https://www.aliexpre...0.0.0.5e672e0e1OGuTR
dle hodnocení je někdo už objednával:) "měřím" tak 5-6 motorek ročně pro známé a kamarády...za pivo ...takže to nepotřebuju do nějakého denního provozu ... je to alespoň trošku přesné ? nebo je to shit? Totožně vypadající zboží u nás prodavají kolem 3 tis ...
..holt slusnej oddil, to je jasny
Destroyer> dyť je toho kvanta na YT a podobne.. tlak na synchro se meri pod tou klapkou (tzn. vlevo)
Naposledy editováno 25.02.2020 03:08:04
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Navic kdyz uz jsme u te mechaniky tekutin, tak rychlost proudeni podle rovnice kontinuity s oteviranim klapky spis klesa ne? Teda klesala by, kdyby byl konstatni objem, kdyby se tomu motoru s oteviranim klapky nezvysovaly otacky - proste je to trosku komplexnejsi model - a mozna duvod proc jsou to CV - constant velocity karburatory ne?
Naposledy editováno 25.02.2020 03:49:22
no neklesa, protoze se zavrenou se toci 10x pomaleji a ve valci je podtlak, s otevrenou se toci rychleji a saje snaze.. klapka je proste rizena clonka v potrubi, pred zavrenou podtlak neni (proto se destroyerovy neotevre soupe) a za zavenou uz podtlak je, a docela slusnej.. protoze se to snazi nasat docela velikej objem jen volnobeznym vzdusnikem (a skvirou 0.1mm zmerenou merkou mysleno uz v nadsazce) jak se zacne otevirat, zacne si to regulovat to soupe..
E: ja bych to nazyval spis rovnotlakej... protoze dynamickej tlak dorovnava statickej.. tu rychlost ma jakoze srovnavat prave to soupe, jak v podstate pises, kdyz proud zrychluje otevira se, tim zvetsuje prurez, a rychlost se srovnava.. proste regulator klapka soupeti jen tak nejak "napovida" co po nem ridic chce, zarizuje to ridici zrychleni, nerovnovhu kterou soupe srovnava.. vime jak to myslim..
Naposledy editováno 25.02.2020 04:48:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
PS: video na YT je dobry sluha ale zly pan. Od isteho momentu cez volnobezny okruh neprudi ani prd. Charakteristika karburatora - Pri malom zatazeni je zmes obohacovana volnobeznym obehom pre nizke otacky je zmes bohata pre vysoke naopak chudobna. Preto pri zle spravenom synchre je jedna sviecka inej farby ako druha.
Z mojej strany koniec.
Destroyer píše: assassin> nenapisal som nic co by nebola pravda. Nejdem sa tu s nikym handrkovat. Asi som to nenapisal dostatocne jasne aby si to pochopil.
PS: video na YT je dobry sluha ale zly pan. Od isteho momentu cez volnobezny okruh neprudi ani prd. Charakteristika karburatora - Pri malom zatazeni je zmes obohacovana volnobeznym obehom pre nizke otacky je zmes bohata pre vysoke naopak chudobna. Preto pri zle spravenom synchre je jedna sviecka inej farby ako druha.
Z mojej strany koniec.
Napsal jsi, ze u mene pridaneho valce se podtlakem otevre jehla a tim je bohatsi. To je nesmysl.
E: Jinak za me Carbtune s postovnym za libru. Pokud to nezmenili.
Naposledy editováno 25.02.2020 08:12:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
E: pokud je smes chuda v horni pulce spektra, je moc tlusta jehla (na svem zuzenem konci = malo podlozek) nebo mala tryska.. ..taky tam hraje roly tlak v airboxu, kam vedou vzdusniky (resp pruchodnost tech vzdusniku, skrz mouchy a pavouky nasate v nich ), to je vnitrni obeh kolem emulzni trubice, ale to by byo na dyl.. motory s otevrenym sanim maji prave proto hlavni trysky radove vetsi (nemaji airox a tudiz chybi ten airboxovy podtlak na vzdusnicich) ale to uz je hodne mimo tema..
Naposledy editováno 25.02.2020 11:55:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Naposledy editováno 10.11.2020 22:48:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
asi stejne jako kdyz je klapka v obou pripadech zavrena ale v prvnim pripade budou male otacky (co ja vim, treba velke mech. ztraty) tak bude podtlak mensi, a v druhem kdyz budou otacky vyssi (mensi mech. ztraty napr.) bude podtlak zase vyssi, pricemz sustava tryska emulzka (u volnobezne vetsinou v jednom kuse) bude ale v nejakem rozsahu relativne linearni a motor si nacucne vzdy stene bohatou smes.. no a stejne tak jako vetsi pistova rychlost podle me udela ve volnobeznem systemu vetsi podtlak ten falesny prutok difuzorem skrz pootevrenou klapku.. nevim no..
Naposledy editováno 26.02.2020 02:53:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Naposledy editováno 10.11.2020 22:48:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
1/ v otackach zavru klapku (rukojeti) otacky jsou furt vysoke, tudiz objemovej tok motorem je taky vysokej, a ten objemovej tok se snazis procpat tim malym volnobeznym systemem ...je jasny ze tohle soustava volnobehu (tryska vzdusnik emulzka) nemuze dat ani kdyby chtela a bude to samozrejme totalne chude.. presne to jsme probirali s Assassinem v PM..
2/ to co psal on - volnobeh je nastavenej s mirne otevrenou (treba desetiny milimetru) klapkou, takze vzduch proudi jak volnobeznym systemem, tak hlavnim kanalem (kolem zavreneho soupatka je samozrejme z boku misto, takze proudi).. pak si troufam tvrdit ze podtlak vyvolany na kanalek volnobezneho systemu bude podobny jako kdyby zavrenym difuzorem nic neproudilo a vsechen vzduch sel skrz ten vzdusnik volnobehu, tzn ze bohatost bude (v ramci nejake presnosti/linearity samozrejme) tak nejak konstamntni...
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
2 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Teorii mas prvniho rocniku mas zmaknutou, nezporuji. Objemovej prutok, teoreticky, zavisi pouze na otackach. Ale taky na teplote, protoze vzduch/plyn se ohriva a tim roztahuje/chladi. Na klapce/skrceni se vepredu ohriva, vzadu pri rozpinani chladi. Mimo tohotok se vyskytuji ztraty virenim na nestejne dlouhym sacim potrubi. Navic valec ve slozitejsich vyfukovej potrubi nevypousti do nuly. Vetsi zatez, vyssi teplota,tedy i pri stejnych otackach nizsi objem nasavaneho vzduchu.A ztraty/v nasem pripade protitlaky mocninove rostou s rychlosti media/ nasavaneho vzduchu. Bez zatizeni je klapka pri stejnych otackach tak, a pod zatizenim asi tak.
Stroj je o celku. Co mi platne na 0,001 stejne serizeni jednotlivych klapek, pokud celek mi kulha?
Zlata hadicovka.
stav se samo meni tez, ale aby doslo k te zmene teplozty musi byt zmena tlaku (p v nrt, atd..) a zmena tlaku zpusobi ochuzeni smesi protoze se cely ten volnobezny systemek dostava do naprosto nenavrhoveho stavu.. nejak z toho chapu jen to pri stejnych otackach, ale tohle praveze nebude pri stejnych otackach, pri volnobehu tim skrcenim udrzujes rovnovahu, v druhem pripade krotis nerovnovahu, a to dosti velkou, skokove.. to je ten rozdil..
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
...jinak si rikam, s tou zmenopu tlaku, nevychazis ty nahodou z pv diagramu ze ne ? tam je tlak relativne konst. jenze zo je diagram pro ustaleny chod ! ne pro motor ktery na sani brutalne seskris klapkou (at uz strikacka nebo karbec).. vychazej z ploch v diagramu, kdyz motorem brzdis musis mit tu saci/zapornou plochu vetsi nez kdyz motorem nebrzdis (z energetickeho hlediska by v dany moment mohla byt i vetsi nez ta kladna plocha pracovniho zdvihu, ale to v praxi nebude, protoze by to byl drzkopad jak svina)
A u motorky, ustalenej stav nenastane, protoze co zajima to jsou prechody.
...obecne, malo co ma ma tak vynikajici pomer spotreba/ vykon jako dieslovej dvoutakt, nebo se vyrobci lodi a lokomotiv uz 100 let kurevsky pletou.
U moto, auta te nezajima absolutni vykon, ale agilita. Motorku nemas ladit na vykon, ale na agilitu. A tu vidis na rychlosti padani sloupce v podtlacich tedy pokud ji ji nemas uvazanou na dynamometru.
Takze: Nelad to na natoceni klapky, ale na odezvu. Na volnobeh ji poznas/usoudis podle podle podtlaku. Na kterej ti bez turba staci i hadicovka.
Levne, reprodukovatelne (kolik valcu tolik hadic) mereni. Za 15Kc vysledky za: Kolik ze dnes stoji stand s valcem a dynamometrem a to vse za zajmove teploty?
Julip2 píše: protoze vzduch/plyn se ohriva a tim roztahuje/chladi.
vyfuk se fakt nechladi, ve vyfuku (VŽDY) expanduji spaliny, ty sice s expanzi chladnou ale z teploty jako krava zatim co teplota okoli je radove nizsi.. lahvac se orosi protoze plyn take stlacis, ale potom ho jeste vychladis na teplotu okoli (nebo na teplotu okoli v lednici, treba 10° kdyz ti manzelka dovoli odsunou lewdnici od zdi, najdes tam vyparnik kterej topi jak krava, protoze se v nem vychlazuje hnaci plyn aby mohl po expanzi skrz ventil lednici vychladit), takze se plyn v lahvaci pri expanzi dopstane pod tuto teplotu okoli a TIM CHLADI... , plyny ve fyfuku se pri expanzi sice take dostanou pod tech hodne set stupnu ktere maji ve valci, ale to jeste neznamena ze neco chladi, ze..
volnobeh opravdu neni predhod, a pokud spravne cahpu tema je prave o ladeni tohoto, ustaleneho stavu = skrtis sani tak aby se motor nemohl roztocit vice, a zaroven mu dodavas tolik paliva/smesi aby to stacilo prave na prekonani toho sani a vlastni ztraty v danych, malych, otackach... vzhledem k tomu ze nic z toho nemuzes udelat vylozene presne, tak nastavis neco z toho, a ono si to nejak sedne (dostane se to do rovnovahy - odtud rovnovazny stav)
jinak co se tyka motorky tak se neladi na spotrebu (NCckari vykurte mi prdel, stejne nectete nic jineho nez svoje vlastni vlakno..) ale na vykon, na spotrebu doporucuju jizdni kolo,.. par set watu na 50km/h, myslim ze lepsi ucinnost zadnej diesel nema nicmene to je fakt dost OT i na me......
Co se tyce zbytku,:
Nikdy jsem nehnal nehnal moto, a odhaduji ze i Ty na plnej vykon dele nez par vterin. Zlatej rols kterej na otazky vykonu odpovida "vice nez dostatecny".
Proto nedumej nad detaily, proste jezdi.
Jinak se dostaveme se do stavu "dobra stredni porazi vzdy tezkou." Akorate nemame toho kdo by to kdy zkusil.
PS: Respektuju tvuj nazor jinej (podle mne chybne a nezapiram mozna ho i ocituji v kruhu svych privrzencuhp) pohled na zakladni otazku: Jak ,jezdit rychleji. Inu zivot otazkou volby jest.
Diky za rozhovor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Naposledy editováno 10.11.2020 22:49:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
..nicméně ferove uznavam ze pokud nemame zadne dalsi info o tomto mereni, asi urcite se to neda povazovat za obecne relevantni jev/argument, na to by bylo ptreba udelat detailni mereni jen pro velmi male uhly otevreni, a zmerit treba 10 hodnot v tomto detailu....
BTW docela me udivuje ten pomer pri otevrene klapce, afr 16 je uz hodne chude...
Naposledy editováno 29.02.2020 13:28:16
kerut píše: ciste ze zvedavosti, jakej to ma vlastne cele vyznam serizovat podtlaky/sterbiny nekde na ci kousek od volnobehu, kdyz to pri 50% neli plném otevreni nemuze mit uz zadny vliv hezkej zvuk/chod na volnobeh ??
Spuhlas.
Konecne jsme nasli spolecnou rec.