bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
5.2.2020 v 15:09
Čaute, chcel by som si kúpiť prvú motorku, pozerám po jazdenke (er6n, Sv650, gsr600,fz6 a cb600 hornet)
Budget na motorku som si dal okolo 3000€ (~76tisic kč) (oblečenie a prípadný servis do toho nerátam)
Zatial som naklonený k Hornetovi (ročník 2007 a vyssie), inzeraty pozerám už dlhšie a často sa lisia - od napr. motorky za 2700€ so 25tisic km az po motorku za 3500€ s 50tisic km a rôznymi doplnkami (bez abs).
Nenašiel som v ponukách nejaký rozumný priemer toho, čo sa oplatí a čo už je prestrelená cena, lebo raz tak raz tak ponúkaju

Viem, že najviac záleží na osobnej prehliadke, ale chcel by som vedieť čo môže byť reálne a čomu už asi neveriť v take cenovej kategorii (ak sa to vôbec dá takto zovšeobecniť). Netúžim po stočených kilometroch, ale pozerám sa aj na to či by som ju vedel neskôr predať so 70tisic+ km (viem ako ľudia pozerajú na najazdené km).
Prípadne či sa oplatí priplatiť a mohol by som mať niečo citeľne lepšie, prípadne ubrať na cene a vziať na začiatok niečo staršie/iné?
Ďakujem a budem rád za každý váš názor!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 15:48 | Nahoru | #91

Koudy01 píše: Jo. Dědiny jezdím na 5. To je 3000 ot. při cca 60 tachometrových.
Když se zapomenu, je tam někdy i šestka. To pak je ještě míň.



Dědiny jezdím na 3. Šestku řadím jen pokud chci jet nad 120. Na předjížděcí manévry je nejlepší 4 nebo 5 (dle prostředí), protože to více akceleruje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 16:00 | Nahoru | #92
Hermod> I já na Guzzně. To jsou ty dvouválce víš Takovej čtyřválec, to je jiná pohodička. A o tom to je. To tu celou dobu povídám.

Naposledy editováno 12.02.2020 16:05:38

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 16:18 | Nahoru | #93
Koudy01> Jenže podtáčení nedělá dobře žádnému motoru. A ta dědina na 5, to je vážně extrém.

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 16:27 | Nahoru | #94
Jel si na tom nebo si to jen myslíš, že se to podtáčí? Nedělá to tomu motoru dobře už 115 000km. Z toho 42 000 (tak určitě ) italských. A jak si vrní. Řekni, až budeš mít na motoru v MT-07 tolik km.

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 16:35 | Nahoru | #95
Kámoš má taky Horneta a říká, že ve městě (kde je 50) řadí zásadně 2. A jinak většinou o rychlost níž než já, protože u mne červená čísla začínají na 10000, u něj na 13000. Takže šestku tak při 140 km/h a víc.

1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 17:31 | Nahoru | #96
Je otázka, jestli tak kámoš jezdí, protože si to motor žádá a nebo protože tak jezdit chce.
Hele, půjč si někdy čtyřválec a vyzkoušej si, co ten motor snese a co už se mu nelíbí. A potom to porovnej s tím, co máš.

A jen tak mimo téma - je to neporovnatelný.
Podívej se na videa té tvoji vysněné CB1100EX. Po městě s tím jezdí i pod 2000 otáček. Mimo město často kolem 3000. To už sme ale sklouznuli úplně někam jinam.

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 17:46 | Nahoru | #97
Koudy01> Jenže té ty červené otáčky začínají v 8500 ...

