějak suvně ale ne úplně natvrdo aby jsi ho tam musel namlatit nějakou silou, to ne. Je to z toho důvodu že v krku nebývá zkrz celý průměr přesný a někdy v něm kouká svár krku a rámu, proto celý jednotný přesný trn by nešel prostrčit, tak a teď když máš navařeno, máš nasazený trn, tak už jen nástrčný výstružník nasunout na namazaný trn, vzít klíč a hezky ručně pomaličku vytvářet kulatý otvor, ten klíč jsem já udělal z trubky, dole jsem flexou vyriznul dva zuby a nahoře vyvrtal díru pro prostrčení tyčky do tvaru T. Otázkou je jestli seženeš patřičný rozměr výstružníku, já ho měl z práce a ještě jsme na něm upravovali rozměr. Ale co typ motorky to jiný rozměry a dnes už taky jinší doba. Chápeme? Bych to namaloval asi i nějak ale zdatný kreslíř nejsem.
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Ja bych vyrobil nove misky a nechal je prevarit u nekoho kdo opravdu umi varit.
E: Nekde tady byl odkaz na nekoho kdo byl schopny dat dohromady i kus urazeneho krku apod.... A vypadalo to ze by jsi to nepoznal...
Naposledy editováno 26.02.2020 06:56:43
E: Nekde tady byl odkaz na nekoho kdo byl schopny dat dohromady i kus urazeneho krku apod.... A vypadalo to ze by jsi to nepoznal...
Naposledy editováno 26.02.2020 06:56:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
V_i_c_i> no a až jednou nějaký nový majitel bude chtít vyměnit ložiska v krku tak bude v pytli, protože to co tam bude původně patřit mu tam spadne jak do hajzlu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
JiriK84 píše: V_i_c_i> no a až jednou nějaký nový majitel bude chtít vyměnit ložiska v krku tak bude v pytli, protože to co tam bude původně patřit mu tam spadne jak do hajzlu.
Nechapu proc? Nebo jsi nepochopil ty me jak jsem to myslel. Delal jsem to takto na x veteranech. Ale tam je ocelovy ram a to nemam problem zavarit. Tyhle slitiny varit neumim tak bych to zadal, ale na postupu nic spatneho nevidim pokud treba SKF nedela opravny krouzek ve spravnem rozmeru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
V_i_c_i> Opravny krouzek pod loziska neexistuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
DRN. píše: V_i_c_i> Opravny krouzek pod loziska neexistuje.
Se dela jen na hridele?
Tak se omlouvam za mystifikaci a v tom pripade za me ta vyroba a vymena misek.
Naposledy editováno 26.02.2020 08:00:19
2 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Zkusil bych Loctite 603. Je to pro spáry do 0,1mm. Pokud je spára větší tak Loctite 638. Ten je pro spáry až 0,25mm. ve finále to má pevnost lisovaného spoje. Lepí se s tím například ozubená kola na hřídele.
Naposledy editováno 26.02.2020 10:42:12
Naposledy editováno 26.02.2020 10:42:12
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
neskutečná věda a tak jednoduché řešení.... to samé jsem měl na Dr600, nové ložisko jsem vyndal normálně rukou...tak jsem koupil Loctite na ložiska a ložisko drží už 4 roky jako pes....a to po silnících jezdím minimálně
Naposledy editováno 26.02.2020 12:59:11
Naposledy editováno 26.02.2020 12:59:11
Cau, ja mel vymackany krk na firebladu hybala se mi horni miska v ramu ve smeru jizdy asi o 1mm tenkrat jsem misku vyndal dal epoxmetal do ramu naklepl misku ocistil od lepidla nechal zaschnout, slozil a drzelo to v pohode, uplne na tuhle opravu hrdej nejsem, ale bylo to na zkousku a vyslo to nemusel uz jsem s tim nic delat.
