bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měřáky podtlaků na karbce
 
9.2.2020 v 21:33
Zdar lidi ,rad bych se zeptal zda mate někdo zkusenosti těmito měřáky podtlaků z číny ?
https://www.aliexpre...0.0.0.5e672e0e1OGuTR

dle hodnocení je někdo už objednával:) "měřím" tak 5-6 motorek ročně pro známé a kamarády...za pivo ...takže to nepotřebuju do nějakého denního provozu ... je to alespoň trošku přesné ? nebo je to shit? Totožně vypadající zboží u nás prodavají kolem 3 tis ...

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 03:03 | Nahoru | #181
assassin> akorat teda kerut (jako obvykle) napsal ptakovinu ze rychlost roste s otevrenim soupatka, ackoliv samozrejme myslel s otevrenim klapky,.. ale dobry, modri vedi a nikdo dalsi to stejne necte

..holt slusnej oddil, to je jasny

Destroyer> dyť je toho kvanta na YT a podobne.. tlak na synchro se meri pod tou klapkou (tzn. vlevo)


Naposledy editováno 25.02.2020 03:08:04

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 03:21 | Nahoru | #182
Kerut: rekl bych, ze to tvrzeni je presnejsi s tim soupatkem, nez s klapkou. Pokud v nizkejch otackach (a na vysokej kvalt, proste podminky, kdy se motor nedokaze dost rychle roztocit) das plnej plyn, tak klapka je na plno otevrena, soupe je zavreny a rychlost proudeni neodpovida te klapce ne? Proto tyhle CV karbce vznikly, protoze obycejnej uzivatel krouti plynem bez citu.

Navic kdyz uz jsme u te mechaniky tekutin, tak rychlost proudeni podle rovnice kontinuity s oteviranim klapky spis klesa ne? Teda klesala by, kdyby byl konstatni objem, kdyby se tomu motoru s oteviranim klapky nezvysovaly otacky - proste je to trosku komplexnejsi model - a mozna duvod proc jsou to CV - constant velocity karburatory ne?

Naposledy editováno 25.02.2020 03:49:22

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 04:38 | Nahoru | #183
assassin> jasne ale takhle napsano to zni nenazorne, prvotne rizeny je to klapkou, kolem soupete je fuka kudy to foukne a pak uz kladna zpetna vazba,... jinak jasne, ale napsat ze ridim otevirani soupatka oteviranim soupatka byl trochu nesmysl

no neklesa, protoze se zavrenou se toci 10x pomaleji a ve valci je podtlak, s otevrenou se toci rychleji a saje snaze.. klapka je proste rizena clonka v potrubi, pred zavrenou podtlak neni (proto se destroyerovy neotevre soupe) a za zavenou uz podtlak je, a docela slusnej.. protoze se to snazi nasat docela velikej objem jen volnobeznym vzdusnikem (a skvirou 0.1mm zmerenou merkou mysleno uz v nadsazce) jak se zacne otevirat, zacne si to regulovat to soupe..

E: ja bych to nazyval spis rovnotlakej... protoze dynamickej tlak dorovnava statickej.. tu rychlost ma jakoze srovnavat prave to soupe, jak v podstate pises, kdyz proud zrychluje otevira se, tim zvetsuje prurez, a rychlost se srovnava.. proste regulator klapka soupeti jen tak nejak "napovida" co po nem ridic chce, zarizuje to ridici zrychleni, nerovnovhu kterou soupe srovnava.. vime jak to myslim..

Naposledy editováno 25.02.2020 04:48:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 06:11 | Nahoru | #184
assassin> nenapisal som nic co by nebola pravda. Nejdem sa tu s nikym handrkovat. Asi som to nenapisal dostatocne jasne aby si to pochopil.
PS: video na YT je dobry sluha ale zly pan. Od isteho momentu cez volnobezny okruh neprudi ani prd. Charakteristika karburatora - Pri malom zatazeni je zmes obohacovana volnobeznym obehom pre nizke otacky je zmes bohata pre vysoke naopak chudobna. Preto pri zle spravenom synchre je jedna sviecka inej farby ako druha.
Z mojej strany koniec.