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

12.2.2020 v 20:10 | Nahoru | #98
Zdar,taky sem kdysi řešil,nechtěl sem hned na začátek jednu z tech dražších v inzerci od vybranýho modelu (Suzuki SV650)
Hele nakonec sem koupil právě jednu z nich,za cenu co sem původně dát za první moto vůbec nechtěl. Nutno říct že za to stála,stáří 3 roky,najeto tuším cca 11-12tis. od prvního majitele koupená v ČR,se serviskou a posledním servisem do tisíce km. před koupí. Vše děláno v Suzuki,tam kde byla koupená.
Rozhodně sem nelitoval,stav mašinky byl parádní,nikdy žádnej problém. Když ji člověk nezničí,ale naopak to udrží,ví aspoň že se prodá.Samo že vždy s prodělkem,ale tak to prostě je když na něčem dvě sezóny jezdíš! Moje šla s nájezdem 28 000,já za ni dostal co sem chtěl a budoucí majitelka byla (a snad stále je) spokojená

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 08:36 | Nahoru | #99
Podtočený 4val,to nie je moc veľká zábava ...
A záleží aj na šírke otáčkovéko spektra každého motora.

Naposledy editováno 13.02.2020 08:49:58

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 08:51 | Nahoru | #100
když máš dobrej 4V, kterej táhne jak vlak, tak slovo podtočený neznáš :) já dám třeba 3ku nebo 4ku a pustím plyn a motorka mě tlačí sama, skoro jako můj 2.0 TDCi :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 09:12 | Nahoru | #101

Koudy01 píše: Hermod> I já na Guzzně. To jsou ty dvouválce víš Takovej čtyřválec, to je jiná pohodička. A o tom to je. To tu celou dobu povídám.



S tim plně souhlasim, že ten čtyřvál je jemnej a snese i otáčky kousek nad volnoběhem, aniž by se nějak klepal a mlátilo v něm, otázka ale je, co to udělá po přidání plynu... o nějakém zrychlení se mluvit nedá, stejně pak musíš podkopnout kvalt nebo dva, pokud teda nejseš příznivec eko jízdy, ale to potom je nejlepší si pořídt 125cc skútříka, kde už se nemusíš otravovat s řazením vůbec a spotřeba bude ještě mnohem nižší... Zas ten dvouvál si přes obec bublá taky těch 3500ot a za cedulí konec obce jen otočíš heftem a vypálíš s rohlíkem na hubě, to u malýho 4hrnku v těhle otáčkách prostě neni ten odpich, musíš prostě skopnout kvalty nebo čekat na rozmotání a to je to, o čem je tady řeč. Taky sem měl 4vály 600 a 750, ten spodek tam prostě nebyl, prostě se s tim jezdí jinak, ale zpátky už bych to nechtěl. Už jen ten zvuk vysavače.. 4vála bych bral když už, tk jedině véčko nebo ten CP4 od Yamahy, ten zvuk je porno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 09:24 | Nahoru | #102
SuperSic58> A co třeba XJR 1300, to bys bral?

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 09:42 | Nahoru | #103
Sonicek, to áno,motor to v pohode poberie,ale nie je "na svojom". Myslím ohľadom zábavy. Lebo max.krúťák a výkon sú hore. Ten motor si to, prosto,pýta. Jazdec(dedko vo Fabii možno nie) cíti,kde je motoru najlepšie a kedy dáva to pravé. A dole to u 4valu nie je.

2 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 09:46 | Nahoru | #104

SuperSIc58>...pokud teda nejseš příznivec eko jízdy


no a nebo začátečník, které je rád, že tu zatáčku nějak trefil. Natož, aby ještě bojoval s klepáním podtočenýho dvouválce, protože špatně odhadl kvalt.

Kapiš? O tom se bavím já. Vše to začalo tím, že Hermod napsal, že k začátečníkům je příznivější dvouválec. A s tím teda nesouhlasím. Samozřejmě začínat se dá na čemkoliv, ale ten čtyřvál si nechá líbit víc.

Nepomlouvám dvouválce a neuctívám čtyř. Sám mám oboje. S tím zbytkem, co si teď napsal, tak nějak souhlasím.