takovejch rámu po mrdě na předek bylo je a bude,kruhový to nebude skoro jistě..... vyvařit ofrézovat a čau, ale stejně Tě nemine komplet demontáž...každopádně jestli to nějakej tvůj mechanik vylepoval už bych za nim radši nejel... to snad ani na skutr
mozno taketo nieco by bolo vhodne
http://www.motoxpres...d=68&message=465
http://www.izotechni...na.cz/nase-aplikace/
tychto mas kusok od seba mozno by ti to zalepili a nemusis kupovat cele balenie
skus im zavolat
http://www.izotechni...terialy-/serie-1000/
http://www.motoxpres...d=68&message=465
http://www.izotechni...na.cz/nase-aplikace/
tychto mas kusok od seba mozno by ti to zalepili a nemusis kupovat cele balenie
skus im zavolat
http://www.izotechni...terialy-/serie-1000/
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
>Fockewulf,Scooter ..presne, neni co resit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
kerut> Nj hoši, že nevíte nic o moderních technologiíích (třeba lepení) je zřejmé, ale zajímalo by mně kolik jste už přeskládali motorek z rámu na rám, když to tak vřele doporučujete. Předpokládám, že napíšete, že spoustu, a že na tom nic není, a bude to stejný jako s tím lepením. Se mi líbí, jak se tady v těch fórech vždycky dělají chytří zlatoústí teoretici.
Jo a aby to bylo k věci, tak bude nejspíš veden dotaz, kolik sem jich přeskládal já A odpověď? Nopřece spoustu, nic na tom není
Naposledy editováno 28.02.2020 22:15:00
Jo a aby to bylo k věci, tak bude nejspíš veden dotaz, kolik sem jich přeskládal já A odpověď? Nopřece spoustu, nic na tom není
Naposledy editováno 28.02.2020 22:15:00
já mám tak zalepený ložisko na řízení, nemělo teda vůli, ale šlo do rámu vsuvně, jinak všechny motorky co jsou doma jsou přeskládaný, číza dvakrát, fichl nepočítaje, SV zatim jen jednou, ale letos aspoň přehodim motor, tele nebylo úplně, tam mi zbyl rám s motorem a to samý u přitelkyně Dukárny, plus dvě motorky kámošů, motory jsem zatim nedělal jen na Dukárně a teleti, ale tam počítám s vrškem, jestli bude žrát olej. Jinak opravit to jde klidně na frézce, jen se musej udělat trny a dobře to vyrovnat buď vložkou, nebo vyvařením. Ohledně lepidel jsme dělali testy v bývalé práci, tak se v tom taky trochu vyznám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
Jirijar> z jednho ramu na druhej jsem jeste zadnou nepreskladal, ale svoji jsem preskladal skoro komplet z jednoho ramu na ten samej ram, pac by me mrdlo zit s vedomim ze je nekde prasarna typu domrdany lozisko nebo strhlej zavit... loziska se lepenim zajistuji, lepidlo sice vyplni nejakou sparu ale neni k tomu primarne urcene, k tomu aby lozisko nevypadlo z futra se pouziva obrabeni...
kdyz vidim ty moderni (vý)dobytky, rekl bych ze zacinam tusit proc posledni dobou padaji boeingy..
kdyz vidim ty moderni (vý)dobytky, rekl bych ze zacinam tusit proc posledni dobou padaji boeingy..
Děkuji, právě si potvrdil to, co jsem napsal. LOCTITE 603 (638) je profesionální lepidlo určené pro upevňování ložisek a spojování válcových součástí. Tolik informace výrobce, ale Kerut to vidí jinak. Stržené závity se opravují například technologií V-Coil. Na letadlech je spousta lepených dílů. Na rozdíl od expertů vyšetřijícíh letecké havárie Kerut začíná tušit, že Boening spadne kvůli tomu, že mu upadlo něco připlepeného. No nic opravuj si věci způsobem "datel výměnkář", je to tvoje volba. Neříkám, že nejde motorku rozebrat do mrtě, někam odnést rám, nechat vyvařit a obrobit na stroji, na kterém to lze (a to těžko bude soustruh), od někoho kdu to umí. Naopak, kdo bude chtít, bude jednoduché problémy řešit jednoduchým způsobem. Je to každého volba. Není ale dobré odsuzovat něco pouze z neznalosti.
Přeji hezký den.
Přeji hezký den.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1163, 1164] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 34898 | Dnes v 18:29 Ozzy_ |
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 518 | 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_ |
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 | tomassek.32 | 45 | 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ |
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 | Valdy25 | 22 | 1.3.2024 v 14:44 assassin |
Ctek MXS 50 Yamaha YZF-R1 | bajker2 | 2 | 2.11.2023 v 22:19 MilanR1 |