globalmoto_duben_nolan





Téma: Přihlášení stavby motorky
 
16.2.2020 v 18:32
Zdravim, chtěl jsem se zeptat, jestli by někdo nevěděl, zda by šlo stavbu motorky přihlásit v Německu, kde bych to udělal na známého a potá jí přihlásil u nás? Nebo jinou možnost jak jí dostat na doklady. Díky
Předchozí
1 2
Následující

Přihlášení stavby motorky

16.2.2020 v 21:06 | Nahoru | #1
Ještě laxnější bývají v Polsku, ale obojí by mělo jít. Cokoli je přihlášeno v EU by mělo jít dát na české papíry.

Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 07:33 | Nahoru | #2
Spíš by mě zajímalo, postup co to obnáší. Kam zajít, co je třeba pro to udělat, kde co zaplatit, atd. Prostě vše co je k tomu potřeba. Jestli to tu takhle už někdo dělal.

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 08:05 | Nahoru | #3
Ked napisal Mr.Dreamer to carovne " by melo jit", tak len upozornujem,ze tie tri slovicka maju obrovsku hodnotu...
Ono totiz nic nejde len tak..Aj ked si v EU...
Pozri ake su problemy na STK s obycajnymi moto...
A teraz si predstav ze tam pride nejaky Paul Teutul na niecom co nikto nikdy nevidel...
Budu na to kukat z kazdej strany a ked natrafis na chuja,tak odtial pojdes rovno na trest smrti...

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 10:36 | Nahoru | #4
Pokud to přihlásíš jinde v EU, tak aby jsi tady dostal tp, tak musíš mít všechny údaje co tady vypisujou , např zatížení náprav a euro norma. Spousta motorek jde kvůli tomu na výpis z Dekry. Pokud to bude stavba, tak Dekra nemá nic. Takže potřebuješ všechny údaje.

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 11:40 | Nahoru | #5
Rick_James>
Pětikilo do tp a z endura je najednou supersport. Stačí mít ten správnej kontakt

Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 12:26 | Nahoru | #6
Myslim, ze drive to bylo jednodussi. Ja mel na papirech YZ400F a kupoval jsem to tak od jednoho nejmenovaneho prodejce, kde nyni prodavaji VW, Skodu, Seat, Audi, Hondu atd

Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 15:44 | Nahoru | #7
.

Naposledy editováno 10.11.2020 22:36:39

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 16:28 | Nahoru | #8
jednotlivou výrobu vozidla popisuje zákon 56/2001 Sb. v § 29 a DALŠÍCH

výroba se předem povoluje, proto je nutné dojít na kterýkoliv dopravní úřad a podat si zde žádost o povolení výroby, k žádosti se přikládají příloha podle zákona, ty jsou vyjmenovány přímo na 2. straně žádosti, sorry jako, nebudu to přepisovat, každý si může najít

úřad povolí výrobu , povolení má formu písemného rozhodnutí, tam jsou uvedeny podmínky které musí žadatel splnit...

zákon k tomu schválení vyžaduje předložení kladného protokolu ze zkušební stanice ( skoro každá STK), ale v jiné části zákona je uvedeno k čemu je zkušební stanice oprávněna ( nezměří tam emise, hluk, elektromagnetická kompatibilitu nebo účinek brzd atd)...takže bude nutné doložit protokol z jedné z trojice technických zkušeben ( TUV, TZV, DEKRA) Tam se provedou zkoušky a příslušná měření a vážení atd...
jen upozorňuji, že na nově vyrobené vozidlo se vztahuje DNEŠNÍ legislativa...pro motorku to znamená nad 125 ccm mít ABS a obecně pro každou vyrobenou motorku splnit emisní normu EURO 4

kvůli té emisní normě se to dělá jinak, použije se nějaký už registrovaný motocykl a ten se přestaví... PŘESTAVBA je popsána v §73 zákona a na přestavěné vozidlo se vztahuje právní úprava úplatní v době jeho původního schválení

takže bud výroba, nebo přestavba....stavbu zákon 56 nezná, stavba je na mé chalupě..takže rozlišujte pojmy

schvalování je navíc evidenční úkon, odlišný od přihlášení

i v německu se nejdříve vozidlo jednotlivě schvaluje, až poté přihlašuje....to je dotaz na diplomovaného inženýra který to má na starosti a na toho známého s pobytem v SRN, samozřejmě vždy se na německý úřad předkládají německé protokoly (TUV, DEKRA)...s tím, že v německu neuděláš přestavbu motorky, evidované v ČR