Naposledy editováno 13.02.2020 09:50:58

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 09:49 | Nahoru | #105
když teda vezmu nakedy a objem litr....tak vždy králem elasticity je 4V, a když am hodím třeba DUka 1290r, tak zase tak velkej rozdíl to není i když tam je 290ccm víc...takže keci o tom, že 2V jede hned nebo má hutnější pásmo, je to jinej motor, pocitově tam cítíš ten moment, ale skutečně není rychlejší...ani se nějak výrozně líp nesbírá, prostě to jen kec od kluků co fandí 2V, ale já to chápu, ale jediné kde je 2v lepší je ten hrubej projev + fun faktor, moje další moto taky bude 2V, takže to neberte tak, že jsem skalní fanda 4v

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 09:58 | Nahoru | #106
Pár let jsem jezdil ER-6. Tedy dvouvál 650 ccm, řaďák přesazený na klice o 270°. Určitě to není pohodlnější, než např. šestkový Hornet. Není tam ta elesticita. Kope to. Nadává to. Chrochtá to. Ale je to zatraceně zábavný. Čert vem, že ten Hornet bude rychlejší. Dvouvál pobaví. No a taky občas vytrestá. Začátečník k němu musí přistupovat s trochu větším respektem. Ale nic fatálního.

1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 10:11 | Nahoru | #107
650ccm,celkom dobre si to popísal.
Ale,prečo teraz jednobuch?
Aha,pozrel som...

Naposledy editováno 13.02.2020 10:20:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 10:36 | Nahoru | #108
Guzo> Úplná změna stylu. Manželka na Marauderu 250, já na CBF 250. Dlouhé cesty po malých silnicích s miniálními náklady, s minimálními nároky na údržbu, s minimálni starostmi s řízením.
Loni (2019) jsme byli dole na Balkáně a courali se hlavně v Bosně okolo srbské a černohorské hranice a pak chvilku na chorvatské ostrovy a domů zase vnitrozemím přes maďarské lázně .... Na tohle se koloběžky 250 ccm s minimální váhou skvěle hodí. Snadno je zatlačíš do venkovské stodoly, zvedneš padlé z šotoliny, ...
Jo. ER-6 se třemi kufry byla výborná na cestu ve dvou s rychlými přesuny na dálku.
Pro kochačky s focením, ochutnáváním v každé hospůdce, koupačkou na liduprázdných plážích, ..., na to se dva čtvrtlitry hodí víc. Jezdíme takhle už od léta 2012 a nelituji, že ER-6 šla do světa.

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 11:12 | Nahoru | #109
Pekné .

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 12:40 | Nahoru | #110

Koudy01 píše: Vše to začalo tím, že Hermod napsal, že k začátečníkům je příznivější dvouválec.


Tak asi se na něm víc naučí, o to podle mě jde. Navíc je většinou lehčí, což je do začátku jasná výhoda. A to brždění motorem má taky něco do sebe ... stačí jemňonce pohybovat plynem, abys perfektně splynul s okolním provozem.

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 13:39 | Nahoru | #111

Hermod píše: SuperSic58> A co třeba XJR 1300, to bys bral?



Mít větší prostory, víc času a peněz, tk bych bral ještě hodně motorek XJR je nádherná klasika s čistou linií A ten motor pojede jak z praku

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 13:50 | Nahoru | #112

Koudy01 píše: no a nebo začátečník, které je rád, že tu zatáčku nějak trefil. Natož, aby ještě bojoval s klepáním podtočenýho dvouválce, protože špatně odhadl kvalt.

Kapiš? O tom se bavím já. Vše to začalo tím, že Hermod napsal, že k začátečníkům je příznivější dvouválec. A s tím teda nesouhlasím. Samozřejmě začínat se dá na čemkoliv, ale ten čtyřvál si nechá líbit víc.

Nepomlouvám dvouválce a neuctívám čtyř. Sám mám oboje. S tím zbytkem, co si teď napsal, tak nějak souhlasím.