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 07:14 | Nahoru | #185

Destroyer píše: assassin> nenapisal som nic co by nebola pravda. Nejdem sa tu s nikym handrkovat. Asi som to nenapisal dostatocne jasne aby si to pochopil.
PS: video na YT je dobry sluha ale zly pan. Od isteho momentu cez volnobezny okruh neprudi ani prd. Charakteristika karburatora - Pri malom zatazeni je zmes obohacovana volnobeznym obehom pre nizke otacky je zmes bohata pre vysoke naopak chudobna. Preto pri zle spravenom synchre je jedna sviecka inej farby ako druha.
Z mojej strany koniec.



Napsal jsi, ze u mene pridaneho valce se podtlakem otevre jehla a tim je bohatsi. To je nesmysl.

Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 08:11 | Nahoru | #186
Jak to tak ctu, tak uz radeji priste podtlaky nedelam kdyz vidim jaka je to raketova veda. A to mi do ted stacilo vedet ze se po serizeni motor lepe sbira z volnobeznych otacek a ma klidnejsi chod na volnobeh.

E: Jinak za me Carbtune s postovnym za libru. Pokud to nezmenili.

Naposledy editováno 25.02.2020 08:12:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 10:52 | Nahoru | #187
Destroyer> ..jenze tohle je opet pitomost, volnobezny okruh se (bezne, mozna krom nejakych specialnich pripadu) nijak nezavira, pokud chces lehounce obohatit smes v celem spektru konstantne je volnobezna tryska presne to prave.. jedine co smes skutecne obohacuje jen do urcite doby (do vypnuti/zatazeni/zavreni) je sytic

E: pokud je smes chuda v horni pulce spektra, je moc tlusta jehla (na svem zuzenem konci = malo podlozek) nebo mala tryska.. ..taky tam hraje roly tlak v airboxu, kam vedou vzdusniky (resp pruchodnost tech vzdusniku, skrz mouchy a pavouky nasate v nich ), to je vnitrni obeh kolem emulzni trubice, ale to by byo na dyl.. motory s otevrenym sanim maji prave proto hlavni trysky radove vetsi (nemaji airox a tudiz chybi ten airboxovy podtlak na vzdusnicich) ale to uz je hodne mimo tema..

Naposledy editováno 25.02.2020 11:55:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

25.2.2020 v 22:26 | Nahoru | #188
.

Naposledy editováno 10.11.2020 22:48:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

26.2.2020 v 02:49 | Nahoru | #189
HMS> hmm.. predpokladam ze myslis jako kdyz jde cast vzduchu volnobeznym systemem a dalsi cast kolem lehce pootevrene klapky ? no tezko rict, ale prutok meni i tlak v tom systemu, kdyz je klapka zavrena taha to jen podtlak z valce pod klapkou z toho volnobezneho systemu, kdyz je pootvrena taha to jeste i dynamickej tlak, ..sice relatvne malej, soupe neotevre, ale nejakej tam s tim proudenim uz vznikne.

asi stejne jako kdyz je klapka v obou pripadech zavrena ale v prvnim pripade budou male otacky (co ja vim, treba velke mech. ztraty) tak bude podtlak mensi, a v druhem kdyz budou otacky vyssi (mensi mech. ztraty napr.) bude podtlak zase vyssi, pricemz sustava tryska emulzka (u volnobezne vetsinou v jednom kuse) bude ale v nejakem rozsahu relativne linearni a motor si nacucne vzdy stene bohatou smes.. no a stejne tak jako vetsi pistova rychlost podle me udela ve volnobeznem systemu vetsi podtlak ten falesny prutok difuzorem skrz pootevrenou klapku.. nevim no..

Naposledy editováno 26.02.2020 02:53:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

26.2.2020 v 21:37 | Nahoru | #190
]

Naposledy editováno 10.11.2020 22:48:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

26.2.2020 v 21:57 | Nahoru | #191
HMS> jo ale v otackach je to neco uplne jineho.. bavime se asi o dvou ruznych vecech

1/ v otackach zavru klapku (rukojeti) otacky jsou furt vysoke, tudiz objemovej tok motorem je taky vysokej, a ten objemovej tok se snazis procpat tim malym volnobeznym systemem ...je jasny ze tohle soustava volnobehu (tryska vzdusnik emulzka) nemuze dat ani kdyby chtela a bude to samozrejme totalne chude.. presne to jsme probirali s Assassinem v PM..

2/ to co psal on - volnobeh je nastavenej s mirne otevrenou (treba desetiny milimetru) klapkou, takze vzduch proudi jak volnobeznym systemem, tak hlavnim kanalem (kolem zavreneho soupatka je samozrejme z boku misto, takze proudi).. pak si troufam tvrdit ze podtlak vyvolany na kanalek volnobezneho systemu bude podobny jako kdyby zavrenym difuzorem nic neproudilo a vsechen vzduch sel skrz ten vzdusnik volnobehu, tzn ze bohatost bude (v ramci nejake presnosti/linearity samozrejme) tak nejak konstamntni...

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 18:34 | Nahoru | #192
Jo, a teprve otacky navolno, a otacky pod zatizenim.

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 19:36 | Nahoru | #193
Julip2> nevim jestli je to na me, ale rozdil kdyz zavru plyn v 9000 nebo jestli je klapka zavrena v 1500 volnobehu je sestinasobek vynucovaneho objemoveho toku!! (ono tam 6x tolik samozrejme neprotece protoze tohle proste volnobeznym vzdusnekam nasat nejde, vysledkem bude podtlak ve valci,ale tento podtlak bude tomu odporu odpovidat...) nemluve o tom ze i palivo ma nejakou hmotu a tudiz setrvacnost, takze nez se stihne zavrit pruzinkou soupe s jehlou tak se nad tu uz zavrenou klapku naflusne jeste dost paliva.. (aby to bylo s tou bohaosti zajimavejsi ) ..i kdyby to zavreni plynu bylo "jen v 6000" tak je to porad 4nasobek toku oproti co do otacek ustalenemu volnobehu

2 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 20:35 | Nahoru | #194
Ale jo.
Teorii mas prvniho rocniku mas zmaknutou, nezporuji. Objemovej prutok, teoreticky, zavisi pouze na otackach. Ale taky na teplote, protoze vzduch/plyn se ohriva a tim roztahuje/chladi. Na klapce/skrceni se vepredu ohriva, vzadu pri rozpinani chladi. Mimo tohotok se vyskytuji ztraty virenim na nestejne dlouhym sacim potrubi. Navic valec ve slozitejsich vyfukovej potrubi nevypousti do nuly. Vetsi zatez, vyssi teplota,tedy i pri stejnych otackach nizsi objem nasavaneho vzduchu.A ztraty/v nasem pripade protitlaky mocninove rostou s rychlosti media/ nasavaneho vzduchu. Bez zatizeni je klapka pri stejnych otackach tak, a pod zatizenim asi tak.
Stroj je o celku. Co mi platne na 0,001 stejne serizeni jednotlivych klapek, pokud celek mi kulha?
Zlata hadicovka.

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 20:47 | Nahoru | #195
Julip2> ze co ? plyn se ohriva, tim se ropztahuje a tim se zase chladi ? je mi jasny ze takhle blbe jsi to nemyslel ale nejak fakt nevim co si pod tim mam predstavit

stav se samo meni tez, ale aby doslo k te zmene teplozty musi byt zmena tlaku (p v nrt, atd..) a zmena tlaku zpusobi ochuzeni smesi protoze se cely ten volnobezny systemek dostava do naprosto nenavrhoveho stavu.. nejak z toho chapu jen to pri stejnych otackach, ale tohle praveze nebude pri stejnych otackach, pri volnobehu tim skrcenim udrzujes rovnovahu, v druhem pripade krotis nerovnovahu, a to dosti velkou, skokove.. to je ten rozdil..

Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 20:51 | Nahoru | #196
A proto kluci jedni mazani,i i pres pocatecni neduveru, zavedli vstrikovan i u benzinui, cimz vymazali jiste vice nez polovinu starosti.

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 20:54 | Nahoru | #197
Plyn se roztahovanim chladi a jestli neveris pust si bombu a sahni na kohoutek.

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 21:10 | Nahoru | #198
Julip2> jakoze tak trochu perpetum mobile ne ? plyn se ohriva-roztahuje-chladi-stlacuje-ohriva-roztahuje.. proc by to sam od sebe delal plyn se samo ohriva ztratama v tom volnobeznem systemu, ktery mu klade odpor, to je samozrejme jasny protoze nekam se ta energie (odbrzdena motorem v tomto rezimu) premenit musi,... ale to neznamena ze kdyz zavres klapku v x tisicich tak bude v kanalu stejny podtlak jako kdyz motor bezi na volnobeh (v ustalenem rezimu, pisu uz asi po treti)

...jinak si rikam, s tou zmenopu tlaku, nevychazis ty nahodou z pv diagramu ze ne ? tam je tlak relativne konst. jenze zo je diagram pro ustaleny chod ! ne pro motor ktery na sani brutalne seskris klapkou (at uz strikacka nebo karbec).. vychazej z ploch v diagramu, kdyz motorem brzdis musis mit tu saci/zapornou plochu vetsi nez kdyz motorem nebrzdis (z energetickeho hlediska by v dany moment mohla byt i vetsi nez ta kladna plocha pracovniho zdvihu, ale to v praxi nebude, protoze by to byl drzkopad jak svina)

Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 21:58 | Nahoru | #199
Pri stlacovani se plyn ohriva, pri vypousteni/ rozpinani ochlazuje, zeptej se manzelky, smad mate doma lednici.
A u motorky, ustalenej stav nenastane, protoze co zajima to jsou prechody.
...obecne, malo co ma ma tak vynikajici pomer spotreba/ vykon jako dieslovej dvoutakt, nebo se vyrobci lodi a lokomotiv uz 100 let kurevsky pletou.
U moto, auta te nezajima absolutni vykon, ale agilita. Motorku nemas ladit na vykon, ale na agilitu. A tu vidis na rychlosti padani sloupce v podtlacich tedy pokud ji ji nemas uvazanou na dynamometru.
Takze: Nelad to na natoceni klapky, ale na odezvu. Na volnobeh ji poznas/usoudis podle podle podtlaku. Na kterej ti bez turba staci i hadicovka.
Levne, reprodukovatelne (kolik valcu tolik hadic) mereni. Za 15Kc vysledky za: Kolik ze dnes stoji stand s valcem a dynamometrem a to vse za zajmove teploty?

Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 22:04 | Nahoru | #200
A pokud brzdis motorem, valce se hreji( tam se stlacuje) ale vejfuk se CHLADi. Tam se to rozpina.
V tealu to zpusobuje "divne" prechody mezi brzdnym a vykonovym prechodem.

Naposledy editováno 28.02.2020 22:12:46

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

28.2.2020 v 23:02 | Nahoru | #201
manzelku nemam, lednici ano, nekolik semestru termodynamiky a gasdynamiky tez, nicmene to co jsi napsal, tak jak js to napsal, je proste picovina

Julip2 píše: protoze vzduch/plyn se ohriva a tim roztahuje/chladi.



vyfuk se fakt nechladi, ve vyfuku (VŽDY) expanduji spaliny, ty sice s expanzi chladnou ale z teploty jako krava zatim co teplota okoli je radove nizsi.. lahvac se orosi protoze plyn take stlacis, ale potom ho jeste vychladis na teplotu okoli (nebo na teplotu okoli v lednici, treba 10° kdyz ti manzelka dovoli odsunou lewdnici od zdi, najdes tam vyparnik kterej topi jak krava, protoze se v nem vychlazuje hnaci plyn aby mohl po expanzi skrz ventil lednici vychladit), takze se plyn v lahvaci pri expanzi dopstane pod tuto teplotu okoli a TIM CHLADI... , plyny ve fyfuku se pri expanzi sice take dostanou pod tech hodne set stupnu ktere maji ve valci, ale to jeste neznamena ze neco chladi, ze..

volnobeh opravdu neni predhod, a pokud spravne cahpu tema je prave o ladeni tohoto, ustaleneho stavu = skrtis sani tak aby se motor nemohl roztocit vice, a zaroven mu dodavas tolik paliva/smesi aby to stacilo prave na prekonani toho sani a vlastni ztraty v danych, malych, otackach... vzhledem k tomu ze nic z toho nemuzes udelat vylozene presne, tak nastavis neco z toho, a ono si to nejak sedne (dostane se to do rovnovahy - odtud rovnovazny stav)

jinak co se tyka motorky tak se neladi na spotrebu (NCckari vykurte mi prdel, stejne nectete nic jineho nez svoje vlastni vlakno..) ale na vykon, na spotrebu doporucuju jizdni kolo,.. par set watu na 50km/h, myslim ze lepsi ucinnost zadnej diesel nema nicmene to je fakt dost OT i na me......

Měřáky podtlaků na karbce

29.2.2020 v 00:19 | Nahoru | #202
K lednici, vyparnik mas vevnitr, tam co je mrazak.
Co se tyce zbytku,:
Nikdy jsem nehnal nehnal moto, a odhaduji ze i Ty na plnej vykon dele nez par vterin. Zlatej rols kterej na otazky vykonu odpovida "vice nez dostatecny".
Proto nedumej nad detaily, proste jezdi.
Jinak se dostaveme se do stavu "dobra stredni porazi vzdy tezkou." Akorate nemame toho kdo by to kdy zkusil.
PS: Respektuju tvuj nazor jinej (podle mne chybne a nezapiram mozna ho i ocituji v kruhu svych privrzencuhp) pohled na zakladni otazku: Jak ,jezdit rychleji. Inu zivot otazkou volby jest.
Diky za rozhovor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

29.2.2020 v 00:38 | Nahoru | #203
]

Naposledy editováno 10.11.2020 22:49:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

29.2.2020 v 13:25 | Nahoru | #204
HMS> karburator Š120 moc neznam, nevim jak je konstrukcne provedeny, takze tezko mohu oponovat jestli je tebou uvedena pricina korektni, nicmene kdyz jsme u toho grafu - take je zajimava hodnota podtlaku v kanalu mezi 0-3°.. az za cervenou carou se zacina vyrazneji menit, tedy pri otevreni vic nez tebou uvadenych 0,1mm.. (ad merky, hmm.. )
..nicméně ferove uznavam ze pokud nemame zadne dalsi info o tomto mereni, asi urcite se to neda povazovat za obecne relevantni jev/argument, na to by bylo ptreba udelat detailni mereni jen pro velmi male uhly otevreni, a zmerit treba 10 hodnot v tomto detailu....

BTW docela me udivuje ten pomer pri otevrene klapce, afr 16 je uz hodne chude...

Naposledy editováno 29.02.2020 13:28:16

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

2.3.2020 v 20:24 | Nahoru | #205

kerut píše: ciste ze zvedavosti, jakej to ma vlastne cele vyznam serizovat podtlaky/sterbiny nekde na ci kousek od volnobehu, kdyz to pri 50% neli plném otevreni nemuze mit uz zadny vliv hezkej zvuk/chod na volnobeh ??


Spuhlas.
Konecne jsme nasli spolecnou rec.

2 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

2.3.2020 v 20:41 | Nahoru | #206
By me zajimalo kolik toho vy dva strávíte v rezimu “více nez 50procent otevreni”

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

2.3.2020 v 21:15 | Nahoru | #207

assassin píše: By me zajimalo kolik toho vy dva strávíte v rezimu “více nez 50procent otevreni”


Moc. Umerene problemu neumerne. Ale kdyz mne profesne setre pokouset se o mereni mlhavych velicin laboratornimi pristroji.

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

2.3.2020 v 21:19 | Nahoru | #208

assassin píše: By me zajimalo kolik toho vy dva strávíte v rezimu “více nez 50procent otevreni”


Moc. Umerene problemu neumerne. Ale kdyz mne profesne setre pokouset se o mereni mlhavych velicin laboratornimi pristroji.

Měřáky podtlaků na karbce

2.3.2020 v 21:23 | Nahoru | #209
Aha, jsem si nevsiml, ze by tu byla rec o laboratorních přístrojích

Takze taky jezdis na nejaky zdechline jako Kerut?

Naposledy editováno 02.03.2020 21:23:25

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

2.3.2020 v 21:54 | Nahoru | #210
Jo, taky. Ale na rozdil od Keruta se k tomu tise hlasim a jist jsi jsem, ze ve stroji to dozajista neni.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist