globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Budoucnost MV Agusty
Majitel MV Agusty Timur Sardarov dal rozhovor časopisu Motociclismo, a protože se u nás neobjevil, dávám odkaz na článek o 4 stránkách . Nastínil budoucnost MV Agusty, s mladým Castiglioni už jen v roli poradce, tady jsou hlavní body:
- MV Agustu se mu podařilo v roce 2019 finančně (a morálně) stabilizovat, aby nich neutekli všichni dodavatelé a prodejci
- MV si bude možné objednat přes web i po telefonu a připraví ji vybraný prodejce (s plnou podporou, aby nepřišel zkrátka)
- zákazník bude mít zaručený okamžitý servis a náhradní díly (jako to bývalo zvykem v 80. letech za Cagivy)
- za poslední tři roky prodali celkem 8000 motorek. Cílem je 25 tisíc motorek ročně do 5 let.
- spolupráce s Čínou je nevyhnutelná, budou tam vyrábět novou řadu o objemu 350ccm (osobně myslím do 450ccm / 35kW ?)
- má přijít nová 950ccm řada (že by tříválec? A čtyřválce by skončily?)
- Cagiva bude pro příště malé moto s elektropohonem 4kW. Větší elektro je neprodejné z důvodu ceny a malého dojezdu.
- ve sportu se soustředí na Supersporty, jejich 675ccm tříválec je lepší, než ostatní 600ccm čtyřválce. Účast týmu v Moto2 je zbytečně drahá záležitost (motor je Triumph, výrobce motorky nikoho nezajímá).
Překlad do češtiny, místy kostrbatý.

1 reakcí na tento příspěvek Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 19:44 | Nahoru | #1
trochu odbočim, tyhle nízké prodeje-zisky u malých fabrik chápu, ale vůbec nechápu, že se nízké zisky-ztráty týkají i největších úspěšných výrobců. Začínají vycházet výroční zprávy. Třeba yamaha měla za 2019 světově hrubý provozní zisk 8.4mld kč v pozemních vozidlech, pěkně. Ale když se kouknem jen na eu+usa+jp tak jsou tam ve ztrátě 2.8mld kč ! Jak je to možný, když v eu prodají přes 180tks moto+skútrů a mají tu superžádané mnohatisícové modely jako mt-07-09,tracer900,tmax? Něco jim bere devizová směna na jeny, ale furt mají asi vysoké náklady na vývoj-výrobu-administrativu. Přitom menší značky se v eu uživí.

Další japonci zveřejní později, třeba suzuki moto dlouhodobě balancuje s jen mírným ziskem celosvětově a zachraňují jí auta. Proto skoro nemodernizuje motorky. Zajímavý je harley, sice si meziročně nadále pohoršuje a vyrábí řádově méně kusů než japka, ale ty železa jsou tak předražená a levně vyrobitelná , že vydělává globálně skoro jako yamaha (vysoko nad suzuki).

Agusta má ty prodeje furt kolísavé, jednou vystoupá na 9tks, pak klesne na 4tks, atd. Zkusil bych zdvojnásobit cenu, prodá se toho stejně, ale s většim výdělkem Pak by třeba nemuseli dovážet ten převlečený loncin300.

(reakce na) Budoucnost MV Agusty

19.2.2020 v 19:58 | Nahoru | #2
bledemon> Možná jsou to ztráty způsobené převodem zisku do zemí, kde se platí podstatně menší daně. Dělá se to tak, že nějaká superzisková Yamaha Malaysia může prodávat ostatním Yamaha fabrikám po světě drahé díly nebo mašiny za vyšší cenu, než je prodejní cena na krámě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava uložení vačky [1, 2] MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 41 11.10.2023 v 13:14 FiZzeR
Svařování plastů samodomo MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 14 18.8.2023 v 06:43 assassin
Texa diagnostika [1, 2, 3, 4] MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 103 21.12.2022 v 20:06 Kocoure
Talianska motorka dvoch tvari :) [1, 2, 3] MV Agusta Turismo Veloce 800 TriumphR 69 28.9.2022 v 09:30 tonyboy
vonkajsia teplota vs zmena podvozku MV Agusta Brutale 800 tonyboy 10 3.8.2022 v 05:06 tonyboy


TOPlist