Tak on neni dvouvál jako dvouvál, dnes ty moderní třeba co je v tý 07, tk tam už nějaký mlácení, že by to chtělo vyskočit z rámu jako na starejch Ducnách , se už nekoná, jen to začne mít takovej tvrdej chod a víc vibrovat, ale to si každej po pár kilometrech naučí, jak s tim řadit, je to vlastně motor jako každej jinej. I v každym autě to máš, že ti motor už při hodně nízkejch točkách dá vědět, že se mu to nelíbí. Možná u tý Guzziny, to je ještě stará škola, bude ten motor takovej hodně charakterovej a neznalýho může polekat, včetně toho klopnýho efektu.. Ale ty dnešní malý dvouhrnky to je kamarádský a čtyřvál ještě víc a v nízkejch otáčkách nemůže novice zaskočit když neopatrně zatáhne za heft.. Otázka je, zda to tak je dobře, jak třeba píše Hermod, že dvouvál víc naučí a připraví novice na větší motory, co maj už krouťák i dole. Ale to už je na každym, jak se rozhodne Chybu nikdo neudělá ani s jednim. Pryč jsou časy, kdy nebylo na výběr nic než zdechlej socialistickej dvoutakt, co nebrzdil a v zatáčce se kroutil jak gumovej had Taky sem na třindě jezdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 14:01 | Nahoru | #113
650ccm> hle vim o čem mluvíš, taky mam jednobucha 250cc endurko a kámoši furt otázky, proč ji pořád mam, když sem pořídil ještě 700cc naháče, proč ji neprodám, že to musí bejt přece nuda jezdit na malym obsahu co má něco přes 20 koní... Ale nuda to vubec neni, vejlet po těch nejzapadlejších silničkách, mužu sjet ze silnice kdy chci, prozkoumat kam vede tahle nebo tamta cesta necesta, vyjet po louce na kopec, tam se rozhlídnout po kraji, v utaženejch zatáčkách s tim jedu jak na kole, je to jak pírko, spotřeba za 3, prostě rohlík na hubě

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

13.2.2020 v 14:17 | Nahoru | #114
SuperSic58> U tech sbk to bylo myslim složitější. GSXR melo tenkrat v serii skoro stejnej vykon jak SBK devitky za miliony ctyrvalce tudiz dostaly v předpisech restriktor do sani. V dalsich letech dokázali motor i s restriktorem posunout tak, ze by opet duc nemela zadnou sanci, tak pro dvouvalce zvýšili objem...

GSX1000 K1 jsem mel a 999S 2003 mam ted, takze mam docela přesnou predstavu o kolik vic ta suzuki jede

U toho testu v motorradu pujde asi o pružnost na posledni kvalt? Tzn je tam znevýhodněnej kazdej stroj co ma posledni rychlost jako rychlobeh pro úsporu paliva. Tam nebude mit cestak nebo nejaka stara koncepce sanci proti moderne “sportovně” stavenemu stroji ala MT07 ... klidne bych tomu výsledku co jsi nasel veril navic ta nízká hmotnost MT07 bude delat svoje. Tam bude 50kg rozdilu, jestli ne vic...

Naposledy editováno 13.02.2020 14:18:13

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

14.2.2020 v 09:15 | Nahoru | #115
assassin> ju to je možný, že byly ty 4válce nějak omezený, páč i na dlouhejch rovinkách byly vyrovnaný, to mi nějak neštymovalo..

S tou XJR to tak asi bude, hodně dlouhej poslední kvalt a váha tam taky bude hrát roli.

1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

14.2.2020 v 20:23 | Nahoru | #116
Fakt to tady furt resite?

Pojdme jeste probrat 2t vs 4t

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

14.2.2020 v 20:51 | Nahoru | #117
Animals21> To bude krátký, 2t na krosky fajn.

Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

14.2.2020 v 22:22 | Nahoru | #118
zrovna sem byl na babetě na pumpu pro cigára, Bůh žehnej dvoutaktu

2 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

16.2.2020 v 20:44 | Nahoru | #119
a

Naposledy editováno 17.02.2020 15:24:00

(reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze

17.2.2020 v 06:43 | Nahoru | #120
850TDM4TX> To mas dobry Kdyby si totiz tech kamaradu radcu mel vic nez jednoho, mohly by se nazory ruznit a pak by si to tak jednoduchy nemel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist