Jak se to to dívá PČR? Kontroluje pouze jestli má motorka max 35 kW a na nějaký poměr výkon/hmotnost kašlou??
Přítelkyně na motorce jezdí už asi 4 roky a ještě ji PČR nezastavila.
Je mi jasné že mi napíšete ať si rozšíří řidičák, ale s tím mě poslala víte kam
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
Údaj je psaný v "malým TP" takže opicajt nemusí ani dělit dvě čísla.
Je to jízda bez ŘP.
Tak si nastuduj, co za to hrozí.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
Naposledy editováno 24.02.2020 13:36:29
Fic6 píše: husq701> to se mi nechce řešit a asi to bude dražší než si rozšířit řidičák. Ještě se zkusím podívat do malého TP co tam mám uvedeno. Přesně to vychází na 0,20416, to nasere kvůli takovému minimalnimu presahu
Zase by ta motorka mela vetsi potencial pri prodeji. Pokud by doslo i na prodej. Rozsireni ridicaku je o mnoho praktictejsi.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW,
.....
§ 81 Rovnocennost řidičských oprávnění
(4) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
vybírám, ale upozorňuji, že se to týká schvalování z hlediska hluku
2.6 „pohotovostní hmotností vozidla“ (podle definice v části 4.1.2 normy ISO 6726: 1988) se rozumí hmotnost vozidla připraveného k běžnému provozu a vybaveného následujícími zařízeními:
a)kompletní elektrické vybavení včetně světelného zařízení a zařízení pro světelnou signalizaci dodávaných výrobcem vozidla;
b)veškeré přístroje a výbava požadované legislativou, podle níž se měří suchá hmotnost vozidla;
c)úplné doplnění kapalin pro správnou funkci všech částí vozidla a palivová nádrž naplněná přinejmenším na 90 % objemu stanoveného výrobcem;
d)přídavné vybavení obvykle dodávané výrobcem vozidla nad rámec nezbytného vybavení pro běžný provoz (souprava nářadí, nosič (nosiče), čelní sklo, ochranné vybavení atd.).
2.9 „Indexem poměru výkonu k hmotnosti“ se rozumí poměr maximálního jmenovitého netto výkonu vozidla k jeho hmotnosti. Definuje se takto:
kde mkerb je číselná hodnota pohotovostní hmotnosti vozidla podle definice v bodě 2.6 vyjádřená v kilogramech.
Symbol PMR označuje index poměru výkonu k hmotnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
Ve firmě kde mi to škrtily nezměnily poměr výkon/hmotnost v TP, takže když mi vytiskla malý TP byla tam hodnota před škrcením.
Paní za přepážkou jsem tedy poprosil jestli by mi udělala nový malý TP kde tu hodnotu prostě vymaže a jezdil jsem s tím normálně dál.
Takže si myslím pokud tam nebude žádný údaj tak by to nemusel nikdo řešit.
PS: Paní ani nevěděla že existuje nějaký omezení výkon/hmotnost =D
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
Ve stejném jazyce platném pro Maltu je toto (v našem jazyce jsem to nenašel):
'power to weight ratio'', in relation to a motorcycle, means the ratio of the maximum net power output of the engine of the vehicle to its weight, including the weight of any sidecar, with -(a) full supply of fuel in the tank, (b) an adequate supply of other liquids needed for its propulsion, and(c) no load other than its normal equipment, including loose tools;
U nás na to paragraf nejspíš zapomněli udělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
Ta Malta má v podstatě stejné znění, které je uvedené v tom předpise pro výpočet hluku motocyklů které jsi tu dával
2 reakcí na tento příspěvek Řidičák A2 a výkon 29 kW
do tp se to zapisuje z provozní, protože to tak mají úředníci ve vyhlášce 343/2014, hledej slovo POMĚR https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-343
Vychází to z eu nařízení, hledej výraz HMOTNOST VOZIDLA https://eur-lex.eur...:02013R0168-20160101
Co je provozní hmotnost píšou ve stejném textu pod výrazem STANOVENÍ HMOTNOSTI
Slováci mají v zákoně celkovou -protiprávně nepřevzali eu nařízení.
Drz400 škrtí prý i suzuki dealer(asi bez plomby) okolo 2tkč, ale jen model SM. Kdybych neměl vysoký poměr zapsaný ani ve velkém tp, tak já osobně bych jezdil dál bez škrcení, když není ten český silniční zákon přesně napsaný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák A2 a výkon 29 kW
bledemon píše: ..do tp se to zapisuje z provozní, protože to tak mají úředníci ve vyhlášce 343/2014, hledej slovo POMĚR https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-343
... Kdybych neměl vysoký poměr zapsaný ani ve velkém tp, tak já osobně bych jezdil dál bez škrcení, když není ten český silniční zákon přesně napsaný.
Díky, je to tam pěkně schované:
Q: Poměr výkon/hmotnost (kW*kg-1): údaj se zaokrouhluje na tři desetinná místa. Jedná se o podíl výkonu k provozní hmotnosti. Uvádí se pouze u vozidel kategorie L.
Ovšem zároveň navádět k řízení bez oprávnění? No nevím, podle výše uvedeného tahá státní moc za delší konec provazu.
Naposledy editováno 26.02.2020 11:43:31
Samozřejmě soudní tahanice jsou v našem sytému možné, ale delší provaz vidim nakonec u občana, když teda soud použije "selský rozum"
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 8 | Dnes v 19:38 Destroyer |
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 31 | 31.1.2024 v 16:06 Jenik789 |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Oprava a rada k motoru 400drz Suzuki DR-Z400S | mikyR8 | 12 | 17.4.2023 v 14:00 assassin |
Jízda s jednou pružinou Suzuki DR-Z400S | Pedl | 21 | 8.7.2022 v 18:16 Ghost-CBR1000rr |