Naposledy editováno 17.02.2020 16:32:53

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 19:32 | Nahoru | #9
.

Naposledy editováno 10.11.2020 22:36:59

2 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 19:45 | Nahoru | #10
Jenom papírování, abych dostal "daňový náklaďák" N1 zpátky na osobák M je baj voko za šest litrů, a to je čistá úředničina bez nákladů na faktické měření nebo testy.....

Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 19:56 | Nahoru | #11
Bez známosti je to skoro mission impossible - me triumpha prihlasoval v nemecku clovek co ma motoshop a ma s tim zkusenosti - technik TUV rekl co vse musi motorka splňovat aby prošla, to se dodelalo a pak uz to bylo jen papirovani. Stacilo to “jen” zaplatit - motorka byl flattrack zavodak ze 70tych let, dovoz z USA. Samo motorka se registrovala na cloveka co mel v nemecku pobyt. Nasledne se přihlásila na me - jelikož mela prvni registraci v dokladech v roce 2017 a dodelavalo se tam tacho (tzn bylo nove, najezd par km od pokusu se zapojením) tak po me ceskej urad chtel DPH protoze podle dokladu to pro ne byla nova motorka no proste je s tim legrace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 23:12 | Nahoru | #12
sery.> pokud je to stavba tak tyhle udaje dekra mit logicky nemuze dokud je dekre neposkytne on - vyrobce

1f56> ovsem on - vyrobce je musi predlozit nejake zkusebne a pod. ke schvaleni, coz bude neco (hodne) stat.. dle meho je to blbost, nutno dodrzet soucasne normy ohledne motoru, postavil bych si to pro radost a jezdil necim na znackach

Assassin> tak jasne no,.. zas na druhou stranu DPH jsou procenta z ceny, a cena ?

Naposledy editováno 17.02.2020 23:14:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

17.2.2020 v 23:19 | Nahoru | #13

kerut píše: sery.> pokud je to stavba tak tyhle udaje dekra mit logicky nemuze dokud je dekre neposkytne on - vyrobce

1f56> ovsem on - vyrobce je musi predlozit nejake zkusebne a pod. ke schvaleni, coz bude neco (hodne) stat.. dle meho je to blbost, nutno dodrzet soucasne normy ohledne motoru, postavil bych si to pro radost a jezdil necim na znackach

Assassin> tak jasne no,.. zas na druhou stranu DPH jsou procenta z ceny, a cena ?



No procenta no.. skoro ctvrtina... ze 100tis to bylo jenom 21tis .. to je jasny, ze jsem to neplatil, copak jsem dovezl novou motorku? Ale musel to vyresit zas jinej "znamej" na urade - je to horsi jak za komancu stydim se a budi me to v noci ze sna - taky uz jsem to zadrel, asi karma

Naposledy editováno 17.02.2020 23:20:41

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 00:41 | Nahoru | #14
assassin> tyjo nestras s karmou, kdybys vedel kolik hodne moc osklivych veci jsem udelal abych mel jedno sedadlo a 95dB v technicaku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 07:11 | Nahoru | #15
vilemx> nestraš, když si přineseš protokoly z STK před schválením (cca 1500-2000kč) tak ti to udělám za správní poplatek 1000kč ( schválení) a za poplatek 50 ( zápis změn údajů do TP)

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 07:51 | Nahoru | #16
Když vyrobím motorku, změřím jí a zvážím, základní hodnoty napíšu do přílohy žádosti o povolení výroby, dále popíšu, z čeho to dělám, když si koupím nový tovární motor, mám k němu nějaké základní údaje....nakoupím elektroniku, brzdy, kola, řidítka atd vše popíšu v příloze....výrobce musí také zpracovat návod k obsluze a do žádosti uvést jak bude zajištěn záruční a pozáruční servis...není to složité ale motorku nemůže stavět analfabet, který nemá zájem o nastudování základních informací a neorientuje se ani v základní legislativě...

správní orgán žádost posoudí, pokud dospěje k závěru že něco chybí vyzve žadatele k doplnění.....

pak rozhodne, bud vydá písemné rozhodnutí o povolení výroby, kde žadateli stanoví nějaké PODMÍNKY:... nebo žádost zamítne

zákon vyžaduje aby byl ke schválení jako podklad předložen PROTOKOL ZKUŠEBNÍ STANICE, to, co nebude ze zákona zkušební stanice schopna vyzkoušet nebo změřit, provede TECHNICKÁ ZKUŠEBNA

Technická zkušebna je soukromá firma pověřená k této činnosti státem, je logické, že když si technická zkušebna nakoupí měřící přístroje a výpočetní techniku za miliony, nebude provádět měření ani zkoušky zadarmo, také musí zaplati někoho, kdo permanentně sleduje českou a především EU legislativu, příslušné technické normy a také tomu všemu i rozumí...EU legislativa podrobně popisuje postupy měření a jednotlivých zkoušek....

Výsledkem měření a zkoušení a posuzování je nějaký protokol,. který obsahuje všechny potřebné údaje pro schválení včetně nějakého závěru a doporučení pro správní orgán...včetně výčtu všech reálných údajů pro vystavení českého TP....sorry jako, když si do žádosti napíšu že hluk bude 120 decibelů a dekra naměří 72, tak v protokolu bude 72....a do TP se po schválení napíše 72
...
Tyto postupy jsou napříč EU stejné, pokud se tazatel domnívá, že zkoušky v německé dekře, následné schválení a registrace motorky v SRN a pak její přeregistrace v ČR vyjdou levněji než u nás, ať to tak udělá

Naposledy editováno 18.02.2020 09:23:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 09:07 | Nahoru | #17

CRF1000 píše: vilemx> nestraš, když si přineseš protokoly z STK před schválením (cca 1500-2000kč) tak ti to udělám za správní poplatek 1000kč ( schválení) a za poplatek 50 ( zápis změn údajů do TP)

Nestrasim. Chtel jsem to absolvovat, kdyz se menil rozsah zakazove/dodatkove znacky pro nakladaky, ze ted plati i pro N1 Auto je klasicka sekundarni prestavba u dealera z M na N pred prvni registraci (dratena prepazka, bezb. folie v oknech), takze vyrobeno s COC jako M (nalepene stitky, VIN, homologace), ale cistopis TP uz jako N1 ( s poznamkou, ze se jadna o prestavbu). Takze zadny protokol jeste jako M z STK pred prestavbou neexistuje, protoze na prvni evidencku a pak TK to jelo uz jako N1. Vsichni vedi, ze je to fakticky osobak, takze moudra hlava by to zvladla prepsat jen od stolu s cestnym prohlasenim, ze prepazka byla vymontovana (nam ZL na opravy silnicnich vozidel, takze by to melo mit i nejakou garanci odbornosti, navic to potvrdi i TK), ale zakon o tom pozaduje prohlaseni vyrobce a jeste i protokol z EK/TK. Vyrobce si najal na vydavani lejstra o moznosti zpetne prestavby firmu, ktera, protoze ma monopol, si za vystaveni rika skoro bura (prijde postou, staci poslat sken TP a zaplatit na ucet). Kdyz k tomu prictu prachy za prestavbovou EK/TK, spravni poplatky, jsem na tech sesti, coz je 10% stavajici prodejni ceny auta :( Absurdistan! Proste jsou potreba dve lejstra, ze 1+1 = 2. Holt urednik za prepazkou je asi idiot, ktery nesmi pouzivat rozum, takze si musi vyzadat hned dva potvrzujici papiry. Naklady by sly jednou za dva roky snizit v ramci pravidelne TK prave o tu TK, coz je fakt slaba utecha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 09:21 | Nahoru | #18
vilemx> to co popisuješ je hromadná přestavba, kterou řeší jiné ustanovení zákona, já píšu o individuální přestavbě

čestné prohlášení nelze akceptovat protože v zákoně je uvedeno, že změna kategorie / z M1 na N1 a obráceně) je přestavbou, procesní - úřední postup při přestavbě je také upraven zákonem, který nerozlišuje účelovou přestavbu, provedenou z důvodu možnosti odpočtu DPH, řeší přestavbu jako takovou

dnešní zákon dokonce nevyžaduje ani souhlas výrobce, protože se přestavba předem nepovoluje...to bylo před 6 lety...dnes se přestavba schvaluje a zákon vyžaduje předložení kladného technického protokolu..a ty ceny u monopolních firem klesají, v podstatě jsou na úrovni nákladů za protokoly z STK + úřední správní poplatky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 09:54 | Nahoru | #19
CRF1000> Takze za kolik mi to prepises a co vsechno k tomu budes potrebovat? Znacka auta je Opel. Pred par lety jsem to zjistoval, mam i cenik, bylo to tech cca sest litru. Nyni? 1000+50 uradu je jasnych, co dal? Kladny technicky protokol ze standardni TK mam (o mrizi(ani o jeji absenci) se tam nic nepise a auto je fakticky uz asi pet let bez mrize.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 10:52 | Nahoru | #20

vilemx píše: Jenom papírování, abych dostal "daňový náklaďák" N1 zpátky na osobák M je baj voko za šest litrů, a to je čistá úředničina bez nákladů na faktické měření nebo testy.....


K čemu je předělávat (přepisovat) N1 na M?

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 11:04 | Nahoru | #21
Pohled Číkuse: zbytečné, alespoň bude legrace při řešení podezření z přestupků porušení značky B04, B12, B22a, C12a, E09 + všechny § vztahující se na N.

Pohled nazlobeného občana: nechci být zbytečně buzerován ať už z rozmaru (silniční kontroly) nebo z úřední povinnosti (např. nehoda).

Edit: Je fůra značek, kde obce/kraje/stát neuzpůsobily dodatkovou tabulku novému znění zákona, takže řidiči N1 jsou nesmyslně buzerováni ještě víc, než jsou buzerování ostatní....

Naposledy editováno 18.02.2020 11:15:03

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 11:30 | Nahoru | #22
Vilemx: nemas taky kvuli N omezenej počet mist? Muj sluzebni Smax mel tusim 5mist misto 7mi a fabie 4mista misto 5ti... ale muze to byt jen specialita těchto aut, nezabýval jsem se tim...

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 11:37 | Nahoru | #23
vilemx> OK, díky.

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 11:52 | Nahoru | #24
assassin> Ne, mam 2+3. Auto je identicke, jen se napsala poznamka o snizeni uzitecne a zvyseni pohotovostni. Jenze tam zaroven zustala takova ta poznamka z puvodniho M, ze se tyto hmotnosti lisi dle vybavy. Rozptyl je vetsi, nez kolik ta mriz vazi :) Tim padem to muze byt zpatky M i bez demontaze mrize. Proste urdni siml rehta, az se obcan za bricho popada... Neco jako DPH u piva...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 11:55 | Nahoru | #25
vilemx> vyhláška 341 je novelizována, mříž u vozidla N1 není vyžadována ani to není problém na STK, důležitá informace je uvedena v TP...pokud je tam snížen počet míst k sezení ( zda to zařadit do M1 nebo do N1 se počítá podle hmotnostního vzorce, rovnice obsahuje zlomek , jmenovatel zlomku obsahuje hodnotu počet míst k sezení) ...podle výsledku vzorce se vypočítá hodnota, která určuje zda je vozidlo N1 nebo M1 ( více pro náklad nebo více pro přepravu osob)
Pokud je v TP uvedeno, že zvýšení obsaditelnosti není možné, je to problém, pokud nedošlo ke snížení počtu míst k sezení, kterýkoliv úřad to schválí za 1000 + 50 kč na základě žádosti podle §73 zákona...podmínkou jsou žluté protokoly ě protokol s červeným logem - TP minimálně v rozsahu provedených změn

tady jde jen o prachy, někdo v minulosti vymyslel že když si podnikatel koupí N1, odečte se mu DPH, firma která předělávala krátké fabie na náklaďáky si prý v minulosti z obrovských zisků pořizovala letadla...později to MFCR změnilo a DPH se odečítá i z M1, ale těch 4.místných nákladáků jsou plné bazary a lidé co si top kupují si to nechávají předelávat na M1 ...další prachy pro firmy co se tomu věnují

tak se z hov*a udělá velký kšeft, žádné nové hodnoty se tím neprodukují a někdo na tom pořád vydělává

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 12:22 | Nahoru | #26
CRF1000> Zajimave info, dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 13:18 | Nahoru | #27

CRF1000 píše: ...podmínkou jsou žluté protokoly ě protokol s červeným logem - TP minimálně v rozsahu provedených změn ....


Jenže co má mít žlutý (neznám) a červený (TK) protokol uvedeno, když v rozsahu provedených změn je pouze změna z N1 do M? NIC se na autě nemění, přestavbou se nic nevymotovávalo, jen se přišroubovala mříž (už tam není). Ačkoliv by se mohlo zdát, že to je off topic, ale alespoň je názorně vidět, že i úplně primitivní administrativní změna je šílený opruz.






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 16:33 | Nahoru | #28
.

Naposledy editováno 10.11.2020 22:37:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 19:50 | Nahoru | #29
HMS> schvaloval jsem jednotlivou výrobu přípojného vozidla, náklady na STK /protkol zkusebni stanice) + úredni poplatky jsem uvedl vyse

kdyz budes pozorneji cist, zjistis, ze nepopisuji vlastni postupy pri schvalovani mnou vyrobene motorky, ja tady reaguji na dotaz tazatele a popisuji jak má postupovat, pokujd bude chti jednotlive vyrobenou motorku schvalovat

pokud se nekdo rozhodne vyrobit slozity stroj s ABS, vstrikovanim, ridici jednotkou, software a euro 4, predpokladam ze to neni clovek ktery ma hluboko do kapsy a ma nejaky duvod k tomu, aby si neporidit seriovou tovarni scvhalenou motorku ale chce neco extra...a pak ty poraychy na tzkouska ma a je ochoten je obetovat

proste to je drahe a proto to neni pro kazdeho

jednou jsem se ptal znameho z technicke zkusebny zda jsou schopni zmerit emise motoru velkeho americkeho traktoru, ktery provozuje pribuzny , popisoval mi ze ten motor musi ven, do laboratore kde bezi v nejakych podminkach a castka za zkousky se muze priblizit klidne k pul milionu

takze nepochybuj o tom, ze mam hrubou představu o tom, jak probiha mereni emisi, ucinnosti brzd, elektromagneticke kompatibilizy atd....navic nektere zkousky jsou i destrukcni a nemam predstavu jak je provest u jednoho jedineho vozidla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 19:54 | Nahoru | #30
vilemx> klidne bych se poptal u firmy TOMCAR - tomas kahoun kolik by chtel za povrzeni o provedene hromadne prestavbe, chtelo by to pridat sedacky aby to melo stejny pocet jako osobni combo, predpokladam ze to ma z vyroby neznehodnocene kotevni uchyty k usazeni dalsich sedadel a bezp. pásů
pokud je ma a v zavazadlovem prostoru jsou okna s polepy, ty se odstrani a budou tam okna
mas jen protkol z technicke prohlidky, k prestavbe se provadi technicka KONTROLA, to jsou ty zlute protkoly..io kdyz dnes se tisknou na obycejny papir

Naposledy editováno 18.02.2020 19:55:29
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist