bmw_r1300gs_cartec





Téma: vw Sharan
 
16.2.2020 v 13:07
Zdravím a na začátku sezony 2020 všem pevné zdraví, pohodu a hlavně bezpečnou jízdu na dvou kolech.
Obracím se na motorkářskou komunitu, určitě zde je spousta znalců moto-techniky, ale nejen jí. Jelikož ne všichni můžeme jezdit celoročně, tak využíváme i plechové mazlíčky.
Tak tedy k věci.
Hodlám pořídit Sharan 2008-10 a to v benzinu. Buď 1,8 T nebo atmosféru 2,0 .
Osobně jsem byl pro 1,8 T ( 110kW ) , což si myslím, že by v poho pro takové auto stačilo, ale při mé smůle je tam to " kurvítko" - turbo a trnu, že se to vysype a tím pak spojené náklady na opravu........... , tak jsem se začal přiklánět k 2,0 , ale s dvoulitrem ( 85 kW ) netuším zda to bude výkonově stačit ve čtyřech dospělejch. Nejsem žádnej střelec a určitě na silnici nezávodím, ale aby to opravdu v provozu nepokulhávalo. Zatím nemám rozhodnuto, sleduji jen inzeráty. Recenze sice jsou, ale jeden by Sharana zadupal do země a nikdy víc a druhej vychvaluje do nebes a jiné by nechtěl.
Momentálně trápím Premacy 1,8 ( 74 kW ) , no spíš trápí ona mě - koroze, ale dovolený s tím normálně odjedem, ale přece jenom je Premaska o cca 250 kg lehčí.
Může mi prosím někdo poradit,napsat názor, kdo jakou máte zkušenost i od souseda, co díly všeobecně, co koroze ? Není někdo okolo Ústeckoorlicka, komu zavolat, stavit se, popř. se i projet v 2,0 ?
Díky všem za nějaký názor, radu či kontakt.
Mějte, Mates.


Naposledy editováno 16.02.2020 13:08:06

vw Sharan

17.2.2020 v 08:33 | Nahoru | #31
Koukám po podobným autě a teda komentáře nic moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 09:59 | Nahoru | #32

soccer píše: Mates-750> a co varianta napr VITO nebo VW Multivan ???



Vito hnije a sere se.

Multivan jakej? T4 už je starej rozvrzanej kepl, hnije už docela nahlas a sere se adekvátně stáří a tomu že už to má všechno dvacetkrát kolem koule. T5 hnije o trošku míň, ale sere se o to víc, relativně použitelný jsou až od 2010 (s CR motorama), ale to je v multivanu tak 300+ za hodně ojetej kousek, spíš víc.

(reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 15:13 | Nahoru | #33
FiZzeR>
Hlavně tohle jsou zase o číslo větší auta. Takže při stejném stavu vyšší pořizovací cena, vyšší spotřeba a při stejném výkonu horší dynamika.
Chce Sharana, tak ať si koupí Prévii a můžeme to téma uzavřít

1 reakcí na tento příspěvek vw Sharan

17.2.2020 v 15:43 | Nahoru | #34
A u te previe ma teda pocitat s tim osetrenim proti korozi a instalaci LPG? Jestli se boji turba, tak se mu z uctu za tyhle dve “upravicky” asi protoci panenky

(reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 18:05 | Nahoru | #35
assassin>
Když chceš vopici, musíš mít na banány. Všechno něco stojí. Zrovna investice do LPG se vrátí hodně rychle a ošetření spodku, pokud má prodloužit životnost auta za předpokladu, že motor a podvozek je v pořádku, je také OK.
U nového auta tě nejvíc stojí amortizace, financování a pojištění. U starého auta jsou jiné náklady. Každý si musí spočítat, co se mu vyplatí a především nekoupit kasičku na peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 19:06 | Nahoru | #36

assassin píše: Danny350> Ja byl max spokojenej s smaxem. Srdce by hlasovalo pro volvackej benzinovej petivalec, rozum pro ropáka 2.0tdci 103/110kW


Smax je pro mě trošku jiná kategorie. Nemá 7 plnohodnotných, samostatně vyjímatelných sedaček. Je to spíš konkurent Zafiry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 19:10 | Nahoru | #37

Borntobewild píše: Chtěl jsem napsat, ať si pořídíš Prévii a koukám, že Danny mě předběhl. V porovnání se Sharanem je větší, pohodlnější, spolehlivější. Já jsem zatím lepší auto neměl a jako majitel vůbec nechápu, proč když jsou na světě Prévie, kupujou si lidi jakákoli jiná auta


Důvod je jednoduchej. Nedám 200 litrů za 15 let starý auto. To co je kolem 100 litrů je všechno shnilý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 19:11 | Nahoru | #38

Danny350 píše: Smax je pro mě trošku jiná kategorie. Nemá 7 plnohodnotných, samostatně vyjímatelných sedaček. Je to spíš konkurent Zafiry.



Jasny, pokud potrebujes 7mist tak to pro tebe smax neni. Ja jen neznam moc lidi co potrebuji ty sedacky, spis prostor. A navic si myslim ze pro 7lidi jsou maly i ty auta typu galaxy a vychvalovana previa, protoze mas sice 7plnohodnotnych sedaček, ale pro zavazadla 7lidi uz tam misto neni - to je tak na dlouhy viano nebo dlouhej multak - treba sestrenka ma 3deti a v multaku t6 to maji tak nejak nadoraz. Kočárek, vsechny hračky atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 19:49 | Nahoru | #39

Danny350 píše: Důvod je jednoduchej. Nedám 200 litrů za 15 let starý auto. To co je kolem 100 litrů je všechno shnilý.


Já nepočítám, kolik za to auto dám pořizovací cenu, ale na kolik mě vyjde ujetý km, případně rok vlastnění. U Prévie jsem měl zkraje taky morální problém, že jsem dal takové prachy za v té době 14 let staré auto, poté, co mi 15 let staré dosloužilo, ale zpětně to hodnotím pozitivně. U takhle starých aut už cenu určuje jenom stav a na roku výroby nezáleží.
V excelu mám zapsané náklady u všech aut. A u Prévie mi vychází za necelých 5 let a 55 tis. km dohromady 88h/km a v tom je kromě olejů, filtrů, řemenů, započítaná i montáž LPG a ošetření spodku. Amotrizace je nula nula nic, páč v tomhle stavu bych ji prodal prakticky za to, co jsem za ni před 5ti lety dal.
Ty náklady jsou nižší než u 10let staré Fábie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 20:05 | Nahoru | #40

Borntobewild píše: Já nepočítám, kolik za to auto dám pořizovací cenu, ale na kolik mě vyjde ujetý km, případně rok vlastnění. U Prévie jsem měl zkraje taky morální problém, že jsem dal takové prachy za v té době 14 let staré auto, poté, co mi 15 let staré dosloužilo, ale zpětně to hodnotím pozitivně. U takhle starých aut už cenu určuje jenom stav a na roku výroby nezáleží.
V excelu mám zapsané náklady u všech aut. A u Prévie mi vychází za necelých 5 let a 55 tis. km dohromady 88h/km a v tom je kromě olejů, filtrů, řemenů, započítaná i montáž LPG a ošetření spodku. Amotrizace je nula nula nic, páč v tomhle stavu bych ji prodal prakticky za to, co jsem za ni před 5ti lety dal.
Ty náklady jsou nižší než u 10let staré Fábie



To jsou náklady na servis nebo je v tom jeste neco jineho? To na tom mozna budu s volvem za podobnou dobu i lip, tos mi udelal docela radost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 20:12 | Nahoru | #41

assassin píše: Jasny, pokud potrebujes 7mist tak to pro tebe smax neni. Ja jen neznam moc lidi co potrebuji ty sedacky, spis prostor. A navic si myslim ze pro 7lidi jsou maly i ty auta typu galaxy a vychvalovana previa, protoze mas sice 7plnohodnotnych sedaček, ale pro zavazadla 7lidi uz tam misto neni - to je tak na dlouhy viano nebo dlouhej multak - treba sestrenka ma 3deti a v multaku t6 to maji tak nejak nadoraz. Kočárek, vsechny hračky atd...

s autem je to jako s garáží,čím větší,tím víc krámů tam nacpeš

(reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 20:42 | Nahoru | #42
assassin>
Všechno, co jsem do toho dal kromě paliva. Včetně montáže LPG. Ta z toho tvoří více než polovinu. Na druhou stranu na palivu už se ta investice vrátila dvakrát.

1 reakcí na tento příspěvek vw Sharan

17.2.2020 v 20:59 | Nahoru | #43
A k cemu je to dobry vedet?Se pak clovek muze bit v prsa nebo si drbat hlavu?Tyhle evidence nejak nechapu.

(reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 21:21 | Nahoru | #44
Kubák>
Pokud mám auto k tomu, aby mi sloužilo, chci vědět, co mě stojí. A odpovídal jsem na názor ohledně vypláznutí 200tis za 15 let staré auto, což podlemě není samo o sobě směroplatná informace. Je to stejné jako když si fanatik koupí Teslu za 4mega a pochvaluje si, že jezdí zadarmo. Někdo si vezme nové auto na operák, někdo koupí zánovní auto. Ale pro mě je důležité, co mě to auto vyjde za dobu používání a jakou mi udělá službu. Pokud si pořizuju auto na kterém chci najet 200tis km. (ve velikosti Sharana), bude mě to stát třeba 250-700 tis. na palivu, 100tis- 1,5mega. za amortizaci a financování, a třeba 50-300 tis. za servis a spotřební materiál. Ty částky souvisí s typem, stářím a stavem auta a se způsobem provozování a starání se o něj. Je na každém, jakou cestou půjde.

2 reakcí na tento příspěvek vw Sharan

17.2.2020 v 21:23 | Nahoru | #45
Jak to sleduju, dobrá diskuze , ale s tím jsem počítal . Ale vážně - díky za všechny reakce, ve své podstatě jsem se dozvěděl co jsem potřeboval. Když Sharana tak klidně s 1,8 T tak 2,0 vynechám.
Podstatou nebylo, že musím mít za každou cenu Sharana, jak píše Borntobewild " chce resp. auto té velikosti " ( jen jsem vycházel z doporučení ohledně dostupnosti dílů a věcí ostatních, i při nechtěném bouchanci bude plechařina mnohem dostupnější ) a hlavně po Premasce jsem chtěl vyšší a prostornější auto, Saxo uz jsem měl a sedat za volant skoro na zem se mě už opravdu nechce . Z názorů na VW jsem překvapen, myslel jsem že je to kvalita, ale koukám že to úplně tak není a ty reakce opravdu nic moc, ale beru na vědomí, že co Sharan a člověk to originál zkušenost. V rámci výběru jsem si domluvil jízdu s Ch Voyager, 3,3 L automat a fakt dobrý, posez hodně vysoko o prostoru nemluvě. Automat taky pohoda - žádný rajblování klackem a dupání spojky v českých kolonách - to si dokážu představit .
Tak ještě okouknu nějakou tu Previi, třeba i s tím automatem ( snad bude spolehlivý jako celé auto ) , nikde jsem nečetl, že automatu se u T vyhnout.
Tak jdu hledat, rozjímat a rozmejšlet co dál, než mě zbyde stejně te Sharan

Naposledy editováno 17.02.2020 21:24:12

vw Sharan

17.2.2020 v 21:27 | Nahoru | #46
Jak se nad autem zacne premyslet ekonomicky tak je po zabave me sere i jednoduchy ucetnictvi, jeste si vest dalsi pro sebe by me zabilo

Mates: zrovna sharan je asi z tech mene povedenejch vw... teda minimalne v tech starsich generacich.

Naposledy editováno 17.02.2020 21:30:14

(reakce na) vw Sharan

17.2.2020 v 21:38 | Nahoru | #47
Mates-750> A Caddy Long by nestačil? V civilní výbavě to zase až takový žebřiňák není, dokonce i tapecírung to má

(reakce na) vw Sharan

18.2.2020 v 06:38 | Nahoru | #48

Mates-750 píše: Jak to sleduju, dobrá diskuze , ale s tím jsem počítal . Ale vážně - díky za všechny reakce, ve své podstatě jsem se dozvěděl co jsem potřeboval. Když Sharana tak klidně s 1,8 T tak 2,0 vynechám.
Podstatou nebylo, že musím mít za každou cenu Sharana, jak píše Borntobewild " chce resp. auto té velikosti " ( jen jsem vycházel z doporučení ohledně dostupnosti dílů a věcí ostatních, i při nechtěném bouchanci bude plechařina mnohem dostupnější ) a hlavně po Premasce jsem chtěl vyšší a prostornější auto, Saxo uz jsem měl a sedat za volant skoro na zem se mě už opravdu nechce . Z názorů na VW jsem překvapen, myslel jsem že je to kvalita, ale koukám že to úplně tak není a ty reakce opravdu nic moc, ale beru na vědomí, že co Sharan a člověk to originál zkušenost. V rámci výběru jsem si domluvil jízdu s Ch Voyager, 3,3 L automat a fakt dobrý, posez hodně vysoko o prostoru nemluvě. Automat taky pohoda - žádný rajblování klackem a dupání spojky v českých kolonách - to si dokážu představit .
Tak ještě okouknu nějakou tu Previi, třeba i s tím automatem ( snad bude spolehlivý jako celé auto ) , nikde jsem nečetl, že automatu se u T vyhnout.
Tak jdu hledat, rozjímat a rozmejšlet co dál, než mě zbyde stejně te Sharan


Dostupnost dilu no nevím, přední nárazník starší skoro nejde sehnat a když tak stojí randal

1 reakcí na tento příspěvek vw Sharan

18.2.2020 v 08:47 | Nahoru | #49
Ty karosářské díly jsou samozřejmě hůř sehnatelné, ale není to žádná trága. Musíš šukat v Polsku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

18.2.2020 v 09:20 | Nahoru | #50

nemako píše: s autem je to jako s garáží,čím větší,tím víc krámů tam nacpeš



Vskutku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vw Sharan

18.2.2020 v 20:28 | Nahoru | #51
Borntobewild> Ty karosářské díly jsou samozřejmě hůř sehnatelné, ale není to žádná trága. Musíš šukat v Polsku

Jj poptával jsem se a kdyby nedej bůh něco, tak opravdu Polsko. No, ale dneska jsem zaklek . Brnknul jsem si do Toyoty , jen tak se informovat na starší Previi 2 , co a jak, popř. s automatem - no doporučení bylo ruce pryč !!!! A zrovna automat by se mi líbil. No tak zase nic, já se nepohnu

(reakce na) vw Sharan

18.2.2020 v 20:59 | Nahoru | #52
Mates-750>
To se musíš zeptat někde, kde ti dají správnou odpověď
Previa se tady neprodávala, takže autorizák s tím nechce mít nic společného, páč je to pro něj hodně starostí a málo peněz.
Já osobně jsem odpůrce automatů, páč nikdo mi nebude diktovat na jakej qalt mám jet . Nicméně v Prévii je starý klasický 4qaltový hydrodynamický, nevím, jestli to říkám správně, páč automatům fakt nehovím, ale pokud vím, žádné problémy s tím nejsou.
Pokud nevybereš fakt volítanou plečku, žádný servis nepotřebuješ.

1 reakcí na tento příspěvek vw Sharan

19.2.2020 v 06:25 | Nahoru | #53
Za mě jsou Sharany auta poměrně povedený, alespon první dvě generace. První řada v dieslu, kde byla ještě rotačka to byl asi držák největší. Ale je mi jasný, ža na tak stará auta už nikdo moc koukat nechce. Ač jsem těch aut už měl několik, tak s benzinem zkušenosti nemám.

Jinak když se tu řeší Previa, tak na kolik to muže mít závěs?

(reakce na) vw Sharan

19.2.2020 v 07:39 | Nahoru | #54
VáclavBandit>
1600

1 reakcí na tento příspěvek vw Sharan

20.2.2020 v 18:04 | Nahoru | #55
Předpokládám že mě tu ukamenujete, ale já bych vzal Renault Espace.
Sharan/Alhambra - předražený a hnijou (i poslední ročníky 2010 jsou už docela chycený, co jsem viděl).
Espace má pokaženou pověst díky poruchovému 2,2 dCi a díky prodlouženým servisním intervalům taktéž odcházejícím 1.9 dCi. Když ale zvolíš dobrou motorizaci, tak máš auto asi s nejlepší protikorozní ochranou v téhle kategorii. Spolehlivé jsou: v případě nafty 2.0 dCi, v případě benzínu se dával 2.0 od nissanu a to ve dvou varinatách - buď s turbem, nebo bez.
Oproti koncernu nebo Toyotě to koupíš za hubičku (a to jsem fanda Toyoty, ale bohužel Previe hnijou taky, tím spíš že nejsou už nejmladší).

(reakce na) vw Sharan

20.2.2020 v 18:13 | Nahoru | #56
Humusus> bohuzel Espace silene trpi na elektriku... a cim vyssi vybava, tim hur.

1 reakcí na tento příspěvek vw Sharan

20.2.2020 v 19:17 | Nahoru | #57
Žerou šneky a chcou dělat pořádný auta aspoň tak se to rikalo
Sel bych po trafikovi asi nejlepší volba

(reakce na) vw Sharan

20.2.2020 v 19:41 | Nahoru | #58
foxdive> To uz je ale velka dodavka ... trochu skok od sharana ... a kdyz trafika tak ne s picou ale s bleskem

vw Sharan

20.2.2020 v 19:42 | Nahoru | #59
Espace má brácha a měl ho švára. Majitel Espace se pozná podle toho, že přijede pokaždý jiným autem (náhradním) . I naše děti vymejšlely vtipy typu "Hele Espace... a jede!" . A naše pančelka ze školky ho má, ale proto, že její manžel jezdí s odtahovkou .
Na obou Espacech se v jednom kuse sralo úpně všechno. Motor, řemenice, mechanické části a hlavně elektronika- okýnka, klima...
Jinak svezení dobrý (pokud zrovna jede) a prostor a komfort taky. Ale to bys ho musel koupit novýho a v záruce.

vw Sharan

20.2.2020 v 19:46 | Nahoru | #60
Jednoho prodával za par drobnejch oxygen, malo najeto a myslim, ze jeho auto bude technicky v poradku (v rámci moznosti samo) kdybych si nezakazal kupovat zbytečnosti uz ho mam doma. clovek klidne muze jezdit starým autem, ale musi mit aspon dve, aby se mohly střídat v servisu a moje volho uz je v tehle kategorii
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist